Öğrenci ve öğretim elemanlarının lisans Akademik amaçlı ingilizce sınavları ile ilgili geçerlilik ve güvenirlik algıları

Yıl: 2014 Cilt: 15 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 1 - 13 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğrenci ve öğretim elemanlarının lisans Akademik amaçlı ingilizce sınavları ile ilgili geçerlilik ve güvenirlik algıları

Öz:
Bu çalışma özel bir ünivesitede lisans 1.sınıf öğrencilerinin almak zorunda oldukları,Akademik Amaçlı İngilizce dersi için hazırlanan sınavların geçerlilik ve güvenirliğininaraştırıldığı bir eserdir. Çalışmayı alandaki diğer eserlerden ayıran özelliği is e, busınavları alan öğrencilerin de veri sağlayıcısı olarak çalışmaya dâhil olmalarıdır.Çalışmanın ana araştırma sorusu hazırlanan testlerin ne derece geçerli ve güvenilirolduğudur. Çalışmaya katılan tüm öğrenci ve öğretim elemanları, çalışmanın bir diğerhedefi testleri hazırlayan ve cevaplandıran bu iki grubun görüşlerin i kıyaslamak olduğuiçin, Likert tarzı bir anket doldurmuşlardır. Çalışmaya 19 öğretim elemanı ve 111 lisansöğrencisi katılmıştır. Analizler Kruskal-Wallis ve ortalamalar kullanılarak SPSS ileyapılmıştır. Sonuçlar testlerde bazı olası sorunları ortaya çıkartırken, anketteki birçokmaddede de öğrenci ve öğretim elemanları arasında istatistiksel farklılıklar belirlemiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

Student and teacher perceptions on reliability and validity of freshman EAP tests

Öz:
This study is an investigation of the reliability and validity of the tests written forfreshman EAP course of a private university. The study is different from the empiricalassessment of tests, in the sense that the students who took the tests participated in thestudy as data providers as well. The main research question of the study tested the extentto which the tests prepared; pose the face validity and reliability. Both instructors andstudents were asked to fill in a Likert Type scale since another focus of the study is tocompare and contrast the opinions of both the test takers and test givers on the same test.19 freshman instructors and 111 freshman students participated in the study. Data wasanalysed on SPSS using Kruskal-Wallis. Results reveal some potential weaknesses in thetests and statistically significant differences for most of the items between teachers andstudents.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Anastasi, A. (1988). Psychological testing . New York, New York: MacMillan Publishing Company.
  • Berlak, H., Newmann, F. M., Adams, E., Archbald, D. A., Burgess, T. Raven, J. & Rumberg, T. A. (1992). Toward a new science of educational testing & assessment. State University of New York Press: New York.
  • Büyüköztürk, Ş. (2006). Sosyal bilimler için veri analizi (Data analyses for social sciences). Ankara: Pegem.
  • Clapham, C. (2000). Assessment for academic purposes: Where next? System. 28.511 - 521.
  • Coniam, D. (2009). Investigating the quality of teacher-produced tests for EFL students and the effects o f training in test development principles and practices on improving test quality. System , 37. 226 -242.
  • Frederiksen, J. R. & Collins, A. (1989). A systems approach to educational testing. Educational Researcher , 18. 9. 27 -32.
  • Fulcher, G. (1999). Assessmen t in English for academic purposes: Putting content validity in its place. Applied Linguistics . 20.2. 221 -236.
  • Kellough, R.D. and Kellough, N.G. (1999). Secondary school teaching: A guide to methods and resources: Planning for competence. Prentice Hill: New Jersey.
  • Koretz, D. 2008. Measuring up: What educational testing really tells us. Harvard University Press: Harvard. USA.
  • Küçük, F. & Walters, J. (2009). How good is your test? ELT Journal. 63.4. 332 -341.
  • Linn, L. R. (1986). Educational testing and assessment: Research needs and policy issues. American Psychologist. 41.10. 1153 -1160.
  • Sall, J., Lehman, A., Creighton, L. (2001). JMP start statistics. Canada: Duxbury.
  • Stiggins, R.J. (1994 ). Student-centred classroom assessment. New York: Merrill.
  • Tomlinson , B. (2005). Testing to learn: A personal view of language testing. ELT Journal. 59/1. 39 -46.
  • Uysal, H. H. (2010). A critical review of the IELTS writing test. ELT Journal. 64/3. 314 - 320.
APA Oruc Erturk N (2014). Öğrenci ve öğretim elemanlarının lisans Akademik amaçlı ingilizce sınavları ile ilgili geçerlilik ve güvenirlik algıları. , 1 - 13.
Chicago Oruc Erturk Nesrin Öğrenci ve öğretim elemanlarının lisans Akademik amaçlı ingilizce sınavları ile ilgili geçerlilik ve güvenirlik algıları. (2014): 1 - 13.
MLA Oruc Erturk Nesrin Öğrenci ve öğretim elemanlarının lisans Akademik amaçlı ingilizce sınavları ile ilgili geçerlilik ve güvenirlik algıları. , 2014, ss.1 - 13.
AMA Oruc Erturk N Öğrenci ve öğretim elemanlarının lisans Akademik amaçlı ingilizce sınavları ile ilgili geçerlilik ve güvenirlik algıları. . 2014; 1 - 13.
Vancouver Oruc Erturk N Öğrenci ve öğretim elemanlarının lisans Akademik amaçlı ingilizce sınavları ile ilgili geçerlilik ve güvenirlik algıları. . 2014; 1 - 13.
IEEE Oruc Erturk N "Öğrenci ve öğretim elemanlarının lisans Akademik amaçlı ingilizce sınavları ile ilgili geçerlilik ve güvenirlik algıları." , ss.1 - 13, 2014.
ISNAD Oruc Erturk, Nesrin. "Öğrenci ve öğretim elemanlarının lisans Akademik amaçlı ingilizce sınavları ile ilgili geçerlilik ve güvenirlik algıları". (2014), 1-13.
APA Oruc Erturk N (2014). Öğrenci ve öğretim elemanlarının lisans Akademik amaçlı ingilizce sınavları ile ilgili geçerlilik ve güvenirlik algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(3), 1 - 13.
Chicago Oruc Erturk Nesrin Öğrenci ve öğretim elemanlarının lisans Akademik amaçlı ingilizce sınavları ile ilgili geçerlilik ve güvenirlik algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 15, no.3 (2014): 1 - 13.
MLA Oruc Erturk Nesrin Öğrenci ve öğretim elemanlarının lisans Akademik amaçlı ingilizce sınavları ile ilgili geçerlilik ve güvenirlik algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.15, no.3, 2014, ss.1 - 13.
AMA Oruc Erturk N Öğrenci ve öğretim elemanlarının lisans Akademik amaçlı ingilizce sınavları ile ilgili geçerlilik ve güvenirlik algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 15(3): 1 - 13.
Vancouver Oruc Erturk N Öğrenci ve öğretim elemanlarının lisans Akademik amaçlı ingilizce sınavları ile ilgili geçerlilik ve güvenirlik algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 15(3): 1 - 13.
IEEE Oruc Erturk N "Öğrenci ve öğretim elemanlarının lisans Akademik amaçlı ingilizce sınavları ile ilgili geçerlilik ve güvenirlik algıları." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, ss.1 - 13, 2014.
ISNAD Oruc Erturk, Nesrin. "Öğrenci ve öğretim elemanlarının lisans Akademik amaçlı ingilizce sınavları ile ilgili geçerlilik ve güvenirlik algıları". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 15/3 (2014), 1-13.