Yıl: 2014 Cilt: 15 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 281 - 293 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim okulu öğrencilerinin algıladıkları evrensel değerlerin bir yordayıcısı olarak okul iklimi

Öz:
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu öğrencilerinin okul ikimi algılarının evrenseldeğerleri yordama düzeyini belirlemektir. İlişkisel desende tasarlanan araştırmanın evreniErzurumda öğrenim gören 21817 ilköğretim okulu ikinci kademe öğrencisinden,örneklemi ise maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılarak 16 ilköğretimokulunun ikinci kademesind e öğrenim gören 1004 öğrenciden oluşmuştur. Araştırmadaveriler Okul İklimi Ölçeği (Çalık & Kurt, 2010) ve Evrensel Değerler Ölçeği (Koç, 2007)kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde Pearson Çarpım Momentler KorelâsyonAnalizi ve Çoklu Doğrusal Regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma da elde edilenbulgulara göre ilköğretim okulu öğrencilerinin okul iklimi algılarının evrensel değeralgılarını manidar düzeyde yordadığı gözlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

School climate as a predictor of the universal values perceived by primary school students

Öz:
The aim of this study is to determine the prediction level of primary school students perceptions of school climate on their universal values. While th e target population for thestudy which used correlational design is composed of 21817 primary school students whoare studying in Erzurum, the sample is composed of 1004 students who are studying 6, 7and 8th grade of 16 primary schools located in Erzurum . The sample was chosen viamultiple variation sampling method. Data were gathered from School Climate Scale andUniversal Values Scale in this study. Pearson Product-Moment Correlation CoefficientAnalysis and Multilinear Regression Analysis methods were used in the analysis of thedata. The results of the study show that the perceptions of primary school students aboutschool environment significantly effects the universal values perceptions of students.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA BEKTAŞ F, Nalçacı A, KARADAG E (2014). İlköğretim okulu öğrencilerinin algıladıkları evrensel değerlerin bir yordayıcısı olarak okul iklimi. , 281 - 293.
Chicago BEKTAŞ FATİH,Nalçacı Ahmet,KARADAG ENGIN İlköğretim okulu öğrencilerinin algıladıkları evrensel değerlerin bir yordayıcısı olarak okul iklimi. (2014): 281 - 293.
MLA BEKTAŞ FATİH,Nalçacı Ahmet,KARADAG ENGIN İlköğretim okulu öğrencilerinin algıladıkları evrensel değerlerin bir yordayıcısı olarak okul iklimi. , 2014, ss.281 - 293.
AMA BEKTAŞ F,Nalçacı A,KARADAG E İlköğretim okulu öğrencilerinin algıladıkları evrensel değerlerin bir yordayıcısı olarak okul iklimi. . 2014; 281 - 293.
Vancouver BEKTAŞ F,Nalçacı A,KARADAG E İlköğretim okulu öğrencilerinin algıladıkları evrensel değerlerin bir yordayıcısı olarak okul iklimi. . 2014; 281 - 293.
IEEE BEKTAŞ F,Nalçacı A,KARADAG E "İlköğretim okulu öğrencilerinin algıladıkları evrensel değerlerin bir yordayıcısı olarak okul iklimi." , ss.281 - 293, 2014.
ISNAD BEKTAŞ, FATİH vd. "İlköğretim okulu öğrencilerinin algıladıkları evrensel değerlerin bir yordayıcısı olarak okul iklimi". (2014), 281-293.
APA BEKTAŞ F, Nalçacı A, KARADAG E (2014). İlköğretim okulu öğrencilerinin algıladıkları evrensel değerlerin bir yordayıcısı olarak okul iklimi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 281 - 293.
Chicago BEKTAŞ FATİH,Nalçacı Ahmet,KARADAG ENGIN İlköğretim okulu öğrencilerinin algıladıkları evrensel değerlerin bir yordayıcısı olarak okul iklimi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 15, no.1 (2014): 281 - 293.
MLA BEKTAŞ FATİH,Nalçacı Ahmet,KARADAG ENGIN İlköğretim okulu öğrencilerinin algıladıkları evrensel değerlerin bir yordayıcısı olarak okul iklimi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.15, no.1, 2014, ss.281 - 293.
AMA BEKTAŞ F,Nalçacı A,KARADAG E İlköğretim okulu öğrencilerinin algıladıkları evrensel değerlerin bir yordayıcısı olarak okul iklimi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 15(1): 281 - 293.
Vancouver BEKTAŞ F,Nalçacı A,KARADAG E İlköğretim okulu öğrencilerinin algıladıkları evrensel değerlerin bir yordayıcısı olarak okul iklimi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 15(1): 281 - 293.
IEEE BEKTAŞ F,Nalçacı A,KARADAG E "İlköğretim okulu öğrencilerinin algıladıkları evrensel değerlerin bir yordayıcısı olarak okul iklimi." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, ss.281 - 293, 2014.
ISNAD BEKTAŞ, FATİH vd. "İlköğretim okulu öğrencilerinin algıladıkları evrensel değerlerin bir yordayıcısı olarak okul iklimi". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 15/1 (2014), 281-293.