MUSTAFA SÖĞÜT
(Kırıkkale Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Kırıkkale, Türkiye)
Saadettin KİRAZCI
(Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bölümü, Ankara, Türkiye)
Yıl: 2014Cilt: 25Sayı: 1ISSN: 1300-3119 / 2667-6672Sayfa Aralığı: 36 - 42Türkçe

178 0
Sport Participation and Gender Differences in Rhythmic Ability
Bu araştırmanın amacı, spora katılımın ve cinsiyetin ritim becerisi üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırma grubunu, genç elit erkek ve kız tenis oyuncuları (n=31, yaş=11,61 yıl, antrenman yaşı=4,38 yıl) ile düzenli bir fiziksel aktiviteye katılmayan sedanter erkek ve kızlar (n=32, yaş=12,12 yıl) oluşturmuştur. Araştırma grubunun ritim becerilerinin ölçümünde belirli metronom vuruşları ile bireyin hareketleri arasındaki senkronizasyonu değerlendirmek için tasarlanan High/Scope Rhytmic Competence Analysis Test (RCAT) kullanılmıştır. RCAT dakikada 50 ve 120lik metronom vuruşlarındaki farklı iki tempoda uygulanmıştır. Ritim becerisinin spora katılım ve cinsiyete göre farklılığını incelemek için ilişkisiz örneklemler T-testi kullanılmıştır. Araştımadan elde edilen verilere göre, tenis oyuncularının ritim beceri performansları benzer yaş grubundaki sedanterlere göre daha yüksektir. Cinsiyet değişkenine göre, erkek ve kız katılımcıların ritim beceri puanları birbirine benzerlik göstermektedir
Fen > Tıp > Spor Bilimleri
Sosyal > Eğitim, Eğitim Araştırmaları
DergiAraştırma MakalesiErişime Açık
  • 1. Borysiuk Z, Waskiewicz Z. (2008). Information processes, stimulation and perceptual training in fencing. Journal of Human Kinetics, 19, 63-82.
  • 2. Bourquin O. (2003). Coordination. (M Reid, A Quinn, M Crespo, Der.) Strength and Conditioning for Tennis. The International Tennis Federation, ITF Ltd. p. 73.
  • 3. Gallahue DL, Ozmun JC. (1995). Understanding Motor Development: Infants, Children, Adolescents, Adults. WCB Brown & Benchmark Publishers, Dubuque, IA.
  • 4. Groves W. (1969). Rhythmic training and its relation to the synchronization of motor-rhythmic response. Journal of Research in Music Education, 17, 408-415.
  • 5. Haines C. (2003). Sequencing, co-ordination and rhythm ability in young children. Child: Care, Health & Development 29(5), 395–409.
  • 6. Kirchner G, Fishburne G. (1995). Physical Education for Elementary School Children. McGraw-Hill. p.535.
  • 7. Laurence PC. (2000) The role of rhythm in ballet training. Research in Dance Education, 1 (2), 173-191.
  • 8. Pica R. (1998). Dance Training for Gymnastics. Leisure Press Champaign, İllinois. p. 69.
  • 9. Pollatou E, Karadimou K, Gerodimos V. (2005). Gender differences in musical aptitude, rhythmic ability and motor performance in preschool children. Early Child Development and Care, 175, 361–369.
  • 10. Schleuter SL, Schleuter LJ. (1985). The relationship of grade level and sex differences to certain rhythmic responses of primary grade children. Journal of Research in Music Education, 33(1), 23-29.
  • 11. Schönborn R. (2003). Timing in tennis: New findings and conclusions. (M Crespo, M Reid, D Miley, Der.) Applied sport science for high performance tennis. The International Tennis Federation, ITF Ltd, 37-39.
  • 12. Smoll F. (1975). Variability in development of spatial and temporal elements in rhythm ability. Perceptual and Motor Skills, 40,140.
  • 13. Van Der Mars H. (1989). Observer reliability: Issues and procedures. (PW Darst, DB Zakrajsek, VH Mancini, Der.) Analyzing Physical Education and Sports Instruction. Champaign, IL: Human Kinetics, 55–80.
  • 14. Weikart P. (1989). Teaching Movement and Dance: A Sequential Approach to Rhythmic Movement. Ypsilanti, MI, High/Scope Press.
  • 15. Zachopoulou E, Derri V, Chatzopoulos D, Ellinoudis T. (2003). Application of Orff and Dalcroze activities in preschool children: Do they affect the level of rhythmic ability? Physical Educator, 60, 50-56.
  • 16. Zachopoulou E, Mantis K, Serbezis V, Teodosiou A, Papadimitriou K. (2000). Differentiation of parameters for rhythmic ability among young tennis players, basketball players and swimmers. European Journal of Physical Education, 5, 220-230.

TÜBİTAK ULAKBİM Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi Cahit Arf Bilgi Merkezi © 2019 Tüm Hakları Saklıdır.