Yıl: 2015 Cilt: 6 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 47 - 67 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Adidaktik Öğrenme Ortamlarında Bireysel ve Grup Çalışması Uygulamalarının Öğrenci Başarısına Etkisi

Öz:
Öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini inceleyen ve didaktik araştırma alanında yer alan kuramlardan biri de Guy Brousseaunun (1998) Matematik Öğrenme Ortamları Kuramıdır. Eğitim-öğretim etkinliklerini anlamayı ve yorumlamayı amaçlayan bu kuramda üç farklı öğrenme ortamı tanımlanmıştır. Bu ortamlardan biri öğrencinin Milieu (Bağlam) ile etkileşimi neticesinde öğrendiğini vurgulayan Adidaktik Öğrenme Ortamları'dır (AÖO). Bu çalışmanın amacı, bireysel çalışma ve grup çalışması temel alınarak tasarlanan AÖOnın öğrenci başarı üzerine etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda paralelkenar ve yamuğun alan bağıntılarını oluşturmaya yönelik iki AÖO tasarlanmıştır. Çalışma 60 yedinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Veriler akademik başarı testi, gözlem ve yarı-yapılandırılmış sorulardan oluşan görüşmelerden yararlanılarak elde edilmiştir. Çalışma karma araştırma yöntemi ile yürütülmüş olup, nitel veriler betimsel analiz, nicel veriler ise Mann Whitney U-Testi ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçları AÖOnda bireysel çalışan öğrencilerin, grup çalışması yapan öğrencilere nazaran daha başarılı olduğunu göstermektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

