Fatih projesinin uygulama sürecinde ortaya çıkan sorunların idareciler, öğretmenler ve öğrenciler tarafından değerlendirilmesi
Yıl: 2014 Cilt: 11 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 21 - 47 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Fatih projesinin uygulama sürecinde ortaya çıkan sorunların idareciler, öğretmenler ve öğrenciler tarafından değerlendirilmesi
Öz: Bu çalışmanın amacı; FATİH Projesinin (Fırsatları Artırma ve Teknolojiyiİyileştirme Hareketi) pilot uygulamalarında karşılaşılan sorunları yönetici, öğretmen veöğrenci görüşleri doğrultusunda ortaya çıkarmaktır. Çalışmada özel durum yöntemikullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu; 2011-2012 bahar döneminde Rize ilindekiiki lisede görevli olan 2 yönetici, 6 öğretmen ile bu iki lisenin 9. sınıfında öğrenimgören 30 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak; anket ve mülakatkullanılmıştır. Yöneticiler ve öğretmenlerle görüşme yapılırken, öğrencilerle de anketve görüşme yapılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analize ve içerik analizinebaşvurulmuştur. Bulgular; yönetici, öğretmen ve öğrenci çerçevesinde incelenmiştir.Yöneticilerden elde edilen bulgular üç ana tema altında açıklanırken, öğretmenlerdenelde edilen veriler FATİH Projesinin beş ana bileşeni altında toplanarak açıklanmıştır.Ayrıca yöneticiler ve öğretmenler FATİH projesi uygulama sürecinde; öğretmenlerinhizmet içi eğitim eksikliği, teknoloji okuryazar düzeylerinin yetersizliği ve altyapıeksikliği gibi üç temel soruna işaret etmişlerdir. Öğrenciler ise; tablet, ders, iletişim vesağlık olmak üzere dört temel sorun üzerinde yoğunlaşmışlardır.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Adıgüzel, T., Gürbulak, N. ve Sarıçayır, S. (2011). Akıllı tahtalar ve öğretim uygulamaları. Mustafa Kemal Üniversitesi So syal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 8(15), 457 471.
- Akçayır, M. (2011). Akıllı tahta kullanılarak işlenen matematik dersinin sınıf öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerinin başarı, tutum ve motivasyonlarına etkisi . Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
- Akkoyunlu, B. (2002). Öğretmenlerin internet kullanımı ve bu konudaki öğretmen görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 22, 1-8.
- Alkan, T., Bilici, A., Akdur, T. E., Temizhan, O. ve Çiçek, H. (2011, Eylül). Fırsatları artırma teknolo jiyi iyileştirme hareketi (FATİH) projesi. Sözlü bildiri, 5 th International Computer & Instructional Technologies Symposium. Fırat University, Elazığ.
- Altınçelik, B. (2009). İlköğretim düzeyinde öğrenmede kalıcılığı ve motivasyonu sağlaması yönünden akıllı tahtaya ilişkin öğretmen görüşleri . Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
- Aşkar, P. ve Usluel-Koçak, Y. (2003). Bilgisayarların benimsenme hızına ilişkin boylamsal bir çalışma: Üç okulun karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 24, 15 -25.
- Aydın, H. C. (2002). Uzaktan eğitimin geleceğine ilişkin eğilimler, http://aof20.anadolu.edu.tr/program.htm. Adresten 21 Aralık 2012 alınmıştır.
- Ayvacı, H. Ş. ve Bakırcı, H. (2012). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin fen öğretim süreçleriyle ilgili görüşlerinin 5e öğretim modeli açısından incelenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(2), 132-151.
- Bilici, A. (2011, Eylül). Views of teachers on educational usage of information technology devices and FATIH in education project: sincan provincial assembly primary school example. Sözlü bildiri, 5 th International Computer & Instructional Technologies Symposium. Fırat Üniversitesi, Elazığ/Türkiye.
- Çağıltay, K., Çakıroğlu, J., Çağıltay, N. ve Çakıroğlu, E. (2001). Öğretimde bilgisayar kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 19-28.
- Çelik H, C., ve Bindak, R. (2005). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin bilgisayara yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 6(10), 27-38.
- Çepni, S. (2009). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (Beşinci Baskı). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
- Gültekin, M., Çubukçu, Z. (2008). İlköğretim öğretmenlerinin hizmet içi eğitime ilişkin görüşleri. Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 185 -201.
- Gürol, M., Donmuş, V. ve Arslan, M. (2012). İlköğretim kademesinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin FATİH projesi ile ilgili görüşleri. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 3(3).
- İşman, A. (2002). Sakarya ili öğretmenlerinin eğitim teknolojileri yönündeki yeterlilikleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1(1), 72-92.
- Kayaduman, H., Sırakaya, M., Seferoğlu, S. S. (2011). Eğitimde FATİH Projesinin öğretmenlerin yeterlik durumları açısından incelenmesi. Akademik Bilişim, İnönü Üniversitesi, Malatya.
- Kirk, J. and Miller, M. L. (1986). Reliability and validity in qualitative research. Beverly Hills, CA: Sage.
