Yıl: 2015 Cilt: 15 Sayı: 32 Sayfa Aralığı: 129 - 174 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

BİR TURİST TACİZ TÜRÜ OLARAK HANUTÇULUĞUN TURİSTLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Öz:
Halk arasında hanutçuluk olarak bilinen kavram, çoğunlukla turistlere rahatsızlık veren davranışlar içermesi nedeniyle literatürde turist tacizibaşlığı altında ele alınmakta ve esnaf tacizi olarak adlandırılmaktadır. Konuya dair literatürün oldukça kısıtlı ve yurtdışında yoğunlaşmış olması, Türkiyede yapılan ve yapılacak çalışmaları önemli kılmaktadır. Bu araştırmanın temel amacını, Türkiyenin önemli turizm destinasyonlarından biri olan Alanyada tatil yapan yabancı turistlerin hanutçuluğu nasıl algıladıkları ve hanutçuluğa nasıl tepki verdiklerinin belirlenmesi oluşturmaktadır. Araştırma nitel bir araştırma olup, veriler yarı yapılandırılmış açık uçlu soru formları kullanılarak toplanmıştır. Veriler Alanyanın çeşitli bölgelerindeki otellerde konaklayan, 15 farklı millete mensup turistlerle yüz yüze görüşmeler yapılarak elde edilmiştir. Elde edilen söylemlere uygulanan içerik analizi sonucunda, turistlerin esnaf algısının üç farklı alt tema altında toplandığı saptanmıştır. Bu algılamalar olumlu algılama, olumsuz algılama ve nötr algılama şeklinde sınıflandırılmıştır. Turistlerin hanutçuluk yapan esnaftan rahatsız olma ve olmama durumlarının cinsiyet ve konakladıkları pansiyon türüne göre farklılaştığı belirlenmiştir. Araştırmada hanutçuluktan rahatsız olan turistlerin tamamının, hanutçuluk yapan esnaftan hiçbir şekilde alışveriş yapmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Hanutçuluk yapan esnaflardan rahatsız olan turistlerin bu duruma karşı, davranışsal tepki ile psikolojik tepki olmak üzere iki farklı davranışta bulunduğu ortaya konmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm

THE EFFECT OF COMMISSIONING ON TOURISTS AS A TYPE OF TOURIST HARRESSMENT

Öz:
The term which is known as commissioning among Turkish people is studied under the subject of commissioning and titled as vendor harassmentin the literature because of the fact that it includes disturbing behaviors for tourists. The fact that the number of studies about the subject is limited and most of them were held abroad enhances the value of current and future studies in Turkey. The main purpose of this study is to understand how the foreign tourists who spend their holidays in Alanya which is one of the most important tourism destinations in Turkey perceive the commissioning and how they react to it. It is a qualitative study and the data is collected via semi- structured and open ended questions. In order to collect the data, face to face interviews were conducted with foreign tourists from 15 different nations who stay in various regions of Alanya. After the content analysis of the data, it was found that the tourists perceptions regarding vendors in Alanya are clustered under three different themes. These themes are titled as positive perception, negative perception and neutral perception. It was found that whether the tourists find the behaviors of vendors who conduct commissioning disturbing or not differs according to the gender and the board type of the tourist. It was also found that, under any circumstances, none of the tourists who find commissioning disturbing shops from the vendors who conduct commissioning. According to the findings, the tourists who are annoyed by the vendors who conduct commissioning develop two types of reaction being behavioral reaction and psychological reaction.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • AKTUNÇ, H. (1998). Türkçenin Büyük Argo Sözlüğü. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • ALANYA BELEDİYESİ 2013 FAALİYET RAPORU, Kaynak: http://www.alanya.bel.tr/documents/faaliyet/2013/16-zabita.pdf (Erişim 20 Haziran 2015)
  • ALANYA KAYMAKAMLIĞI PROJE KOORDİNASYON BİRİMİ, (2013-2014). Turizm Çalıştay Raporları, Alanya Kaymakamlığı.
