Yıl: 2015 Cilt: 3 Sayı: 7 Sayfa Aralığı: 537 - 544 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Tarımsal Pazarlamada Alternatif Pazarlama Ağı Olan Elektronik Ticaretin(E-Ticaret) SWOT Analizi ile Değerlendirilmesi

Öz:
Dünya ticaretinde meydana gelen zorunlu rekabet, firmaları farklı pazarlama sistemlerine yöneltmiştir. Türkiye tarımında üretim sorunundan ziyade pazarlama sorunu olduğu görülmektedir. Bu yönde pazarlama alternatifleri aranmaktadır. E-ticaret tarımsal pazarlamada olanakları fazla olan bir sistemdir. Türkiyede bu sistemin uygulanabilirliğinin artırılması tarımda pazarlama ile ilgili birçok sorunu ortadan kaldıracaktır. E-ticaretin tarımsal pazarlamada aktif olarak kullanılmasıyla tarıma dayalı ve bağlı sanayi kuruluşları ve üreticileri için ürünlerinin pazarlamasında kolaylık sağlanacak ve ülkenin her yeri potansiyel pazar konumunda olacaktır. Bu çalışmada eticaretin tarım sektörüne sunduğu olanaklar, fırsatlar, tehditler, eksiklikler ve tarım sektörüne katkısı ele alınmıştır. Zaman ve mekan sınırlaması olmadan internet ve bilgisayar aracılığıyla e-ticaretin ulusal ve uluslararası arz talep dengesinin kurulması, aktif ve canlı pazarlamanın sağlanmasında önemli rolleri üstleneceği görülmüştür. Tarımsal pazarlama sorunlarının azaltılması noktasında da önemli bir araç olarak karşımıza çıkmaktadır.
Anahtar Kelime:

Konular: İşletme İktisat Uluslararası İlişkiler

Evaluation of Electronic Commerce (E-Commerce) with SWOT Analysis as an Alternative Network Marketing at Agricultural Marketing

Öz:
Compulsory competition occurring in the world trade has led the enterprises to different marketing system. Marketing problems seems to be a problem in Turkey rather than agricultural production problems. In this aspect, marketing alternatives are sought. E-commerce is a system with more opportunities in agricultural marketing. Increasing the applicability of this system in Turkey will eliminate many problems associated with marketing in agriculture. With an active use of E-commerce in agricultural marketing, it provides convenience at marketing products of agro-related industries agencies and producers and all country will have a potential market position. In this study, possibilities offered by e-commerce to the agricultural sector, opportunities, threats, deficiencies and contributions to agricultural sector have been addressed. Without the limitations of place and time via the internet and computers, establishing national and international supply and demand balance of e-commerce seems to play important roles in maintaining an active and alive marketing. Furthermore, it is an important tool in reducing agricultural marketing problems.
Anahtar Kelime:

Konular: İşletme İktisat Uluslararası İlişkiler
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Albayrak M. 2008. Gıda pazarlamasında e-ticaretin uygulanma şekilleri ve olası gelişmeleri. VIII. Ulusal Tarım Ekonomisi Kongresi, Bursa, 25- 27 Haziran, s.248-260.
  • Aksoy R. 2006. Bir pazarlama değeri olarak güven ve tüketicilerin elektronik pazarlara yönelik tutumları. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 4, s.79-90.
  • Anonim. 2014. Türkiye’de E-Ticaret, Pazar Tanımlama ve 2013 Pazar Büyüklüğü Ölçümleme Çalışması, Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği, http://www.tubisad.org.tr/Tr/Library/ Reports/T%C3%9CB%C4%B0SAD%20E-Ticaret%202013 %20Pazar%20B%C3%BCy%C3%BCkl%C3%BC%C4%9F %C3%BC%20Raporu.rar (Erişim: 25.09.2014).
  • Anonim 2014a. EBRD Mikro& Kobi Finansman Programı. Frankfurt School of Finance & Management. http://www.msmeturkey.com/fileadmin/msme/upload/pdf/T arim_Sektor_Raporu_Ocak_-_Mart_2014.pdf (Erişim: 24.09.2014).
  • Bankalararası Kart Merkezi, 2014. İnternette yapılan kartlı ödeme işlemleri. http://www.bkm.com.tr/istatistik/xls_ sanal_pos_ile_yapilan_eticaret_islemleri.asp(Erişim: 24.09.2014).
  • Boyacıgil B. 2008. İnternette pazarlama açısından müzayede siteleri ve tüketicilerin müzayede siteleri hakkındaki tutumları. Basılmamış Yüksek lisans tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Doğaner M. 2007. Elektronik ticaret Türkiye’de elektronik ticaretin gelişimi ve işletmeden tüketiciye elektronik ticaret üzerine bir araştırma. Basılmamış Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Konya.
  • Ene S. 2007. İnternet üzerinden alışverişte tüketici davranışlarını etkileyen faktörler: güdülenme üzerine bir uygulama, Basılmamış Doktora tezi. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Kaya GH. 2002. Türk Tarım Sektöründe E-Ticaret Fırsatları ve Potansiyel Sorunlar. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Araştırma Planlama ve Koordinasyon Kurulu Başkanlığı, Pazarlama ve Dış Ticaret Daire Başkanlığı, Ankara.
  • Kılıç EC. 2010. E-Pazarlama internet üzerinden pazarlama ve yöntemleri üzerine bir araştırma. Basılmamış Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gazetecilik Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Kızılaslan H, Gönültaş H. 2011. Bilişim Teknolojisinin Tarım Ürünlerinin Pazarlamasındaki Konum ve Önemi (EPazarlama). GOÜ, Ziraat Fakültesi Dergisi, 28: 1-11.
  • Kuşçu H. 2014. Elektronik Ticaret Dersi Notları, Trakya Üniversitesi, http://hilmi.trakya.edu.tr/ders_notlari/e_ticaret/ ETICARET. pdf (Erişim: 25.09.2014).
  • Marangoz M. 2011. Girişimciler İçin Sınırsız Ticaret: E-Ticaret. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 6: 181- 201. MEB. 2007. Pazarlama ve Parekende E-Ticaret. Modülü Ders Notları, Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara.
  • Sayılı M, Büyükköroğlu AM. 2012. E-Ticaret Yoluyla Gıda Maddeleri Satın Almaya Yönelik Tüketicilerin Tutumunu Etkileyen Faktörlerin Analizi. Tarım Bilimleri Dergisi, 18: 246-255.
  • TÜİK. 2014a. En son kullanım zamanına göre bireylerin bilgisayar ve internet kullanım oranları. Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması Sonuçları. http://www.tuik.gov.tr/PreIstatistikTablo.do?istab_id=41 (Erişim: 24.09.2014).
