Geliş Tarihi: 06/10/2014 Kabul Tarihi: 21/05/2015 İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEK TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ
Yıl: 2015 Cilt: 15 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 405 - 421 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Geliş Tarihi: 06/10/2014 Kabul Tarihi: 21/05/2015 İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEK TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ
Öz: Bu çalışmanın amacı İlköğretim Matematik Öğretmenliğinde okuyan adayların öğretmenliği tercih nedenlerini ortaya çıkarmak ve bu tercihlerin sırasında sınıf düzeyine bağlı olarak değişim olup olmadığını incelemektir. Bu amaçla 2013-2014 eğitim öğretim yılında Hacettepe Üniversitesinde öğrenim gören 144 İlköğretim Matematik Öğretmen adayı ile çalışılmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan ölçme aracıtoplanmış ve analiz edilmiştir. Bulgular İlköğretim Matematik Öğretmen adaylarının matematik öğretmenliğini seçmelerinde en etkili olan faktörün kişiliğime uygun olması , en az etkili olan faktörüngeleneksel öğretmenlerin yerini alma isteği olduğunu göstermiştir. Bu tercihlerin sınıf düzeyine göre farklılaşma durumları incelendiğinde ilk ve son tercihlerin değişmediği aradaki tercihlerde farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Bu farklılıkların istatistiksel olarak önemli olup olmadığına dair analizlerde anlamlı bir farkın olmadığı ortaya çıkmıştır. Elde edilen bu verilerden yola çıkarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur. ile
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- KAYNAKLAR Altıntaş, E. (1999). Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği bölümü Birinci ve Dördüncü sınıf öğrencileri ve ilkokul öğretmenlerinin İlkokul öğretmenliği mesleğini Algılamaları arasındaki fark. 4. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi bildirileri, 1, Eskişehir
- Baykul, Y., ve Turgut, F. (1992). Ölçekleme Teknikleri. Ankara: ÖSYM yayınları.
- Boz, Y., ve Boz, N. (2008). Kimya ve matematik öğretmen adaylarının öğretmen olma nedenleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(1), 137-144
- Bursal, M., ve Buldur, S. (2013). Fen Bilgisi Öğretmen adayları için öğretmenlik tercih nedenlerini derecelendirme ve geleceğe yönelik beklentiler ölçekleri geliştirme çalışması. Turkish Journal of Teacher Education, 2(1), 47-64
- Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E, K., Akgün, Ö, E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegema Akademi.
- Çelikten, M., Şanal, M. ve Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik mesleği ve özellikleri, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 207-237
- Çermik, H., Doğan, B. ve Şahin, A. (2010). Sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının Öğretmenlik mesleğini tercih sebepleri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 201-212
- Erden, M. (2005). Öğretmenlik mesleğine giriş. İstanbul: Epsilon yayıncılık Guilford, J. P. (1954). Psychometics Methods. New York: Mc Graw-Hill Book Co. Hacıömeroğlu, G. ve Şahin-Taşkın, Ç. (2009). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğini tercih sebepleri, 1. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, 01-03 Mayıs, 10 Mayis 2014 tarihinde http://oc.eab.org.tr/egtconf/pdfkitap/pdf/323/.pdf adresinden alınmıştır.
- Kan, A. (2008). Psikolojik değişkenleri ölçmek için kullanılan ölçekleme yaklaşımları üzerine bir karşılaştırma, Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4(1), 2-18
- Karadağ, R. (2012). Türkçe öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ve öğretmenlik mesleğini tercih nedenleri. e-Journal of New World Sciences Academy, 7(2), 44-66.