  • ALBUQUERQUE, K., VE MCELROY, J. (2001). "Tourist Harassment: Barbados Survey Results", Annals of Tourism Research, 28 (2), 477-492.
  • ALBUQUERQUE, K., VE MCELROY, J. (1999). "Tourism and Crime in the Caribbean", Annals of Tourism Research, 26 (4), 968 - 984.
  • ALTUNIŞIK, R., ÇOŞKUN, Y., YILDIRIM, E., VE BAYRAKTAROĞLU, S. (2002). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • BARUTÇU, S., DOĞAN, H., VE ÜNGÜREN, E. (2011). "Tourists" Perception and Satisfaction of Shopping in Alanya Region: A Comparative Analysis of Different Nationalities-, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 24, 1049-1059.
  • BEYCİOĞLU, K., VE ASLAN, B. (2012). "Öğretmen ve Yöneticilerin Öğretmen Liderliğine İlişkin Görüşleri: Bir Karma Yöntem Çalışması", Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi [Educational Administration: Theory and Practice], 18 (2), 191-223.
  • BOAKYE, K. A. (2012). "Tourists" Views on Safety and Vulnerability. A Study of Some Selected Towns in Ghana", Tourism Management, 33:327- 333.
  • BOZTAŞ, H. (2009). "Turist Rehberlerinin Vergisel Durumu" Vergi Dünyası, 333, 114-121.
  • CHEPKWONY, R., VE KANGOGO, M. (2013). "Nature and Factors Influencing Tourist Harassment at Coastal Beach of Mombasa, Kenya", International Research Journal of Social Sciences, 2 (11), 17-22.
  • CHUNG, C. M.Y., VE TSAI, Q. (2009). "The effects of Regulatory Focus and Tie Strength on Wordof-Mouth Behaviour", Asia Pacific Journal of Marketing, 21 (3), 329-341.
  • ÇETİN, G., VE KIZILIRMAK, İ. (2014). "The Characteristics of Ahi Tradition in Grand Bazaar and implications on Tourist Experience" International Antalya Hospitality Tourism and Travel Research Conference, ANTALYA, TÜRKİYE, 9-12 Aralık 2014, 1-7
  • ÇEVİRGEN, A., VE ÜNGÜREN, E. (2009). "Yöre Esnafının Her Şey Dahil Sistemine Yönelik Tutumları", Ege Akademik Bakış (Ege Academic Review), 9 (2), 637-658.
  • DANIŞTAY DERGİSİ (2007). "Danışma Kararları Ve İdari Uyuşmazlıklara İlişkin Kararları içinde Düzenleyici-Genel İşlemler", 112, 303-306.
  • DELOİTTE (2014). "Turizm Sektörüne Özgü Vergisel Konular", İstanbul: Sektörel Vergi Rehberleri Serisi.
  • DİVİSEKERA, S. (2010). "Economics of Tourist's Consumption Behaviour: Some Evidence From Australia", Tourism Management, 31, 629-636.
  • EGRESİ, I. (2015). "Tourists" Shopping Satisfaction In Istanbul's Traditional Markets", International Scientific Conference Geobalcanica, 5-7 JUNE 2015, SKOPJE, Republic Of Macedonia, 247-254.
  • ERSOY, A., VE GÜLMEZ, M. (2013). "Doğrudan Pazarlama Araçlarının Konaklama İşletmelerinde Kullanımı: Antalya İli Örneği", Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 24 (1), 23-40.
  • ESEN, Ö. F. (2013). "Turizm Öğrencilerinin Her Şey Dahil Sistemine Yönelik Tutumları", Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 30, 1-24.
  • FETHİYE TİCARET VE SANAYİ ODASI HAFTALIK BÜLTENİ (2012) Mart Ayı, Sayı: 12 [http://www.fto.org.tr/cms_reader.aspx?unk=921] (Erişim 10 Haziran 2015)
  • GENÇ, K., ATAY, L., VE ERYAMAN Y. (2014). "Sürdürülebilir Destinasyon Yaratma Sürecinde Örgütlenmenin Önemi: Çanakkale Turizmi Üzerine Bir Araştırma", Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 25 (1), 49-61.
