Yıl: 2014 Cilt: 25 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 79 - 93 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Yerel Yönetimlerin Sunduğu Spor Hizmetlerinde Hizmet Kalitesi (Gençlik Merkezleri ve Aile Yaşam Gençlik Merkezleri Örneği)

Öz:
Bu araştırmanın amacı, Ankara BüyükşehirBelediyesine bağlı Gençlik Merkezi ve Aile YaşamGençlik Merkezleri üyelerinin, bu merkezlerin sunduğuspor hizmetleri ile ilgili algılanan ve beklenen hizmetkalitesi algılarını tespit ederek, üyelerin hizmet kalitesialgı düzeylerini belirlemektir. Bu amaçla araştırmayakatılan Gençlik Merkezleri üyelerinin, gençlik merkezlerihizmet kalitesi algılarını belirlemek için Gürbüz ve diğ.(2005) tarafından geçerliği ve güvenirliği Türkiyeiçin yapılmış olan, Hizmet Kalitesi DeğerlendirmeÖlçeği (HKDÖ) kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini,Ankara Büyükşehir Belediyesine bağlı 6 adet GençlikMerkezi ve 6 adet Aile Yaşam Gençlik Merkezininspor faaliyetlerine devam eden üyeler oluşturmuştur.Araştırmanın örneklemini ise, Ankara BüyükşehirBelediyesine bağlı 6 Gençlik Merkezi ve 4 Aile YaşamGençlik Merkezinin spor faaliyetlerine devam edenüyelerden, tesadüfi örneklem yöntemiyle seçilen 552 kişioluşturmuştur. Verilerin analizinde, kişisel bilgiler içinbetimsel istatistik yöntemi kullanılırken, cinsiyet, medenidurum, eğitim düzeyi, hane gelir düzeyi, ulaşım süresi,kullanım sıklığı, üyelik süresi ve gençlik merkezlerine göreHizmet Kalitesi Değerlendirme Ölçeğinin alt boyutlarıbakımından anlamlı farklılık olup olmadığını sınamak içinÇok Değişkenli ANOVA (MANOVA) istatistiksel yöntemikullanılmıştır. Ele alınan gençlik merkezi üyelerininhizmet kalitesi algılarının olumlu olduğu ancak çalışanlar,program, soyunma odaları ve tesis bakımındaniyileştirmelere de gereksinim duyulduğu söylenebilir.
Anahtar Kelime:

Konular: Sosyal Çalışma Aile Çalışmaları

Sports Service Quality in Local Governing Bodies (A Case of Youth Centers and Family Life Youth Centers)

Öz:
The purpose of this study was to determineperception level service quality of AnkaraMetropolitan Municipality Youth Centers andFamily Life Youth Centers members in terms ofthe sport service quality offered by these centers.Turkish version of Service Quality AssessmentScale (SQAS) was used to collect the data (Gürbüzand et al., 2005). The population of this studywas the participants of sport activities offeredby Ankara Metropolitan Municipality YouthCenters (12 Centers). The sample of this studywas randomly selected from the 10 Centers, and552 participants were voluntarily participatedin the study. To analyze the data, descriptivestatistics was conducted for the demographicsof the study, a Multivariate Analysis of ANOVAwas run to test whether there are significantdifferences between the subscales of SQAS andgender, marital status, educational level, householdincome level, transportation duration, usingfrequency, membership duration and youth centers.It could be concluded that generally youth centermembers service quality perceptions is positivebut improvements in terms of personnel, program,locker room and facility is required.
Anahtar Kelime:

