Outlet alışveriş merkezlerinden alışveriş yapanların bu alışveriş merkezleriyle ilgili algılamaları: Safranpark outlet alışveriş merkezi örneği

Yıl: 2012 Cilt: 8 Sayı: 15 Sayfa Aralığı: 19 - 35 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Outlet alışveriş merkezlerinden alışveriş yapanların bu alışveriş merkezleriyle ilgili algılamaları: Safranpark outlet alışveriş merkezi örneği

Öz:
Perakendecilik sektörü her geçen gün farklı yöntemlerle tüketicilere daha genişalışveriş seçenekleri sunma adına değişim göstermektedir. Daha geniş ortamlarda daha çokçeşitle alışverişi bir zevk haline getirmeyi amaçlayan perakendeciler, müşteri sayılarındakiartışla başarılı olduklarını ispat etmektedir. Bu gelişmeler ışığında bir perakendecilik türüolarak fabrika outlet mağazaları pazardaki yerini almaktadır. Fabrika outlet mağazaları,hem üretici ve hem de tüketici açısından önemli faydalar sağlamaktadır. Konu, perakendeciliğin gelişimi açısından ele alındığında ise tüketiciye ürün sunanperakendecilerin çok farklı formatlarda ortaya çıkmaları tüketiciler açısından algılamafarklılıklarını meydana getirmektedir. Bu araştırma yeni ve popüler bir perakendecilikformatı olan outlet alışveriş merkezlerinin tüketiciler tarafından algılanmalarını konuedinmektedir. Araştırma kapsamında bir outlet alışveriş merkezini ziyaret edenlere anketuygulaması yapılmakta ve elde edilen verilere çeşitli analizler uygulanmaktadır. Araştırmasonucunda tüketicilerin bir outlet alışveriş merkezinden en çok, kaliteli ve uygun fiyatlıyemek hizmeti alma konusundaki istekleri ön plana çıkmaktadır.
Anahtar Kelime:

Konular: İşletme İktisat

Shoppers perceptıons about outlet shoppıng mall: Safranpark outlet shoppıng mall sample

Öz:
Retailing sector changes day by day to provide consumers with wider shoppingalternatives in a number of ways. Retailers, who aim to turn shopping into a pleasure inwider environments and with many varieties, prove their success as the total number of theircustomers increases. In the light of these developments, outlet shops take their place in themarkets as a type of retailing method. Factory outlet shops are of great benefit for bothconsumers and manufacturers. When the case is considered with regards to the developmentof retailing, the result shows that the emergence of retailers with different formats ofpromotion lead to differences in perception for consumers. This research studies theperception of outlet shopping centers as a new and popular format of retailing by theconsumers. Within the scope of this research, poll method is used as a tool of collecting datawith the visitors of an outlet shopping center and various analyses are applied to theacquired data. As a result of the research, the desire of consumers for high quality andaffordable food services from outlet shopping centers is placed forefront.
Anahtar Kelime:

Konular: İşletme İktisat
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akturan, Ulun (2007), “Tüketicilerin Perakendeci Mağazalarda Müşteri Olma Davranışına İlişkin Kavramsal Bir Model Önerisi”, Öneri Dergisi, Cilt 7, Sayı 28, 189-197
  • Fernie, John (1998) “The Breaking of The Fourth Wave: Recent Out-Of-Town Retail Developments In Britain”, The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 8: 3, 303-317
  • Fernie, John and Suzanne I. Fernie (1997), “The Development of a US Retail Format In Europe: The Case Of Factory Outlet Centres”, International Journal of Retail & Distribution Management, Vol. 25, No. 11, 342–350.
  • Fernie, Suzanne (1996), “The Future For Factory Outlet Centres In The UK: The Impact of Changes In Planning Policy Guidance on The Growth of a New Retail
  • Format”, International Journal of Retail & Distribution Management, Vol. 24, No. 6, 11–21.
  • http://sabah.com.tr/Ekonomi/2010/05/14/can_havliyle_outlet_actilar_simdi_satacak_ur un_bulamiyorlar, (Erişim Tarihi: 20.03.2011)
  • http://www.ampd.org/etkinlikler/default.aspx?SectionId=209&ContentId=913, (Erişim Tarihi: 20.03.2011)
  • http://www.retailturkiye.com/avm/outlet-avm-lerde-daha-fazla-para-harcaniyor, (Erişim Tarihi: 20.03.2011)
  • Jones, Peter (1995), “Factory Outlet Shopping Centres And Planning Issues”, International Journal of Retail & Distribution Management, Vol. 23, No. 1, 12– 17.
  • Karande, Kiran and Jaishankar Ganesh (2000), “Who Shops At Factory Outlets And Why? An Exploratory Study”, Journal of Marketing, Theory and Practice, Vol. 8 No. 4, 29-42.
  • Kotler, Philip and Kevin Lane Keller (1997), Marketing Management, Twelfth Edition, Prentice Hall International Inc., New Jersey, USA.
  • Levy, Michael and Barton A. Weitz (2007), Retailing Management, McGraw Hill/Irwin, New York, USA.
  • Morgenson, Gretchen (1991), “Cheapie Gucci”, Forbes, Vol. 147, Issue 11, 43-44 Nakip, Mahir (2006), Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar, 2. Baskı, Seçkin Yayınları, Ankara.
  • Parker, R.Stephen, Charles Pettijohn, Linda Pettijohn, John Kent (2003), “An Analysis Of Customer Perceptions: Factory Outlet Malls Versus Traditional Department Stores”, Marketing Management Journal, Vol. 13, No.2, 29–44.
  • Reynolds, Kristy E, Jaishankar Ganesh and Michael Luckett (2002), “Traditional Malls vs. Factory Outlets: Comparing Shopper Typologies And Implications For Retail Strategy”, Journal of Business Research, Vol. 55, 687– 696.
  • Ryan, Frances (2006), Exploring The Opportunity Of Starting A Factory Outlet Mall, The Economic Development Administration (EDA) University Center, Washington State University http://134.121.5.200/SiteCollectionDocuments/ CES/FactoryOutlet.pdf, (Erişim Tarihi: 14.03.2011).
  • Shergill, G.S., Y. Chen (2008), “Customer Perceptions of Factory Outlet Stores Versus Traditional Department Stores”, Marketing Intelligence & Planning, Vol. 26, No. 1, 77-96.
  • Tek, Ömer Baybars., Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi, Üçüncü Baskı, Birleşik Matbaacılık, İzmir.
  • Varinli, İnci (2005), Marketlerde Pazarlama Yönetimi, Detay Yayıncılık, Birinci Baskı,Ankara.
  • Whyatt, Georgina (2008), “Which Factory Outlet Centre? The UK Consumer‟s Selection Criteria”, Journal of Retailing and Consumer Services, 15, 315–323.
APA ÇAKMAK A (2012). Outlet alışveriş merkezlerinden alışveriş yapanların bu alışveriş merkezleriyle ilgili algılamaları: Safranpark outlet alışveriş merkezi örneği. , 19 - 35.
Chicago ÇAKMAK ALİ ÇAĞLAR Outlet alışveriş merkezlerinden alışveriş yapanların bu alışveriş merkezleriyle ilgili algılamaları: Safranpark outlet alışveriş merkezi örneği. (2012): 19 - 35.
MLA ÇAKMAK ALİ ÇAĞLAR Outlet alışveriş merkezlerinden alışveriş yapanların bu alışveriş merkezleriyle ilgili algılamaları: Safranpark outlet alışveriş merkezi örneği. , 2012, ss.19 - 35.
AMA ÇAKMAK A Outlet alışveriş merkezlerinden alışveriş yapanların bu alışveriş merkezleriyle ilgili algılamaları: Safranpark outlet alışveriş merkezi örneği. . 2012; 19 - 35.
Vancouver ÇAKMAK A Outlet alışveriş merkezlerinden alışveriş yapanların bu alışveriş merkezleriyle ilgili algılamaları: Safranpark outlet alışveriş merkezi örneği. . 2012; 19 - 35.
IEEE ÇAKMAK A "Outlet alışveriş merkezlerinden alışveriş yapanların bu alışveriş merkezleriyle ilgili algılamaları: Safranpark outlet alışveriş merkezi örneği." , ss.19 - 35, 2012.
ISNAD ÇAKMAK, ALİ ÇAĞLAR. "Outlet alışveriş merkezlerinden alışveriş yapanların bu alışveriş merkezleriyle ilgili algılamaları: Safranpark outlet alışveriş merkezi örneği". (2012), 19-35.
APA ÇAKMAK A (2012). Outlet alışveriş merkezlerinden alışveriş yapanların bu alışveriş merkezleriyle ilgili algılamaları: Safranpark outlet alışveriş merkezi örneği. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(15), 19 - 35.
Chicago ÇAKMAK ALİ ÇAĞLAR Outlet alışveriş merkezlerinden alışveriş yapanların bu alışveriş merkezleriyle ilgili algılamaları: Safranpark outlet alışveriş merkezi örneği. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 8, no.15 (2012): 19 - 35.
MLA ÇAKMAK ALİ ÇAĞLAR Outlet alışveriş merkezlerinden alışveriş yapanların bu alışveriş merkezleriyle ilgili algılamaları: Safranpark outlet alışveriş merkezi örneği. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.8, no.15, 2012, ss.19 - 35.
AMA ÇAKMAK A Outlet alışveriş merkezlerinden alışveriş yapanların bu alışveriş merkezleriyle ilgili algılamaları: Safranpark outlet alışveriş merkezi örneği. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2012; 8(15): 19 - 35.
Vancouver ÇAKMAK A Outlet alışveriş merkezlerinden alışveriş yapanların bu alışveriş merkezleriyle ilgili algılamaları: Safranpark outlet alışveriş merkezi örneği. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2012; 8(15): 19 - 35.
IEEE ÇAKMAK A "Outlet alışveriş merkezlerinden alışveriş yapanların bu alışveriş merkezleriyle ilgili algılamaları: Safranpark outlet alışveriş merkezi örneği." Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8, ss.19 - 35, 2012.
ISNAD ÇAKMAK, ALİ ÇAĞLAR. "Outlet alışveriş merkezlerinden alışveriş yapanların bu alışveriş merkezleriyle ilgili algılamaları: Safranpark outlet alışveriş merkezi örneği". Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 8/15 (2012), 19-35.