  • HERR, P. M., KARDES, F. R., VE KIM, J. (1991). "Effects Of Word-Of- Mouth And Product Attribute İnformation On Persuasion: An Accessibility-Diagnosticity Perspective", Journal Of Consumer Research, 17(4): 454−462.
  • HEUNG, V.C.S, VE CHENG, E. (2000). "Assessing tourists" satisfaction with shopping in Hong-Kong Special Administrative Region of China", Journal of Travel Research, Spring, 7-11.
  • KALLEK, C. (2009). Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, Cilt: 37, (Sevr Antlaşması - Suveylih), İstanbul: Türkiye Diyanet Vakfı Yayın Matbaacılık ve Ticaret İşletmesi.
  • KASPAREK, M. (2002). "Alman ve Avusturyalı Turistlerin Türkiye, Muğla İlindeki Çevre Durumunu Algılamaları", Çevre Yönetiminde Sistem Yaklaşımının Teşviki Raporu, Kaynak: [http://www.kasparekverlag.de/MaxKasparek/PDF/2002%20Turkei %20Mugla%20Touristenumfrage%20-%20turk.pdf] (Erişim 20 Haziran 2015)
  • KEKEÇ, N. (2012). "Grup Folkloru Bağlamında Tahtakale Esnafı Ve Geliştirdikleri Dilsel Kodlar", Millî Folklor, 24 (94), 50-57.
  • KİTAPÇI, O., TAŞTAN, S., DÖRTYOL, İ.T., VE AKDOĞAN, C. (2012). "Ağızdan Ağıza Çevrimiçi İletişimin Otellerdeki Oda Satışlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma", Doğuş Üniversitesi Dergisi, 13 (2), 266- 274.
  • KOÇ, E. (2015). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • KOÇAK, G.N. (2010). "Gönül Ne Kahve İster Ne Kahvehane, Gönül Hoşluk İster, Kahve Bahane: Olgun Turistlerin Algı Yapılandırışları Üzerine Keşifsel Bir Çalışma", 11. Ulusal Turizm Kongresi, KUŞADASI, Aralık 2010, 743-756
  • KOZAK, M. (2002). "Repeaters' Behavior at Two Distinct Destinations", Annals of Tourism Research, 28 (3), 784-807.
  • KOZAK, M. (2007). "Tourist Harassment A Marketing Perspective", Annals of Tourism Research, 34 (2), 384 - 399.
  • KOZAK, M. (2007). "Turizm Sektöründe Tüketicilerin Şikayetlerini Bildirme Eğilimleri", Yönetim Ve Ekonomi Dergisi, 14 (1), 137-151.
  • KÜÇÜK, M. (2012). "Şehir Şehir Gezip Turist Tuzaklarını Ortaya Çıkarıyor", Hürriyet Gazetesi, 28 Kasım 2012 Kaynak: [http://www.hurriyet.com.tr/gundem/22028522.asp] (Erişim 25 Haziran 2015)
  • MENEKŞE, R. (2005). "Her Şey Dahil Sisteminin ve Sistemden Faydalananlar Açısından Etkilerinin Otel Yöneticilerinin Gözünden Değerlendirilmesi: Marmaris Örneği", Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1, 97-124.
  • MIDDAUGH, J., KWAK, L., E., VE FANG, M., (2013). "How Shopping Satisfaction Contributes to International Tourism Satisfaction And Tourism Expenditures By Gender: Analysıs Of U.S. Tourists In South Korea", International Journal of Business Research, 13 (1), 5-12.
  • MİMAR, A. (2013). "Kozmopolit bir dil olarak Türkçe", Agos Gazetesi, 09.02.2013, Kaynak: [http://www.agos.com.tr/tr/yazi/4220/kozmopolit-bir-dil-olarak- turkce] (Erişim 20 Temmuz 2015).