Konular: Sosyal Çalışma Aile Çalışmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Alexandris K. (2008). Performance measurement and leisure management. Managing Leisure, 13, 137-138.
  • 2. Alpullu A, Yorulmazlar M, Geri S, Demir G. (2008). İstanbul Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü’nün TKY’ye geçiş sürecinde personelin yaklaşımının belirlenmesi, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5 (1).
  • 3. Belediye Kanunu (2005). Resmi Gazete Kanun No: 5393, Kabul Tarihi: 03.07.2005, Resmi Gazete Sayı: 25874, Yayımlandığı Resmi Gazete tarihi: 13.07.2005.
  • 4. Boz C. (2007). Yerel Yönetimlerin Spor Tesislerinde Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları (İstanbul Büyükşehir Belediyesi Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans. Tezi. Marmara Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • 5. Büyükşehir Belediyesi Kanunu (2004) Resmi Gazate Kanun No: 5216 Kabul Tarihi : 10/7/2004, Resmi Gazete Sayı: 25531 Yayımlandığı Resmi Gazete Tarihi : 23/7/2004.
  • 6. Ceyhun S. (2006). Spor İşletmelerinde Hizmet Kalitesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • 7. Doğu G, Kesim Ü, Sivrikaya Ö. (2002). Belediyelerin sporla ilgili işlevleri: Düzce belediyesi örneği. Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi, 11 (2), 89-106.
  • 8. Gençer T, Demir C, Aycan A. (2008). Kayak merkezlerindeki spor turistlerinin hizmet kalitesi algılarını etkileyen değişkenler. Ege Akademik Bakış, 8(2), 437-450.
  • 9. Gürbüz B. (2003). Reliability and Validity of the Turkish Version of the Service Quality Assessment Scale. Master Thesis. Middle East Technical University. Social Sciences Institute.
  • 10. Gürbüz B, Koçak S, Lam ETC. (2005). The reliability and validity of the turkish version of the service quality assessment scale. Education and Science, 30(138), 70- 77.
  • 11. Howat G, Crilley G. (2011). Customers service quality, satisfaction, and operational performance: A proposed model for australian public aquatic centers. Annals of Leisure Research, 10(2), 168-195.
  • 12. Kızgın Y. (2002). T.C. Turizm Bakanlığı 2. Turizm Şurası: “Turizm işletmelerinde müşteri memnuniyetinin artırılmasında toplam hizmet kalitesinin önemi”, Ankara.
  • 13. Koçbek AD. (2005). Yiyecek ve İçecek Sektöründe Hizmet Kalitesi ve Müşteri Memnuniyeti: Etnik Restoranlara Yönelik bir Araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • 14. Lam ETC. (2000). Service Quality Assessment Scale (SQAS): An Instrument for Evaluating Service Quality of Health-Fitness Clubs. Unpublished Doctoral Dissertation. University of Houston.
  • 15. Liu YD, Taylor P, Shibli S. (2009). Measuring customer service quality of English public sport facilities. İnternational Journal of Sport Management and Marketing, 6(3), 229-252.
  • 16. Memiş UA, Ekenci G. (2007). Spor merkezlerinde müşteri memnuniyeti (Ankara İli Örneği). Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(1), 33-48.
  • 17. Mete Ergin B, İmamoğlu AF, Çakmak Yıldızhan Y. (2011). Üniversite spor merkezlerindeki algılanan hizmet kalitesinin incelenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(3), 196-202.
