Öğrencilerin ders çalışma yaklaşımlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
Yıl: 2014 Cilt: 15 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 333 - 347 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Öğrencilerin ders çalışma yaklaşımlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
Öz: Bu araştırma kapsamında; önlisans programlarındaki öğrencilerin ders çalışmayaklaşımlarının belirlenmesi ve farklı değişkenler (cinsiyet, yaş, sınıf, bölüm ve akademikgenel not ortalaması) ile olan ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinegöre yürütülen bu araştırma, kullanılan veri toplama araçlarındaki sorulara uygun şekildeyanıtlar veren 256 öğrenciden elde edile n veriler ile gerçekleştirilmiştir. V erilerintoplanmasında Yılmaz ve Orhan (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan ders çalışmayaklaşımı ölçeği ve yazarlar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu kullanılmıştır.Verilerin çözümlenmesinde ise ; betimsel istatistikler, ilişkisiz örneklemler için t-testi,ilişkisiz örneklemler için tek faktörlü varyans analizi ve basit korelasyon kullanılmıştır.Öğrencilerin ders çalışma yaklaşımı ölçeğinden aldıkları puanlar, 143 öğrencinin derinyaklaşıma, 113 öğrencinin ise yüzeysel yaklaşıma sahip olduğunu göstermektedir.Bulgu lar ö ğrencilerin ders çalışma yaklaşımlarının ; cinsiyete, yaş düzeyine, sınıf düzeyineve öğrenim gördükleri bölüme göre değişmediğini göstermektedir. Ayrıca, bulgularöğrenc ilerin ders çalışma yaklaşımı ölçeğinin derin ve yüzeysel yaklaşım boyutlarındanaldıkları puanlar ile akademik başarıları arasında anlamlı bir ilişki olduğunu dagöstermektedir.
Anahtar Kelime: Konular:
Approaches to the study of students' an investigation of different variables
Öz: In this present study is aimed that determination of study approach of the students whosetake associate degree programs , and relationship within different parameters such asgender, age, class, department and average of academic score are invastigated. Thisexecuted investigation which according to scanning model is generated with datas whichare obtained by 256 students who give appropriate answers to questions in the datacollection tools. In the data collection, study process questionnaire adapted to Turkish byOrhan Yilmaz (2011) and personal information form developed by the authors have beenused. In the analyses of data; descriptive statistics, t-test for independent samples , One-Way ANOVA for independent samples and simple correlation were used. The scoreswhich taken by the students from study process questionnaire have been shown as 143students to deep approach, 113 students to surface approach have. Results of studentsstudying approach have been shown not changing according to gender, age, class, andtheir studying department. Moreover, results have showed that ther e is a significantcorrelation between the scores which taken by the students from study processquestionnaire with academic achievements.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Abraham, R. R., Vinod, P., Kamath, M. G., Asha, K., and Ramnarayan, K. (2008). Learn ing approaches of under graduate medical students to physology in a non - PBL and partially PBL-oriented curriculum. Advances in Physiology Education , 32 (1), 35 37.
- Altun, S. (2013). Öğretmen adaylarının ders çalışma yaklaşımlarının üniversite türüne, öğrenim görülen alana ve cinsiyete göre incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 227 233.
- Batı, A. H., Tetik, C. ve Gürpınar, E. (2010). Öğrenme yaklaşımları ölçeği yeni şeklini Türkçeye uyarlama ve geçerlilik güvenirlilik çalışması. Turkiye Klinikleri Journal of Medical Sciences, 30 (5), 1639 1646.
- Biggs, J., Kember, D., and Leung, D. Y. P. (2001). The revised two -factor study process questionnaire: R-SPQ -2F. British Journal of Educational Psychology, 71 (1), 133 149.
- Büyüköztürk, Ş. (2008). Sos yal bilimler için veri analizi el kitabı . Ankara: PegemA Yayıncılık (9th ed., p. 201). Ankara: PegemA.
- Çuhadar, C., Gündüz, Ş. ve Tanyeri, T. (2013). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin ders çalışma yaklaşımları ve akademik öz -yeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (1), 251 259.
- Dart, B. C., and Clarke, J. A. (1991). Helping students become better learners: A case study in teacher education. Higher Education , 22 (3), 31 7 335. doi:10.1007/BF00132294
- Entwistle, N., and McCune, V. (2004). The conceptual bases of study strategy inventories. Educational Psychology Review, 16(4), 325 345.
