İLKÖĞRETİMDE UYGULANAN PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİNE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ
Yıl: 2014 Cilt: 0 Sayı: 18 Sayfa Aralığı: 157 - 173 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
İLKÖĞRETİMDE UYGULANAN PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİNE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ
Öz: Bu çalışma, proje ve performans ödevleri ile ilgili konularda sınıf öğretmenlerinin düşüncelerini nitel biryaklaşımla ortaya koymak için yürütülmüştür. Okullar öğrenme ve öğretme sürecinin temelini oluşturduğunagöre ödevlerin de okul yaşantısının bir parçası olduğu unutulmamalıdır. Proje ve performans ödevleriözellikle ilköğretim okullarında karşımıza daha sık çıkmaktadır. Genelleme kaygısı taşımayan bu çalışmadakiveriler amaçsal örneklem yöntemiyle seçilen 66 sınıf öğretmeniyle yapılan görüşmelerden elde edilmiştir.Ayrıca seçilen öğretmenlerin istekli ve görüşlerini paylaşmaya hazırlıklı olması ölçüt olarak belirlenmiştir.Görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur.
Anahtar Kelime: THE OPINIONS OF CLASSROOM TEACHERS RELATED TO PROJECT AND PERFORMANCE TASKS IN PRIMARY SCHOOLS
Öz: This study is carried out to show the qualitative approaches of primary school teachers about the projectsand performance tasks. It should not be forgotten that schools form the basis of learning-teaching processand that homework is the part of school life. Projects and performance tasks are generally used in primaryschools. The data, unintended to form generalisations, have been acquired from the interviews with 66primary school teachers who were selected in purposeful sampling method. The readiness and willingnessof the teachers to share their ideas were determined as the criteria. The data acquired from the interviewswere used in content analysis.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Diğer Erişim Türü: Erişime Açık
- Aladağ, C. ve Doğu, S. (2009). "Fen ve Teknoloji Dersinde Verilen Ödevlerin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi", Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 15-23.
- Arıkan, Y. D. ve Altun, E. (2007). "Sınıf ve Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Çevrimiçi Ödev Sitelerini Kullanımına Yönelik Bir Araştırma", İlköğretim Online, 6/3, 366-376.
- Bilir, A. (2005). "İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Özellikleri ve İlk Okuma Yazma Öğretimi", Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38/1, 87-100.
- Bowen, H. R. (1980). Investment in Learning. San Francisco: Jossey Bass Publishers.
- Canbulat, A. K. ve Tuncel, M. (2012). "Birinci Sınıf Öğretimine Bütünsel Yaklaşım ve Öğretimde Bireyselleştirme Çalışmaları", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13/1, 31- 60.
- Coşkun, E., Gelen, İ. ve Kan, M. O. (2009). "Türkçe Derslerindeki Performans Ödevleri Konusunda Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi", Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6/11, 22-55.
- Corbin, J., & Strauss, A. (2008). Basics of qualitative research, techniques and procedures for developing grounded theory (3rd ed.). Los Angeles: Sage.
- Çakan, M. (2004). "Öğretmenlerin Ölçme-Değerlendirme Uygulamaları ve Yeterlilik Düzeyleri: İlk ve Ortaöğretim", Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37/2, 99-114.
- Çelenk, S. (2003). "Okul Başarısının Ön Koşulu: Okul Aile Dayanışması", İlköğretim Online E-Dergi, 2/2, 28-34.
- Çelikkaya, T., Karakuş, U. ve Demirbaş, Ç. Ö. (2010). "Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Ölçme- Değerlendirme Araçlarını Kullanma Düzeyleri ve Karşılaştıkları Sorunlar", Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11/1, 57-76.
- Çiftçi, S. (20 10). "İlköğretim Birinci Kademe 4. Ve 5. Sınıf Öğretmenlerinin Performans Görevlerine İlişkin Görüşleri", İlköğretim Online, 9/3, 934-951.
- Dane, A., Kudu, M. ve Balkı, N. (2009). "Lise Öğrencilerinin Algılarına Göre Matematik Başarısını Olumsuz Yönde Etkileyen Faktörler", EÜFBED-Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2/1, 17-34.
- Demirel, Ö. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, 13.Baskı, Pegem Akademi, Ankara.
- Erkan, S. (2011). "Farklı Sosyoekonomik Düzeydeki İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okula Hazır Bulunuşluklarının İncelenmesi", Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 186-197.
- Ersoy, A., Bayır, Ö. G. ve Güvey, E. (2010). "İlköğretimde Proje Çalışmaları: Sınıf Öğretmenlerinin Velilerden Beklentileri", Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10/3, 157-170.
- Ertürk, S. (1997). Eğitimde Program Geliştirme, 9.Baskı, Meteksan Matbaacılık, Ankara.
- Fletcher, A. (1997). Broadening the Bounds of Involvement: Transforming Schools With Students Voice. http: www. ed.uiuc. edu./EPS/PES.
- Korkmaz, H. (2004). Fen ve Teknoloji Eğitiminde Alternatif Değerlendirme Yaklaşımları. Yeryüzü Yayınevi, Ankara.
- Kuş, E. (2009). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri, 3.Baskı, Anı Yayınları, Ankara.
- MEB, (2010). Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, Resmi Gazete Tarihi: 27.08.2003, Sayı: 25212, http://mevzuat.meb.gov.tr/html.
- MEB, (2004). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi (4 ve 5. Sınıflar) Öğretim Programı. http://ttkb.meb. gov.tr/program.
- MEB, (2006). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi (6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. http://ttkb.meb. gov.tr/program.
- MEB, (2006). İlköğretim Kurumlarındaki Ölçme ve Değerlendirme, 2006/95 Sayılı Genelge, http://www. egitimmevzuat.com/index.