- Karasar, N. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
- Kılcan, B., Keçe, B., Çepni, O, ve Kılınç, Ç, A. (2014) Prospective teachers reasons for choosing teaching as a profession. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(1), 69-80
- Kuzgun, Y. (2008). Meslek Seçiminde Bilinmesi gerekenler, Ösym yayınları, Ankara Şara, P. ve Kocabaş, A. (2012). Sınıf öğretmenliği adaylarının sınıf öğretmenliğinni tercih nedenleri ve aldıkları eğitimle ilgili görüşleri. Turkish International Journal of Special Education and Guidance& Counceling, 1(2), 8-17
- Tataroğlu, B., Özgen, K. ve Alkan, H. (2011). Matematik öğretmen adaylarının Öğretmenliği tercih nedenleri ve beklentileri, 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27-29 April 2011, 998-1006
- Övet, O. (2006). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin öğretmenlik mesleğini tercih etmelerinde etkili olan faktörlerin belirlenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
- Özbek, R. (2007). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğini tercih etmelerinde kişisel, ekonomik ve sosyal faktörlerin etkililik derecelerine ilişkin algıları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 145-159
- Özsoy, G., Özsoy, S., Özkara, Y. ve Memiş, A. (2010). Factors affecting pre-service teachers choice of teaching as a profession. Elementary Education Online, 9(3), 910-921
APA | YILMAZ N, DOĞAN N (2015). Geliş Tarihi: 06/10/2014 Kabul Tarihi: 21/05/2015 İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEK TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. , 405 - 421. |
Chicago | YILMAZ Nadide,DOĞAN Nuri Geliş Tarihi: 06/10/2014 Kabul Tarihi: 21/05/2015 İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEK TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. (2015): 405 - 421. |
MLA | YILMAZ Nadide,DOĞAN Nuri Geliş Tarihi: 06/10/2014 Kabul Tarihi: 21/05/2015 İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEK TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. , 2015, ss.405 - 421. |
AMA | YILMAZ N,DOĞAN N Geliş Tarihi: 06/10/2014 Kabul Tarihi: 21/05/2015 İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEK TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. . 2015; 405 - 421. |
Vancouver | YILMAZ N,DOĞAN N Geliş Tarihi: 06/10/2014 Kabul Tarihi: 21/05/2015 İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEK TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. . 2015; 405 - 421. |
IEEE | YILMAZ N,DOĞAN N "Geliş Tarihi: 06/10/2014 Kabul Tarihi: 21/05/2015 İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEK TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ." , ss.405 - 421, 2015. |
ISNAD | YILMAZ, Nadide - DOĞAN, Nuri. "Geliş Tarihi: 06/10/2014 Kabul Tarihi: 21/05/2015 İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEK TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ". (2015), 405-421. |
APA | YILMAZ N, DOĞAN N (2015). Geliş Tarihi: 06/10/2014 Kabul Tarihi: 21/05/2015 İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEK TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 405 - 421. |
Chicago | YILMAZ Nadide,DOĞAN Nuri Geliş Tarihi: 06/10/2014 Kabul Tarihi: 21/05/2015 İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEK TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15, no.1 (2015): 405 - 421. |
MLA | YILMAZ Nadide,DOĞAN Nuri Geliş Tarihi: 06/10/2014 Kabul Tarihi: 21/05/2015 İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEK TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.15, no.1, 2015, ss.405 - 421. |
AMA | YILMAZ N,DOĞAN N Geliş Tarihi: 06/10/2014 Kabul Tarihi: 21/05/2015 İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEK TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015; 15(1): 405 - 421. |
Vancouver | YILMAZ N,DOĞAN N Geliş Tarihi: 06/10/2014 Kabul Tarihi: 21/05/2015 İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEK TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015; 15(1): 405 - 421. |
IEEE | YILMAZ N,DOĞAN N "Geliş Tarihi: 06/10/2014 Kabul Tarihi: 21/05/2015 İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEK TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, ss.405 - 421, 2015. |
ISNAD | YILMAZ, Nadide - DOĞAN, Nuri. "Geliş Tarihi: 06/10/2014 Kabul Tarihi: 21/05/2015 İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEK TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15/1 (2015), 405-421. |