  • 18. Wisniewski M, Donnelly M. (1996). Measuring service quality in the public sector: the potential for SERVQUAL. Total Quality Management, 7(4), 357-365.
  • 19. Yüzgenç A. (2010). Yerel Yönetimlerin Sunduğu Spor Hizmetlerinde Hizmet Kalitesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
APA Honça A, ALAY OZGÜL S (2014). Yerel Yönetimlerin Sunduğu Spor Hizmetlerinde Hizmet Kalitesi (Gençlik Merkezleri ve Aile Yaşam Gençlik Merkezleri Örneği). , 79 - 93.
Chicago Honça Ayşe Aslı,ALAY OZGÜL SEMA Yerel Yönetimlerin Sunduğu Spor Hizmetlerinde Hizmet Kalitesi (Gençlik Merkezleri ve Aile Yaşam Gençlik Merkezleri Örneği). (2014): 79 - 93.
MLA Honça Ayşe Aslı,ALAY OZGÜL SEMA Yerel Yönetimlerin Sunduğu Spor Hizmetlerinde Hizmet Kalitesi (Gençlik Merkezleri ve Aile Yaşam Gençlik Merkezleri Örneği). , 2014, ss.79 - 93.
AMA Honça A,ALAY OZGÜL S Yerel Yönetimlerin Sunduğu Spor Hizmetlerinde Hizmet Kalitesi (Gençlik Merkezleri ve Aile Yaşam Gençlik Merkezleri Örneği). . 2014; 79 - 93.
Vancouver Honça A,ALAY OZGÜL S Yerel Yönetimlerin Sunduğu Spor Hizmetlerinde Hizmet Kalitesi (Gençlik Merkezleri ve Aile Yaşam Gençlik Merkezleri Örneği). . 2014; 79 - 93.
IEEE Honça A,ALAY OZGÜL S "Yerel Yönetimlerin Sunduğu Spor Hizmetlerinde Hizmet Kalitesi (Gençlik Merkezleri ve Aile Yaşam Gençlik Merkezleri Örneği)." , ss.79 - 93, 2014.
ISNAD Honça, Ayşe Aslı - ALAY OZGÜL, SEMA. "Yerel Yönetimlerin Sunduğu Spor Hizmetlerinde Hizmet Kalitesi (Gençlik Merkezleri ve Aile Yaşam Gençlik Merkezleri Örneği)". (2014), 79-93.
APA Honça A, ALAY OZGÜL S (2014). Yerel Yönetimlerin Sunduğu Spor Hizmetlerinde Hizmet Kalitesi (Gençlik Merkezleri ve Aile Yaşam Gençlik Merkezleri Örneği). Spor Bilimleri Dergisi, 25(2), 79 - 93.
Chicago Honça Ayşe Aslı,ALAY OZGÜL SEMA Yerel Yönetimlerin Sunduğu Spor Hizmetlerinde Hizmet Kalitesi (Gençlik Merkezleri ve Aile Yaşam Gençlik Merkezleri Örneği). Spor Bilimleri Dergisi 25, no.2 (2014): 79 - 93.
MLA Honça Ayşe Aslı,ALAY OZGÜL SEMA Yerel Yönetimlerin Sunduğu Spor Hizmetlerinde Hizmet Kalitesi (Gençlik Merkezleri ve Aile Yaşam Gençlik Merkezleri Örneği). Spor Bilimleri Dergisi, vol.25, no.2, 2014, ss.79 - 93.
AMA Honça A,ALAY OZGÜL S Yerel Yönetimlerin Sunduğu Spor Hizmetlerinde Hizmet Kalitesi (Gençlik Merkezleri ve Aile Yaşam Gençlik Merkezleri Örneği). Spor Bilimleri Dergisi. 2014; 25(2): 79 - 93.
Vancouver Honça A,ALAY OZGÜL S Yerel Yönetimlerin Sunduğu Spor Hizmetlerinde Hizmet Kalitesi (Gençlik Merkezleri ve Aile Yaşam Gençlik Merkezleri Örneği). Spor Bilimleri Dergisi. 2014; 25(2): 79 - 93.
IEEE Honça A,ALAY OZGÜL S "Yerel Yönetimlerin Sunduğu Spor Hizmetlerinde Hizmet Kalitesi (Gençlik Merkezleri ve Aile Yaşam Gençlik Merkezleri Örneği)." Spor Bilimleri Dergisi, 25, ss.79 - 93, 2014.
ISNAD Honça, Ayşe Aslı - ALAY OZGÜL, SEMA. "Yerel Yönetimlerin Sunduğu Spor Hizmetlerinde Hizmet Kalitesi (Gençlik Merkezleri ve Aile Yaşam Gençlik Merkezleri Örneği)". Spor Bilimleri Dergisi 25/2 (2014), 79-93.