Yıl: 2015 Cilt: 0 Sayı: 20 Sayfa Aralığı: 546 - 571 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

FEN BİLİMLERİ DERSİNİN İLKOKUL ÜÇÜNCÜ SINIF PROGRAMINA ALINMASIYLA İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Öz:
Bu araştırma 2014-2015 eğitim-öğretim yılında ilk defa ilkokul 3.sınıflardauygulamaya konulan fen bilimleri dersine ilişkin, öğretmenlerin görüşleriniortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırma yarı yapılandırılmış, 9maddeden oluşan görüşme formuyla yürütülmüş nitel bir çalışmadır.Araştırmanın katılımcılarını Adıyaman ilinde 2014-2015 eğitim-öğretimyılında ilkokul 3.sınıflarda eğitim hizmeti veren öğretmenlerden tesadüfiörnekleme yöntemi ile seçilmiş 11i erkek, 9u kadın toplam 20 öğretmenoluşturmaktadır. Araştırmada kullanılacak veriler her katılımcı içingörüşmeler esnasında eş zamanlı olarak formlara işlenmiş, katılımcıbeyanı ile görüşmeci kayıtları arasında birlik sağlanmıştır. Her form biröğretmeni temsil edecek şekilde kodlanmıştır. Araştırma verileri betimselanaliz tekniği ile çözümlenmiştir. Başlıklar altında öğretmen görüşleriyorumlanmış, benzer görüşler yarı-istatistiksel olarak özetlenmiş ve yeryer doğrudan katılımcı görüşlerine yer verilmiştir. Katılımcıların fenbilimleri eğitiminin ilkokul 3. Sınıfa alınması ve otonom bir ders olarakverilmesi uygulamasını benimsedikleri, pilot uygulama yapılmadanuygulanmasına rağmen başarılı buldukları sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel

AN INVESTIGATION INTO TEACHERS VIEWS ON PLACEMENT OF SCIENCE EDUCATION IN PRIMARY 3rd GRADE

Öz:
The present research aims at eliciting teachers thoughts of drawing thescience curriculum of primary schools to 3rdclass, which was first appliedin 2014-2015 of school year. This qualitative research was conducted witha semi-structured interview form including 9 items. The participants ofthe research were20 3rdgrade teachers at primary schools in Adiyaman,chosen ramdomly on volunteer basis, of whom 11 were male and 9 werefemale.Data was recorded during interviews concurrently. The formswere coded as T1, T2.. Tn each representing a participant. The replies ofthe participants to 9 questions in the form were classified under 5headings in accordance of the objective of the research. Following thedescriptive analyses of each clustered data, teachers views weresummarizedquasi-statistically. The present autonomous application ofscience course was concluded to be plausible despite lacking a pilotscheme. Certain suggestions were made for stakeholders.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akman, B., Uyanık Balat, G ve Güler, T. (2011). Okul öncesi dönemde fen eğitimi. Ankara: Pegem Yayınları Aslan, E. (2011). “Türkiye Cumhuriyeti’nin ilkokullarda İzlediği İlk Öğretim Programı: 1924 İlk Mektepler Müfredat Programı”. İlköğretim Online, 10(2), 717-734. Bakaç, E. (2014). “İlköğretim Fen ve Teknoloji Programlarının Kanada ve Finlandiya Öğretim Programlarıyla Karşılaştırılması”. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3 (2),1-17 Balcı, A. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma. (4.Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Baybars, M. G., ve Kocakülah, M. S. (2009). “Evaluation of Grade 9 Physics Curriculum Based on Teacher’s Views.” Procedia - Social and Behavioral Sciences, 1(1), 1121–1126. Bilgin, A. K., Alev, N., Yigit, N., ve Akdeniz, R. (2011). “Teachers’ Views about the Primary Curriculum Regarding In-Service Training Variable.” Procedia - Social and Behavioral Sciences, 15, 2832–2836. Bell, P., Lewenstein, B., Shouse, A. W. ve Feder, M. A. (2009). Learning science in informal environments: People, places and pursuits. Washington: National Academy of Sciences. Bishop, K., ve Denley, P. (2007). Learning science teaching: Developing a professional knowledge base. Berkshire: Oxford University Press. Cerlet, E. K. (2010). Cumhuriyetten Günümüze İlkokul (ilköğretim 1. Kademe) Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programlarındaki Değişme ve Gelişmeler. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu. Chaille, C. ve Britain, L. (2003). The young child as scientist: A constructivist approach to early childhood science education. (3.b.). Boston: Allyn and Bacon. Cohen, L., Manion, L., ve Morrison, K. (2012). Research methods in education: Professional development in education (6.b.). New York: Routledge. Coştu, B., Ünal, S. ve Ayas, A. (2007). "Günlük Yaşamdaki Olayların Fen Bilimleri Eğitiminde Kullanılması." Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 197–207. Duschl, R. A., Schweingruber, H. A. ve Shouse, A. W. (2007). Taking science to school: Learning and teaching science in grades K-8. Washington:National Academies Press. Fen Bilimleri Dersi (3-8. Sınıflar) Öğretim Programı Tanıtımı - Doç. Dr. Osman Nafiz KAYA (12.09.2013) izle | Video - Eğitim Bilişim Ağı. (Tarihsiz). 30 Haziran 2015 tarihinde http://www.eba.gov.tr/ veritabanından alınmıştır French, L. (2004). "Science as the Center of a Coherent, Integrated Early Childhood Curriculum." Early Childhood Research Quarterly, 19(1), 138–149. Fullan, M. (2007). The new meaning of educational change. (4.b.). New York: Teacher Ideas Press. Gömleksiz, M. N. ve Bulut, İ. (2007). "Yeni Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Uygulamadaki Etkililiğinin Değerlendirilmesi." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (32), 76–88. Hançer, A. H., Şensoy, Ö. ve Yıldırım, H. İ. (2003). "İlköğretimde Çağdaş Fen Bilgisi Öğretiminin Önemi ve Nasıl Olması Gerektiği Üzerine bir Değerlendirme." Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(13), 80–88. Harlen, W. (2001). Teaching, learning & assessing science 5-12. (3.b.). London: Paul Chapman Publishing Ltd. Hassard, J. (2005). The art of teaching science. Oxford: Oxford University Press. Heywood, J. (2005). Engineering education: Research and development in curriculum and instruction. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. Howes, E. V. (2008). "Educative Experiences and Early Childhood Science Education: A Deweyan Perspective on Learning to Observe." Teaching & Teacher Education, 24(3), 536–549. Inagaki, K. (1992). "Piagetian and Post-Piagetian Conceptions of Development and Their Implications for Science Education in Early Childhood." Early Childhood Research Quarterly, 7(1), 115–133. Kallery, M., ve Psillos, D. (2001). "Pre-school Teachers’ Content Knowledge in Science: Their Understanding of Elementary Science Concepts and of Issues Raised by Children’s Questions ." International Journal of Early Years, 9(3), 165–179. Osborne, J. ve Dillon, J. (2010). Good practice in science teaching (2.b.). Oxford: Oxford University Press. Petruţa, G. P. (2015). "Formation of Some Concepts of Natural Sciences During Primary Education." Procedia - Social and Behavioral Sciences, 180, 688–695. Rutledge, G. N. (2010). Primary science: Teaching the tricky bits. Berkshire: Oxford University Press. Weinstein, C. E., Krause, J. M., Stano, N., Acee, T. W., Jaimie, M. K. ve Nancy Stano. (2015). International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences. Elsevier. Wringe, B. (2011). "Cognitive Individualism and the Child as Scientist Program." Studies in History and Philosophy of Biological and Biomedical Sciences, 42(4), 518–29. Yin, R. K. (2003). Case study research: Design and methods (3.b.). California: Sage Publications. Yin, R. K. (2012). Qualitative research from start to finish. New York: Guilford Press. Yılmaz, G. K., Alkan, S., Baran, D., Elmas, H. ve Güven, B. (2011). "Mathematics Teachers’ Views about Measurement and Evaluation Dimension of New Turkish Geometry Curriculum." Procedia - Social and Behavioral Sciences, 15, 2678–2683.