- Kutluca, T. ve Ekici, G. (2010). Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutum ve öz-yeterlik algılarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 38, 17-188
- Maxwell, J. A. (1996). Qualitative research design: A interpretive approach. Thousand Oaks, CA: Sage.
- Milli Eğitim Bakanlığı (2011). FATİH Projesi-Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü http://fatihprojesi.meb.gov.tr/site/index.php. adresinden 23.07.2012 tarihinde ulaşılmıştır.
- Merriam, S. B. (1988). Case study research in education: A qualitative approach, San Francisco: Jossey-Bass.
- Seferoğlu, S. S., Akbıyık, C. ve Bulut, M. (2008). İlköğretim öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının bilgisayarların öğrenme/öğretme sürecinde kullanımı ile ilgili görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 273 -283.
- Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
- Türel, Y. K., Demirli, C. (2010). Instructional interactive whiteboard materials: Designers perspectives. Procedia Social and Behavioral Sciences , 9, 1437 1442.
- URL, (2012), http://www.fatihprojesi.com, Adresinden 05/18/2012 tarihinde alınmıştır.
- Uçar, R. ve İpek, C. (2006). İlköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin MEB hizmet içi eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 3(1), 34-53.
- Yavuz, S. ve Coşkun, A. S. (2008). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 274-286.
- Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Beşinci Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları.
APA | AYVACI H, BAKIRCI H, BAŞAK M (2014). Fatih projesinin uygulama sürecinde ortaya çıkan sorunların idareciler, öğretmenler ve öğrenciler tarafından değerlendirilmesi. , 21 - 47. |
Chicago | AYVACI Hakan Şevki,BAKIRCI Hasan,BAŞAK Mehmet Hulki Fatih projesinin uygulama sürecinde ortaya çıkan sorunların idareciler, öğretmenler ve öğrenciler tarafından değerlendirilmesi. (2014): 21 - 47. |
MLA | AYVACI Hakan Şevki,BAKIRCI Hasan,BAŞAK Mehmet Hulki Fatih projesinin uygulama sürecinde ortaya çıkan sorunların idareciler, öğretmenler ve öğrenciler tarafından değerlendirilmesi. , 2014, ss.21 - 47. |
AMA | AYVACI H,BAKIRCI H,BAŞAK M Fatih projesinin uygulama sürecinde ortaya çıkan sorunların idareciler, öğretmenler ve öğrenciler tarafından değerlendirilmesi. . 2014; 21 - 47. |
Vancouver | AYVACI H,BAKIRCI H,BAŞAK M Fatih projesinin uygulama sürecinde ortaya çıkan sorunların idareciler, öğretmenler ve öğrenciler tarafından değerlendirilmesi. . 2014; 21 - 47. |
IEEE | AYVACI H,BAKIRCI H,BAŞAK M "Fatih projesinin uygulama sürecinde ortaya çıkan sorunların idareciler, öğretmenler ve öğrenciler tarafından değerlendirilmesi." , ss.21 - 47, 2014. |
ISNAD | AYVACI, Hakan Şevki vd. "Fatih projesinin uygulama sürecinde ortaya çıkan sorunların idareciler, öğretmenler ve öğrenciler tarafından değerlendirilmesi". (2014), 21-47. |
APA | AYVACI H, BAKIRCI H, BAŞAK M (2014). Fatih projesinin uygulama sürecinde ortaya çıkan sorunların idareciler, öğretmenler ve öğrenciler tarafından değerlendirilmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 21 - 47. |
Chicago | AYVACI Hakan Şevki,BAKIRCI Hasan,BAŞAK Mehmet Hulki Fatih projesinin uygulama sürecinde ortaya çıkan sorunların idareciler, öğretmenler ve öğrenciler tarafından değerlendirilmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11, no.1 (2014): 21 - 47. |
MLA | AYVACI Hakan Şevki,BAKIRCI Hasan,BAŞAK Mehmet Hulki Fatih projesinin uygulama sürecinde ortaya çıkan sorunların idareciler, öğretmenler ve öğrenciler tarafından değerlendirilmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.11, no.1, 2014, ss.21 - 47. |
AMA | AYVACI H,BAKIRCI H,BAŞAK M Fatih projesinin uygulama sürecinde ortaya çıkan sorunların idareciler, öğretmenler ve öğrenciler tarafından değerlendirilmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 11(1): 21 - 47. |
Vancouver | AYVACI H,BAKIRCI H,BAŞAK M Fatih projesinin uygulama sürecinde ortaya çıkan sorunların idareciler, öğretmenler ve öğrenciler tarafından değerlendirilmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 11(1): 21 - 47. |
IEEE | AYVACI H,BAKIRCI H,BAŞAK M "Fatih projesinin uygulama sürecinde ortaya çıkan sorunların idareciler, öğretmenler ve öğrenciler tarafından değerlendirilmesi." Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, ss.21 - 47, 2014. |
ISNAD | AYVACI, Hakan Şevki vd. "Fatih projesinin uygulama sürecinde ortaya çıkan sorunların idareciler, öğretmenler ve öğrenciler tarafından değerlendirilmesi". Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11/1 (2014), 21-47. |