Yıl: 2015 Cilt: 29 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 258 - 274 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Destekli Bilimsel İletişimi Kullanmaları Üzerine Nitel Bir Çalışma

Öz:
Bu araştırmada öğretmen adaylarının ağ günlüklerinde bilimsel iletişimi kullanım durumlarınınbelirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden biri olarak kabul edilendurum çalışması yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmada Öğretmenlik Uygulaması dersine devameden 17 öğretmen adayının kendi düşünme ve öğrenme süreçlerinin farkında olmaları, kontrollerinisağlayabilmeleri, öğretmen gibi düşünmeyi öğrenmeleri ve bilimsel iletişim becerilerine sahipolabilmeleri için ağ günlükleri oluşturulmuş ve ders sürecinde kullanmaları sağlanmıştır. Günlüklerbelirlenen ölçütler doğrultusunda içerik analiziyle incelendiğinde, öğretmen adaylarının ilk aşama olandiğer kişiler tarafından yayınlanmış çalışmaları inceleme, sınıflandırma ve değerlendirme aşamasındakigörevleri gerçekleştirebildikleri, daha üst düzey bilgi ve beceri gerektiren aşamalarda yeni, orijinalfikirler üretme, ortaya çıkanları daha önceki çalışmalarla karşılaştırma ve sunma aşamalarındakigörevleri gerçekleştiremedikleri görülmektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

A Qualitative Study on Prosp ective TeachersUsage of Social Media Supp orted Scientific Communication

Öz:
Aim of this study is to determine prospective teachers usage of social media based scientific communicationwithin case study research method perspective. Study group consisted of seventeen prospective teacherswho were enrolled in Teaching Practice Course. Within implementation process, blogs were designedand used as an online learning environment in order to provide them to see their thinking skills and theirself awareness, to learn how to think as a teacher and equip them with scientific communication skills.As a result of the content analysis of blogs, it was observed that prospective teachers were successfulon basic skills such as examining, classifying and evaluating the studies published by others, whereas,they were not successful in higher order thinking skills such as generating new ideas, comparing theinformation with previous studies and presenting it.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • AASL/AECT (American Association of School Librarians ve Association for Educational Communication and Technology). (1998). Information literacy standards for student learning. Chicago: American Library Association.
  • ALA (American Library Association). (1989). Presidential Committee on Information Literacy. Association of College and Research Libraries. http//www.ala.org/acrl/nili/ilit1st.html adresinden 14 Mart 2001 tarihinde erişilmiştir.
  • Akyazı, E. ve Tutgun Ünal, A. (2013). İletişim fakültesi öğrencilerinin amaç, benimseme, yalnızlık düzeyi ilişkisi bağlamında sosyal ağları kullanımı. Global Media, 3(6), 1-24.
  • Akar, E. (2010). Sanal toplulukların bir türü olarak sosyal ağ siteleri - Bir pazarlama iletişim kanalı olarak işleyişi. Anadolu University Journal Of Social Sciences, 10(1), 107-122.
  • Aydın, S. (2012). A review of research on Facebook as an educational environment. Educational Technology Research and Development, 60(6), 1093-1106. doi: 10.1007/ s11423-012- 9260-7
  • Bell, P. ve Linn, M. (2000). Scientific arguments as learning artifacts: Designing for learning from the Web with KIE. International Journal of Science Education, 22(8), 797-817.
  • Björk, B. C. (2005). A lifecycle model of the scientific communication process. Learned Publishing, 18(3), 165-176.
  • Blankenship, M. (2011). How social media can and should iımpact higher education. Education Digest: Essential Readings Condensed for Qucik Review, 76(7), 39-42.
  • Curran, K., & Marshall, D. (2011). Blogs in education. Advanced Engineering in Informatics Journal, 36(1), 3515-3518.
  • Dalgarno, B., Reupert, A. ve Bishop, A. (2015). Blogging while on professional placement: explaining the diversity in student attitudes and engagement. Technology, Pedagogy and Education, 24(2), 189-209. 10.1080/1475939X.2013.847481
  • Ebenezer, J. ve Puvirajah, A. (2005). WebCT dialogues on particle theory of matter: Presumptive reasoning schemes. Educational Research and Evaluation, 11(6), 561-589. doi: 10.1080/13803610500264807
  • Global Digital Statistics, (2014). We are social. 27 Nisan 2015 tarihinde http://etonpreneurs. com/uploads/Global%20Social,%20Digital%20&%20Mobile%20Statistics,%20Jan%20 2014.pdf adresinden erişildi.
  • Greenhow, C. (2011). Youth, learning, and social media. Journal of Educational Computing Research, 45(2), 139-146.
  • Hernández-Ramos, P. (2004). Web logs and online discussions as tools to promote reflective practice. The Journal of Interactive Online Learning, 3(1), 1-16.
  • Hoffman, E. (2009). Social media and learning environments: Shifting perspectives on the locus of control. In Education, 15(2), 23-38.
  • Hurd, J. M. (2000). The transformation of scientific communication: A model for 2020. Journal of the American Society for Information Science, 51(14), 1279-1283.
