Yıl: 2015 Cilt: 44 Sayı: 207 Sayfa Aralığı: 145 - 168 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

FEN BİLİMLERİ DERS KİTABINDA KULLANILAN FİZİK DİLİNİN 7. SINIF ÖĞRENCİLERİ TARAFINDAN ALGILANMA BİÇİMLERİ

Öz:
Ortaokul Fen Bilimleri ders kitaplarında yer alan fizik terimlerinin ve açıklayıcı kelimelerin öğrenciler tarafından nasıl algılandığını araştırmak bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Doküman analizi ve seçilen konunun ayrıntılı şekilde araştırılmasına imkan veren örnek olay yöntemlerinin kullanıl- dığı çalışma Bursa ili Yenişehir ilçe merkezindeki bir ortaokulda eğitim öğreti- me devam eden 26 yedinci sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak, 6. sınıf Fen Bilimleri dersi Elektriğin İletimi ünitesinde geçen ve öğren- cilerin anlamakta zorlandıkları fizik terimleri ve açıklayıcı kelimeler belirlene- rek bu kelimelerle ilgili 10 tane iki aşamalı soru geliştirilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgular, öğrencilerin ders kitaplarında yer alan fizik terimlerini ve açık- layıcı kelimeleri tanımlamada, ayırt etmede ve yorumlamada zorlandıklarını göstermiştir. Çalışmada, öğrencilerin fizik dilini bir düşünme ve konuşma aracı olarak kullanmada eksikliklerinin olduğu ve öğrencilerin fizik terimlerini açı- klamada günlük dili bilimsel dile göre daha fazla tercih ettikleri sonuçlarına ula- şılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

PERCEPTION FORMS OF LANGUAGE OF PHYSICS USED IN TEXTBOOKS BY 7TH GRADE STUDENTS

Öz:
The purpose of this study is to investigate how physics terms in secon- dary school Science and Technology textbooks is perceived by students. Case study and documentary analysis were used as research methods, and the study was implemented with 26 seventh grade students in a secondary school in dis- trict of Yenişehir, Bursa. The physics terms and descriptive words that students have difficulty to understand in electricity in our life unit in grade 6 Science and Technology class were determined. Data was collected by 10 two-step ques- tions developed related to these words. The findings show that students have difficulties to identify, discriminate and interpret the physics terms and descrip- tive words in science textbooks. In this study, it is concluded that there is a lack of using the physics language as a thinking and speaking tool, and everyday language is preferred more than scientific language by the students in explai- ning physics terms.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KIRYAK Z, Cepni S (2015). FEN BİLİMLERİ DERS KİTABINDA KULLANILAN FİZİK DİLİNİN 7. SINIF ÖĞRENCİLERİ TARAFINDAN ALGILANMA BİÇİMLERİ. , 145 - 168.
Chicago KIRYAK ZEYNEP,Cepni Salih FEN BİLİMLERİ DERS KİTABINDA KULLANILAN FİZİK DİLİNİN 7. SINIF ÖĞRENCİLERİ TARAFINDAN ALGILANMA BİÇİMLERİ. (2015): 145 - 168.
MLA KIRYAK ZEYNEP,Cepni Salih FEN BİLİMLERİ DERS KİTABINDA KULLANILAN FİZİK DİLİNİN 7. SINIF ÖĞRENCİLERİ TARAFINDAN ALGILANMA BİÇİMLERİ. , 2015, ss.145 - 168.
AMA KIRYAK Z,Cepni S FEN BİLİMLERİ DERS KİTABINDA KULLANILAN FİZİK DİLİNİN 7. SINIF ÖĞRENCİLERİ TARAFINDAN ALGILANMA BİÇİMLERİ. . 2015; 145 - 168.
Vancouver KIRYAK Z,Cepni S FEN BİLİMLERİ DERS KİTABINDA KULLANILAN FİZİK DİLİNİN 7. SINIF ÖĞRENCİLERİ TARAFINDAN ALGILANMA BİÇİMLERİ. . 2015; 145 - 168.
IEEE KIRYAK Z,Cepni S "FEN BİLİMLERİ DERS KİTABINDA KULLANILAN FİZİK DİLİNİN 7. SINIF ÖĞRENCİLERİ TARAFINDAN ALGILANMA BİÇİMLERİ." , ss.145 - 168, 2015.
ISNAD KIRYAK, ZEYNEP - Cepni, Salih. "FEN BİLİMLERİ DERS KİTABINDA KULLANILAN FİZİK DİLİNİN 7. SINIF ÖĞRENCİLERİ TARAFINDAN ALGILANMA BİÇİMLERİ". (2015), 145-168.
APA KIRYAK Z, Cepni S (2015). FEN BİLİMLERİ DERS KİTABINDA KULLANILAN FİZİK DİLİNİN 7. SINIF ÖĞRENCİLERİ TARAFINDAN ALGILANMA BİÇİMLERİ. Milli Eğitim, 44(207), 145 - 168.
Chicago KIRYAK ZEYNEP,Cepni Salih FEN BİLİMLERİ DERS KİTABINDA KULLANILAN FİZİK DİLİNİN 7. SINIF ÖĞRENCİLERİ TARAFINDAN ALGILANMA BİÇİMLERİ. Milli Eğitim 44, no.207 (2015): 145 - 168.
MLA KIRYAK ZEYNEP,Cepni Salih FEN BİLİMLERİ DERS KİTABINDA KULLANILAN FİZİK DİLİNİN 7. SINIF ÖĞRENCİLERİ TARAFINDAN ALGILANMA BİÇİMLERİ. Milli Eğitim, vol.44, no.207, 2015, ss.145 - 168.
AMA KIRYAK Z,Cepni S FEN BİLİMLERİ DERS KİTABINDA KULLANILAN FİZİK DİLİNİN 7. SINIF ÖĞRENCİLERİ TARAFINDAN ALGILANMA BİÇİMLERİ. Milli Eğitim. 2015; 44(207): 145 - 168.
Vancouver KIRYAK Z,Cepni S FEN BİLİMLERİ DERS KİTABINDA KULLANILAN FİZİK DİLİNİN 7. SINIF ÖĞRENCİLERİ TARAFINDAN ALGILANMA BİÇİMLERİ. Milli Eğitim. 2015; 44(207): 145 - 168.
IEEE KIRYAK Z,Cepni S "FEN BİLİMLERİ DERS KİTABINDA KULLANILAN FİZİK DİLİNİN 7. SINIF ÖĞRENCİLERİ TARAFINDAN ALGILANMA BİÇİMLERİ." Milli Eğitim, 44, ss.145 - 168, 2015.
ISNAD KIRYAK, ZEYNEP - Cepni, Salih. "FEN BİLİMLERİ DERS KİTABINDA KULLANILAN FİZİK DİLİNİN 7. SINIF ÖĞRENCİLERİ TARAFINDAN ALGILANMA BİÇİMLERİ". Milli Eğitim 44/207 (2015), 145-168.