Yıl: 2015 Cilt: 55 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 1 - 10 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Devlet hastanelerinde çalışan eczacıların hizmet içi eğitimle ilgili değerlendirmeleri

Öz:
AMAÇ: Araştırmada amaç, kamu sağlıkhizmetlerinin yürütülmesinde önemli birrolü olan devlet hastanelerinde çalışaneczacıların hizmet içi eğitimle(HİE)ilgili değerlendirmelerini, sorunlarınıve çözüm önerilerini belirlemektedir.YÖNTEMLER: Araştırma 2010 yılı ilk yarısında,anket yöntemi ile yapılmıştır. Evren, İstanbulili devlet hastanelerinde çalışan ortalama130 eczacıdan oluşmaktadır. Örneklem,rasgele seçilmiş ve eksiksiz yanıtlanan 98anket değerlendirmeye alınmıştır. Verilerinanalizinde SPSS 15.0 istatistik paketprogramı kullanılmıştır. Araştırmatanımlayıcı niteliktedir.BULGULAR: Yeni ilaçlar ve tedavi yöntemlerinitakip etme sıklığı ile ünvan, yaş, eğitim, dahaönce eczacılık yapmış olma ve daha önceeczacılık dışı çalışmış olma arasında, HİEsüresi ve HİEin uygulanma şekli ile medenidurum arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Yeni ilaçlar ve tedavi yöntemlerinibaşeczacıların eczacılara göre daha yüksekoranda sıklıkla takip ettikleri belirlenmiştir.Eczacıların mevcut HİEi yetersiz buldukları,özellikle yeni ilaçlar ve kullanım şekilleri ilehastalıklar ve tedavi yöntemleri hakkındateorik ve uygulamalı olarak düzenlenmesiniistedikleri bulunmuştur. Mesleki gelişimleriiçin Sağlık Bakanlığı, Eczacılık Fakülteleri veTürk Eczacılar Birliği ile ortaklığın sağlanmasıve ihtiyaca yönelik güncel mesleki HİEverilmesi gerektiği belirtilmektedir.SONUÇ: Araştırmanın, üst yönetimineczacılara yönelik HİE programı düzenlenmesiile planlanması ve yönetsel kararlarındadestek sağlayacağı tahmin edilmektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Sosyal Çalışma Eğitim, Eğitim Araştırmaları Sağlık Politikaları ve Hizmetleri Temel Sağlık Hizmetleri Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri Sosyoloji Psikoloji Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri

Evaluation of the pharmacists who work at the government hospital about their service training

Öz:
OBJECTIVE: The purpose of this studyto see that the evaluations, problemsand solvings about in-service training ofthe government employee pharmasists.METHODS: It is used interview method at thisstudy. The research universe contains 130pharmasists who work at the government inIstanbul. The sampling selected as random and98 full answered Questionnaire are includedto the study. The research is descriptiveand the data is analyzed with SPSS 15.0.RESULTS: It is established that thegovernment employee pharmasists find notenough that their pharmacy education andactual job trainings. The high percentageof them said that in the service trainingsabout new medicine and usage, diseaseand threatment methods, new technologicaldevelopments, professional regulations,communicaton and ethic must be organizedas theoric and practic. It is seemed that inthe present service training are not suitableto their needs. Organizations are noteffective, and the time is not enough. Themost important problems of the govermentemployee pharmacist are the count ofpersonnal and defective storage place. Theysaid that the health ministerium, the pharmacyfaculties and Turkish Pharmacist Assocaitonmust be coordinated and organizedactual Professional service-trainings..CONCLUSION: It is supposed that this studywill support to the senior managements forthe administrative decisions about in-servicetraining plannings and organizations.
Anahtar Kelime:

Konular: Sosyal Çalışma Eğitim, Eğitim Araştırmaları Sağlık Politikaları ve Hizmetleri Temel Sağlık Hizmetleri Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri Sosyoloji Psikoloji Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA YANIK A, ÇÖL N, EKİN A, TOKER F (2015). Devlet hastanelerinde çalışan eczacıların hizmet içi eğitimle ilgili değerlendirmeleri. , 1 - 10.
Chicago YANIK AYGÜL,ÇÖL Nihal,EKİN Aslı,TOKER Fikriye Devlet hastanelerinde çalışan eczacıların hizmet içi eğitimle ilgili değerlendirmeleri. (2015): 1 - 10.
MLA YANIK AYGÜL,ÇÖL Nihal,EKİN Aslı,TOKER Fikriye Devlet hastanelerinde çalışan eczacıların hizmet içi eğitimle ilgili değerlendirmeleri. , 2015, ss.1 - 10.
AMA YANIK A,ÇÖL N,EKİN A,TOKER F Devlet hastanelerinde çalışan eczacıların hizmet içi eğitimle ilgili değerlendirmeleri. . 2015; 1 - 10.
Vancouver YANIK A,ÇÖL N,EKİN A,TOKER F Devlet hastanelerinde çalışan eczacıların hizmet içi eğitimle ilgili değerlendirmeleri. . 2015; 1 - 10.
IEEE YANIK A,ÇÖL N,EKİN A,TOKER F "Devlet hastanelerinde çalışan eczacıların hizmet içi eğitimle ilgili değerlendirmeleri." , ss.1 - 10, 2015.
ISNAD YANIK, AYGÜL vd. "Devlet hastanelerinde çalışan eczacıların hizmet içi eğitimle ilgili değerlendirmeleri". (2015), 1-10.
APA YANIK A, ÇÖL N, EKİN A, TOKER F (2015). Devlet hastanelerinde çalışan eczacıların hizmet içi eğitimle ilgili değerlendirmeleri. Haydarpaşa Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesi Tıp Dergisi, 55(1), 1 - 10.
Chicago YANIK AYGÜL,ÇÖL Nihal,EKİN Aslı,TOKER Fikriye Devlet hastanelerinde çalışan eczacıların hizmet içi eğitimle ilgili değerlendirmeleri. Haydarpaşa Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesi Tıp Dergisi 55, no.1 (2015): 1 - 10.
MLA YANIK AYGÜL,ÇÖL Nihal,EKİN Aslı,TOKER Fikriye Devlet hastanelerinde çalışan eczacıların hizmet içi eğitimle ilgili değerlendirmeleri. Haydarpaşa Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesi Tıp Dergisi, vol.55, no.1, 2015, ss.1 - 10.
AMA YANIK A,ÇÖL N,EKİN A,TOKER F Devlet hastanelerinde çalışan eczacıların hizmet içi eğitimle ilgili değerlendirmeleri. Haydarpaşa Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesi Tıp Dergisi. 2015; 55(1): 1 - 10.
Vancouver YANIK A,ÇÖL N,EKİN A,TOKER F Devlet hastanelerinde çalışan eczacıların hizmet içi eğitimle ilgili değerlendirmeleri. Haydarpaşa Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesi Tıp Dergisi. 2015; 55(1): 1 - 10.
IEEE YANIK A,ÇÖL N,EKİN A,TOKER F "Devlet hastanelerinde çalışan eczacıların hizmet içi eğitimle ilgili değerlendirmeleri." Haydarpaşa Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesi Tıp Dergisi, 55, ss.1 - 10, 2015.
ISNAD YANIK, AYGÜL vd. "Devlet hastanelerinde çalışan eczacıların hizmet içi eğitimle ilgili değerlendirmeleri". Haydarpaşa Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesi Tıp Dergisi 55/1 (2015), 1-10.