Yıl: 2015 Cilt: 0 Sayı: 43 Sayfa Aralığı: 1 - 11 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

KÖY ENSTİTÜLERİNDE ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE KULLANILAN YÖNTEMLER

Öz:
Köy Enstitülerinde, köyden alınarak köye gönderilmek üzere köy çocukları yetiştirilmiş ve köy koşullarına uyumsağlayabilen öğretmen tipi yaratılmak istenmiştir. Köy Enstitüleri eğitim ve öğretim etkinliklerinin esasını iş ve iş içinde öğretimoluşturmaktadır. Köy Enstitülerinde "gözlem", "deney", "araştırma", "inceleme" ve "tartışma" gibi öğrenme teknikleri etkinkullanılmıştır. Köy Enstitülerindeki başarının sırrı uyguladığı yöntemlerde saklıdır. Bu araştırmanın temel amacı köy enstitülerimezunlarının görüşlerine göre Köy Enstitülerinde tüm derslerde kullanılan çağdaş yöntem ve teknikleri belirlemektir.Araştırmanın alt problemini yanıtlamak amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden durum araştırmasından yararlanılmıştır.Araştırmanın verilerini elde etmek amacıyla görüşme tekniği ve buna bağlı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formukullanılmıştır. Örneklemin belirlenmesinde nitel araştırmada kullanılan, amaçlı örnekleme yöntemlerinden olan kartopuörneklemeye (zincir örnekleme) başvurulmuştur. Görüşmeler Denizli, İzmir, Muğla, Aydın, Manisa, Isparta, Uşak, Dikili, Çal,Fethiye, Ortacada ulaşılabilen Köy Enstitüsü mezunu öğretmenlerle gerçekleştirilmiştir (n=59). Araştırmaya ilişkin sonuçlardanbazıları şunlardır: Köy Enstitülerinde proje tabanlı öğrenme, çoklu zeka alanına yönelik uygulamalar, okuduğunu anlamastratejileri, drama, işbirlikli öğrenme gibi çağdaş yöntemler kurallarına uygun bir şekilde yapılandırılmadan da olsa başarı ileuygulanmıştır. Enstitülerde sanat yoluyla eğitim yaşama geçirmiştir. Enstitülerde okuduğunu anlama stratejileri etkin birşekilde kullanılarak okuyan, değerlendiren ve yorumlayan bireyler yetiştirilmiştir.
Anahtar Kelime:

TEACHER TRAINING METHODS USED IN VILLAGE INSTITUTES

Öz:
In the Village Institutes, it was aimed to educate children by taking them out of their villages and sending themback there to be able to create a teacher model who is used to the village conditions. The essence of the teaching program in theVillage Institutes was composed of practice and teaching by practice. Learning techniques such as observation, experiment,research, examination and discussion were used effectively. The success of the village institutes were laid on the methods theyemployed. The aim of this study is to identify the methods and techniques used in all the courses of the Village Institutes basedon their graduates views. To address the sub-question of the study, case study being one of the qualitative research methods wasused. In the data gathering process, interview method was preferred and consequently a semi-structured interview form wasemployed. Snowball sampling being one of the purposive sampling methods in qualitative research was used in identifying thesample. The interviews were conducted with 59 retired teachers who were the graduates of Village Institutes and could bereached in Denizli, Izmir, Mugla, Aydin, Manisa, Isparta, Usak, Dikili, Cal, Fethiye and Ortaca. The results revealed certainteaching methods: in the Village Institutes, contemporary methods such as project-based learning, practices towards multiple- intelligence types, reading strategies, drama, cooperative learning were used. In the Institutes, learning through arts was put intopractice. With the effective use of reading strategies, individuals were trained to read, evaluate and comment on what they read.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KIRMIZI SUSAR F (2015). KÖY ENSTİTÜLERİNDE ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE KULLANILAN YÖNTEMLER. , 1 - 11.
Chicago KIRMIZI SUSAR Fatma KÖY ENSTİTÜLERİNDE ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE KULLANILAN YÖNTEMLER. (2015): 1 - 11.
MLA KIRMIZI SUSAR Fatma KÖY ENSTİTÜLERİNDE ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE KULLANILAN YÖNTEMLER. , 2015, ss.1 - 11.
AMA KIRMIZI SUSAR F KÖY ENSTİTÜLERİNDE ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE KULLANILAN YÖNTEMLER. . 2015; 1 - 11.
Vancouver KIRMIZI SUSAR F KÖY ENSTİTÜLERİNDE ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE KULLANILAN YÖNTEMLER. . 2015; 1 - 11.
IEEE KIRMIZI SUSAR F "KÖY ENSTİTÜLERİNDE ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE KULLANILAN YÖNTEMLER." , ss.1 - 11, 2015.
ISNAD KIRMIZI SUSAR, Fatma. "KÖY ENSTİTÜLERİNDE ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE KULLANILAN YÖNTEMLER". (2015), 1-11.
APA KIRMIZI SUSAR F (2015). KÖY ENSTİTÜLERİNDE ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE KULLANILAN YÖNTEMLER. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 0(43), 1 - 11.
Chicago KIRMIZI SUSAR Fatma KÖY ENSTİTÜLERİNDE ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE KULLANILAN YÖNTEMLER. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 0, no.43 (2015): 1 - 11.
MLA KIRMIZI SUSAR Fatma KÖY ENSTİTÜLERİNDE ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE KULLANILAN YÖNTEMLER. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.0, no.43, 2015, ss.1 - 11.
AMA KIRMIZI SUSAR F KÖY ENSTİTÜLERİNDE ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE KULLANILAN YÖNTEMLER. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015; 0(43): 1 - 11.
Vancouver KIRMIZI SUSAR F KÖY ENSTİTÜLERİNDE ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE KULLANILAN YÖNTEMLER. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015; 0(43): 1 - 11.
IEEE KIRMIZI SUSAR F "KÖY ENSTİTÜLERİNDE ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE KULLANILAN YÖNTEMLER." Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 0, ss.1 - 11, 2015.
ISNAD KIRMIZI SUSAR, Fatma. "KÖY ENSTİTÜLERİNDE ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE KULLANILAN YÖNTEMLER". Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 43 (2015), 1-11.