DKAB DERSİNDE TEKNOLOJİK MATERYAL KULLANIMI VE DKAB ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİK MATERYALKULLANMA EĞİLİMLERİ (Gaziantep İli Örneği)

Yıl: 2012 Cilt: 16 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 479 - 506 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

DKAB DERSİNDE TEKNOLOJİK MATERYAL KULLANIMI VE DKAB ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİK MATERYALKULLANMA EĞİLİMLERİ (Gaziantep İli Örneği)

Öz:
Bu araştırmanın amacı, DKAB dersinde teknolojik materyalkullanma durumunu ve DKAB öğretmenlerinin teknolojik ma- teryal kullanma eğilimlerini belirlemeye yöneliktir. Araştırma- nın örneklemini Gaziantep il merkezinde görev yapan 105DKAB öğretmeni (n=105) oluşturmaktadır. Araştırmada veritoplamak amacıyla, araştırmacı tarafından geliştirilen anket öl- çeği uygulanmıştır. Araştırma sonunda elde edilen bulgularagöre DKAB öğretmenleri, sınıf ortamında teknolojik materyalkullanmaya isteklidir. Ancak gerek DKAB öğretmenlerininkendisinden kaynaklanan sebepler, gerekse sınıf ortamındakiyetersizliklerden dolayı öğretmenlerin teknoloji kullanımı iste- nen düzeye ulaşmamaktadır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

THE USE OF TECNOLOGICAL MATERIAL IN THE RELIGION CULTURE AND MORAL KNOWLEDGE LESSON AND TENDENCY OF USING TECHNOLOGICAL MATERIAL OF THE RELIGION CULTURE AND MORAL KNOWLEDGE TEACHERS

