Ana sınıfarında bilişsel becerilerin gelişim odaklı aktivitelerle desteklenmesi

Yıl: 2015 Cilt: 0 Sayı: 27 Sayfa Aralığı: 9 - 16 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Ana sınıfarında bilişsel becerilerin gelişim odaklı aktivitelerle desteklenmesi

Öz:
Bu çalışmada Gelişim Odaklı Uygulama [İng: Developmentally Appropriate PracticeDAP] yaklaşımı ile bu yaklaşımı oluşturan çekirdek prensiplerin erken çocukluk döneminde çocuğun bilişsel gelişimine katkısı tartışıl-maktadır. Tüm dünyada yaygın olarak kullanılan Gelişim Odaklı Uygulamalar eğitim aktiviteleri sınıftaki her ço-cuğun gelişim seviyesinin dikkate alarak planlanması ve gerçek anlamda bir öğrenmenin sağlanması için her ço-cuğa onu düşünmeye itecek kadar zor ama başarılabilir amaçlar verilmesi prensiplerine dayanmaktadır. PiagetinBilişsel Gelişim Kuramından yoğun şekilde yararlanan Gelişim Odaklı Uygulama yaklaşımında çocukların bilişselgelişimlerinin desteklenmesi için eğitim ortamının ve günlük akışın özenle planlanması ve çocuk merkezli aktivi-telerin uygulanması önerilmektedir. Yine aynı şekilde öğrenmenin merak uyandıran sorularla provoke edilmesi;öğrenme sürecinin çocuklar tarafından kayıt edilmesinin desteklenmesi yaşıtlar arası paylaşım ve etkileşimindesteklenmesi ve çocuklara farklı öğrenme seçenekleri sunulması gibi stratejiler Gelişim Odaklı Uygulama yak-laşımında bilişsel gelişimi desteklemek için yaygın olarak kullanılmaktadır.Anahtar Sözcükler: Gelişim Odaklı Uygulama yaklaşımı, bilişsel gelişim, öğretmen eğitimi, eğitim ortamı, Piaget, öğrenim teorileri
Anahtar Kelime:

Fostering cognitive skills with developmentally appropriate activities in kindergarten

Öz:
This article discusses the Developmentally Appropriate Practice (DAP) principles and their use for fos-tering children s cognitive development during kindergarten years. Developmentally Appropriate Practice is acombination of ideas, principles and knowledge that derived from hundreds of early childhood professionals experiences that accumulated over long years. Heavily drawing from Piaget s theory of cognitive development,DAP places a special emphasis on the active participation of the child and the construction of knowledge. There-fore, child-initiated activities is an integral part of the curriculum in the programs that implement DAP principlesin order to support healthy cognitive development. Fostering the sharing interaction between children and pro-viding diferent options for learning are also two of the many strategies used by the advocates of Developmen-tally Appropriate Practice approach in order to foster children s cognitive development.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Berk, L. E. (2010). Exploring lifespan development (2nd Ed.). Boston: Pearson
  • Bredekamp, S. (2011). Efective Practices in early childhood education: Building a foundation. New York: Pearson
  • Coople, C. ve Bredekamp, S. (2009). Developmentally Appropriate Practice in early childhood programs serving children from birth to age 8 (3rd ed.). Washington, DC: NAEYC.
  • Copple, C. ve Bredekamp, S. (2006). Basics of Developmentally Appropriate Practice: An introduction for teachers of children 3 to 6. Washington, DC: NAEYC
  • Feldman, R. S. (2012). Child development (6th Ed.). Boston: Pearson
  • İnan, H. Z. ve Ercan, Z. I. (2012). Erken çocukluk eğitiminde Gelişimsel Olarak Uygun Uygulamalar anlayışı ve Türkiye’de erken çoc ukluk eğitimi programları. Erken Çocukluk Eğitimine Giriş içinde (Ed. N. Avcı ve M. Toran). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Lubeck, S. (1998). Is Developmentally Appropriate Practice for everyone? Childhood Education, 74:5, 283-292, DOI: 10.1080/00094056.1998.10521952
  • Piaget, J. (1965). Origins of intelligence in the child (3rd ed.) International Universities Press: New York.
APA ŞAHİN V (2015). Ana sınıfarında bilişsel becerilerin gelişim odaklı aktivitelerle desteklenmesi. , 9 - 16.
Chicago ŞAHİN Volkan Ana sınıfarında bilişsel becerilerin gelişim odaklı aktivitelerle desteklenmesi. (2015): 9 - 16.
MLA ŞAHİN Volkan Ana sınıfarında bilişsel becerilerin gelişim odaklı aktivitelerle desteklenmesi. , 2015, ss.9 - 16.
AMA ŞAHİN V Ana sınıfarında bilişsel becerilerin gelişim odaklı aktivitelerle desteklenmesi. . 2015; 9 - 16.
Vancouver ŞAHİN V Ana sınıfarında bilişsel becerilerin gelişim odaklı aktivitelerle desteklenmesi. . 2015; 9 - 16.
IEEE ŞAHİN V "Ana sınıfarında bilişsel becerilerin gelişim odaklı aktivitelerle desteklenmesi." , ss.9 - 16, 2015.
ISNAD ŞAHİN, Volkan. "Ana sınıfarında bilişsel becerilerin gelişim odaklı aktivitelerle desteklenmesi". (2015), 9-16.
APA ŞAHİN V (2015). Ana sınıfarında bilişsel becerilerin gelişim odaklı aktivitelerle desteklenmesi. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 0(27), 9 - 16.
Chicago ŞAHİN Volkan Ana sınıfarında bilişsel becerilerin gelişim odaklı aktivitelerle desteklenmesi. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama 0, no.27 (2015): 9 - 16.
MLA ŞAHİN Volkan Ana sınıfarında bilişsel becerilerin gelişim odaklı aktivitelerle desteklenmesi. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, vol.0, no.27, 2015, ss.9 - 16.
AMA ŞAHİN V Ana sınıfarında bilişsel becerilerin gelişim odaklı aktivitelerle desteklenmesi. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama. 2015; 0(27): 9 - 16.
Vancouver ŞAHİN V Ana sınıfarında bilişsel becerilerin gelişim odaklı aktivitelerle desteklenmesi. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama. 2015; 0(27): 9 - 16.
IEEE ŞAHİN V "Ana sınıfarında bilişsel becerilerin gelişim odaklı aktivitelerle desteklenmesi." Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 0, ss.9 - 16, 2015.
ISNAD ŞAHİN, Volkan. "Ana sınıfarında bilişsel becerilerin gelişim odaklı aktivitelerle desteklenmesi". Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama 27 (2015), 9-16.