İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi öz-yeterlik inançları ile kavram başarıları arasındaki ilişki

Yıl: 2013 Cilt: 14 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 307 - 326 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi öz-yeterlik inançları ile kavram başarıları arasındaki ilişki

Öz:
Bu çalışmada,ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine yönelik sahipoldukları öz-yeterlik inançları ile fen kavramlarına ait başarı düzeyleri arasında birilişkinin olup olmadığının saptanması amaç olarak belirlenmiş ve bu çerçevede taramamodeli esas alınmıştır. Çalışmanın ölçme araçları olarak,fen ve teknoloji dersi öz -yeterlik ölçeği ile kavram başar ı testi kullanılmış tır. Bu ölçme araçları, Niğde ilimerkez ilçede yer alan merkez ilköğretim okullarının beşinci sınıf öğrencilerineuygulanmıştır. Sonuçta çalışmanın örneklemini 363 ilköğretim beşinci sınıf öğrencisioluşturmaktadır. Çalışma sonucunda, öğrencilerin fen ve teknoloji dersi öz -yeterlikinançları ile fen dersinde yer alan kavramlarla ilgili başarı düzeyleri arasında pozitif yönlüve anlamlı bir ilişki bulunmuş ve öğrencilerin kavram başarılarıyla ilgili toplam varyansın% 34ünün, onların ders öz-yeterlik inançları ile açıklandığı saptanmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

The relationship between elementary school students self-efficacy beliefs towards science and technology and their concept achievements

Öz:
The purpose of the study is to identify whether there is a relationship between fifth gradestudents self-efficacy beliefs towards science and technology and their levels ofachievement in scientific concepts. Accordingly, the study was based on the surveymodel. The study employedThe Science and Technology Self-Efficacy ScaleandTheConcept Achievement Test. These measuring instruments were implemented on the fifthgrade students from the central elementary schools located in the central district of Niğ de.Consequently, the sample of the study is to include 363 fifth grade students. The studyconcluded that there was a significantly positive correlation between the students self-efficacy beliefs towards science and technology and their level of achievement in theconcepts included within the scope of the course. Furthermore, it showed that their self-efficacy beliefs accounted for 34% of the total variance concerning their achievement inthe concepts.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÇAYCI B (2013). İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi öz-yeterlik inançları ile kavram başarıları arasındaki ilişki. , 307 - 326.
Chicago ÇAYCI BARIŞ İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi öz-yeterlik inançları ile kavram başarıları arasındaki ilişki. (2013): 307 - 326.
MLA ÇAYCI BARIŞ İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi öz-yeterlik inançları ile kavram başarıları arasındaki ilişki. , 2013, ss.307 - 326.
AMA ÇAYCI B İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi öz-yeterlik inançları ile kavram başarıları arasındaki ilişki. . 2013; 307 - 326.
Vancouver ÇAYCI B İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi öz-yeterlik inançları ile kavram başarıları arasındaki ilişki. . 2013; 307 - 326.
IEEE ÇAYCI B "İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi öz-yeterlik inançları ile kavram başarıları arasındaki ilişki." , ss.307 - 326, 2013.
ISNAD ÇAYCI, BARIŞ. "İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi öz-yeterlik inançları ile kavram başarıları arasındaki ilişki". (2013), 307-326.
APA ÇAYCI B (2013). İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi öz-yeterlik inançları ile kavram başarıları arasındaki ilişki. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 307 - 326.
Chicago ÇAYCI BARIŞ İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi öz-yeterlik inançları ile kavram başarıları arasındaki ilişki. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 14, no.2 (2013): 307 - 326.
MLA ÇAYCI BARIŞ İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi öz-yeterlik inançları ile kavram başarıları arasındaki ilişki. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.14, no.2, 2013, ss.307 - 326.
AMA ÇAYCI B İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi öz-yeterlik inançları ile kavram başarıları arasındaki ilişki. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2013; 14(2): 307 - 326.
Vancouver ÇAYCI B İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi öz-yeterlik inançları ile kavram başarıları arasındaki ilişki. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2013; 14(2): 307 - 326.
IEEE ÇAYCI B "İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi öz-yeterlik inançları ile kavram başarıları arasındaki ilişki." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, ss.307 - 326, 2013.
ISNAD ÇAYCI, BARIŞ. "İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi öz-yeterlik inançları ile kavram başarıları arasındaki ilişki". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 14/2 (2013), 307-326.