Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri
Yıl: 2013 Cilt: 35 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 199 - 205 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri
Öz: Amaç. Hastanelerin acil servisleri hastaların kabul edilmesi zorunlu olduğu, kesintisiz hizmetsunmak üzere ayrılmış servislerdir. Bu tanımlayıcı ve ileriye dönük anket çalışmasının amacı birdevlet hastanesi acil polikliniğine Ocak 2011-Aralık 2011 aylarında başvuran hastalarınmemnuniyet düzeylerini değerlendirmektir. Yöntem. On altı yaşından büyük, onay formuimzalamış 440 hasta çalışmaya alındı. Hastalara anket formunda 1 tanesi açık 31 tanesi kapalı uçlutoplam 32 soru soruldu. Çalışmaya başlamadan önce çalışmaya katılacak olan paramediklereçalışma hakkında eğitim verildi. Bulgular. Anket sonuçlarına göre acil servisimizin fizikikoşullarından hastaların yaklaşık %95i ve genel olarak hastanemiz acilinden hastalarımızınyaklaşık %97si memnundu. Sonuç. Hasta memnuniyeti anketleri, sağlık hizmetlerinin planlaması,sunumu ve iyileştirilmesinde yön gösterici bir rol üstlenmektedir. Daha kaliteli hizmet verilmesiiçin bu anketlerin periyodik olarak uygulanması yararlı olacaktır.
Anahtar Kelime: A patients ' satisf action study: Satisf action levels of the patients admitted to emergency clinic of a state hospital
Öz: Aim. Emergency departments of hospitals are obliged to accept patients and dedicated to provideuninterrupted public service. The objection of this descriptive and prospective study wasconducted to evaluate the satisfaction levels of the patients who admitted to a public hospitalemergency department between 01 January 2011 and 31 December 2011. Methods. 440 patientsolder than 16 years were enrolled in the study and all of them signed informed consent form. Atotal of 32 questions (31 close and 1 open-ended) were included in the questionnaire. Paramedicsparticipating in this study were informed and educated before the onset of the study about thestudy process. Results. According to the survey results a total of 95 % of the patients weresatisfied with the physical conditions of the emergency clinic of our hospital. In general, 97 % ofthe patients were contented with our emergency clinic. Conclusion. Patient satisfaction surveysplay a leading role on the planing, delivery and improvement of health services. Periodicalimplementation of these surveys would be useful to provide increase the quality of the services.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- 1. Özcan M, Özkaynak V, Toktaş İ. Silvan Devlet Hastanesine Başvuran Kişilerin Memnuniyet Düzeyleri. Dicle Tıp Derg 2008; 35: 96-101.
- 2. Yağcı İM, Duman T. Hizmet Kalitesi - Müşteri Memnuniyeti İlişkisinin Hastane Türlerine Göre Karşılaştırılması: Devlet, Özel ve Üniversite Hastaneleri Uygulaması. Doğuş Üni Derg 2006; 7: 218-38.
- 3. Emhan A, Bez Y, Dülek Ö. Bir üniversite hastanesine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri. Dicle Tıp Derg 2010; 37: 241-7.
- 4. Şahbaz Karagün Ö, Acil Tıp Birimine Başvuran Hastalarda Hoşnutluk Düzeyi Ve Etkileyen Etmenlerin İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Acil Anabilim Dalı Uzmanlık Tezi, 2006.
- 5. Çiftçi H, Topoyan M. Dokuz Eylül Üniversitesi Uygulama ve Araştırma Hastanesi, Acil Servis Başvurularının Değerlendirilmesi. 3. Ulusal Sağlık Kuruluşları Yönetimi Kongresi, Aydın, 2005.
- 6. Aşılıoğlu N, Akkuş T, Baysal K. Çocuk Acil Servisinde Ebeveyn Memnuniyeti ve Etkileyen Etmenlerin Araştırılması. Turk J Emerg Med 2009; 9: 65-72.
- 7. Sarp N, Tükel B. İbni Sına Hastanesinde hasta memnuniyeti araştırması. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası 1998; 52: 147-51.
- 8. Kapaklı E, Soy Kök Z, Salgar K, Emin İcralar N, Başaran ES, Yaylı F. Moda Sağlık Ocağı'na Başvuranların Verilen Hizmetlerle İlgili Değerlendirmeleri. STED 2005; 14: 55-61.
- 9. Taşlıyan M, Akyüz M. Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyet Araştırması: Malatya Devlet Hastanesi'nde Bir. Alan Çalışması. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi 2010; 12; 61-6.
APA | TOPAL F, ŞENEL E, TOPAL F, MANSUROĞLU C (2013). Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri. , 199 - 205. |
Chicago | TOPAL FATİH ESAT,ŞENEL ENGİN,TOPAL FIRDEVS,MANSUROĞLU Cem Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri. (2013): 199 - 205. |
MLA | TOPAL FATİH ESAT,ŞENEL ENGİN,TOPAL FIRDEVS,MANSUROĞLU Cem Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri. , 2013, ss.199 - 205. |
AMA | TOPAL F,ŞENEL E,TOPAL F,MANSUROĞLU C Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri. . 2013; 199 - 205. |
Vancouver | TOPAL F,ŞENEL E,TOPAL F,MANSUROĞLU C Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri. . 2013; 199 - 205. |
IEEE | TOPAL F,ŞENEL E,TOPAL F,MANSUROĞLU C "Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri." , ss.199 - 205, 2013. |
ISNAD | TOPAL, FATİH ESAT vd. "Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri". (2013), 199-205. |
APA | TOPAL F, ŞENEL E, TOPAL F, MANSUROĞLU C (2013). Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri. Cumhuriyet Tıp Dergisi (ELEKTRONİK), 35(2), 199 - 205. |
Chicago | TOPAL FATİH ESAT,ŞENEL ENGİN,TOPAL FIRDEVS,MANSUROĞLU Cem Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri. Cumhuriyet Tıp Dergisi (ELEKTRONİK) 35, no.2 (2013): 199 - 205. |
MLA | TOPAL FATİH ESAT,ŞENEL ENGİN,TOPAL FIRDEVS,MANSUROĞLU Cem Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri. Cumhuriyet Tıp Dergisi (ELEKTRONİK), vol.35, no.2, 2013, ss.199 - 205. |
AMA | TOPAL F,ŞENEL E,TOPAL F,MANSUROĞLU C Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri. Cumhuriyet Tıp Dergisi (ELEKTRONİK). 2013; 35(2): 199 - 205. |
Vancouver | TOPAL F,ŞENEL E,TOPAL F,MANSUROĞLU C Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri. Cumhuriyet Tıp Dergisi (ELEKTRONİK). 2013; 35(2): 199 - 205. |
IEEE | TOPAL F,ŞENEL E,TOPAL F,MANSUROĞLU C "Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri." Cumhuriyet Tıp Dergisi (ELEKTRONİK), 35, ss.199 - 205, 2013. |
ISNAD | TOPAL, FATİH ESAT vd. "Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri". Cumhuriyet Tıp Dergisi (ELEKTRONİK) 35/2 (2013), 199-205. |