  • MORGAN, N. J., PRİTCHARD, A., VE PİGGOTT, R. (2003). "Destination Branding and The Role of The Stakeholders: The Case of New Zealand", Journal of Vacation Marketing, 9 (3), 285-299.
  • NİCELY, A., VE GHAZALİ, R. M., (2014). "Demystifying Visitor Harassment", Annals of Tourism Research, 48, 266-269.
  • O'NEILL, M., PALMER, A., VE CHARTERS, S. (2002). "Wine Production as a Service Experience: The Effects of Service Quality on Wine Sales", The Journal of Services Marketing, 16 (4), 342-362.
  • OH, J. Y. J., CHENG, C. K., LEHTO, X. J., VE O’LEARY, J. T. (2004). "Predictors of Tourists" Shopping Behavior: Examinations of Socio- Demographic Characteristics and Trip Typologies", Journal of Vacation Marketing, 10, 308-319.
  • ÖZDEMİR, G. VE SARI, F. Ö. (2014). "Turist Destinasyonlarına Dönük Sosyal Medya Söylentileri Üzerine Bir Durum Çalışması", İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimleri Dergisi, 13 (25), 289-299.
  • ÖZDEMİR, M. (2010). "Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalışma", Eskişehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11 (1), 323-343.
  • SARI, Y., VE YILDIRIM, G. (2015). "Türkiye Turizmi Bağlamında Ortadoğu Pazarı Üzerine Bir Araştırma", İşletme Araştırmaları Dergisi, 7 (1), 382-403.
  • TATAROĞLU, M., VE SUBAŞI, E. (2009). "Kolluk Güçlerinde Modernleşme: Muğla Örneğinde Turizm Jandarması Yapılanması", Yönetim ve Ekonomi, 16 (2), 73-93.
  • TAYFUN, A., YILDIRIM, M., VE KAŞ, L. (2013). "Turistlerin Turistik Ürün Tercihlerinde Ağızdan Ağıza İletişimin Rolü: Yerli Turistler Üzerine Bir Araştırma", Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 1 (2), 26-38.
  • TAYMAS, A. (1942). Divanü Lugat-İt-Türk Tercümesi. Türkiyat Mecmuası, 7, 212-254.
  • TBMM TUTANAK DERGİSİ (2000). 119. Birleşim, Dönem: 21, Cilt:37, Yasama Yılı:2, Kaynak: [https://www.tbmm.gov.tr/tutanak/donem21/yil2/bas/b119m.htm] (Erişim 28.07.2015) TIMOTHY, D. J. (2005).
  • Shopping Tourism, Retailing And Leisure. Clevedon: Channel View Publications.
  • TOSUN, C., TEMİZKAN, S. P., TIMOTHY, D. J., VE FYALL, A. (2007). "Tourist Shopping Experiences and Satisfaction", International Journal of Tourism Research, 9 (2), 8-102.
  • TUNÇ, A. (2003). "Dünyadaki Türkiye İmajının Turizm Sektörüne Etkisi ve Bir Uygulama", Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 38-54.
  • TURİZM ARAŞTIRMALARI DERNEĞİ (2009). 2008-2009 Turizm Sektörü Araştırması, Kaynak: [http://www.turad.org/uploads/TURAD_ARASTIRMA_RAPORU. pdf] (Erişim 20 Temmuz 2015)
  • TURNER, W. L., VE REISINGER, Y. (2001). "Shopping Satisfaction For Domestic Tourists", Journal of Retailing and Consumer Services, 8, 15-27.
  • ÜNGÜREN E., ALGÜR S., VE DOĞAN H. (2009). "Konaklama Ve Seyahat Acentaları Yöneticilerinin Her Şey Dahil Sistemine Yönelik Tutumları", Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi E.A. Selçuk Üniversitesi Karaman İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11, 95-112.
