Belediye Tarafından Sunulan Hizmetlerde Vatandaş Memnuniyetinin Ölçülmesi: Rize Belediyesi Örneği
Yıl: 2015 Cilt: 24 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 1 - 44 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Belediye Tarafından Sunulan Hizmetlerde Vatandaş Memnuniyetinin Ölçülmesi: Rize Belediyesi Örneği
Öz: Belediyeler memnuniyet araştırmaları uygulayarak ve hizmet kalitesini arttırarak vatandaşın beklentilerini karşılamaya çalışmaktadır. Bu çalışma, Rize Belediyesinin sunduğu hizmetlerden memnuniyeti ölçmeyi amaçlamaktadır. Belediyenin sunduğu hizmetlerden genel memnuniyeti belirlemek amacıyla vatandaşlara yüz yüze anket uygulanmıştır. Araştırma sonuçları %1 anlamlılık düzeyinde Belediyenin sunduğu tüm hizmetlerden memnuniyetin mahallelere ve bazı durumlarda çalışılan sektör ile mesleğe göre anlamlı farklılıklar olduğunu göstermiştir. Diğer demografik özellikler ile Belediyecilik hizmetleri arasında anlamlı farklılıklar tespit edilememiştir. Araştırma sonuçları dikkate alınarak hizmet kalitesini arttırmak için Belediyeye bazı önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime: Konular:
Measuring the Satisfaction of Citizens for the Municipal Services: The Case of Municipality of Rize
Öz: Municipalities attempt to meet their citizens expectations by improving the quality of services and conducting satisfaction surveys measuring their satisfaction level. This paper aims to measure the satisfaction level of citizens regarding the services delivered by the Municipality of Rize. Face-to-face survey was conducted by citizens in order to determine the general attitude towards the municipal services. The results of the analysis show that the satisfaction level of citizens regarding the municipal services statistically varies by district, and in some cases, by employment sector and profession at %1 significance level. There is no significant difference between other demographic factors and the municipal services. We recommend the Municipality, in view of the results of the survey, to make certain changes to improve their services quality
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Akgül, Deniz (2012), ''Measuring The Satisfaction Of Citizens For The Services Given By The Municipality: The Case of Kırşehir Municipality,'' Procedia-Social and Behavioral Sciences, Vol. 62, s. 555 560.
- Akinboade, Oludele A. - Kinfack, Emilie C.- Mokwena, Mandisa P. (2012), ''An Analysis of Citizen Satisfaction with Public Service Delivery in the Sedibeng District Municipality of South Africa,'' International Journal of Social Economics, Vol. 39, No: 3, s. 182-199.
- Akyıldız, Fulya (2012), ''Belediye Hizmetleri ve Vatandaş Memnuniyeti: Uşak Belediyesi Örneği,'' Journal of Yasar University, Vol. 267, No: 7, s. 4415 - 4436.
- Alizadeh, Alireza - Kianfar, Fereydoon (2013), ''Developing a Model for Citizens' Satisfaction With Public Sector Services Based on Rough Sets Theory: A Case Study of Tehran Municipality,'' Technical Gazette, Vol. 20, No: 5, s. 795-802.
- Bölükbaşı, Ayşe G. Yıldırtan, Dina Ç. (2010), ''Yerel Yönetimlerde Belediyenin Başarısını ve Yaşam Memnuniyetini Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Alan Araştırması,'' Öneri, Cilt 9, Sayı 33, s. 227-235.
- Cankuş, Bülent (2008), Belediye Hizmetlerine İlişkin Algı ve Memnuniyetinin İkili Lojistik ve Regresyon Analizi ile Ölçümü: Eskişehir İli Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
- Doğan, Adem - Göker, Göksel (2011), ''Kamu Kurumlarında Bir Halkla İlişkiler Çalışması Olarak Vatandaş Memnuniyeti Ölçümü,'' Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 21, Sayı 2, s. 236-260.