  • İşman, A. ve Albayrak, E. (2014). Sosyal ağlardan Facebook’un eğitime yönelik etkililiği. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 129-138.
  • Kabilan, M. K., Norlida, A. ve Abidin, J. Z. M. (2010). Facebook: An online environment for learning of English in institutions of higher education?. The Internet and Higher Education, 13(4), 179-187. doi: 10.1016/j.iheduc.2010.07.003
  • Kaplan, A. ve Haenlen, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of social media. Business Horizons, 53, 59-68.
  • Karadeniz, Ş. ve Demiralay, R. (2010). Bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımının, ilköğretim öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı öz-yeterlik algılarına etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(2), 819-851.
  • Karaman, S., Yıldırım, S. ve Kaban, A. (2008). Öğrenme 2.0 Yaygınlaşıyor: Web 2.0 uygulamalarının eğitimde kullanımına ilişkin araştırmalar ve sonuçları. INET- TR’08, XIII. Türkiye’de İnternet Konferansı, 22-23 Aralık 2008, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Karaman, S., Kaban, A. ve Yıldırım, S. (2010). Sınıf blogu ile grup bloglarının öğrenci katılımı ve görüşleri açısından karşılaştırılması. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 1(2), 1-12.
  • Köğce, D., Özpınar, İ., Mandacı Şahin, S. ve Aydoğan Yenmez, A. (2014). Öğretim elemanlarının 21. yüzyıl öğrenen standartları ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 185-213.
  • Kolari, P., Finin, T. ve Joshi, A. (2006). SVMs for the Blogosphere: Blog identification and splog detection. AAAI Spring Symposium on Computational Approaches to Analysing Weblogs. Maryland: University of Maryland.
  • Laire, D., Castelyn, J. ve Mottart, A. (2012). Social media’s learning outcomes within instruction in the EFL Clasroom: Exploring, implementing and analyzing storify. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 69, 442-448.
  • Madge, C., Meek, J., Wellens, J. ve Hooley, T. (2009). Facebook, social integration and informal learning at University: It is more for socialising and talking to friends about work than for actually doing work. Learning, Media and Technology, 34(2), 141-155.
  • Manthey, R. (2010). Techniques of scientific communication. 13 Nisan 2015 tarihinde http://www. iai.uni-bonn.de/III/lehre/vorlesungen/IntelligentIS/SeminarIIS_SS14/ScientificWork_A. pdf adresinden erişildi.
  • Mason, R. (2006). Learning technologies for adult continuing education. Studies in Continuing Education, 28(2), 121- 133.
  • Nelson, L. ve Feinstein, S. G. (2007). Research on writing conventions: U r what u write. (ERIC Document Reproduction Service No. ED495170). 15 Nisan 2015 tarihinde http:// files.eric.ed.gov/fulltext/ED495170.pdf adresinden erişildi.
  • Özmen, F., Aküzüm, C., Sünkür, M. ve Baysal, N. (2011). Sosyal ağ sitelerinin eğitsel ortamlardaki işlevselliği. 6th International Advanced Technologies Symposium (IATS’11), Elazığ, Turkey
  • Petersen, S. A., Divitini, M. ve Chabert, G. (2008). Identity, sense of community and connectedness in a community of mobile language learners. ReCALL, 20(3), 361-379.
  • Rampai, N. (2013). The development model of knowledge management via social media to enhance graduated student’s self- directed learning skils. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 103, 1006-1010.
  • Roblyer, M. D., McDaniel, M., Webb, M., Herman, J. ve Vince Witty, J. (2010). Findings on Facebook in higher education: A comparison of college faculty and student uses and perceptions of social networking sites. The Internet and Higher Education, 13(3), 134- 140. doi: 10.1016/j.iheduc.2010.03.002
  • Schleyer, T., Spallek, H., Butler, B. S., Subramanian, S., Weiss, D., Poythress, M. L. ve diğerleri. (2008). Facebook for scientists: Requirements and services for optimizing how scientific collaborations are established. Journal of Medical Internet Research, 10(3), doi: 10.2196/ jmir.1047
  • Serhateri, A. ve Yıldırım, E. (2014). Facebook’un yükseköğretimde eğitime destek amaçlı kul- lanımı: İletişim ve paylaşım temelli altyapı üzerine bir inceleme. Akademik Sosyal Araş- tırmalar Dergisi, 2(2), 218-233.
  • Tanrıverdi, H. ve Sağır, S. (2014). Lise öğrencilerinin sosyal ağ kullanım amaçlarının ve sosyal ağları benimseme düzeylerinin öğrenci başarısına etkisi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(18), 775-822.
  • Taşcı, E. (2010). Sosyal medya araçlarının yerel yönetimlere etkisi ve katkısı: Belediye 2.0. Bilişim Dergisi, 38(126), 72-75.
  • Tuncay, N., Keser, H. ve Uzunboylu, H. (2010). If knowledge is power why keep it secret?. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 5650-5658.
  • Uçak, N. Ö. ve Al, U. (2009). Bilimsel iletişimin zamana göre değişimi. Bir atıf analizi çalışması. Bilgi Dünyası, 10(1), 1-22.
