Yıl: 2014 Cilt: 47 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 137 - 160 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Üniversite Öğrencilerinin Bilgi Okuryazarlık ÖzYeterlik Algısının Karar Ağacı Analizi ile İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin bilgi okuryazarlığı öz-yeterlik algısını; Vikipedi kullanma becerisi, Facebook kullanma becerisi, sınıf seviyesi, cinsiyet, yabancı dil düzeyi ve haftalık Internet kullanım süresine göre sınıflama ve karar ağacı analizi ile incelemek amaçlanmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak Dokuz Eylül Üniversitesinin 11 fakültesinden 2776 öğrenciye ulaşılmıştır. Anketin birinci kısmında katılımcılara Vikipedi ve Facebook kullanma becerileri, sınıf seviyeleri, cinsiyetleri, yabancı dil düzeyleri ve haftalık Internet kullanım süreleri sorulmuştur. Anket formunun ikinci kısmında ise bilgi okuryazarlığı öz-yeterlik algısını ölçmek için Bilgi okuryazarlığı Öz-yeterlik Algısı ölçeği kullanılmıştır. Facebook ve Vikipedi becerileri bilgi okuryazarlığı öz-yeterlik algısı ile birinci düzeyde ilişkili çıkmıştır. Örneklemin %16.4ünü oluşturan ileri derecede Vikipedi kullanma becerisine sahip bayan öğrenciler en yüksek bilgi okuryazarlığı öz-yeterlik algı düzeyine sahip öğrencilerdir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Bilgi, Belge Yönetimi

An Investigation of University Students Information Literacy Self-Efficacy Perceptions by Using Decision Tree Method

Öz:
This study aims to investigate how university students' information literacy self-efficacy perception is influenced by their Facebook and Wikipedia literacy levels, school year, gender, second language level and weekly Internet usage duration by using decision tree method. The researchers purposefully collected data from 2776 students from 11 faculties of Dokuz Eylul University. The first part of the data collection instrument included questions about university students characteristics such as Wikipedia and Facebook literacy levels, school year, gender, second language level and weekly Internet usage duration. The second part was related to information literacy self-efficacy. The most important result of the study was that Facebook and Wikipedia literacy rather than university students other characteristics were the first rank independent variables explaining information literacy self-efficacy. In addition, female students whose Wikipedia literacy level was at an advanced level were 16.4% of the sample and these students had the highest information literacy selfefficacy perception among the sample.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Bilgi, Belge Yönetimi
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA BARAN B, ATA F (2014). Üniversite Öğrencilerinin Bilgi Okuryazarlık ÖzYeterlik Algısının Karar Ağacı Analizi ile İncelenmesi. , 137 - 160.
Chicago BARAN Bahar,ATA Figen Üniversite Öğrencilerinin Bilgi Okuryazarlık ÖzYeterlik Algısının Karar Ağacı Analizi ile İncelenmesi. (2014): 137 - 160.
MLA BARAN Bahar,ATA Figen Üniversite Öğrencilerinin Bilgi Okuryazarlık ÖzYeterlik Algısının Karar Ağacı Analizi ile İncelenmesi. , 2014, ss.137 - 160.
AMA BARAN B,ATA F Üniversite Öğrencilerinin Bilgi Okuryazarlık ÖzYeterlik Algısının Karar Ağacı Analizi ile İncelenmesi. . 2014; 137 - 160.
Vancouver BARAN B,ATA F Üniversite Öğrencilerinin Bilgi Okuryazarlık ÖzYeterlik Algısının Karar Ağacı Analizi ile İncelenmesi. . 2014; 137 - 160.
IEEE BARAN B,ATA F "Üniversite Öğrencilerinin Bilgi Okuryazarlık ÖzYeterlik Algısının Karar Ağacı Analizi ile İncelenmesi." , ss.137 - 160, 2014.
ISNAD BARAN, Bahar - ATA, Figen. "Üniversite Öğrencilerinin Bilgi Okuryazarlık ÖzYeterlik Algısının Karar Ağacı Analizi ile İncelenmesi". (2014), 137-160.
APA BARAN B, ATA F (2014). Üniversite Öğrencilerinin Bilgi Okuryazarlık ÖzYeterlik Algısının Karar Ağacı Analizi ile İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 47(2), 137 - 160.
Chicago BARAN Bahar,ATA Figen Üniversite Öğrencilerinin Bilgi Okuryazarlık ÖzYeterlik Algısının Karar Ağacı Analizi ile İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 47, no.2 (2014): 137 - 160.
MLA BARAN Bahar,ATA Figen Üniversite Öğrencilerinin Bilgi Okuryazarlık ÖzYeterlik Algısının Karar Ağacı Analizi ile İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, vol.47, no.2, 2014, ss.137 - 160.
AMA BARAN B,ATA F Üniversite Öğrencilerinin Bilgi Okuryazarlık ÖzYeterlik Algısının Karar Ağacı Analizi ile İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2014; 47(2): 137 - 160.
Vancouver BARAN B,ATA F Üniversite Öğrencilerinin Bilgi Okuryazarlık ÖzYeterlik Algısının Karar Ağacı Analizi ile İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2014; 47(2): 137 - 160.
IEEE BARAN B,ATA F "Üniversite Öğrencilerinin Bilgi Okuryazarlık ÖzYeterlik Algısının Karar Ağacı Analizi ile İncelenmesi." Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 47, ss.137 - 160, 2014.
ISNAD BARAN, Bahar - ATA, Figen. "Üniversite Öğrencilerinin Bilgi Okuryazarlık ÖzYeterlik Algısının Karar Ağacı Analizi ile İncelenmesi". Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 47/2 (2014), 137-160.