Yıl: 2015 Cilt: 0 Sayı: 27 Sayfa Aralığı: 29 - 44 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen adayları hangi resimleri tercih ediyor: Soyut sanatmı, optik gerçeklikmi?

Öz:
Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının soyut sanatı mı yoksa optik gerçekliğe dayalı resimleri mitercih ettiklerini belirlemektir. Bu kapsamda araştırmanın çalışma grubunu Recep Tayyip Erdoğan ÜniversitesiEğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında 2013 yılında öğrenim gören, sanat eği- timi dersini almış olan 54 katılımcı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından 12 sorudanoluşan bir görüşme formu hazırlanmıştır. Bu görüşme formu iki alan uzmanının görüşleri doğrultusunda son bi- çimini almıştır. Verilerin analizinde içerik analizi ve betimsel analiz kullanılmıştır. Elde edilen bulgulardan yolaçıkarak sonuç ve önerilere yer verilmiştir. Bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının gerçekçi resimleri soyutresimlere oranla daha çok tercih ettikleri sonuçlar arasında yer almaktadır. Sınıf öğretmeni adaylarının sanateğitimi derslerini de verebilecekleri düşünülürse, üniversitede alınan sanat eğitimi derslerine verilen öneminartması ve sanatla etkileşime girebilecekleri uygulamalara da ağırlıklı yer verilmesi gerektiği öneriler arasındayer almaktadır.
Anahtar Kelime:

Which one do prospective teachers prefer: abstract art or visual reality?

Öz:
The aim of this study is to fnd out whether prospective classroom teachers prefer abstract art orrealistic paintings. 54 students attending Classroom Teaching Department in Recep Tayyip Erdoğan UniversityEducation Faculty participated in the study during 2013 education year. Sample group was selected on the basisof having taken the art education course. For data collection, an interview form was developed by researcher andrevised by two experts. The form consisted of 12 questions. Collected data were analyzed with content analysisand descriptive analysis. Conclusions and recommendations were brought in the light of study fndings. It wasfound that prospective classroom teachers prefer realistic paintings more than abstract ones. Considering thatprospective classroom teachers can give art education courses, it is recommended that more emphasis shouldbe placed on art education course at university level and hands-on activities should be increased so that theycan be involved in arts more.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Diğer Erişim Türü: Erişime Açık
  • Artut, K. (2006). Sanat eğitimi kuramları ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sanat kitabı: 500 sanatçı 500 sanat eseri. (Çev. Haydaroğlu, M.). (1997). İstanbul: YEM Yayın.
  • Gombrich, E.H. (2009). Sanatın öyküsü. (Çev. Erduran, E. ve Erduran, Ö.). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Krausse, A. C. (2005). Rönesanstan günümüze resim sanatının öyküsü. (Çev. Zaptcıoğlu, D.). Almanya: Literatür Yayınevi.
  • Lynton, N. (2004). Modern sanatın öyküsü . (Çev. Çapan, C. ve Öziş, R.). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Turani, A. (2000). Dünya sanat tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
APA OĞUZ NAMDAR A (2015). Öğretmen adayları hangi resimleri tercih ediyor: Soyut sanatmı, optik gerçeklikmi?. , 29 - 44.
Chicago OĞUZ NAMDAR AYŞEGÜL Öğretmen adayları hangi resimleri tercih ediyor: Soyut sanatmı, optik gerçeklikmi?. (2015): 29 - 44.
MLA OĞUZ NAMDAR AYŞEGÜL Öğretmen adayları hangi resimleri tercih ediyor: Soyut sanatmı, optik gerçeklikmi?. , 2015, ss.29 - 44.
AMA OĞUZ NAMDAR A Öğretmen adayları hangi resimleri tercih ediyor: Soyut sanatmı, optik gerçeklikmi?. . 2015; 29 - 44.
Vancouver OĞUZ NAMDAR A Öğretmen adayları hangi resimleri tercih ediyor: Soyut sanatmı, optik gerçeklikmi?. . 2015; 29 - 44.
IEEE OĞUZ NAMDAR A "Öğretmen adayları hangi resimleri tercih ediyor: Soyut sanatmı, optik gerçeklikmi?." , ss.29 - 44, 2015.
ISNAD OĞUZ NAMDAR, AYŞEGÜL. "Öğretmen adayları hangi resimleri tercih ediyor: Soyut sanatmı, optik gerçeklikmi?". (2015), 29-44.
APA OĞUZ NAMDAR A (2015). Öğretmen adayları hangi resimleri tercih ediyor: Soyut sanatmı, optik gerçeklikmi?. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 0(27), 29 - 44.
Chicago OĞUZ NAMDAR AYŞEGÜL Öğretmen adayları hangi resimleri tercih ediyor: Soyut sanatmı, optik gerçeklikmi?. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama 0, no.27 (2015): 29 - 44.
MLA OĞUZ NAMDAR AYŞEGÜL Öğretmen adayları hangi resimleri tercih ediyor: Soyut sanatmı, optik gerçeklikmi?. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, vol.0, no.27, 2015, ss.29 - 44.
AMA OĞUZ NAMDAR A Öğretmen adayları hangi resimleri tercih ediyor: Soyut sanatmı, optik gerçeklikmi?. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama. 2015; 0(27): 29 - 44.
Vancouver OĞUZ NAMDAR A Öğretmen adayları hangi resimleri tercih ediyor: Soyut sanatmı, optik gerçeklikmi?. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama. 2015; 0(27): 29 - 44.
IEEE OĞUZ NAMDAR A "Öğretmen adayları hangi resimleri tercih ediyor: Soyut sanatmı, optik gerçeklikmi?." Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 0, ss.29 - 44, 2015.
ISNAD OĞUZ NAMDAR, AYŞEGÜL. "Öğretmen adayları hangi resimleri tercih ediyor: Soyut sanatmı, optik gerçeklikmi?". Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama 27 (2015), 29-44.