Pre-Service English Language Teachers' Views on Their Attainment in Community Service Practices Course

Yıl: 2014 Cilt: 15 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 1 - 18 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Pre-Service English Language Teachers' Views on Their Attainment in Community Service Practices Course

Öz:
Bu araştırmada İngilizce öğretmen adaylarının Top luma Hizmet Uygulamaları (TH U) dersindekikazanımlarına ait görüşlerinin belirlemesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 2011-2012 akademik yılı bahardöneminde İstanbul ilinde bir vakıf üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı 3.sınıfında öğrenim görmekte olan 28 İngilizce öğretmen adayı katılmıştır. Öğretmen adaylarından Top lumaHizmet Uygulamaları dersi çerçevesinde uygulama yap tıkları her haf tanın sonunda uygulama detaylarını,kendi p erf ormanslarını, yaşadıkları süreçleri ve uygulamanın kazanımlarına ilişkin görüşlerini yansıtan rap oryazmaları istenmiştir. Öğretmen adaylarından elde edilen görüşler, içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir.Çalışma sonunda çalışmaya katılan öğretmen adaylarının TH U dersinin kişisel, mesleki, duygusal vesosyalleşme boyutlarında kendilerini geliştirdiklerine yönelik bulgular tesp it edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

İngilizce Öğretmen Adaylarının Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinde Elde Ettikleri Kazanımlara İlişkin Görüşleri