  • WANG, S. M. (2012). Chinese Tourists" Level of Satisfaction with International Shopping Centers: A Case Study of the Taipei 101 Building Shopping Mall. In K. S. Ng (Eds.), Quality Management and Practices (ss. 139-158).
  • WEN, J., VE LI, Y. (2015). "The Tourist Harassment Based on the Marketing", American Journal of Industrialand Business Management, 5, 110 - 113.
  • YILDIRIM, K. (2010). "Nitel Araştırmalarda Niteliği Artırma", İlköğretim Online, 9 (1), 79-92.
  • YILDIRIM, Ş., VE ŞİMŞEK, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YÜKSEL, A., VE YÜKSEL, F. (2007). "Shopping risk perceptions: Effects on tourists' emotions, satisfaction and expressed loyalty intentions", Tourism Management, 28, 703-713.
  • YÜKSEL, A. (2004). "Shopping Experience Evaluation: A Case of Domestic and International Visitors", Tourism Management, 25, 751-759.
  • http://arsiv.alanyaadres.com/haber_detay.asp?haberID=21998(Erişim 20.10.2015)
  • http://haberalanya.com.tr/calistaya-gore-suclu-esnaf-233.html(Erişim 20.10.2015)
  • http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_gtsvearama=gtsveguid=TDK.G TS.5669899c434d43.26294288 (Erişim 15.06.2015)
  • http://www.alanya.gov.tr/manset/guvenilir-hizmet-sertifikasi-ile-esnaf- guven-kazanacak/(Erişim 20.10.2015)
  • http://www.alanyabulteni.com/turistler-taciz-ediliyor(Erişim 20.10.2015)
  • http://www.antalya.pol.tr/ilce-haberleri/Sayfalar/Alanya'da-Hanutculuk- Yapma-Turizmi-Karalama-Projesi-Tum-Hiziyla-Devam-Ediyor.aspx (Erişim 10.10.2015)
  • http://www.antalyagazetesi.com.tr/mobil/index.php?git=gosterveid=40240 1veadi=turistler-fiyatlara-yabanci(Erişim 20.10.2015)
  • http://www.bartinhalkgazetesi.com/Haber.php?id=18168vebaslik=amasrad a-hanutcu-krizi (Erişim 14.07.2015)
  • http://www.bbc.com/turkce/haberler/2015/10/151020_hong_kong_alisve ris (Erişim 20.10.2015)
  • http://www.fatih.bel.tr/images/editor_dosya/amirlikler.pdf(Erişim 14.07.2015)
  • http://www.gib.gov.tr/yardim-ve-kaynaklar/istatistikler (Erişim 01.11.2015)
  • http://www.guneyhaberci.com/turizm/yabancilar-fiyat-istikrarsizligindan- sikayetci-h3421.html(Erişim 20.10.2015)
  • http://www.haberler.com/alanya-da-esnaf-turist-calistayi-5553550-haberi/ (Erişim 20.10.2015)
  • http://www.haberler.com/turistler-alisveriste-esnafin-urun-sunumu-ve- 7730669-haberi/ (Erişim 29.09.2015).
  • http://www.haberler.gen.al/2015-01-12/sahilde-hanutculari-sortlu-ekipler- denetleyecek/ (Erişim 05.06.2015)
  • http://www.hurriyet.com.tr/ege/29501839.asp (Erişim 14.07.2015)
  • http://www.istanbul.gov.tr/?pid=575 (Erişim 14.07.2015)
  • http://www.istanbul.gov.tr/Default.aspx?pid=11336vehbid=478 (Erişim 20.10.2015)
  • http://www.mevzuat.gov.tr/Metin1.Aspx?MevzuatKod=1.3.2559veMevzua tIliski=0vesourceXmlSearch=veTur=1veTertip=3veNo=2559 (Erişim 20.08.2015)
  • http://www.mevzuat.gov.tr/Metin1.Aspx?MevzuatKod=1.5.5326veMevzua tIliski=0vesourceXmlSearch=veTur=1veTertip=5veNo=5326 http://www.turizmdebusabah.com/haberler/yeni-yasayla-turizm- hanutcuya-emanet--29976.html (Erişim 28.07.2015)
  • http://www.vgm.gov.tr/sayfa.aspx?Id=30 (Erişim 05 Haziran 2015).
