Yıl: 2014 Cilt: 15 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 37 - 57 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen adaylarının alternatif ölçme değerlendirmeye ilişkin görüşleri ve yeterlilik algıları

Öz:
Bu araştırmanın temel amacı öğretmen adaylarının alternatif ölçme ve değerlendirmeyeilişkin görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelemesidir. Ayrıca, öğretmenadaylarının ölçme değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanma açısından kendilerini nedüzeyde yeterli algıladıklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla 2011 -2012eğitim-öğretim yılında İnönü Ün iversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik, FenBilgisi, Türkçe, Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmenliği programlarının son sınıflarındaöğrenim gören 712 öğretmen adayından ölçüt örnekleme yoluyla ulaşılan 250 öğretmenadayına araştırmacılar tarafından geliştirilenAlternatif Ölçme Değerlendirme TutumÖlçeğive Ölçme Değerlendirme Yeterlilik Anketiuygulanmıştır. Alternatif ÖlçmeDeğerlendirme Tutum Ölçeğinin güvenirliğine ilişkin yapılan analizde ölçeğin geneli içinCronbach Alpha iç tutarlılık gü venirlik kat sayısı 0.81 olarak bulunmuştur. Araştırmasonucunda öğretmen adaylarının alternatif ölçme değerlendirme yaklaşımlarının bazısınırlılıklara sahip olmalarına rağmen öğrenme ve öğretme sürecini olumlu yöndedesteklediklerini düşündükleri anlaşılmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının alternatif ölçmedeğerlendirme araç ve yöntemlerini kullanma konusundaki algılanan yeterlilikdüzeylerinin yeterli ile kısmen yeterli arasında değiştiği görülmüştür .
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Prospective teachers views and perceived efficacy regarding alternative measurement and evaluation

Öz:
The main purpose of this study is to investigate the prospective teachersvie ws aboutalternative measuremen t and evaluation in terms of some variables . It was also aimed tounderstand their perceived efficacy to use measurement and evaluation tools in particular.For this purpose theAttitude Scale for Alternative Measurement and Evaluationandthe Measureme nt and Evaluation Efficacy Questionnairedeveloped by re searcherswere administered on 250 undergraduate teachers who were selected based on criterionsampling method from among 712 seniors studying at Elementary Mathematics, Science,Turkish Language, So cial Studies and Classroom teaching programs at İnönü UniversityFaculty of Education during 2011 -2012 academic year. The Cronbach Alpha internalconsistency coefficient for the Attitude Scale for Alternative Measurement andEvaluation was estimated to be 0.81. Research results showed that undergraduateteachers believe that despite some of its limitations alternative measurement andevaluation approach es positively contribute to learning and teaching process . Also, it wasfound that prospective teacherslevels of perceived competency to use measurement andevaluation tools and method ranged between competent and slightly competent.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA İZCİ E, Göktaş Ö, Şad S (2014). Öğretmen adaylarının alternatif ölçme değerlendirmeye ilişkin görüşleri ve yeterlilik algıları. , 37 - 57.
Chicago İZCİ EYUP,Göktaş Özlem,Şad Süleyman Nihat Öğretmen adaylarının alternatif ölçme değerlendirmeye ilişkin görüşleri ve yeterlilik algıları. (2014): 37 - 57.
MLA İZCİ EYUP,Göktaş Özlem,Şad Süleyman Nihat Öğretmen adaylarının alternatif ölçme değerlendirmeye ilişkin görüşleri ve yeterlilik algıları. , 2014, ss.37 - 57.
AMA İZCİ E,Göktaş Ö,Şad S Öğretmen adaylarının alternatif ölçme değerlendirmeye ilişkin görüşleri ve yeterlilik algıları. . 2014; 37 - 57.
Vancouver İZCİ E,Göktaş Ö,Şad S Öğretmen adaylarının alternatif ölçme değerlendirmeye ilişkin görüşleri ve yeterlilik algıları. . 2014; 37 - 57.
IEEE İZCİ E,Göktaş Ö,Şad S "Öğretmen adaylarının alternatif ölçme değerlendirmeye ilişkin görüşleri ve yeterlilik algıları." , ss.37 - 57, 2014.
ISNAD İZCİ, EYUP vd. "Öğretmen adaylarının alternatif ölçme değerlendirmeye ilişkin görüşleri ve yeterlilik algıları". (2014), 37-57.
APA İZCİ E, Göktaş Ö, Şad S (2014). Öğretmen adaylarının alternatif ölçme değerlendirmeye ilişkin görüşleri ve yeterlilik algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 37 - 57.
Chicago İZCİ EYUP,Göktaş Özlem,Şad Süleyman Nihat Öğretmen adaylarının alternatif ölçme değerlendirmeye ilişkin görüşleri ve yeterlilik algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 15, no.2 (2014): 37 - 57.
MLA İZCİ EYUP,Göktaş Özlem,Şad Süleyman Nihat Öğretmen adaylarının alternatif ölçme değerlendirmeye ilişkin görüşleri ve yeterlilik algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.15, no.2, 2014, ss.37 - 57.
AMA İZCİ E,Göktaş Ö,Şad S Öğretmen adaylarının alternatif ölçme değerlendirmeye ilişkin görüşleri ve yeterlilik algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 15(2): 37 - 57.
Vancouver İZCİ E,Göktaş Ö,Şad S Öğretmen adaylarının alternatif ölçme değerlendirmeye ilişkin görüşleri ve yeterlilik algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 15(2): 37 - 57.
IEEE İZCİ E,Göktaş Ö,Şad S "Öğretmen adaylarının alternatif ölçme değerlendirmeye ilişkin görüşleri ve yeterlilik algıları." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, ss.37 - 57, 2014.
ISNAD İZCİ, EYUP vd. "Öğretmen adaylarının alternatif ölçme değerlendirmeye ilişkin görüşleri ve yeterlilik algıları". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 15/2 (2014), 37-57.