Yıl: 2014 Cilt: 15 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 263 - 280 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Fen bilimleri öğretmenlerinin öğretimde internet kullanımına ilişkin görüşleri (Kırşehir ili örneği)

Öz:
Bu araştırmada, fen bilimleri öğretmenlerinin, interneti kullanma amaçları, kullandıklarıweb siteleri, internet destekli öğretimin öğrencilerin öğrenme düzeyi üzerindeki etkilerineyönelik görüşleri, internet destekli öğretim uygulamalarında karşılaştıkları sorunlar, websitelerindeki içeriklerin oluşturulması ve düzenlenmesine ilişkin beklentileri ile fenbilimleri öğretiminde internetin kullanımı açısından kendilerini değerlendirmelerineyönelik görüşler incelenmiştir. Araştırma, nitel durum çalışması kapsamındag erçekleştirilen bir çalışmadır ve çalışma grubunu Kırşehir merkez ilçede görev yapan 48adet Fen bilimleriö ğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, yedi adet açık uçlusorudan oluşan bir görüş formu kullanılarak elde edilmiş , v erilerin analizinde, betimselanaliz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, fen bilimleri öğretmenlerinin internetidaha çok bilgi edinme, araştırma yapma ve iletişim kurma amacıyla kullandıklarını, fenbilimleri öğretiminde en çok fenokulu.net ve e ba.gov.tr adresli web sitelerinden haberdaroldukları, internetin, öğrencilerin öğrenme düzeylerini olumlu yönde etkilediğine yönelikgörüş bildirdiklerini göstermiştir. Ayrıca öğretmenler, internet hızının yavaş olması veiçeriklerin ücretli ya da yetersiz olmasını en çok karşılaştıkları sorunlar arasındagöstermişlerdir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel

Science teachers' views on the internet use in education (The Case of Kırşehir)

Öz:
This study investigated the science teachers' aims of using the Internet, the websites theybenefit from, their views on the effects of the Internet assisted teaching on students' levelsof learning, the issues they face in the Internet assisted teaching applications, theirexpectations as to creating and editing the contents on the websites, as well as the viewson their self-evaluation in term of using the Internet in science education. The study wasconducted within the framework of qualitative case study, and the participants included48 Science teachers workin g in the city center of Kırşehir. The data of the study werecollected using an interview form that included seven open -ended questions, and theanalysis was conducted using descriptive analysis method. The results of the studyindicated that science teach ers used the Internet mostly for the purposes of obtaininginformation, doing research, and communicating. The results further revealed that scienceteachers were more aware of the websites, fenokulu.net and eba.gov.tr in scienceeducation and provided views suggesting that the use of the Internet affected students levels of learning positively. In addition, science teachers regarded the slow Internet andthe paid or insufficient contend as the most commonly faced issues.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA DEMİRCİ GÜLER M, Kaya S, UZUN A (2014). Fen bilimleri öğretmenlerinin öğretimde internet kullanımına ilişkin görüşleri (Kırşehir ili örneği). , 263 - 280.
Chicago DEMİRCİ GÜLER MUTLU PINAR,Kaya Sinan,UZUN Adem Fen bilimleri öğretmenlerinin öğretimde internet kullanımına ilişkin görüşleri (Kırşehir ili örneği). (2014): 263 - 280.
MLA DEMİRCİ GÜLER MUTLU PINAR,Kaya Sinan,UZUN Adem Fen bilimleri öğretmenlerinin öğretimde internet kullanımına ilişkin görüşleri (Kırşehir ili örneği). , 2014, ss.263 - 280.
AMA DEMİRCİ GÜLER M,Kaya S,UZUN A Fen bilimleri öğretmenlerinin öğretimde internet kullanımına ilişkin görüşleri (Kırşehir ili örneği). . 2014; 263 - 280.
Vancouver DEMİRCİ GÜLER M,Kaya S,UZUN A Fen bilimleri öğretmenlerinin öğretimde internet kullanımına ilişkin görüşleri (Kırşehir ili örneği). . 2014; 263 - 280.
IEEE DEMİRCİ GÜLER M,Kaya S,UZUN A "Fen bilimleri öğretmenlerinin öğretimde internet kullanımına ilişkin görüşleri (Kırşehir ili örneği)." , ss.263 - 280, 2014.
ISNAD DEMİRCİ GÜLER, MUTLU PINAR vd. "Fen bilimleri öğretmenlerinin öğretimde internet kullanımına ilişkin görüşleri (Kırşehir ili örneği)". (2014), 263-280.
APA DEMİRCİ GÜLER M, Kaya S, UZUN A (2014). Fen bilimleri öğretmenlerinin öğretimde internet kullanımına ilişkin görüşleri (Kırşehir ili örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 263 - 280.
Chicago DEMİRCİ GÜLER MUTLU PINAR,Kaya Sinan,UZUN Adem Fen bilimleri öğretmenlerinin öğretimde internet kullanımına ilişkin görüşleri (Kırşehir ili örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 15, no.1 (2014): 263 - 280.
MLA DEMİRCİ GÜLER MUTLU PINAR,Kaya Sinan,UZUN Adem Fen bilimleri öğretmenlerinin öğretimde internet kullanımına ilişkin görüşleri (Kırşehir ili örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.15, no.1, 2014, ss.263 - 280.
AMA DEMİRCİ GÜLER M,Kaya S,UZUN A Fen bilimleri öğretmenlerinin öğretimde internet kullanımına ilişkin görüşleri (Kırşehir ili örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 15(1): 263 - 280.
Vancouver DEMİRCİ GÜLER M,Kaya S,UZUN A Fen bilimleri öğretmenlerinin öğretimde internet kullanımına ilişkin görüşleri (Kırşehir ili örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 15(1): 263 - 280.
IEEE DEMİRCİ GÜLER M,Kaya S,UZUN A "Fen bilimleri öğretmenlerinin öğretimde internet kullanımına ilişkin görüşleri (Kırşehir ili örneği)." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, ss.263 - 280, 2014.
ISNAD DEMİRCİ GÜLER, MUTLU PINAR vd. "Fen bilimleri öğretmenlerinin öğretimde internet kullanımına ilişkin görüşleri (Kırşehir ili örneği)". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 15/1 (2014), 263-280.