Yıl: 2013 Cilt: 27 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 317 - 339 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

FATİH Projesi Üzerine Bir Değerlendirme

Öz:
Bu çalışma ile FATİH Projesinin (Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi), Proje YönetimDöngüsü ölçütleri çerçevesinde değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında, FATİH Projesiiçin MEB tarafından oluşturulan web sayfası, ilgili araştırmalar ve çalıştay raporları incelenmiştir.Elde edilen bulgulardan, FATİH Projesinin proje geliştirme mantığına göre tasarlanmadığı ve bu biçi- mi ile eğitim sistemi ile bütünleştirilemeyeceği sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Bilgisayar Bilimleri, Yazılım Mühendisliği Eğitim, Eğitim Araştırmaları Bilgisayar Bilimleri, Bilgi Sistemleri

An Evaluation on FATIH Proj ect

Öz:
The aim of this research is to evaluate the Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (Move- ment to Enhance Opportunities and Improve Technology) or FATIH Project within the framework ofProject Cycle Management. In this study, the FATIH Project web page created by the Ministry of Educa- tion was examined, along with related studies and workshop reports. According to the data obtained, theFATIH Project has not been designed within the Project Cycle Management framework. In its presentform, the FATIH Project cannot be integrated into the education system.
Anahtar Kelime:

Konular: Bilgisayar Bilimleri, Yazılım Mühendisliği Eğitim, Eğitim Araştırmaları Bilgisayar Bilimleri, Bilgi Sistemleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akgün, E., Yılmaz, E.O. ve Seferoğlu, S.S. (2011). Vizyon 2023 strateji belgesi ve fırsatları artırma ve teknolojiyi iyileştirme hareketi (FATİH) Projesi: Karşılaştırmalı bir inceleme. Akademik Bilişim, 2-4 Şubat, Malatya. 15 Aralık 2012 tarihinde http://ab.org.tr/ab11/liste.html adresinden erişildi.
  • Akıncı, A., Kurtoğlu, M., Seferoğlu, S.S. (2012). Bir teknoloji politikası olarak FATİH Projesi’nin ba- şarılı olması için yapılması gerekenler: Bir durum analizi çalışması. Akademik Bilişim, 1-3 Şubat, Uşak.15 Aralık 2012 tarihinde http://ab.org.tr/ab12/kabul.html adresinden erişildi.
  • Altan, T. ve Tüzün, H. (2011). Teknoloji-zengin bireysel öğrenme ortamlarının FATİH Projesi’ndeki yeri. Akademik Bilişim, 2-4 Şubat, Malatya.15 Aralık 2012 tarihinde http://ab.org.tr/ab11/liste. html adresinden erişildi.
  • Aşkar, P. ve Olkun, S. (2005). PISA 2003 sonuçları açısından okullarda bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımı. Eurasian Journal of Educational Research, 19, 15-34.
  • Baydar, S. C. (2012). FATİH Projesi, yahut “İşe yaramaz bir sihirli çubuk”. 13 Aralık 2012 tarihinde http://www.baydarbilisim.com/makaleler/FATİH-projesi adresinden erişildi.
  • Bilgilenme, diyalog, ortak akıl ve yol haritası arayışı toplantısı (2012). 1-4 Mart, Ankara. 13 Kasım 2012 tarihinde http://FATİH.inetd.org.tr/ adresinden erişildi.
  • Bilgisayar destekli eğitim. (t.y). 09 Kasım 2012 tarihinde http://moodle.midas.baskent.edu.tr/file.php/4/ ders_sunumlari/Bilgisayar_Destekli_Egitim_ve_e-Ogrenme_-_Sunum.pdf adresinden erişildi.
  • BT öğretmeni dersini geri istiyor (2012, Mayıs 8). Bilgi çağı. 13 Aralık 2012 tarihinde http://www.bilgi- cagi.com/Yazilar/9943-bt_ogretmeni_dersini_geri_istiyor.aspx adresinden erişildi.
  • Camnalbur, M. (2008). Bilgisayar destekli öğretimin etkililiği üzerine bir meta analiz çalışması. Yayım- lanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Çağıltay, K., Çağıltay, N.E., Ercil, Y. (1998). Bilgisayar destekli eğitime eleştirel bir bakış. IV.Türkiye’de İnternetkonferansı, 13-15 Kasım, İstanbul. 8 Kasım 2012 tarihinde http://inet-tr.org.tr/inetconf4/ Bildiriler/html/cagiltay.html adresinden erişildi.
  • Deniz, L. (1992). Bilgisayar destekli eğitim projesi: Aşamalar, eleştiriler, öneriler. M.Ü. Atatürk eğitim fakültesi eğitim bilimleri dergisi, 4, 45-58.
  • Devlet Planlama Teşkilatı (DPT). (1989). Altıncı beş yıllık kalkınma planı 1990-1994. Ankara: DPT.
  • Devlet Planlama Teşkilatı (DPT). (2006). Bilgi toplumu stratejisi 2006-2010. Ankara: DPT.
  • Eğitim bilişim ağı (EBA). (2012). 29 Kasım 2012 tarihinde http://www.eba.gov.tr/ adresinden erişilmiş- tir.
  • Eğitim reformu girişimi (ERG) (2011). Eğitim izleme raporu 2010. İstanbul: Sabancı Üniversitesi. 25 Kasım 2012 tarihinde http://erg.sabanciuniv.edu/egitimizlemeraporlari adresinden erişildi.
  • European Commission. (2004). Proj ect cycle management guidelines. Brussels: European Commission.
  • FATİH Projesi’ne 1,4 milyar lira bütçe. (2012, Ekim 30). Son devir. 23 Kasım 2012 tarihinde http:// www.sondevir.com/ekonomi/99702/FATİH-projesine-14-milyar-lira-butce.html adresinden erişil- di.
  • Hoşcan, Y. ve diğerleri. (1998). Bilgisayar: İlköğretim öğretmenliği lisans tamamlama programı. Eski- şehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Kayaduman, H., Sırakaya, M., Seferoğlu, S.S. (2011). Eğitimde FATİH Projesi’nin öğretmenlerin ye- terlilik durumları açısından incelenmesi. Akademik Bilişim, 2-4 Şubat, Malatya. 15 Aralık 2012 tarihinde http://ab.org.tr/ab11/liste.html adresinden erişildi.
  • Korea education and research information service (KERIS). (2007). Adapting education to the informa- tion age. Seoul, South Korea. 31 Aralık 2012 tarihinde http://english.keris.or.kr/es_ac/es_ac_210. jsp adresinden erişildi.
  • Korea education and research information service (KERIS). (2010). Adapting education to the informa- tion age. Seoul, South Korea. 31 Aralık 2012 tarihinde http://english.keris.or.kr/es_ac/es_ac_210. jsp adresinden erişildi.
