Yıl: 2012 Cilt: 45 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 249 - 268 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Examining of implementations of early childhood teachers working at preschools in Ankara in music education

Öz:
Bu araştırma, Ankara il merkezindeki anasınıflarında görev yapan öğretmenlerin, müzik eğitimi uygulamalarını ve karşılaştıkları sorunları saptamak amacıyla planlanmıştır. Araştırmaya tabakalı rasgele örnekleme yöntemi ile seçilen 166 okuldan toplam 212 öğretmen dahil edilmiştir. Veriler, anket formu aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler incelendiğinde; Öğretmenlerin % 57,08’ inin etkinlikler sırasında çalgı kullanmadığı, % 55,66’ sının sınıfında her çocuğa yetecek kadar çalgı bulunmadığı saptanmıştır. Öğretmenlerin müzikli hikaye çalışmalarını birinci öncelikle yaptırmadıkları, % 37, 45’ inin yaratıcı dans çalışmalarında ise birinci öncelikle çocuklardan, verilen bir müzik eşliğinde çeşitli nesne ve hayvanları taklit ederek yaratıcı dans etmelerini desteklediklerini belirtmiştir. Ancak öğretmenler; müzik eğitimi konusunda bildikleri etkinlikleri uygulamakta, farklı uygulamalara yönelmemektedirler. Bu nedenle öğretmenlerin farklı etkinlikler konusunda da hizmet içi eğitimi programları ile desteklenmesi kaçınılmaz görülmektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Ankara il merkezindeki anasınıflarında görev yapan öğretmenlerin müzik eğitimi kapsamında yaptıkları uygulamaların incelenmesi

Öz:
This research was conducted to examine music education applications and the problems with of early childhood teachers working at preschools in Ankara city center. The study included randomly selected 212 early childhood teachers from 166 schools. When data were analyzed, the followings were determinated; 57,08 % of teachers do not use instruments during the activities; 55,66 % of teachers do not have enough instruments for each child in their classroom. Data also suggested that; teachers do not do musical activities primarily; 37, 45 % of teachers primarily ask children to imitate objects, such as animal or etc. in order to support creative dance activities. Consequently, the study suggested that teachers apply the activities which they are knowledgeable but their knowledge is insufficient. Therefore, the teachers need in-service education in different areas of music.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Altaş, B. (2006). “Anasınıfı Öğretmenlerinin Müzik Eğitimine Yönelik Algıladıkları Yeterlilikler ve Müzik Eğitimi Ortamına Yönelik Düşünceleri.” Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Artan, İ. (1993). “Anaokuluna Devam Eden 54- 77 Aylık Çocuklara Seslerle İlgili Becerilerin Kazandırılmasında Müzik Uygulamalarının Etkisinin İncelenmesi.” Yayımlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Artan, İ. (2003). Okul Öncesi Dönemde İşitsel Algının Geliştirilmesi. M. Sevinç (Ed.) Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. (ss. 273- 281) İstanbul: Morpa Kültür Yayınları LTŞ.
  • Çetin, Ç, G. (2006). Etkinliklerle Müzik Öğretimi, Müzik, Hayat Bilgisi, Fen ve Teknoloji, Matematik, Türkçe Dersleri Kazanımlarıyla Müzik Öğretimi,. Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Deasy, R. J. (2002). Learning in the Arts and Student Academic and Social Development. Art Education Partnership. ERIC veri tabanından 14.11.2007 tarihinde alınmıştır. pp:171.ED466-413-SO-033- 941.
  • Eliason, C. and Jenkıns, L. (2003). A Practical Guide to Early Childhood Curriculum. (Seventh Edition). New Jersey: Merrill Prentice Hall.
  • Gürgen, E. T. (2006). Müzik Eğitiminde Yaratıcılığı Geliştiren Yöntem ve Yaklaşımlar, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (12) 81- 93.
  • Henniger, M. L. (1999). Teaching Young Children an Introduction. New Jersey: Merrill Prentice Hall.
  • Hirsh, R. A. (2004). Early Childhood Curriculum, Incorporating Multiple Intelligences, Developmentally Appropriate Practice, and Play. Pittsburg. Pennsylvania: Pearson.
  • Isenberg, J. P. and Jalongo, M. R. (1997). Creative Expressin and Play in Early Childhood, (Second Edition.). New Jersey: Merrill Prentice Hall.
  • Jeong, J. (2005). “Adaptation of Dalcroze Methodology to the Teaching of Music to Kindergarden Students in Koreo.” Ph.D. Thesis, Boston University.
