Yıl: 2014 Cilt: 15 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 83 - 100 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

A Study of Reliability and Validity of Informal Communication Scale

Öz:
Bu araştırma, okullarda inf ormal iletişim düzeyini ve inf ormal iletişimin hangi boyutlardan oluştuğunubelirlemeye yönelik bir ölçek geliştirme çalışmasıdır. İnf ormal iletişim ölçeği için çalışma grubu, Sivas ilmerkezindeki ilköğretim ve ortaöğretim okullarından seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygunörnekleme yoluyla 25 ilköğretim okulu ve 10 ortaöğretim okulunda görev yap an bütün öğretmenlerdir.Okullarda görev yap an 1120 öğretmenden geri dönen ve işlenmeye uygun olan 670 öğretmen üzerindençalışma yürütülmüştür. Öğretmenlerin 360 ı erkek, 310 u kadındır. Açımlayıcı f aktör analizi sonucundainf ormal iletişim ölçeğidört f aktörlü bir ölçek olarak kabul edilmiştir. Doğrulayıcı f aktör analizisonucunda, ölçeğin alt f aktörleri, birinci f aktör Arkadaşlıkikinci f aktör Eğlenmeüçüncü f aktörEtkilemedördüncü f aktör Bilgibaşlıklarıyla isimlendirilmiştir. Bu çalışma ile okullarda inf ormaliletişim düzeylerini belirlemek ve bu düzeylerin hangi alanlarda yoğunlaştığını tesp it etmek için geçerli vegüvenilir bir ölçek geliştirilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