APA ÜNGÜREN E, ARSLAN S, KAÇMAZ Y (2015). BİR TURİST TACİZ TÜRÜ OLARAK HANUTÇULUĞUN TURİSTLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. , 129 - 174.
Chicago ÜNGÜREN Engin,ARSLAN SERDAR,KAÇMAZ Yaşar Yiğit BİR TURİST TACİZ TÜRÜ OLARAK HANUTÇULUĞUN TURİSTLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. (2015): 129 - 174.
MLA ÜNGÜREN Engin,ARSLAN SERDAR,KAÇMAZ Yaşar Yiğit BİR TURİST TACİZ TÜRÜ OLARAK HANUTÇULUĞUN TURİSTLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. , 2015, ss.129 - 174.
AMA ÜNGÜREN E,ARSLAN S,KAÇMAZ Y BİR TURİST TACİZ TÜRÜ OLARAK HANUTÇULUĞUN TURİSTLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. . 2015; 129 - 174.
Vancouver ÜNGÜREN E,ARSLAN S,KAÇMAZ Y BİR TURİST TACİZ TÜRÜ OLARAK HANUTÇULUĞUN TURİSTLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. . 2015; 129 - 174.
IEEE ÜNGÜREN E,ARSLAN S,KAÇMAZ Y "BİR TURİST TACİZ TÜRÜ OLARAK HANUTÇULUĞUN TURİSTLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ." , ss.129 - 174, 2015.
ISNAD ÜNGÜREN, Engin vd. "BİR TURİST TACİZ TÜRÜ OLARAK HANUTÇULUĞUN TURİSTLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ". (2015), 129-174.
APA ÜNGÜREN E, ARSLAN S, KAÇMAZ Y (2015). BİR TURİST TACİZ TÜRÜ OLARAK HANUTÇULUĞUN TURİSTLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Akdeniz İİBF Dergisi, 15(32), 129 - 174.
Chicago ÜNGÜREN Engin,ARSLAN SERDAR,KAÇMAZ Yaşar Yiğit BİR TURİST TACİZ TÜRÜ OLARAK HANUTÇULUĞUN TURİSTLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Akdeniz İİBF Dergisi 15, no.32 (2015): 129 - 174.
MLA ÜNGÜREN Engin,ARSLAN SERDAR,KAÇMAZ Yaşar Yiğit BİR TURİST TACİZ TÜRÜ OLARAK HANUTÇULUĞUN TURİSTLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Akdeniz İİBF Dergisi, vol.15, no.32, 2015, ss.129 - 174.
AMA ÜNGÜREN E,ARSLAN S,KAÇMAZ Y BİR TURİST TACİZ TÜRÜ OLARAK HANUTÇULUĞUN TURİSTLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Akdeniz İİBF Dergisi. 2015; 15(32): 129 - 174.
Vancouver ÜNGÜREN E,ARSLAN S,KAÇMAZ Y BİR TURİST TACİZ TÜRÜ OLARAK HANUTÇULUĞUN TURİSTLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Akdeniz İİBF Dergisi. 2015; 15(32): 129 - 174.
IEEE ÜNGÜREN E,ARSLAN S,KAÇMAZ Y "BİR TURİST TACİZ TÜRÜ OLARAK HANUTÇULUĞUN TURİSTLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ." Akdeniz İİBF Dergisi, 15, ss.129 - 174, 2015.
ISNAD ÜNGÜREN, Engin vd. "BİR TURİST TACİZ TÜRÜ OLARAK HANUTÇULUĞUN TURİSTLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ". Akdeniz İİBF Dergisi 15/32 (2015), 129-174.