  • Uçak, N. (2009). Bilimsel iletişim ve intihal. 02 Mayıs tarihinde http://uvt.ulakbim.gov.tr/ toplanti/uay10/nucak.pdf adresinden erişildi.
  • Serhateri, A. ve Yıldırım, E. (2014). Facebook’un yükseköğretimde eğitime destek amaçlı kullanımı: İletişim ve paylaşım temelli altyapı üzerine bir inceleme, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(2), 218-233.
  • Wang, S. ve Hsua, H. (2008). Reflection on using blogs to expand in-class discussion. TechTrends: Linking Research and Practice to Improve Learning, 52(3), 81-85.
  • Wassel, B. ve Crouch, C. (2008). Fostering connections between multicultural education and technology: Incorporating weblogs into preservice teacher education. Journal of Technology and Teacher Education, 16, 211-232.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6. bs.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research: Design and methods. (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications. Yüksel, M. ve Olpak, Y. Z. (2014). Facebook’un eğitimde kullanılması: Muhasebe eğitiminde bir uygulama. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 171-186.
APA DOGAN G, NUHOGLU KIBAR P, MENZİ ÇETİN N, Telli E, Akkoyunlu B (2015). Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Destekli Bilimsel İletişimi Kullanmaları Üzerine Nitel Bir Çalışma. , 258 - 274.
Chicago DOGAN Gokhan,NUHOGLU KIBAR PINAR,MENZİ ÇETİN NİHAL,Telli Esra,Akkoyunlu Buket Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Destekli Bilimsel İletişimi Kullanmaları Üzerine Nitel Bir Çalışma. (2015): 258 - 274.
MLA DOGAN Gokhan,NUHOGLU KIBAR PINAR,MENZİ ÇETİN NİHAL,Telli Esra,Akkoyunlu Buket Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Destekli Bilimsel İletişimi Kullanmaları Üzerine Nitel Bir Çalışma. , 2015, ss.258 - 274.
AMA DOGAN G,NUHOGLU KIBAR P,MENZİ ÇETİN N,Telli E,Akkoyunlu B Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Destekli Bilimsel İletişimi Kullanmaları Üzerine Nitel Bir Çalışma. . 2015; 258 - 274.
Vancouver DOGAN G,NUHOGLU KIBAR P,MENZİ ÇETİN N,Telli E,Akkoyunlu B Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Destekli Bilimsel İletişimi Kullanmaları Üzerine Nitel Bir Çalışma. . 2015; 258 - 274.
IEEE DOGAN G,NUHOGLU KIBAR P,MENZİ ÇETİN N,Telli E,Akkoyunlu B "Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Destekli Bilimsel İletişimi Kullanmaları Üzerine Nitel Bir Çalışma." , ss.258 - 274, 2015.
ISNAD DOGAN, Gokhan vd. "Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Destekli Bilimsel İletişimi Kullanmaları Üzerine Nitel Bir Çalışma". (2015), 258-274.
APA DOGAN G, NUHOGLU KIBAR P, MENZİ ÇETİN N, Telli E, Akkoyunlu B (2015). Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Destekli Bilimsel İletişimi Kullanmaları Üzerine Nitel Bir Çalışma. Türk Kütüphaneciliği, 29(2), 258 - 274.
Chicago DOGAN Gokhan,NUHOGLU KIBAR PINAR,MENZİ ÇETİN NİHAL,Telli Esra,Akkoyunlu Buket Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Destekli Bilimsel İletişimi Kullanmaları Üzerine Nitel Bir Çalışma. Türk Kütüphaneciliği 29, no.2 (2015): 258 - 274.
MLA DOGAN Gokhan,NUHOGLU KIBAR PINAR,MENZİ ÇETİN NİHAL,Telli Esra,Akkoyunlu Buket Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Destekli Bilimsel İletişimi Kullanmaları Üzerine Nitel Bir Çalışma. Türk Kütüphaneciliği, vol.29, no.2, 2015, ss.258 - 274.
AMA DOGAN G,NUHOGLU KIBAR P,MENZİ ÇETİN N,Telli E,Akkoyunlu B Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Destekli Bilimsel İletişimi Kullanmaları Üzerine Nitel Bir Çalışma. Türk Kütüphaneciliği. 2015; 29(2): 258 - 274.
Vancouver DOGAN G,NUHOGLU KIBAR P,MENZİ ÇETİN N,Telli E,Akkoyunlu B Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Destekli Bilimsel İletişimi Kullanmaları Üzerine Nitel Bir Çalışma. Türk Kütüphaneciliği. 2015; 29(2): 258 - 274.
IEEE DOGAN G,NUHOGLU KIBAR P,MENZİ ÇETİN N,Telli E,Akkoyunlu B "Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Destekli Bilimsel İletişimi Kullanmaları Üzerine Nitel Bir Çalışma." Türk Kütüphaneciliği, 29, ss.258 - 274, 2015.
ISNAD DOGAN, Gokhan vd. "Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Destekli Bilimsel İletişimi Kullanmaları Üzerine Nitel Bir Çalışma". Türk Kütüphaneciliği 29/2 (2015), 258-274.