- Folz, David H. (2004), Service Quality and Benchmarking the Performance of Municipal Services, Public Administration Review, Vol. 64, No: 2, s. 209-220.
- Göküş, Mehmet - Alptürker, Hakan (2011), ''Belediyelerin Sunduğu Hizmetlerde Vatandaş Memnuniyeti: Silifke Belediyesi Örneği'', Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 25, s. 121-133.
- Gürel, Betül - Özel, Çağlar (2013), ''Kamu Çalışanlarının Büyükşehir Belediye Hizmetlerinden Memnuniyeti: Ankara Örneği,'' Hacettepe Hukuk Fakültesi Dergisi, Cilt 3, Sayı 1, s. 6574.
- Henden, H. Burçin - Henden, Rıfkı (2005), Yerel Yönetimlerin Hizmet Sunumlarındaki Değişim ve E-Belediyecilik, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 4, Sayı 14, s. 48-66.
- Kara, Mehmet - Gürcü, Maşide (2010), ''Belediye Hizmetlerinde Memnuniyetin Ölçülmesine Yönelik Bir Çalışma: Yozgat Belediyesi Örneği,'' Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, Cilt 2, Sayı 2, s. 79-86.
- Kelly, Janet M. - Swindell, David (2002), ''A Multiple-Indicator Approach to Municipal Service Evaluation: Correlating Performance Measurement and Citizen Satisfaction across Jurisdictions,'' Public Administration Review, Vol. 62, No: 5, s.610-621.
- Kondrotaitė, Gita (2012), ''Evaluation of the Quality of Public Services in Lithuanian Municipalities,'' Intellectual Economics, Vol. 6, No: 3, s. 393-411.
- Kurgun, Avşar - Özdemir, Ali - Kurgun, Hülya - Bakıcı, Zeynel (2008), ''Belediyelerde Hizmet Yeterliliğinin ve Hizmet Kalitesinin Artırılmasını Etkileyen Faktörlerin Analizi: İzmir Karşıyaka Belediyesinde Uygulama,'' Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 10, Sayı 2, s. 29-54.
- Menteşe, Sabit (2013), ''Halkın Belediye Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeyinin Tunceli Belediyesi Yönünden Değerlendirilmesi,'' International Journal of Social Science, Vol. 6, No: 6, s. 831-862.
- Nadaroğlu, Halil (1994), Mahalli İdareler, Teorisi, Ekonomisi, Uygulaması, Yenilenmiş 5.Bası, Beta Yayınları, İstanbul.
- Mokhlis, Safiek - Aleesa, Yaleakho - Mamat, Ibrahim (2011), ''Municipal Service Quality and Citizen Satisfaction in Southern Thailand'', Journal of Public Administration and Governance, Vol. 1, No: 1, s. 122-137.
- Şahin, Kübra (2011), Belediye Hizmetleri ve Hizmet Kalitesine Yönelik Vatandaş Memnuniyetinin Ölçümü: Konya İl Merkezi Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, T.C. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
- Usta, Resul - Memiş, Levent (2010), ''Belediye Hizmetlerinde Kalite: Giresun Belediyesi Örneği,'' Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 15, No: 2, s. 333-355.
- Yücel, Nurcan - Yücel, Atilla Atlı, Yavuz (2012), ''Belediyelerin Sunduğu Hizmetlerde Vatandaş Memnuniyeti: Elazığ Belediyesi Örneği,'' Electronic Journal of Vocational Colleges, Vol. 2, No: 2, s. 31-41.
- Zeren, Halim E. - Özmen, Alper (2010),''Halkın Belediye Faaliyetlerine Katılma Duyarlılığı ve Hizmet Memnuniyeti: Karaman Belediyesi Örneği'', KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Cilt 12, No: 19, s. 165-173.