Öz:
The p urp ose of this study was to determine p rosp ective English language teachersviews on their attainmentin community service p ractices course. The samp le included 28 p rosp ective English language teachersmaj oring in English Language Teaching in the Faculty of Education at a f oundation university in İstanbul,Turkey. The data were collected during the sp ring term of the 2011-2012 academic year. The p articip atingp rosp ective English language teachers were asked to write rep orts which involved details about theirp ractices and their p ersonal views on their own p erf ormances, the p rocesses they had been through and theirattainment. Content analysis was used in the interp retation of the rep orts obtained f rom the p articip ants. Itwas f ound that some p ersonal, p rof essional, emotional and social attainments in community service p racticescourse were rep orted by the p articip ants.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Antonio, A. L., Astin, H. S., & Cress, C. H. (2000). Community service in higher education: A look at nation’s faculty. Review of Higher Education, 23(4), 373-397.
  • Astin, A. W., & Sax, L. J. (1998). How undergraduates are affected by service participation.Journal of College Student Develop ment, 39(3), 251-263.
  • Bender, G., & Jordaan, R. (2007). Student perceptions and attitudes about community service-learning in the teacher training curriculum. South Af rican Journal of Education, 27, 631-654.
  • Bogdan, R. C., & Biklen, S. K. (1992) . Qualitative research f or education: An introduction to theory methods. Boston: Allyn and Bacon.
  • Clary, E. G., & Synder, M. (1999). The motivations to volunteer: Theoretical and practicalconsiderations. Current Directions in Psychological Science, 8, 156-159.
  • Çetin, T., & Sönmez, Ö. F. (2009). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersinin amaç ve içeriğine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(3), 851-875.
  • Elma, C., Kesten, A., Kıroğlu, K., Uzun, E. M., Dicle, A. N., & Palavan, Ö. (2010). Öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersine ilişkin algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(2), 231-252.
  • Eyler, J. S. (2000). What do we most need to know about the impact of service learning onstudent learning? Michigan Journal of Community Service Learning, Special Issue, 11-17.
  • Giles, D. E., & Eyler, J. S. (1994). The impact of a college community service laboratory on students’ personal, social and cognitive outcomes. Journal of Adolescence, 17, 327- 339.
  • Gürol, A., & Özercan, M. G. (2010). Topluma hizmet uygulaması dersinin uygulanmasına ilişkingörüşlerin belirlenmesi, 9. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, 539-544. Sempozyumda sunulan bir çalışma.
  • Hatcher, J. A., & Erasmus, M. A. (2008). Service-learning in the United States and South Africa: A comparative analysis informed by John Dewey and Julius Nyerere. Michigan Journal of Community Service Learning, 15(1), 49-61.
  • Horzum, M. B., & Bektaş, M. (2012). Otantik öğrenmenin topluma hizmet uygulamalarıdersini alan öğretmen adaylarının derse yönelik tutum ve memnuniyetine etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(1), 341-360.
  • Keleş, P. U., & Aydın, S. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersi hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. E ÜFBED-Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(2), 169-184.
  • Küçükoğlu, A., & Çoşkun, Z. S. (2012). Yeni bir çoklu pedagojik yaklaşım: Topluma Hizmet Uygulamaları. Milli Eğitim, 194, 92-107.
  • Mirzeoğlu, D., Özcan, G., Aktağ, Ş., & Çoknaz, H. (2011). Üniversite-toplum bütünleşmesi: Topluma hizmet uygulamaları dersi: Projeler, kazanımlar ve sorunlar (Bolu örneği). Van/YYU Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayısı, 37-45.
  • Moely, B. E., McFarland, M., Miron, D., Mercer, S., & Ilustre, V. (2002). Changes in college students’ attitudes and intentions for civic involvement as a function of service- learning experiences. Michigan Journal of Community Service Learning, 7, 18-26.
  • Myers-Lipton, S. J. (1996). Effect of service-learning on college students’ attitudes toward international understanding. College Student Develop ment, 37, 659-667.
  • Özdemir, S. M., & Tokcan, H. (2010). Topluma hizmet uygulamaları dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 41-61.
  • Prichard, F., & Whitehead, G. (2004). Serve and learn: Imp lementing and evaluating service-learning in middle and high schools. Matwahh, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Sandy, M., & Holland, B. A. (2006). Different worlds and common ground: Community partner perspectives on campus-community partnerships. Michigan Journal of Community Service Learning, Fall, 30-43.
  • Simons, L., & Cleary, B. (2006). The influence of service learning on students’ personal and social development. College Teaching, 54(4), 307-319.
  • Sönmez, Ö. F. (2010). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersine yönelik görüşlerinin kazanım boyutunda değerlendirilmesi. The Black Sea Journal of Social Sciences, 2(2), 53-71.
  • Sönmez, Ö. F., Çetin, T., & Aksoy, B. (2009). Top luma hizmet uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Tilki, F. (2011). Beden eğitimi ve spor eğitimi alan öğrencilerin topluma hizmet uygulamaları dersini algılama düzeyleri: Sakarya ili örneği. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Uğurlu, Z., & Kıral, E. (2011). Öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersinin işleyiş süreci ve kazanımlarına ilişkin görüşleri. 2ND International Conf erence on New Trends in Education and Their Imp lications (720-734). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Waterman, A. S. (1997). Service-Learning: App lications f rom the research. Matwahh, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K. (2011). Eğitim fakültelerinin sosyal sorumluluğu ve topluma hizmet uygulamaları dersi: Nitel bir araştırma. Kuramsal Eğitimbilim, 4(2), 86-108.
  • H.S. TÜLÜCE / İngilizce Öğretmen Adaylarının Top luma Hizmet Uygulamaları Dersinde Elde Ettikleri Kazanımlara İlişkin Görüşleri
  • Yin, R. K. (2003). Case study research design and methods. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • YÖK (2011). Öğretmen Yetiştirme Türk Milli Komitesince önerilen 17.02.2011 tarihli YÖK toplantısında uygun görülen ve tüm Eğitim Fakültelerine gönderilen THU yönergesi.
APA SERDAR TÜLÜCE H (2014). Pre-Service English Language Teachers' Views on Their Attainment in Community Service Practices Course. , 1 - 18.
Chicago SERDAR TÜLÜCE HANDE Pre-Service English Language Teachers' Views on Their Attainment in Community Service Practices Course. (2014): 1 - 18.
MLA SERDAR TÜLÜCE HANDE Pre-Service English Language Teachers' Views on Their Attainment in Community Service Practices Course. , 2014, ss.1 - 18.
AMA SERDAR TÜLÜCE H Pre-Service English Language Teachers' Views on Their Attainment in Community Service Practices Course. . 2014; 1 - 18.
Vancouver SERDAR TÜLÜCE H Pre-Service English Language Teachers' Views on Their Attainment in Community Service Practices Course. . 2014; 1 - 18.
IEEE SERDAR TÜLÜCE H "Pre-Service English Language Teachers' Views on Their Attainment in Community Service Practices Course." , ss.1 - 18, 2014.
ISNAD SERDAR TÜLÜCE, HANDE. "Pre-Service English Language Teachers' Views on Their Attainment in Community Service Practices Course". (2014), 1-18.
APA SERDAR TÜLÜCE H (2014). Pre-Service English Language Teachers' Views on Their Attainment in Community Service Practices Course. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 1 - 18.
Chicago SERDAR TÜLÜCE HANDE Pre-Service English Language Teachers' Views on Their Attainment in Community Service Practices Course. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15, no.2 (2014): 1 - 18.
MLA SERDAR TÜLÜCE HANDE Pre-Service English Language Teachers' Views on Their Attainment in Community Service Practices Course. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.15, no.2, 2014, ss.1 - 18.
AMA SERDAR TÜLÜCE H Pre-Service English Language Teachers' Views on Their Attainment in Community Service Practices Course. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 15(2): 1 - 18.
Vancouver SERDAR TÜLÜCE H Pre-Service English Language Teachers' Views on Their Attainment in Community Service Practices Course. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 15(2): 1 - 18.
IEEE SERDAR TÜLÜCE H "Pre-Service English Language Teachers' Views on Their Attainment in Community Service Practices Course." İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, ss.1 - 18, 2014.
ISNAD SERDAR TÜLÜCE, HANDE. "Pre-Service English Language Teachers' Views on Their Attainment in Community Service Practices Course". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15/2 (2014), 1-18.