Öz:
The purpose of this study is to define using technological mate- rial in Religion Culture and Moral Knowledge lesson and ten- dency of using technological material in The Religion Cultureand Moral Knowledge Teachers. The sample of study is comp- rised of The Religion Culture and Moral Knowledge Teacherswho working in Gaziantep city centre. (n=105) In the study wasapplied scale survey that improved by researcher for purposeof collect data. According to findings obtained end of study,The Religion Culture and Moral Knowledge Teachers are eagerto use technological material in ambiance of class. But, usingtechnological material of the teachers don t achive desired le- vel, because of reasons arising from The Religion Culture andMoral Knowledge Teachers themselves and insufficiencies inambience of class.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • AYDIN, Mehmet Zeki; Din öğretiminde Yöntemler, Nobel Yay. Ankara, 2009. ÇİLENTİ, Kamuran; Eğitim Teknolojisi ve Öğretim, Kadıoğlu Matbaası, Ankara, 1998. FLOWERS, Claudia P., Robert F. Algozzine; (Development and Validation of Scores on the Basic Technology Competencies for Educators In- ventory), Educational and Psychological Measurement, Vol:60(3), North Carolina at Charlotte, 2000. KAPTAN, Saim; Bilimsel Araştırma Teknikleri ve İstatistik Yöntemleri, Tekı- şık Ofset, Ankara, 1991. KAYA, Zeki; Öğretim Teknolojisi ve Materyal Geliştirme, Pegem A Yay. Ankara, 2006. LUDLOW, Barbara L. (Technology and Teacher Education in Special Educa- tion: Disaster or Deliverance?), Teacher Education and Special EducationThe Journal of the Teacher Education Division of the Council for Exceptional Children, West Virginia, Vol: 24, 2001. MEB, İlköğretim DKAB programı, Ankara, 2006. MEB, Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri, Öğretmen Yetiştirme ve Eği- timi Genel Müdürlüğü, Ankara, 2006. REİSER, Robert A. -Donalt P. Ely; Tanımlamaların Yansıttığı Biçimiyle Eği- tim Teknolojisi Alanı (Çeviri M. Kemal Kahraman) AKÜ SBE Dergisi c.4, s.2. Afyon, 2002. RIZA, Enver Tahir; Eğitim Teknolojisi Dert mi Derman mı? DEÜİF Dergisi s.6, İzmir, 1989. YANPAR, Tuğba; Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarım, Anı Yay. An- kara, 2009. http://dogm.meb.gov.tr/programlar_grup.html http://epm.sagepub.com/content/60/3/411.short http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/icerikincele.php?id=6 http://tes.sagepub.com/content/24/2/143.full.pdf+html
APA GÜNEŞ A (2012). DKAB DERSİNDE TEKNOLOJİK MATERYAL KULLANIMI VE DKAB ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİK MATERYALKULLANMA EĞİLİMLERİ (Gaziantep İli Örneği). , 479 - 506.
Chicago GÜNEŞ Adem DKAB DERSİNDE TEKNOLOJİK MATERYAL KULLANIMI VE DKAB ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİK MATERYALKULLANMA EĞİLİMLERİ (Gaziantep İli Örneği). (2012): 479 - 506.
MLA GÜNEŞ Adem DKAB DERSİNDE TEKNOLOJİK MATERYAL KULLANIMI VE DKAB ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİK MATERYALKULLANMA EĞİLİMLERİ (Gaziantep İli Örneği). , 2012, ss.479 - 506.
AMA GÜNEŞ A DKAB DERSİNDE TEKNOLOJİK MATERYAL KULLANIMI VE DKAB ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİK MATERYALKULLANMA EĞİLİMLERİ (Gaziantep İli Örneği). . 2012; 479 - 506.
Vancouver GÜNEŞ A DKAB DERSİNDE TEKNOLOJİK MATERYAL KULLANIMI VE DKAB ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİK MATERYALKULLANMA EĞİLİMLERİ (Gaziantep İli Örneği). . 2012; 479 - 506.
IEEE GÜNEŞ A "DKAB DERSİNDE TEKNOLOJİK MATERYAL KULLANIMI VE DKAB ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİK MATERYALKULLANMA EĞİLİMLERİ (Gaziantep İli Örneği)." , ss.479 - 506, 2012.
ISNAD GÜNEŞ, Adem. "DKAB DERSİNDE TEKNOLOJİK MATERYAL KULLANIMI VE DKAB ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİK MATERYALKULLANMA EĞİLİMLERİ (Gaziantep İli Örneği)". (2012), 479-506.
APA GÜNEŞ A (2012). DKAB DERSİNDE TEKNOLOJİK MATERYAL KULLANIMI VE DKAB ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİK MATERYALKULLANMA EĞİLİMLERİ (Gaziantep İli Örneği). Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 16(1), 479 - 506.
Chicago GÜNEŞ Adem DKAB DERSİNDE TEKNOLOJİK MATERYAL KULLANIMI VE DKAB ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİK MATERYALKULLANMA EĞİLİMLERİ (Gaziantep İli Örneği). Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 16, no.1 (2012): 479 - 506.
MLA GÜNEŞ Adem DKAB DERSİNDE TEKNOLOJİK MATERYAL KULLANIMI VE DKAB ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİK MATERYALKULLANMA EĞİLİMLERİ (Gaziantep İli Örneği). Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, vol.16, no.1, 2012, ss.479 - 506.
AMA GÜNEŞ A DKAB DERSİNDE TEKNOLOJİK MATERYAL KULLANIMI VE DKAB ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİK MATERYALKULLANMA EĞİLİMLERİ (Gaziantep İli Örneği). Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2012; 16(1): 479 - 506.
Vancouver GÜNEŞ A DKAB DERSİNDE TEKNOLOJİK MATERYAL KULLANIMI VE DKAB ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİK MATERYALKULLANMA EĞİLİMLERİ (Gaziantep İli Örneği). Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2012; 16(1): 479 - 506.
IEEE GÜNEŞ A "DKAB DERSİNDE TEKNOLOJİK MATERYAL KULLANIMI VE DKAB ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİK MATERYALKULLANMA EĞİLİMLERİ (Gaziantep İli Örneği)." Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 16, ss.479 - 506, 2012.
ISNAD GÜNEŞ, Adem. "DKAB DERSİNDE TEKNOLOJİK MATERYAL KULLANIMI VE DKAB ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİK MATERYALKULLANMA EĞİLİMLERİ (Gaziantep İli Örneği)". Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 16/1 (2012), 479-506.