APA | ALBAYRAK A, SAVAŞ F, BALTACI M (2015). Belediye Tarafından Sunulan Hizmetlerde Vatandaş Memnuniyetinin Ölçülmesi: Rize Belediyesi Örneği. , 1 - 44. |
Chicago | ALBAYRAK Ali Sait,SAVAŞ Filiz,BALTACI Mustafa Belediye Tarafından Sunulan Hizmetlerde Vatandaş Memnuniyetinin Ölçülmesi: Rize Belediyesi Örneği. (2015): 1 - 44. |
MLA | ALBAYRAK Ali Sait,SAVAŞ Filiz,BALTACI Mustafa Belediye Tarafından Sunulan Hizmetlerde Vatandaş Memnuniyetinin Ölçülmesi: Rize Belediyesi Örneği. , 2015, ss.1 - 44. |
AMA | ALBAYRAK A,SAVAŞ F,BALTACI M Belediye Tarafından Sunulan Hizmetlerde Vatandaş Memnuniyetinin Ölçülmesi: Rize Belediyesi Örneği. . 2015; 1 - 44. |
Vancouver | ALBAYRAK A,SAVAŞ F,BALTACI M Belediye Tarafından Sunulan Hizmetlerde Vatandaş Memnuniyetinin Ölçülmesi: Rize Belediyesi Örneği. . 2015; 1 - 44. |
IEEE | ALBAYRAK A,SAVAŞ F,BALTACI M "Belediye Tarafından Sunulan Hizmetlerde Vatandaş Memnuniyetinin Ölçülmesi: Rize Belediyesi Örneği." , ss.1 - 44, 2015. |
ISNAD | ALBAYRAK, Ali Sait vd. "Belediye Tarafından Sunulan Hizmetlerde Vatandaş Memnuniyetinin Ölçülmesi: Rize Belediyesi Örneği". (2015), 1-44. |
APA | ALBAYRAK A, SAVAŞ F, BALTACI M (2015). Belediye Tarafından Sunulan Hizmetlerde Vatandaş Memnuniyetinin Ölçülmesi: Rize Belediyesi Örneği. Çağdaş Yerel Yönetimler, 24(3), 1 - 44. |
Chicago | ALBAYRAK Ali Sait,SAVAŞ Filiz,BALTACI Mustafa Belediye Tarafından Sunulan Hizmetlerde Vatandaş Memnuniyetinin Ölçülmesi: Rize Belediyesi Örneği. Çağdaş Yerel Yönetimler 24, no.3 (2015): 1 - 44. |
MLA | ALBAYRAK Ali Sait,SAVAŞ Filiz,BALTACI Mustafa Belediye Tarafından Sunulan Hizmetlerde Vatandaş Memnuniyetinin Ölçülmesi: Rize Belediyesi Örneği. Çağdaş Yerel Yönetimler, vol.24, no.3, 2015, ss.1 - 44. |
AMA | ALBAYRAK A,SAVAŞ F,BALTACI M Belediye Tarafından Sunulan Hizmetlerde Vatandaş Memnuniyetinin Ölçülmesi: Rize Belediyesi Örneği. Çağdaş Yerel Yönetimler. 2015; 24(3): 1 - 44. |
Vancouver | ALBAYRAK A,SAVAŞ F,BALTACI M Belediye Tarafından Sunulan Hizmetlerde Vatandaş Memnuniyetinin Ölçülmesi: Rize Belediyesi Örneği. Çağdaş Yerel Yönetimler. 2015; 24(3): 1 - 44. |
IEEE | ALBAYRAK A,SAVAŞ F,BALTACI M "Belediye Tarafından Sunulan Hizmetlerde Vatandaş Memnuniyetinin Ölçülmesi: Rize Belediyesi Örneği." Çağdaş Yerel Yönetimler, 24, ss.1 - 44, 2015. |
ISNAD | ALBAYRAK, Ali Sait vd. "Belediye Tarafından Sunulan Hizmetlerde Vatandaş Memnuniyetinin Ölçülmesi: Rize Belediyesi Örneği". Çağdaş Yerel Yönetimler 24/3 (2015), 1-44. |