APA Ünişen A, Kaya-Guner E (2015). FEN BİLİMLERİ DERSİNİN İLKOKUL ÜÇÜNCÜ SINIF PROGRAMINA ALINMASIYLA İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. , 546 - 571.
Chicago Ünişen Ali,Kaya-Guner Emine FEN BİLİMLERİ DERSİNİN İLKOKUL ÜÇÜNCÜ SINIF PROGRAMINA ALINMASIYLA İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. (2015): 546 - 571.
MLA Ünişen Ali,Kaya-Guner Emine FEN BİLİMLERİ DERSİNİN İLKOKUL ÜÇÜNCÜ SINIF PROGRAMINA ALINMASIYLA İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. , 2015, ss.546 - 571.
AMA Ünişen A,Kaya-Guner E FEN BİLİMLERİ DERSİNİN İLKOKUL ÜÇÜNCÜ SINIF PROGRAMINA ALINMASIYLA İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. . 2015; 546 - 571.
Vancouver Ünişen A,Kaya-Guner E FEN BİLİMLERİ DERSİNİN İLKOKUL ÜÇÜNCÜ SINIF PROGRAMINA ALINMASIYLA İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. . 2015; 546 - 571.
IEEE Ünişen A,Kaya-Guner E "FEN BİLİMLERİ DERSİNİN İLKOKUL ÜÇÜNCÜ SINIF PROGRAMINA ALINMASIYLA İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ." , ss.546 - 571, 2015.
ISNAD Ünişen, Ali - Kaya-Guner, Emine. "FEN BİLİMLERİ DERSİNİN İLKOKUL ÜÇÜNCÜ SINIF PROGRAMINA ALINMASIYLA İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ". (2015), 546-571.
APA Ünişen A, Kaya-Guner E (2015). FEN BİLİMLERİ DERSİNİN İLKOKUL ÜÇÜNCÜ SINIF PROGRAMINA ALINMASIYLA İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 0(20), 546 - 571.
Chicago Ünişen Ali,Kaya-Guner Emine FEN BİLİMLERİ DERSİNİN İLKOKUL ÜÇÜNCÜ SINIF PROGRAMINA ALINMASIYLA İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 0, no.20 (2015): 546 - 571.
MLA Ünişen Ali,Kaya-Guner Emine FEN BİLİMLERİ DERSİNİN İLKOKUL ÜÇÜNCÜ SINIF PROGRAMINA ALINMASIYLA İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, vol.0, no.20, 2015, ss.546 - 571.
AMA Ünişen A,Kaya-Guner E FEN BİLİMLERİ DERSİNİN İLKOKUL ÜÇÜNCÜ SINIF PROGRAMINA ALINMASIYLA İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2015; 0(20): 546 - 571.
Vancouver Ünişen A,Kaya-Guner E FEN BİLİMLERİ DERSİNİN İLKOKUL ÜÇÜNCÜ SINIF PROGRAMINA ALINMASIYLA İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2015; 0(20): 546 - 571.
IEEE Ünişen A,Kaya-Guner E "FEN BİLİMLERİ DERSİNİN İLKOKUL ÜÇÜNCÜ SINIF PROGRAMINA ALINMASIYLA İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ." Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 0, ss.546 - 571, 2015.
ISNAD Ünişen, Ali - Kaya-Guner, Emine. "FEN BİLİMLERİ DERSİNİN İLKOKUL ÜÇÜNCÜ SINIF PROGRAMINA ALINMASIYLA İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ". Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 20 (2015), 546-571.