Yıl: 2013 Cilt: 14 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 191 - 203 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarının belirlenmesi ve farklı değişkenlere göre incelenmesi

Öz:
Bu çalışmanın amacı İlköğretim bölümünün farklı anabilim dallarında öğrenim görenöğretmen ada ylarının çevreye yönelik tutumlarını belirlemek ve bazı değişkenlere göreçevreye yönelik tutumlarını karşılaştırılmaktır. Betimsel tarama modeli kullanılançalışma, Çanakkale Onsekiz Mart ve Abant İzzet Baysal Üniversitesi ilköğretimbölümlerinde öğrenim gören 542 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonundabayan öğretmen adaylarının erkek öğretmen adaylarına göre çevreye yönelik tutumlarınındaha olumlu olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının çevre ile ilgili haber vebilgileri m erak düzeyi arttıkça çevreye yönelik tutumun olumlu yönde arttığı, boşzamanlarında doğal alanlara çok sık gidenlerin nadir olarak gidenlere göre çevreyeyönelik tutumlarının daha olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın sonundaaraştırmacılara ve y apılacak olan çalışmalara yönelik önerilere yer verilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Determination of pre-service teachers attitudes towards environment and comparison of these attitudes in terms of some variables

Öz:
The purpose of the present study is to determine the attitudes of pre -service teachers fromvarious departments of elementary education program and compare these attitudes inrelation to some variables. The present study employing descriptive survey model wascarried out with the participation of 542 pre -school teachers attending elementaryeducation departments of Çanakkale Onssekiz Mart University and Abant Baysal İzzetUniversity. The findings of the study revealed that the female pre -service teachers havemore positive attitudes to wards environment than the male pre -service teachers.Moreover, it was found that with the increasing level of exposure to environment -relatednews and information and curiosity, the attitudes become more positive, and the pre -service teachers spending more time in nature have more positive attitudes compared tothose spending less time. At the end of the study, suggestions were given for furtherresearch and researchers.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA TİMUR S, Yılmaz Ş, TİMUR B (2013). İlköğretim öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarının belirlenmesi ve farklı değişkenlere göre incelenmesi. , 191 - 203.
Chicago TİMUR Serkan,Yılmaz Şirin,TİMUR Betül İlköğretim öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarının belirlenmesi ve farklı değişkenlere göre incelenmesi. (2013): 191 - 203.
MLA TİMUR Serkan,Yılmaz Şirin,TİMUR Betül İlköğretim öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarının belirlenmesi ve farklı değişkenlere göre incelenmesi. , 2013, ss.191 - 203.
AMA TİMUR S,Yılmaz Ş,TİMUR B İlköğretim öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarının belirlenmesi ve farklı değişkenlere göre incelenmesi. . 2013; 191 - 203.
Vancouver TİMUR S,Yılmaz Ş,TİMUR B İlköğretim öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarının belirlenmesi ve farklı değişkenlere göre incelenmesi. . 2013; 191 - 203.
IEEE TİMUR S,Yılmaz Ş,TİMUR B "İlköğretim öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarının belirlenmesi ve farklı değişkenlere göre incelenmesi." , ss.191 - 203, 2013.
ISNAD TİMUR, Serkan vd. "İlköğretim öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarının belirlenmesi ve farklı değişkenlere göre incelenmesi". (2013), 191-203.
APA TİMUR S, Yılmaz Ş, TİMUR B (2013). İlköğretim öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarının belirlenmesi ve farklı değişkenlere göre incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 191 - 203.
Chicago TİMUR Serkan,Yılmaz Şirin,TİMUR Betül İlköğretim öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarının belirlenmesi ve farklı değişkenlere göre incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 14, no.2 (2013): 191 - 203.
MLA TİMUR Serkan,Yılmaz Şirin,TİMUR Betül İlköğretim öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarının belirlenmesi ve farklı değişkenlere göre incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.14, no.2, 2013, ss.191 - 203.
AMA TİMUR S,Yılmaz Ş,TİMUR B İlköğretim öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarının belirlenmesi ve farklı değişkenlere göre incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2013; 14(2): 191 - 203.
Vancouver TİMUR S,Yılmaz Ş,TİMUR B İlköğretim öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarının belirlenmesi ve farklı değişkenlere göre incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2013; 14(2): 191 - 203.
IEEE TİMUR S,Yılmaz Ş,TİMUR B "İlköğretim öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarının belirlenmesi ve farklı değişkenlere göre incelenmesi." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, ss.191 - 203, 2013.
ISNAD TİMUR, Serkan vd. "İlköğretim öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarının belirlenmesi ve farklı değişkenlere göre incelenmesi". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 14/2 (2013), 191-203.