Yıl: 2013 Cilt: 35 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 199 - 205 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri

Öz:
Amaç. Hastanelerin acil servisleri hastaların kabul edilmesi zorunlu olduğu, kesintisiz hizmetsunmak üzere ayrılmış servislerdir. Bu tanımlayıcı ve ileriye dönük anket çalışmasının amacı birdevlet hastanesi acil polikliniğine Ocak 2011-Aralık 2011 aylarında başvuran hastalarınmemnuniyet düzeylerini değerlendirmektir. Yöntem. On altı yaşından büyük, onay formuimzalamış 440 hasta çalışmaya alındı. Hastalara anket formunda 1 tanesi açık 31 tanesi kapalı uçlutoplam 32 soru soruldu. Çalışmaya başlamadan önce çalışmaya katılacak olan paramediklereçalışma hakkında eğitim verildi. Bulgular. Anket sonuçlarına göre acil servisimizin fizikikoşullarından hastaların yaklaşık %95i ve genel olarak hastanemiz acilinden hastalarımızınyaklaşık %97si memnundu. Sonuç. Hasta memnuniyeti anketleri, sağlık hizmetlerinin planlaması,sunumu ve iyileştirilmesinde yön gösterici bir rol üstlenmektedir. Daha kaliteli hizmet verilmesiiçin bu anketlerin periyodik olarak uygulanması yararlı olacaktır.
Anahtar Kelime:

Konular: Tıbbi İnformatik Sağlık Politikaları ve Hizmetleri Acil Tıp Temel Sağlık Hizmetleri Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri Davranış Bilimleri

A patients ' satisf action study: Satisf action levels of the patients admitted to emergency clinic of a state hospital

Öz:
Aim. Emergency departments of hospitals are obliged to accept patients and dedicated to provideuninterrupted public service. The objection of this descriptive and prospective study wasconducted to evaluate the satisfaction levels of the patients who admitted to a public hospitalemergency department between 01 January 2011 and 31 December 2011. Methods. 440 patientsolder than 16 years were enrolled in the study and all of them signed informed consent form. Atotal of 32 questions (31 close and 1 open-ended) were included in the questionnaire. Paramedicsparticipating in this study were informed and educated before the onset of the study about thestudy process. Results. According to the survey results a total of 95 % of the patients weresatisfied with the physical conditions of the emergency clinic of our hospital. In general, 97 % ofthe patients were contented with our emergency clinic. Conclusion. Patient satisfaction surveysplay a leading role on the planing, delivery and improvement of health services. Periodicalimplementation of these surveys would be useful to provide increase the quality of the services.
Anahtar Kelime:

Konular: Tıbbi İnformatik Sağlık Politikaları ve Hizmetleri Acil Tıp Temel Sağlık Hizmetleri Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA TOPAL F, ŞENEL E, TOPAL F, MANSUROĞLU C (2013). Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri. , 199 - 205.
Chicago TOPAL FATİH ESAT,ŞENEL ENGİN,TOPAL FIRDEVS,MANSUROĞLU Cem Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri. (2013): 199 - 205.
MLA TOPAL FATİH ESAT,ŞENEL ENGİN,TOPAL FIRDEVS,MANSUROĞLU Cem Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri. , 2013, ss.199 - 205.
AMA TOPAL F,ŞENEL E,TOPAL F,MANSUROĞLU C Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri. . 2013; 199 - 205.
Vancouver TOPAL F,ŞENEL E,TOPAL F,MANSUROĞLU C Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri. . 2013; 199 - 205.
IEEE TOPAL F,ŞENEL E,TOPAL F,MANSUROĞLU C "Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri." , ss.199 - 205, 2013.
ISNAD TOPAL, FATİH ESAT vd. "Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri". (2013), 199-205.
APA TOPAL F, ŞENEL E, TOPAL F, MANSUROĞLU C (2013). Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri. Cumhuriyet Tıp Dergisi (ELEKTRONİK), 35(2), 199 - 205.
Chicago TOPAL FATİH ESAT,ŞENEL ENGİN,TOPAL FIRDEVS,MANSUROĞLU Cem Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri. Cumhuriyet Tıp Dergisi (ELEKTRONİK) 35, no.2 (2013): 199 - 205.
MLA TOPAL FATİH ESAT,ŞENEL ENGİN,TOPAL FIRDEVS,MANSUROĞLU Cem Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri. Cumhuriyet Tıp Dergisi (ELEKTRONİK), vol.35, no.2, 2013, ss.199 - 205.
AMA TOPAL F,ŞENEL E,TOPAL F,MANSUROĞLU C Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri. Cumhuriyet Tıp Dergisi (ELEKTRONİK). 2013; 35(2): 199 - 205.
Vancouver TOPAL F,ŞENEL E,TOPAL F,MANSUROĞLU C Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri. Cumhuriyet Tıp Dergisi (ELEKTRONİK). 2013; 35(2): 199 - 205.
IEEE TOPAL F,ŞENEL E,TOPAL F,MANSUROĞLU C "Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri." Cumhuriyet Tıp Dergisi (ELEKTRONİK), 35, ss.199 - 205, 2013.
ISNAD TOPAL, FATİH ESAT vd. "Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri". Cumhuriyet Tıp Dergisi (ELEKTRONİK) 35/2 (2013), 199-205.