- MEB, (2009). İlköğretim Matematik Dersi 1, 2, 3, 4 ve 5. Sınıflar Öğretim Programı. http://ttkb.meb. gov.tr/program.
- MEB, (2009). İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (1-5. Sınıflar). http://ttkb.meb. gov.tr/program.
- Özer, A. (2005). Etkin Öğrenmede Yeni Arayışlar: İşbirliğine Dayalı Öğrenme ve Buluş Yoluyla Öğrenme, Bilig, 3, 105-131.
- Özgen, H. ve Tekin, A. (20 11). "Öğrencilerin Hazırbulunuşluk Düzeylerinin Sınıf Yönetim Etkisine Yönelik Öğretmen Görüşleri", Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8/15, 421-434.
- Sağlam-Arslan, A., Devecioğlu-Kaymakçı, Y. ve Arslan, S. (2009). "Alternatif Ölçme-Değerlendirme Etkinliklerinde Karşılaşılan Problemler: Fen ve Teknoloj i Öğretmenleri Örneği", 19 Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 1-12.
- Seferoğlu, S. S. (2009). "İlköğretim Okullarında Teknoloj i Kullanımı ve Yöneticilerin Bakış Açıları", Akademik Bilişim, 1-6.
- Smith, T. (1980). Parents & Preschool. Vol. 6, Oxford Preschool Research Project. London: The Hirh Scope Press.
- Sönmez, V. (2009). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı, 15.Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara.
- Şen, Y. Ç. ve Taşkın, Ç. Ş. (20 10). "Yeni İlköğretim Programının Getirdiği Değişiklikler: Sınıf Öğretmenlerinin Düşünceleri", Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7/2, 26-51.
- Tekerek, M. (2011). Proje Hazırlama Ders Kitabı, 1.Baskı, Gün Yayınları, Ankara.
- Toptaş, V. (2011). "Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Dersinde Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Kullanımları ile İlgili Algıları", Eğitim ve Bilim, 36/159, 205-219.
- Turanlı, A. S. (2009). "Öğretmenlerin Ödeve İlişkin Görüşleri: Ortamsal Etmenlere Dair Nitel Bir Çalışma", Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3/37, 129-143.
- Tüysüz, C., Karakuyu, Y. ve Tatar, E. (2010). "Fen ve Teknoloj i Dersindeki Performans Görevlerine Yönelik Veli Tutumlarının Belirlenmesi", Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Dergisi (EFMED), 4/1, 108-122.
- Varış, F. (1978). Eğitimde Program Geliştirme Teori ve Teknikler, 3.Baskı, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara.
- Yalçın, S. A. ve Yalçın, S. (2011). "Yeni İlköğretim Müfredatının Uygulanmasına İlişkin İlköğretim Öğretmenlerinin Görüşleri", Milli Eğitim Dergisi, 40/190, 92-101.
- Yıldırım, A ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 7.Baskı, Seçkin Yayınları, Ankara.
APA | BOZKURT S, ASLANARGUN E, AKIN S, Kılıç A (2014). İLKÖĞRETİMDE UYGULANAN PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİNE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ. , 157 - 173. |
Chicago | BOZKURT Sinan,ASLANARGUN Engin,AKIN Selma,Kılıç Abdurrahman İLKÖĞRETİMDE UYGULANAN PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİNE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ. (2014): 157 - 173. |
MLA | BOZKURT Sinan,ASLANARGUN Engin,AKIN Selma,Kılıç Abdurrahman İLKÖĞRETİMDE UYGULANAN PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİNE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ. , 2014, ss.157 - 173. |
AMA | BOZKURT S,ASLANARGUN E,AKIN S,Kılıç A İLKÖĞRETİMDE UYGULANAN PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİNE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ. . 2014; 157 - 173. |
Vancouver | BOZKURT S,ASLANARGUN E,AKIN S,Kılıç A İLKÖĞRETİMDE UYGULANAN PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİNE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ. . 2014; 157 - 173. |
IEEE | BOZKURT S,ASLANARGUN E,AKIN S,Kılıç A "İLKÖĞRETİMDE UYGULANAN PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİNE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ." , ss.157 - 173, 2014. |
ISNAD | BOZKURT, Sinan vd. "İLKÖĞRETİMDE UYGULANAN PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİNE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ". (2014), 157-173. |
APA | BOZKURT S, ASLANARGUN E, AKIN S, Kılıç A (2014). İLKÖĞRETİMDE UYGULANAN PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİNE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0(18), 157 - 173. |
Chicago | BOZKURT Sinan,ASLANARGUN Engin,AKIN Selma,Kılıç Abdurrahman İLKÖĞRETİMDE UYGULANAN PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİNE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 0, no.18 (2014): 157 - 173. |
MLA | BOZKURT Sinan,ASLANARGUN Engin,AKIN Selma,Kılıç Abdurrahman İLKÖĞRETİMDE UYGULANAN PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİNE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.0, no.18, 2014, ss.157 - 173. |
AMA | BOZKURT S,ASLANARGUN E,AKIN S,Kılıç A İLKÖĞRETİMDE UYGULANAN PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİNE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2014; 0(18): 157 - 173. |
Vancouver | BOZKURT S,ASLANARGUN E,AKIN S,Kılıç A İLKÖĞRETİMDE UYGULANAN PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİNE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2014; 0(18): 157 - 173. |
IEEE | BOZKURT S,ASLANARGUN E,AKIN S,Kılıç A "İLKÖĞRETİMDE UYGULANAN PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİNE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ." Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0, ss.157 - 173, 2014. |
ISNAD | BOZKURT, Sinan vd. "İLKÖĞRETİMDE UYGULANAN PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİNE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ". Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 18 (2014), 157-173. |