Yıl: 2014 Cilt: 15 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 171 - 186 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Facebook'un eğitimde kullanılması: Muhasebe eğitiminde bir uygulama

Öz:
Bir sosyal ağ olan Facebookun bünyesinde barındırdığı işbirliği araçları ve etkileşimolanakları kullanılarak muhasebe eğitimindeki öğrenme etkinlikleri kapsamındakullanımına yönelik öğrenci görüşlerini belirlemek amacıyla yapılan bu çalışmada ,toplanan nicel veriler öğrenci görüşlerine dayalı nitel verilerle desteklenerek karma biryöntemden yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2013 -2014 eğitim-öğretim yılıGüz döneminde Ahi Evran Üniversitesi Mucur Meslek Yüksekokulu İşletme Yönetimi veKooperatifçilik programlarındaki 2. sınıf öğrencilerinden Bilgisayarlı Muhasebe 1 dersini alan 45 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak;Tavşancıl ve Keser (2002) tarafından geliştirilen internet kullanımına yönelik tutumölçeği, İşman ve Hamutoğlu (2013) tarafından geliştirilen sosyal ağ (Facebook) kullanımanketi ile yazarlar tarafından geliştirilen görüş formu kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarıFacebookun derste kullanımının; yararlı bir uygulama olması, dersi tekrar imkânısağlaması, iletişim imkânı sağlaması, dersi ilgi çekici hale getirmesi ve farklı bir deneyimolması gibi olumlu özelliklerinin olduğunu göstermiş ve öğrenciler in büyük bir kısmıaldıkları eğitiminden memnun kalmışlardır.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel

Using facebook in education: A case study in accounting education

Öz:
It is taken advantage of a mixed method by supporting the quantitave data with qualitativedata based on students views that are collected in this study which is done on the purposeof gathering the views of students on using Facebook, a social network, in accountingeducation by using collaboration tools and interaction opportunities in it. Studying groupof research is formed by fourty five second class students of 2013 -2014 academic year atfall term, Ahi Evran University, Mucur Vocational High School, Business Managementand Cooperation Programmes. At the scope of research as data tools; attitude scale forusing internet devoloped by Tanşancıl and Keser (2002) and questionnoire on using socialnetwork (Facebook) devoloped by İşman and Hamutoğlu (2013) and opinion formdeveloped by writers, are used. Results of the study using Facebook in lessons is abenificial practice, an opportunity of communication, attractive at lesson and showedpositive features like being a different experience and most of students are satisfied witheducation.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ay, M. (2011). Öğrencilerin muhasebe derslerinde yaşadıkları anlama zorlukları ve nedenleri üzerine bir araştırma. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 , 263 –277.
  • Aydın, S. ve Er, H. (2011). İşbirliğine dayalı öğrenme yönteminin genel muhasebe derslerindeki etkinliği. MÖDAV, 2 , 19 –38.
  • Blackey, H. and Chew, E. (2009). Social Software Policy 2009 –2012 for The Unive rsity of Glamorgan . Retrieved from http://scholar.google.com.tr/scholar?q=Social+Software+Policy+2009 – 2012+for+The+University+of+Glamorgan.+The+Policy+of+the+University+of+ Glamorgan.&btnG=&hl=tr&as_sdt=0,5#1
  • Boyd, D. M. and Ellison, N. B. (2007). Social ne twork sites: Definition, history, and scholarship. Journal of Computer -Mediated Communication , 13 (1), 210 –230.
  • Dinç, E. ve Karakaya, A. (2008). Muhasebe mesleği seçimini etkileyen faktörlere yönelik lisans öğrencilerinin algılarındaki farklılıklar. MÖDAV, 4 , 117 –136.
  • Dönmez, A., Ağyar, E. ve Ersoy, A. (2010). Uluslararası dört muhasebe eğitimi dergisi üzerine bir literatür taraması ve analizi (2000 -2008). MÖDAV, 1 , 25 –48.
  • Gülbahar, Y., Kalelioğlu, F. ve Madran, O. (2010). Sosyal ağların eğitim amaçlı kullan ımı. In inet-tr 2010 Türkiye’de İnternet Konferansı . İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi.
  • Hacırüstemoğlu, R. (2009). Türkiye’de muhasebe eğitimi için on yıllık hedefler. MÖDAV, 3 , 19 –31.
  • İşman, A. ve Hamutoğlu, N. B. (2013). Sosyal ağların eğitim -öğretim sürecinde kullanılması ile ilgili karma öğrenme öğrencilerinin görüşleri: Sakarya Üniversitesi örneği. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education (IJTASE), 2 (3).
  • Jones, N., Blackey, H., Fitzgibbon, K. and Chew, E. (2010). Get out of MySpace! Computers & Education , 54 (3), 776 –782.
  • Munoz, C. and Towner, T. (2009). Opening Facebook: How to use Facebook in the college classroom. In Society for Information Technology & Teacher Education International Conference (pp. 2623 –2627). Retrieved from http://www.editlib.org/p/31031/
  • Özbirecikli, M. (2000). Dinamik muhasebe öğretimi ortamı için yeni yaklaşımlar. In XIX. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu (pp. 75 –98).
  • Tavşancıl, E. ve Keser, H. (2002). İnternet kullanımına yönelik likert tipi bir tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama , 1 (1), 79 –100.
  • Wikipedia, 2014. Facebook istatistikleri. http://tr.wikipedia.org/wiki/Facebook adresinden 3 Şubat 2014’te alınmıştır.
  • Zaif, F. (2004). Muhasebe eğitiminde yeni yaklaşımlar. In 23. Muhasebe Eğitimi Sempozyumu . Antalya.
  • Zaif, F. ve Ayanoğlu, Y. (2007). Muhasebe eğitiminde kalitenin arttırılmasında ders programlarının önemi: Türkiye’de bir inceleme. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9 (1), 115 –136.
APA Yüksel M, Olpak Y (2014). Facebook'un eğitimde kullanılması: Muhasebe eğitiminde bir uygulama. , 171 - 186.
Chicago Yüksel Murat,Olpak Yusuf Ziya Facebook'un eğitimde kullanılması: Muhasebe eğitiminde bir uygulama. (2014): 171 - 186.
MLA Yüksel Murat,Olpak Yusuf Ziya Facebook'un eğitimde kullanılması: Muhasebe eğitiminde bir uygulama. , 2014, ss.171 - 186.
AMA Yüksel M,Olpak Y Facebook'un eğitimde kullanılması: Muhasebe eğitiminde bir uygulama. . 2014; 171 - 186.
Vancouver Yüksel M,Olpak Y Facebook'un eğitimde kullanılması: Muhasebe eğitiminde bir uygulama. . 2014; 171 - 186.
IEEE Yüksel M,Olpak Y "Facebook'un eğitimde kullanılması: Muhasebe eğitiminde bir uygulama." , ss.171 - 186, 2014.
ISNAD Yüksel, Murat - Olpak, Yusuf Ziya. "Facebook'un eğitimde kullanılması: Muhasebe eğitiminde bir uygulama". (2014), 171-186.
APA Yüksel M, Olpak Y (2014). Facebook'un eğitimde kullanılması: Muhasebe eğitiminde bir uygulama. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 171 - 186.
Chicago Yüksel Murat,Olpak Yusuf Ziya Facebook'un eğitimde kullanılması: Muhasebe eğitiminde bir uygulama. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 15, no.1 (2014): 171 - 186.
MLA Yüksel Murat,Olpak Yusuf Ziya Facebook'un eğitimde kullanılması: Muhasebe eğitiminde bir uygulama. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.15, no.1, 2014, ss.171 - 186.
AMA Yüksel M,Olpak Y Facebook'un eğitimde kullanılması: Muhasebe eğitiminde bir uygulama. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 15(1): 171 - 186.
Vancouver Yüksel M,Olpak Y Facebook'un eğitimde kullanılması: Muhasebe eğitiminde bir uygulama. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 15(1): 171 - 186.
IEEE Yüksel M,Olpak Y "Facebook'un eğitimde kullanılması: Muhasebe eğitiminde bir uygulama." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, ss.171 - 186, 2014.
ISNAD Yüksel, Murat - Olpak, Yusuf Ziya. "Facebook'un eğitimde kullanılması: Muhasebe eğitiminde bir uygulama". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 15/1 (2014), 171-186.