İnformal İletişim Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Öz:
The p urp ose of the p resent study is to develop a reliable and valid scale to determine the level and extend ofinf ormal communication at schools. The samp le f or inf ormal communication scale are all the teachersworking in 25 p rimary schools and 10 secondary schools in Sivas chosen according to suitable samp lingmethod, which is one of the random samp ling methods. This study was conducted with 670 of 1120 teachers,who turned back and were available f or data collection. Among the teachers 360 were men and 310 werewomen. As a result of exp loratory f actor analysis, inf ormal communication was f ound about to have f ourf actors. As a result of conf irmatory f actor analysis, the sub f actors were named as: Friendship ,Entertainment , Aff ectingand Inf ormation , resp ectively. A reliable and valid scale has been develop edin order to determine inf ormal communication levels and to f ind out on which f ields these levels intensify.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aydın, M. (1994). Eğitim yönetimi, Ankara: Hatiboğlu.
  • Aylor, B. ve Oppliger, P. (2003). Out-of-class communication and student perceptions of instructor humor orientation and socio-communicative style. Communication Education, 52 (2), 122–134.
  • Berkos, K.M. (2003). The effects of message direction and sex differences on the interpretation of workplace gossip, Unp ublished Doctoral Dissertaion, Louisiana State University.
  • Campbell, D.E., ve Campbell, T.A. (1988). A new look at informal communication the role of the physical environment, Environment and Behavior, 20(2),211-226.
  • Crampton,S.M., Hodge, J.W., ve Mishra, J.M. (1998). The informal communication network: Factors influencing grapevine activity. Puclic Personnel Managemant, 27 (7), 569-584.
  • Crnkovic, G.D., Anokhina, M.( 2008). Workp lace gossip and rumor: The inf ormation ethics p ersp ective, www.ccsr.dmu.ac.uk, erişim:01/10/2010.
  • Çakır, M. (2011). Teknoloji-Donanımlı ve kazanım odaklı öğrenme ortamı envanterinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(4), 1949-1963.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu,G. ve Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik, SPSS ve LISREL uygulamaları. Ankara: Pegem
  • Değer, M. (2008). Eğitim psikoloj isi, sosyal öğrenme kuramı. (Ed: İ. Yıldırım), Ankara: Anı.
  • Dökmen, Ü. (2003). İletişim çatışmaları ve emp ati. 22.Baskı, İstanbul: Sistem. Erdoğan, İ. (2005). İletişimi anlamak. Ankara: Erk.
  • Foster, E.K. (2004). Research on gossip: Taxonomy, methods, and future directions. Review of General Psychology, 8(2), 78–99.
  • Gürüz, D. ve Özdemir, Y.G. (2004). İletişimci gözüyle insan kaynakları yönetimi. İstanbul: Media.
  • Gouveıa, C.D., Vuuren, L.V. ve Crafford, A. (2005) Towards a typology of gossip in the workplace. Journal of Human Management, 3(2), 56-68.
  • Hage, J., Aıken, M. (1971) Organization structured communications, American Sociological Review, 36, 860-871.
  • Kalaycı, Ş. (2008). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara: Asil.
  • Karasar, N. (2003). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel.
  • Kayaalp, İ. (2002). Eğitimde iletişim dili. İstanbul: Bilge.
  • Kniffin, K.M., Wilson, D.S. (2005). Utilities of gossip across organizational levels. Human Nature, 16 (3), 278-292.
  • Kocabay, H. (2007) Bir dedikodu iletim mekanı olarak internet sitelerinde forumlar. Milli Folklor,19 (75) 121-125.
  • Kraunt, R.E., Fish, R.S., Roof, R.W. ve Cholfante, B.C. (2002). Inf ormal communication in organizations: f orm, f unction, and technology. Bellcore Morristown, NJ 07962
  • Marvel A.J. (2006). The Experienceof fallowers: İnvestigating a link between the informal communication netwoork and leadership. Unp ublished Doctoral Dissertation. Regent University. USA.
  • Michelson, G., Mouly, V.S. (2002). ‘You didnn’t hear it from us but…’:Towards an understanding of rumour and gossip organizationz. Australian Joornal of Management, 27, 57-65.
  • Prietula, M. ve Carley, K.M. (2006). Gossip matters: Destabilization of an organization by injecting suspicion. Chapter to appear in: A. Kott (Ed.), Inf ormation Walf are and Organizational Perf ormance, Atlanta.
  • Strauus, D. (2008). Scholarly communication. Communicatio, 4 (1), 113-129.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenilirlik ve geçerlik, Ankara: Seçkin.
  • Şimşek, Ö.F. (2007) Yapısal eşitlik modellemesine giriş (Temel ilkeler ve LISREL uygulamaları) . Ankara: Ekinoks.
  • TDK, (1981) Türkçe sözlük. Ankara: Türk Tarih Kurumu.
  • Uzun, N.B., Gelbal, S. ve Öğretmen, T. (2010). TIMMS-R Başarı ve duyuşsal özellikler arasındaki ilişkinin modellenmesi ve modelin cinsiyetler bakımından karşılaştırılması, Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(2), 531-544.
  • Zıllıoğlu, M. (1996). İletişim nedir? 2.Baskı, İstanbul: Cem.
  • Waddington, K. (2005). Using diaries to explore the characteristics of work-related gossip: methodological considerations from exploratory multimethod research. Journal of Occup ational and Organizational Psychology, 78, 221–236.
  • Waldstrom, C. (2001.) Inf ormal networks in organizations: A literature review. www.org.hha.dk/org/dd (erişim:20/10/2010)
APA UĞURLU C (2014). A Study of Reliability and Validity of Informal Communication Scale. , 83 - 100.
Chicago UĞURLU Celal Teyyar A Study of Reliability and Validity of Informal Communication Scale. (2014): 83 - 100.
MLA UĞURLU Celal Teyyar A Study of Reliability and Validity of Informal Communication Scale. , 2014, ss.83 - 100.
AMA UĞURLU C A Study of Reliability and Validity of Informal Communication Scale. . 2014; 83 - 100.
Vancouver UĞURLU C A Study of Reliability and Validity of Informal Communication Scale. . 2014; 83 - 100.
IEEE UĞURLU C "A Study of Reliability and Validity of Informal Communication Scale." , ss.83 - 100, 2014.
ISNAD UĞURLU, Celal Teyyar. "A Study of Reliability and Validity of Informal Communication Scale". (2014), 83-100.
APA UĞURLU C (2014). A Study of Reliability and Validity of Informal Communication Scale. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(3), 83 - 100.
Chicago UĞURLU Celal Teyyar A Study of Reliability and Validity of Informal Communication Scale. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15, no.3 (2014): 83 - 100.
MLA UĞURLU Celal Teyyar A Study of Reliability and Validity of Informal Communication Scale. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.15, no.3, 2014, ss.83 - 100.
AMA UĞURLU C A Study of Reliability and Validity of Informal Communication Scale. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 15(3): 83 - 100.
Vancouver UĞURLU C A Study of Reliability and Validity of Informal Communication Scale. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 15(3): 83 - 100.
IEEE UĞURLU C "A Study of Reliability and Validity of Informal Communication Scale." İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, ss.83 - 100, 2014.
ISNAD UĞURLU, Celal Teyyar. "A Study of Reliability and Validity of Informal Communication Scale". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15/3 (2014), 83-100.