  • Lee, B.-C.,Yoon, J.O., Lee, I. (2009). Learners’ acceptance of e-learning in South Korea: Theories and results. Computers & education, 53, 1320–1329.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2012). Eğitimde FATİH Projesi web sayfası. 23 Ekim 2012 tarihinde http://FATİHprojesi.meb.gov.tr/tr/index.php adresinden erişildi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2012a). “FATİH Projesi eğitimde teknoloji kullanımı kursu’nda görev alabilecek öğretmenlerin listesi” 07 Ocak 2013 tarihinde http://fatihprojesi.meb.gov.tr/icerikeklen- ti/e110113120048.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Mesleki Gelişimi Des- tekleme Grup Başkanlığı (2012). FATİH Projesi eğitimleri. 05.12.2012 tarihinde http://hedb.meb. gov.tr/ adresinden erişildi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı (2010). 29 Kasım 2012 tarihinde http://projeler.meb.gov.tr/pkmtr/ adresinden erişildi.
  • Milli Eğitim Sağlık Eğitim Vakfı (MESEV). (2012). 14 Kasım 2012 tarihinde http://mesev.org/index. php?option=com_content&task=view&id=3&Itemid=9 adresinden erişildi.
  • Odabaşı, F. (1998). Bilgisayar destekli eğitim. Y. Hoşcan (Ed.). Bilgisayar içinde (ss.133-147). Eskişe- hir: Açıköğretim Fakültesi İlköğretim Öğretmenliği Lisans Tamamlama Programı.
  • Özdemir, S. (2010). To err is human, but to persist is diabolical: Loss of organizational memory and e-learning projects. Computers & Education, 55, 101–108.
  • Özkul, A. E. (2011). Eğitim sorunlarımız ışığında FATİH Projesi. XVI. Türkiye’de internet konferansı, 30 Kasım-2 Aralık, İzmir.
  • Proje46.com. (2012). 17 Kasım 2012 tarihinde http://www.proje46.com/ adresinden erişildi.
  • Proje döngüsü yönetimi ve mantıksal çerçeve yaklaşımı. (t.y). F.Salman (Yay. Haz.).01 Kasım 2012 tarihinde panel.stgm.org.tr/vera/app/var/files/p/c/pcm.pdf adresinden erişildi.
  • Sivil toplum geliştirme programı (STGP). (2004). Proje geliştirmede mantıksal çerçeve yaklaşımı. G. Aydemir, S. Demircan, F. Salman (Yay. Haz.). Ankara: STGP.
  • Sarı, F. (2011). Adı FATİH. XVI. Türkiye’de internet konferansı, 30 Kasım-2 Aralık, İzmir.
  • Somyürek, S., Atasoy, B. ve Özdemir, S. (2009). Board’s IQ: What makes a board smart? Computers & Education, 53, 368-374.
  • Tablet ve akıllı tahta projesi ihaleye takıldı. (2012, 12 Eylül). Milliyet. 13 Aralık 2012 tarihinde http:// ekonomi.milliyet.com.tr/tablet-ve-akilli-tahta-projesi-ihaleye-takildi/ekonomi/ekonomide- tay/12.09.2012/1595187/default.htm adesinden erişildi.
  • Tekindağ, F.C. (2005). Proje döngüsü yönetimi mantıksal çerçeve yaklaşımı. Ankara: STGP.
  • Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) (2004). Ulusal bilim ve teknoloji politika- ları: 2003-2023 Strateji belgesi. 05 Kasım 2012 tarihinde http://www.tubitak.gov.tr/tubitak_con- tent_files//vizyon2023/Vizyon2023_Strateji_Belgesi.pdf adresinden erişildi.
  • Uşun, S. (2004). Bilgisayar destekli öğretimin temelleri. Ankara: Nobel.
  • Yüksel, İ. (2012). Teachers’ ICT integration states on the eve of FATİH Project. Problems of education in the 21st century, 44, 29-42.
APA EKİCİ S, Yılmaz B (2013). FATİH Projesi Üzerine Bir Değerlendirme. , 317 - 339.
Chicago EKİCİ Selda,Yılmaz Bülent FATİH Projesi Üzerine Bir Değerlendirme. (2013): 317 - 339.
MLA EKİCİ Selda,Yılmaz Bülent FATİH Projesi Üzerine Bir Değerlendirme. , 2013, ss.317 - 339.
AMA EKİCİ S,Yılmaz B FATİH Projesi Üzerine Bir Değerlendirme. . 2013; 317 - 339.
Vancouver EKİCİ S,Yılmaz B FATİH Projesi Üzerine Bir Değerlendirme. . 2013; 317 - 339.
IEEE EKİCİ S,Yılmaz B "FATİH Projesi Üzerine Bir Değerlendirme." , ss.317 - 339, 2013.
ISNAD EKİCİ, Selda - Yılmaz, Bülent. "FATİH Projesi Üzerine Bir Değerlendirme". (2013), 317-339.
APA EKİCİ S, Yılmaz B (2013). FATİH Projesi Üzerine Bir Değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği, 27(2), 317 - 339.
Chicago EKİCİ Selda,Yılmaz Bülent FATİH Projesi Üzerine Bir Değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği 27, no.2 (2013): 317 - 339.
MLA EKİCİ Selda,Yılmaz Bülent FATİH Projesi Üzerine Bir Değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği, vol.27, no.2, 2013, ss.317 - 339.
AMA EKİCİ S,Yılmaz B FATİH Projesi Üzerine Bir Değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği. 2013; 27(2): 317 - 339.
Vancouver EKİCİ S,Yılmaz B FATİH Projesi Üzerine Bir Değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği. 2013; 27(2): 317 - 339.
IEEE EKİCİ S,Yılmaz B "FATİH Projesi Üzerine Bir Değerlendirme." Türk Kütüphaneciliği, 27, ss.317 - 339, 2013.
ISNAD EKİCİ, Selda - Yılmaz, Bülent. "FATİH Projesi Üzerine Bir Değerlendirme". Türk Kütüphaneciliği 27/2 (2013), 317-339.