-

Öz:
One of the theories in didactical research is Guy Brousseau s (1998) Theory of Didactical Situations in Mathematics (TDSM) that investigates how learning occurs. TDSM, which intends to understand, interpret and improve teaching and learning activities, defines three different learning situations. One of these situations is adidactical situation emphasizing learning of students as a result of their interaction with a Milieu. The aim of this study is to compare student achievement in adidactical situation designed as individual work with those designed as group work. To this end, an adidactical situation was designed to form the area formulas for parallelogram and trapezoid. The study was conducted with 60 students of 7th grade. Data was gathered by academic achievement test, observation and semi-structured interviews. Mixed methods research design was utilized. Descriptive analysis was used for the analysis of the qualitative data, and Mann Whitney U - Test was used for the analysis of the quantitative data. Results of the study shows that the students working individually in adidactical situations are more successful than the students working in group in adidactical situations.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Altundağ, R. (2010). Adidaktik öğrenme ortamlarının öğrenci başarısı üzerine etkisi ve ortama yönelik öğrenci görüşleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Arslan, S. (2011). Matematik eğitiminde düşünme farklılıkları. FBI7160. [Powerpoint sunumu]. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, yayımlanmamış.
  • Arslan, S. ve Altundağ, R. (2010, April). Matematiksel öğrenme ortamları kuramında yer alan adidaktik öğrenme ortamıyla ilgili öğrenci görüşleri. Paper presented at the meeting of the Second International Congress of Educational Research, Antalya.
  • Arslan, S. ve Yıldız, C. (2010). 11. sınıf öğrencilerinin matematiksel düşünmenin aşamalarındaki yaşantılarından yansımalar. Eğitim ve Bilim, 35(156), 17-31.
  • Arslan, S., Baran, D. ve Okumuş, S. (2011). Brousseau’nun matematiksel öğrenme ortamları kuramı ve adidaktik ortamın bir uygulaması. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 5(1), 204-224.
  • Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi (4. Basım). Ankara: Harf Eğitim Yayıncılık. 64
  • S. Arslan, D. Taşkın, A. Kirman Bilgin Brousseau, G. (1998). Théorie des situations didactiques: didactique des mathématiques, 1970-1990, Grenoble: La Pensée Sauvage.
  • Güneş, G. ve Asan, A. (2005). Oluşturmacı yaklaşıma göre tasarlanan öğrenme ortamının matematik başarısına etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 105-121.
  • Hersant, M., & Perrin-Glorian, M. J. (2005). Characterization of an ordinary teaching practice ith the help of the theory of didactic situations. Educational Studies in Mathematics, 59, 113-151.
  • Kaplan, A., Öztürk, M., Altaylı, D. ve Ertör, E. (2013). Sınıf öğretmenlerinin bilgisayar destekli öğretime yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre karşılaştırılması. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4(2), 89-103.
  • Kıral, B. ve Kıral, E. (2011, April). Karma araştırma yöntemi. Paper presented at the meeting of 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications (ICONTE), 294-298, Antalya, Türkiye.
  • Sadovsky, P., & Sessa, C. (2005). The adidactic interaction with the procedures of peers in the transition from arithmetic to algebra: A milieu for the emergence of new questions. Educational Studies in Mathematics, 59, 85-112.
  • Samaniego, A. H. F., & Barrera, S. V. (1999). Brousseau in action: Didactical situation for learning how to graph functions. Asian Technology Conference in Mathematics. http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED451036.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Uğurel, I. ve Moralı, S. (2010). Bir ortaöğretim matematik dersindeki ispat yapma etkinliğine yönelik sınıfiçi tartışma sürecine öğrenci söylemleri çerçevesinde yakından bakış. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 135-154.
APA ARSLAN S, TAŞKIN D, kirman bilgin a (2015). Adidaktik Öğrenme Ortamlarında Bireysel ve Grup Çalışması Uygulamalarının Öğrenci Başarısına Etkisi. , 47 - 67.
Chicago ARSLAN SELAHATTİN,TAŞKIN Duygu,kirman bilgin arzu Adidaktik Öğrenme Ortamlarında Bireysel ve Grup Çalışması Uygulamalarının Öğrenci Başarısına Etkisi. (2015): 47 - 67.
MLA ARSLAN SELAHATTİN,TAŞKIN Duygu,kirman bilgin arzu Adidaktik Öğrenme Ortamlarında Bireysel ve Grup Çalışması Uygulamalarının Öğrenci Başarısına Etkisi. , 2015, ss.47 - 67.
AMA ARSLAN S,TAŞKIN D,kirman bilgin a Adidaktik Öğrenme Ortamlarında Bireysel ve Grup Çalışması Uygulamalarının Öğrenci Başarısına Etkisi. . 2015; 47 - 67.
Vancouver ARSLAN S,TAŞKIN D,kirman bilgin a Adidaktik Öğrenme Ortamlarında Bireysel ve Grup Çalışması Uygulamalarının Öğrenci Başarısına Etkisi. . 2015; 47 - 67.
IEEE ARSLAN S,TAŞKIN D,kirman bilgin a "Adidaktik Öğrenme Ortamlarında Bireysel ve Grup Çalışması Uygulamalarının Öğrenci Başarısına Etkisi." , ss.47 - 67, 2015.
ISNAD ARSLAN, SELAHATTİN vd. "Adidaktik Öğrenme Ortamlarında Bireysel ve Grup Çalışması Uygulamalarının Öğrenci Başarısına Etkisi". (2015), 47-67.
APA ARSLAN S, TAŞKIN D, kirman bilgin a (2015). Adidaktik Öğrenme Ortamlarında Bireysel ve Grup Çalışması Uygulamalarının Öğrenci Başarısına Etkisi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 6(1), 47 - 67.
Chicago ARSLAN SELAHATTİN,TAŞKIN Duygu,kirman bilgin arzu Adidaktik Öğrenme Ortamlarında Bireysel ve Grup Çalışması Uygulamalarının Öğrenci Başarısına Etkisi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi 6, no.1 (2015): 47 - 67.
MLA ARSLAN SELAHATTİN,TAŞKIN Duygu,kirman bilgin arzu Adidaktik Öğrenme Ortamlarında Bireysel ve Grup Çalışması Uygulamalarının Öğrenci Başarısına Etkisi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, vol.6, no.1, 2015, ss.47 - 67.
AMA ARSLAN S,TAŞKIN D,kirman bilgin a Adidaktik Öğrenme Ortamlarında Bireysel ve Grup Çalışması Uygulamalarının Öğrenci Başarısına Etkisi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2015; 6(1): 47 - 67.
Vancouver ARSLAN S,TAŞKIN D,kirman bilgin a Adidaktik Öğrenme Ortamlarında Bireysel ve Grup Çalışması Uygulamalarının Öğrenci Başarısına Etkisi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2015; 6(1): 47 - 67.
IEEE ARSLAN S,TAŞKIN D,kirman bilgin a "Adidaktik Öğrenme Ortamlarında Bireysel ve Grup Çalışması Uygulamalarının Öğrenci Başarısına Etkisi." Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 6, ss.47 - 67, 2015.
ISNAD ARSLAN, SELAHATTİN vd. "Adidaktik Öğrenme Ortamlarında Bireysel ve Grup Çalışması Uygulamalarının Öğrenci Başarısına Etkisi". Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi 6/1 (2015), 47-67.