Yıl: 2015 Cilt: 0 Sayı: 19 Sayfa Aralığı: 97 - 128 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İLKOKULLARDAKİ OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER DERSİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Öz:
Bu çalışmanın amacı, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında uygulanmayabaşlanan Oyun ve Fiziki Etkinlikler (OFE) dersindeki uygulamaları, yaşananproblemleri ve problemlerin çözümüne ilişkin sınıf öğretmenleriningörüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma desenlerinden f enomenoloj inin(olgubilim) kullanıldığı çalışmada, veri toplama aracı olarak yarıyapılandırılmış görüşme f ormu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışmagrubunda, Amasyanın Hamamözü ve Gümüşhacıköy ilçe merkezlerindegörev yapan on sınıf öğretmeni bulunmaktadır. Araştırmadan elde edilenverilere göre, katılımcıların bu dersin müf redata konulmasını olumlubuldukları tespit edilmiştir. Katılımcıların, bakanlığın okullara gönderdiğiOyun Oynuyorum Derleme Kitapçığı ve Fiziksel Etkinlik Kartlarıdosyasını mümkün olduğunca kullandıkları, buradaki oyunları oynatmayaçalıştıkları ancak ders için gerekli f iziki ortam ve özellikle uygun araç -gereç olmadığından, dersten verim alamadıklarını belirtmişlerdir. Bununyanında öğretmenler, Oyun ve Fiziki Etkinlikler ders saatleri içerisindebaşka dersleri işlediklerini, diğer derslerin eksik kazanımlarınıtamamlamaya çalıştıklarını if ade etmektedirler.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

EVALUATION OF THE GAMES AND PHYSICAL ACTIVITIES COURSE IN PRIMARY SCHOOLS WITH RESPECT TO THE TEACHERS POINT OF VIEWS

Öz:
The aim of this study is to determine the practices started to be appliedduring the Play and Physical Activities lesson in 2012-2013 school year,the problems f aced and the opinions of class teachers concerning thesolution of problems. Semi-structured interview f orm has been applied inthis study using phenomenology f rom qualitative research patterns asdata collection tool. There are ten class teachers working in theHamamözü and Gümüşhacıköy County Town in Amasya in the workingteam of the research. It has been decided on common codes by beingcoded by two diff erent researcher f or the saf ety of codes. According tothe data attained from the research, it has been determined thatparticipants approve the involvement of this lesson in the curriculum.Participants have stated that they made use of the f ile Playing GameCollected Booklet and Physical Activity Cards that the ministry sent f orschools as much as possible, they tried to have these games played butthey couldn't get eff iciency f rom the lesson because there weren'trequired physical conditions and especially appropriate equipment f or thelesson. Besides, teachers state that they teach other subj ects during theselessons and try to complete lacking attainments of other lessons.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA DAĞDELEN O, KÖSTERLİOĞLU İ (2015). İLKOKULLARDAKİ OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER DERSİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. , 97 - 128.
Chicago DAĞDELEN Orhan,KÖSTERLİOĞLU İlker İLKOKULLARDAKİ OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER DERSİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. (2015): 97 - 128.
MLA DAĞDELEN Orhan,KÖSTERLİOĞLU İlker İLKOKULLARDAKİ OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER DERSİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. , 2015, ss.97 - 128.
AMA DAĞDELEN O,KÖSTERLİOĞLU İ İLKOKULLARDAKİ OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER DERSİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. . 2015; 97 - 128.
Vancouver DAĞDELEN O,KÖSTERLİOĞLU İ İLKOKULLARDAKİ OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER DERSİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. . 2015; 97 - 128.
IEEE DAĞDELEN O,KÖSTERLİOĞLU İ "İLKOKULLARDAKİ OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER DERSİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ." , ss.97 - 128, 2015.
ISNAD DAĞDELEN, Orhan - KÖSTERLİOĞLU, İlker. "İLKOKULLARDAKİ OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER DERSİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ". (2015), 97-128.
APA DAĞDELEN O, KÖSTERLİOĞLU İ (2015). İLKOKULLARDAKİ OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER DERSİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 0(19), 97 - 128.
Chicago DAĞDELEN Orhan,KÖSTERLİOĞLU İlker İLKOKULLARDAKİ OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER DERSİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 0, no.19 (2015): 97 - 128.
MLA DAĞDELEN Orhan,KÖSTERLİOĞLU İlker İLKOKULLARDAKİ OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER DERSİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, vol.0, no.19, 2015, ss.97 - 128.
AMA DAĞDELEN O,KÖSTERLİOĞLU İ İLKOKULLARDAKİ OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER DERSİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2015; 0(19): 97 - 128.
Vancouver DAĞDELEN O,KÖSTERLİOĞLU İ İLKOKULLARDAKİ OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER DERSİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2015; 0(19): 97 - 128.
IEEE DAĞDELEN O,KÖSTERLİOĞLU İ "İLKOKULLARDAKİ OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER DERSİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ." Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 0, ss.97 - 128, 2015.
ISNAD DAĞDELEN, Orhan - KÖSTERLİOĞLU, İlker. "İLKOKULLARDAKİ OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER DERSİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ". Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 19 (2015), 97-128.