  • Kostelnik, M. J., Soderman, A. K. and Whiren, A. P. (2004). Developmentally Appropriate Curriculum. (Third Edition.). New Jersey: Merrill Prentice Hall.
  • Machado, M. J. (2003). Early Childhood Experiences in Language Arts Emerging Literacy. Canada:Thomson.
  • Özkardeş, O. G. (2005). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Müziğin Kullanımı. A. Oktay, Ö. P. Unutkan (Ed.). Okul Öncesi Eğitimde Güncel Konular. (ss. 266- 277). İstanbul: Morpa Kültür Yayınları LTŞ.
  • Schellenberg, E. G. (2005). Music and Cognitive Abilities. American Psychological Society. 14 (6) 317- 320.
  • Schlaug, G., Norton, A., Overy, K. and Winner, E. (2005). Effects of Music Training on The Child’s Brain And Cognitive Development. New York Academy of Sciences. 1060, 219- 230.
  • Sığırtmaç, A. D. (2006). Müzik Eğitimi İle Gelen Akademik Başarı. O. Ramazan, K. Efe, ve G. Güven (Ed.). Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi 1. Uluslar Arası Okul Öncesi Eğitim Kongresi Bildiri Kitabı. III. Cilt. (ss.190- 194). İstanbul Ya- Pa San A.Ş.
  • Sümbüloğlu, V. ve Sümbüloğlu, K. (1998). Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Hatiboğlu Yayınevi.
  • Taylor, B. J. (1999). A Child Goes Forth, A Curriculum Guide for Preschool Children, Ninth Edition, New Jersey: Prentice- Hall.
  • Tselentis, C. M. (2000). “Effective Teachıng Practices in a Preschool Music and Movement Program: an Observational Study.” MS. Thesis, University of Arizona.
  • Turla, A. (1995). “Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Sanat Etkinliklerini Planlama, Uygulama ve Değerlendirme Becerilerinin İncelenmesi.” Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yıldız, G. (2003). Çocuklarda Müziksel Gelişim. Eğitim Araştırmaları Dergisi. 10, 184- 191.
  • Wilson, A. (2006). Creativity in Primary Education. Glasgow: Learning Matters.
APA ERSOY Ö, Dere D (2012). Examining of implementations of early childhood teachers working at preschools in Ankara in music education. , 249 - 268.
Chicago ERSOY Özlem,Dere Doç. Dr. Zeynep Examining of implementations of early childhood teachers working at preschools in Ankara in music education. (2012): 249 - 268.
MLA ERSOY Özlem,Dere Doç. Dr. Zeynep Examining of implementations of early childhood teachers working at preschools in Ankara in music education. , 2012, ss.249 - 268.
AMA ERSOY Ö,Dere D Examining of implementations of early childhood teachers working at preschools in Ankara in music education. . 2012; 249 - 268.
Vancouver ERSOY Ö,Dere D Examining of implementations of early childhood teachers working at preschools in Ankara in music education. . 2012; 249 - 268.
IEEE ERSOY Ö,Dere D "Examining of implementations of early childhood teachers working at preschools in Ankara in music education." , ss.249 - 268, 2012.
ISNAD ERSOY, Özlem - Dere, Doç. Dr. Zeynep. "Examining of implementations of early childhood teachers working at preschools in Ankara in music education". (2012), 249-268.
APA ERSOY Ö, Dere D (2012). Examining of implementations of early childhood teachers working at preschools in Ankara in music education. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 45(1), 249 - 268.
Chicago ERSOY Özlem,Dere Doç. Dr. Zeynep Examining of implementations of early childhood teachers working at preschools in Ankara in music education. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 45, no.1 (2012): 249 - 268.
MLA ERSOY Özlem,Dere Doç. Dr. Zeynep Examining of implementations of early childhood teachers working at preschools in Ankara in music education. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, vol.45, no.1, 2012, ss.249 - 268.
AMA ERSOY Ö,Dere D Examining of implementations of early childhood teachers working at preschools in Ankara in music education. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2012; 45(1): 249 - 268.
Vancouver ERSOY Ö,Dere D Examining of implementations of early childhood teachers working at preschools in Ankara in music education. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2012; 45(1): 249 - 268.
IEEE ERSOY Ö,Dere D "Examining of implementations of early childhood teachers working at preschools in Ankara in music education." Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 45, ss.249 - 268, 2012.
ISNAD ERSOY, Özlem - Dere, Doç. Dr. Zeynep. "Examining of implementations of early childhood teachers working at preschools in Ankara in music education". Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 45/1 (2012), 249-268.