Yıl: 2015 Cilt: 40 Sayı: 181 Sayfa Aralığı: 19 - 39 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğrenciyi Tanıma ve Problem Davranışları Belirlemede Öğrencilerin Çizdikleri Resimleri İnceleme Eğitim Programının Öğretmen Uygulamalarına Etkisi

Öz:
Günümüz okullarında öğrenciler arasında görülme sıklığı artmakta olan problem davranışlar; erken çocukluk döneminde, söz dinlememe, kurallara karşı çıkma, başkalarına hafif derecede zarar verme olarak ortaya çıkabilmekteyken, ilerleyen yaşlarda derslere katılmama, kavgalara karışma, okuldan kaçma olarak boyut değiştirmiş bir şekilde gözlemlenebilmektedir. Bu problem davranışlar çeşitli yöntemlerle tespit edilebilmektedir. Bu yöntemlerden biri uzmanlara çocukların iç dünyası ile ilgili bilgiler veren ve projektif bir teknik olarak tanımlanan çocukların Eçizdiği resimlerin incelenmesidir. Bu araştırmanın amacı; öğrencilerintanınmasıveproblemdavranışlarının belirlenmesinde öğrenciler tarafından çizilen resimlerin kullanılmasına yönelik olarak hazırlanmış eğitim programının ilkokul öğretmenlerinin görsel sanatlar dersi uygulamalarına ve yöntemle ilgili öğretmen yeterliklerine etkisini incelemektir. Araştırmada nicel ve nitel araştırma desenlerinin bir arada kullanıldığı karma araştırma deseni kullanılmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilmiş anket formları kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma süresince öğretmenlere verilen eğitim programı uygulamalı çalışmalar, video izleme, resim şenliği düzenleme ve film izleme etkinliklerini de içeren dört eğitim oturumunda tamamlanmıştır. Katılımcıların tümü programın mesleki gelişimlerine katkı sağladığını ve beklentilerini karşıladığını ifade etmişlerdir. Bu çalışma sonucunda katılımcılardan olumlu geri bildirimler alınmıştır ve verilen eğitim programının amacına ulaştığı düşünülmektedir. İleride gerçekleştirilecek araştırmalarda, eğitim programının kapsamının genişletilmesininvekonuylailgiliçalışmaların yaygınlaştırılmasının hedeflenebileceği düşünülmektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Sosyal Çalışma Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA MELEKOGLU M, TUNÇ PAFTALI A, Melekoğlu M (2015). Öğrenciyi Tanıma ve Problem Davranışları Belirlemede Öğrencilerin Çizdikleri Resimleri İnceleme Eğitim Programının Öğretmen Uygulamalarına Etkisi. , 19 - 39.
Chicago MELEKOGLU MERAL,TUNÇ PAFTALI AYŞE,Melekoğlu Macid Öğrenciyi Tanıma ve Problem Davranışları Belirlemede Öğrencilerin Çizdikleri Resimleri İnceleme Eğitim Programının Öğretmen Uygulamalarına Etkisi. (2015): 19 - 39.
MLA MELEKOGLU MERAL,TUNÇ PAFTALI AYŞE,Melekoğlu Macid Öğrenciyi Tanıma ve Problem Davranışları Belirlemede Öğrencilerin Çizdikleri Resimleri İnceleme Eğitim Programının Öğretmen Uygulamalarına Etkisi. , 2015, ss.19 - 39.
AMA MELEKOGLU M,TUNÇ PAFTALI A,Melekoğlu M Öğrenciyi Tanıma ve Problem Davranışları Belirlemede Öğrencilerin Çizdikleri Resimleri İnceleme Eğitim Programının Öğretmen Uygulamalarına Etkisi. . 2015; 19 - 39.
Vancouver MELEKOGLU M,TUNÇ PAFTALI A,Melekoğlu M Öğrenciyi Tanıma ve Problem Davranışları Belirlemede Öğrencilerin Çizdikleri Resimleri İnceleme Eğitim Programının Öğretmen Uygulamalarına Etkisi. . 2015; 19 - 39.
IEEE MELEKOGLU M,TUNÇ PAFTALI A,Melekoğlu M "Öğrenciyi Tanıma ve Problem Davranışları Belirlemede Öğrencilerin Çizdikleri Resimleri İnceleme Eğitim Programının Öğretmen Uygulamalarına Etkisi." , ss.19 - 39, 2015.
ISNAD MELEKOGLU, MERAL vd. "Öğrenciyi Tanıma ve Problem Davranışları Belirlemede Öğrencilerin Çizdikleri Resimleri İnceleme Eğitim Programının Öğretmen Uygulamalarına Etkisi". (2015), 19-39.
APA MELEKOGLU M, TUNÇ PAFTALI A, Melekoğlu M (2015). Öğrenciyi Tanıma ve Problem Davranışları Belirlemede Öğrencilerin Çizdikleri Resimleri İnceleme Eğitim Programının Öğretmen Uygulamalarına Etkisi. Eğitim ve Bilim, 40(181), 19 - 39.
Chicago MELEKOGLU MERAL,TUNÇ PAFTALI AYŞE,Melekoğlu Macid Öğrenciyi Tanıma ve Problem Davranışları Belirlemede Öğrencilerin Çizdikleri Resimleri İnceleme Eğitim Programının Öğretmen Uygulamalarına Etkisi. Eğitim ve Bilim 40, no.181 (2015): 19 - 39.
MLA MELEKOGLU MERAL,TUNÇ PAFTALI AYŞE,Melekoğlu Macid Öğrenciyi Tanıma ve Problem Davranışları Belirlemede Öğrencilerin Çizdikleri Resimleri İnceleme Eğitim Programının Öğretmen Uygulamalarına Etkisi. Eğitim ve Bilim, vol.40, no.181, 2015, ss.19 - 39.
AMA MELEKOGLU M,TUNÇ PAFTALI A,Melekoğlu M Öğrenciyi Tanıma ve Problem Davranışları Belirlemede Öğrencilerin Çizdikleri Resimleri İnceleme Eğitim Programının Öğretmen Uygulamalarına Etkisi. Eğitim ve Bilim. 2015; 40(181): 19 - 39.
Vancouver MELEKOGLU M,TUNÇ PAFTALI A,Melekoğlu M Öğrenciyi Tanıma ve Problem Davranışları Belirlemede Öğrencilerin Çizdikleri Resimleri İnceleme Eğitim Programının Öğretmen Uygulamalarına Etkisi. Eğitim ve Bilim. 2015; 40(181): 19 - 39.
IEEE MELEKOGLU M,TUNÇ PAFTALI A,Melekoğlu M "Öğrenciyi Tanıma ve Problem Davranışları Belirlemede Öğrencilerin Çizdikleri Resimleri İnceleme Eğitim Programının Öğretmen Uygulamalarına Etkisi." Eğitim ve Bilim, 40, ss.19 - 39, 2015.
ISNAD MELEKOGLU, MERAL vd. "Öğrenciyi Tanıma ve Problem Davranışları Belirlemede Öğrencilerin Çizdikleri Resimleri İnceleme Eğitim Programının Öğretmen Uygulamalarına Etkisi". Eğitim ve Bilim 40/181 (2015), 19-39.