Gazi üniversitesi gazi eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı keman öğrencilerine uygulanan müzikal boğumlama eğitiminin temel müzikal boğumlama özelliklerine etkisi

Yıl: 2012 Cilt: 8 Sayı: 15 Sayfa Aralığı: 149 - 163 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Gazi üniversitesi gazi eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı keman öğrencilerine uygulanan müzikal boğumlama eğitiminin temel müzikal boğumlama özelliklerine etkisi

Öz:
Bu araştırma, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar EğitimiBölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı keman öğrencilerine uygulanan müzikalboğumlama eğitiminin temel müzikal boğumlama özelliklerine etkisini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Verilerinin toplanmasında iki bölmeli ölçekten oluşan gözlemformu ve onunla elde edilen nitel verilerin nicel veriye dönüştürülmesinde de beşbölmeli gözlem sonuçlarını puana dönüştürme ölçeği kullanılmıştır. Araştırmasonucunda; uygulanan müzikal boğumlama eğitiminin, öğrencilerin temel müzikalboğumlama özelliklerini olumlu yönde etkilediği görülmektedir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel

The effect of the musical articulation education on the violin students musical articulation ability at gazi university gazi education faculty fine arts education department music education branch

Öz:
The purposes of this study are to determine the effect of the musical articulationeducation on the violin students musical articulation ability at Gazi University GaziEducation Faculty Fine Arts Education Department Music Education Branch. The datawas collected through an observation form consisting of two sections, and aquestionnaire consisting of five sections used to quantify the qualitative data. Yet, thestudy was determined that the musical articulation education applied affects thestudents musical articulation characteristics positively and meaningfully.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Auer, Leopold (1980), Violin Playing As I Teach It. Dover Publications, Inc., New York.
  • Bayraktar, Ertuğrul (1996), “Müzik Öğretimi ve Çağdaş Teknoloji”, Müzik Öğretimi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • Galamian, Ivan (1962), Principles of Violin Playing and Teaching. Prentice-Hall.Inc., USA.
  • Günay, Edip ve Ali Uçan (1975), Mektupla Yükseköğretim Eğitim Enstitüleri Mektup No:2. Mektupla Öğretim Merkezi, Ankara.
  • Menuhin, Yehudi (1986), The Compleat Violinist. Summit Boks, New York.
  • Özbay, Murat (2005), “Sesle İlgili Kavramlar ve Konuşma Eğitimi”, Milli Eğitim Bakanlığı Üç Aylık Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi. Sayı: 168.
  • Resimli Ansiklopedik Büyük Sözlük (1990), İstanbul: Arkın Yayınevi.
  • Say, Ahmet (1999), Müzik Ansiklopedisi, Başkent Yayınevi, Ankara.
  • Say, Ahmet (1998), Türkiye’nin Müzik Atlası. Borusan Kültür ve Sanat Yayınları, İstanbul.
  • Sözer, Vural (1998), Müzik ve Müzisyenler Ansiklopedisi, Remzi Kitabevi Yayıncılık, İstanbul.
  • Şen, Ebru (2001), “Keman Eğitiminde Seslendiricilik/Yorumculuk Özelliklerinin Geliştirilmesine Yönelik Çalışmaların Değerlendirilmesi”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Taşer, Suat (2000), Örneklerle Konuşma Eğitimi, Papirüs Yayınevi, İstanbul.
  • Tura, Yalçın (1998), Türk Musikisinin Meseleleri, Pan Yayıncılık, İstanbul.
  • Uçan, Ali (1996), İnsan ve Müzik / İnsan ve Sanat Eğitimi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
APA TANINMIŞ G (2012). Gazi üniversitesi gazi eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı keman öğrencilerine uygulanan müzikal boğumlama eğitiminin temel müzikal boğumlama özelliklerine etkisi. , 149 - 163.
Chicago TANINMIŞ Gamze Elif Gazi üniversitesi gazi eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı keman öğrencilerine uygulanan müzikal boğumlama eğitiminin temel müzikal boğumlama özelliklerine etkisi. (2012): 149 - 163.
MLA TANINMIŞ Gamze Elif Gazi üniversitesi gazi eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı keman öğrencilerine uygulanan müzikal boğumlama eğitiminin temel müzikal boğumlama özelliklerine etkisi. , 2012, ss.149 - 163.
AMA TANINMIŞ G Gazi üniversitesi gazi eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı keman öğrencilerine uygulanan müzikal boğumlama eğitiminin temel müzikal boğumlama özelliklerine etkisi. . 2012; 149 - 163.
Vancouver TANINMIŞ G Gazi üniversitesi gazi eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı keman öğrencilerine uygulanan müzikal boğumlama eğitiminin temel müzikal boğumlama özelliklerine etkisi. . 2012; 149 - 163.
IEEE TANINMIŞ G "Gazi üniversitesi gazi eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı keman öğrencilerine uygulanan müzikal boğumlama eğitiminin temel müzikal boğumlama özelliklerine etkisi." , ss.149 - 163, 2012.
ISNAD TANINMIŞ, Gamze Elif. "Gazi üniversitesi gazi eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı keman öğrencilerine uygulanan müzikal boğumlama eğitiminin temel müzikal boğumlama özelliklerine etkisi". (2012), 149-163.
APA TANINMIŞ G (2012). Gazi üniversitesi gazi eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı keman öğrencilerine uygulanan müzikal boğumlama eğitiminin temel müzikal boğumlama özelliklerine etkisi. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(15), 149 - 163.
Chicago TANINMIŞ Gamze Elif Gazi üniversitesi gazi eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı keman öğrencilerine uygulanan müzikal boğumlama eğitiminin temel müzikal boğumlama özelliklerine etkisi. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 8, no.15 (2012): 149 - 163.
MLA TANINMIŞ Gamze Elif Gazi üniversitesi gazi eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı keman öğrencilerine uygulanan müzikal boğumlama eğitiminin temel müzikal boğumlama özelliklerine etkisi. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.8, no.15, 2012, ss.149 - 163.
AMA TANINMIŞ G Gazi üniversitesi gazi eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı keman öğrencilerine uygulanan müzikal boğumlama eğitiminin temel müzikal boğumlama özelliklerine etkisi. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2012; 8(15): 149 - 163.
Vancouver TANINMIŞ G Gazi üniversitesi gazi eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı keman öğrencilerine uygulanan müzikal boğumlama eğitiminin temel müzikal boğumlama özelliklerine etkisi. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2012; 8(15): 149 - 163.
IEEE TANINMIŞ G "Gazi üniversitesi gazi eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı keman öğrencilerine uygulanan müzikal boğumlama eğitiminin temel müzikal boğumlama özelliklerine etkisi." Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8, ss.149 - 163, 2012.
ISNAD TANINMIŞ, Gamze Elif. "Gazi üniversitesi gazi eğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı keman öğrencilerine uygulanan müzikal boğumlama eğitiminin temel müzikal boğumlama özelliklerine etkisi". Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 8/15 (2012), 149-163.