  • TÜİK. 2014b. Son üç ay içinde İnternet kullanan bireylerin interneti kişisel kullanma amaçları oranları. Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması Sonuçları. http://www.tuik.gov.tr/PreIstatistikTablo.do?istab_id=46 (Erişim: 24.09.2014).
  • Uygur E. 2010. E-Ticaret ve Türkiye’deki durumu. Yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı (Basılmamış), Ankara.
  • Yazıcı A. 2002. E-ticaretin ekonomik boyutu. Eskişehir Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18: 86-93.
APA KIZILASLAN N, ÜNAL T (2015). Tarımsal Pazarlamada Alternatif Pazarlama Ağı Olan Elektronik Ticaretin(E-Ticaret) SWOT Analizi ile Değerlendirilmesi. , 537 - 544.
Chicago KIZILASLAN Nuray,ÜNAL Tayfur Tarımsal Pazarlamada Alternatif Pazarlama Ağı Olan Elektronik Ticaretin(E-Ticaret) SWOT Analizi ile Değerlendirilmesi. (2015): 537 - 544.
MLA KIZILASLAN Nuray,ÜNAL Tayfur Tarımsal Pazarlamada Alternatif Pazarlama Ağı Olan Elektronik Ticaretin(E-Ticaret) SWOT Analizi ile Değerlendirilmesi. , 2015, ss.537 - 544.
AMA KIZILASLAN N,ÜNAL T Tarımsal Pazarlamada Alternatif Pazarlama Ağı Olan Elektronik Ticaretin(E-Ticaret) SWOT Analizi ile Değerlendirilmesi. . 2015; 537 - 544.
Vancouver KIZILASLAN N,ÜNAL T Tarımsal Pazarlamada Alternatif Pazarlama Ağı Olan Elektronik Ticaretin(E-Ticaret) SWOT Analizi ile Değerlendirilmesi. . 2015; 537 - 544.
IEEE KIZILASLAN N,ÜNAL T "Tarımsal Pazarlamada Alternatif Pazarlama Ağı Olan Elektronik Ticaretin(E-Ticaret) SWOT Analizi ile Değerlendirilmesi." , ss.537 - 544, 2015.
ISNAD KIZILASLAN, Nuray - ÜNAL, Tayfur. "Tarımsal Pazarlamada Alternatif Pazarlama Ağı Olan Elektronik Ticaretin(E-Ticaret) SWOT Analizi ile Değerlendirilmesi". (2015), 537-544.
APA KIZILASLAN N, ÜNAL T (2015). Tarımsal Pazarlamada Alternatif Pazarlama Ağı Olan Elektronik Ticaretin(E-Ticaret) SWOT Analizi ile Değerlendirilmesi. Türk Tarım - Gıda Bilim ve Teknoloji dergisi, 3(7), 537 - 544.
Chicago KIZILASLAN Nuray,ÜNAL Tayfur Tarımsal Pazarlamada Alternatif Pazarlama Ağı Olan Elektronik Ticaretin(E-Ticaret) SWOT Analizi ile Değerlendirilmesi. Türk Tarım - Gıda Bilim ve Teknoloji dergisi 3, no.7 (2015): 537 - 544.
MLA KIZILASLAN Nuray,ÜNAL Tayfur Tarımsal Pazarlamada Alternatif Pazarlama Ağı Olan Elektronik Ticaretin(E-Ticaret) SWOT Analizi ile Değerlendirilmesi. Türk Tarım - Gıda Bilim ve Teknoloji dergisi, vol.3, no.7, 2015, ss.537 - 544.
AMA KIZILASLAN N,ÜNAL T Tarımsal Pazarlamada Alternatif Pazarlama Ağı Olan Elektronik Ticaretin(E-Ticaret) SWOT Analizi ile Değerlendirilmesi. Türk Tarım - Gıda Bilim ve Teknoloji dergisi. 2015; 3(7): 537 - 544.
Vancouver KIZILASLAN N,ÜNAL T Tarımsal Pazarlamada Alternatif Pazarlama Ağı Olan Elektronik Ticaretin(E-Ticaret) SWOT Analizi ile Değerlendirilmesi. Türk Tarım - Gıda Bilim ve Teknoloji dergisi. 2015; 3(7): 537 - 544.
IEEE KIZILASLAN N,ÜNAL T "Tarımsal Pazarlamada Alternatif Pazarlama Ağı Olan Elektronik Ticaretin(E-Ticaret) SWOT Analizi ile Değerlendirilmesi." Türk Tarım - Gıda Bilim ve Teknoloji dergisi, 3, ss.537 - 544, 2015.
ISNAD KIZILASLAN, Nuray - ÜNAL, Tayfur. "Tarımsal Pazarlamada Alternatif Pazarlama Ağı Olan Elektronik Ticaretin(E-Ticaret) SWOT Analizi ile Değerlendirilmesi". Türk Tarım - Gıda Bilim ve Teknoloji dergisi 3/7 (2015), 537-544.