- Kember, D., Charlesworth, M., Davies, H., McKay, J., and Stott, V. (1997). Evaluating the effectiveness of educational innovations: Using the study process questionnaire to show that meaningful learning occurs. Studies in Educational Evaluation , 23 (2), 141 157.
- Marton, F., and Saljo, R. (1976a). On qualitative differences in learning -I: Outcome and process. British Journal of Educational Psychology, 46, 4 11.
- Marton, F., and Saljo, R. (1976b). On qualitative differences in learning -II: Outcome as a function of the learners conception of the task. British Journal of Educational Psychology, 46, 115 127.
- Newble, D. I., and Entwistle, N. J. (1986). Learning styles and approaches: Implications for medical education. Medical Education , 20 (3), 162 75.
- Önder, İ. ve Beşoluk, Ş. (2010). Düzenlenmiş iki faktörlü çalışma süreci anketinin (R- SPQ-2F) Türkçey e uyarlanması. Eğitim ve Bilim , 35 (157), 55 67.
- Özgür, H. ve Tosun, N. (2012). Öğretmen adaylarının derin ve yüzeysel öğrenme yaklaşımlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (24), 113 125 .
- Prosser, M., and Trigwell, K. (1999). Relational perspectives on higher education teaching and learning in the sciences. Studies in Science Education , 33 (1), 31 60.
- Shreemathi, Y. (2001). Learning approaches of health profession students: A study of unde rgraduate medical students of manipal academy of higher education (PhD Dissertation). Manipal, Karnataka, India: Manipal Academy of Higher Education,.
- Svensson L. (1977). On qualitative differences in learning. 1. Study skill and learning. BrJ Educ Psychol, 47, 223 243.
- Şahin Taşkın, Ç. (2012). Epistemolojik inançlar: Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımlarını yordayıcı bir değişken. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (19), 273 285.
- Yılmaz, M. B. ve Orhan, F. (2011). Ders çalışma yaklaşımı ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim ve Bilim , 36(159).
- Zhang, L. (2000). University students learning approaches in three cultures: An investigation of Biggs's 3P model. The Journal of Psychology, 134 (1), 37 55.
APA | Olpak Y, KORUCU A (2014). Öğrencilerin ders çalışma yaklaşımlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. , 333 - 347. |
Chicago | Olpak Yusuf Ziya,KORUCU AGAH TUĞRUL Öğrencilerin ders çalışma yaklaşımlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. (2014): 333 - 347. |
MLA | Olpak Yusuf Ziya,KORUCU AGAH TUĞRUL Öğrencilerin ders çalışma yaklaşımlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. , 2014, ss.333 - 347. |
AMA | Olpak Y,KORUCU A Öğrencilerin ders çalışma yaklaşımlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. . 2014; 333 - 347. |
Vancouver | Olpak Y,KORUCU A Öğrencilerin ders çalışma yaklaşımlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. . 2014; 333 - 347. |
IEEE | Olpak Y,KORUCU A "Öğrencilerin ders çalışma yaklaşımlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi." , ss.333 - 347, 2014. |
ISNAD | Olpak, Yusuf Ziya - KORUCU, AGAH TUĞRUL. "Öğrencilerin ders çalışma yaklaşımlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi". (2014), 333-347. |
APA | Olpak Y, KORUCU A (2014). Öğrencilerin ders çalışma yaklaşımlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 333 - 347. |
Chicago | Olpak Yusuf Ziya,KORUCU AGAH TUĞRUL Öğrencilerin ders çalışma yaklaşımlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 15, no.1 (2014): 333 - 347. |
MLA | Olpak Yusuf Ziya,KORUCU AGAH TUĞRUL Öğrencilerin ders çalışma yaklaşımlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.15, no.1, 2014, ss.333 - 347. |
AMA | Olpak Y,KORUCU A Öğrencilerin ders çalışma yaklaşımlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 15(1): 333 - 347. |
Vancouver | Olpak Y,KORUCU A Öğrencilerin ders çalışma yaklaşımlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 15(1): 333 - 347. |
IEEE | Olpak Y,KORUCU A "Öğrencilerin ders çalışma yaklaşımlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, ss.333 - 347, 2014. |
ISNAD | Olpak, Yusuf Ziya - KORUCU, AGAH TUĞRUL. "Öğrencilerin ders çalışma yaklaşımlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 15/1 (2014), 333-347. |