Yıl: 2015 Cilt: 24 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 59 - 92 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Halkla İlişkiler Uygulaması Olarak Belediyelerde Sosyal Ağların Kullanımı

Öz:
Pek çok alanda olduğu gibi belediyelerde de halkla ilişkiler faaliyetleri adı altında sosyal ağlardan yararlanılmaktadır. Özellikle belediye başkanları, sahip oldukları sosyal ağ hesapları ile her gün hatta gün içersinde birden çok paylaşımda bulunarak, hedef kitlesi olan bölge halkına belediye ile ilgili bilgileri duyurmaktadır. Eskişehirde 30 Mart 2014 belediye seçimlerinden sonra yönetime gelen Kazım Kurt da aktif bir Facebook kullanıcısıdır. Bir Belediye Başkanının kişisel Facebook hesabını nasıl kullandığını araştırmak amacıyla, Odunpazarı Belediye Başkanı olan Kazım Kurtun 31 Mart - 31 Aralık 2014 tarihleri arasında Facebook hesabından yaptığı paylaşımları incelemek bu çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında, Kazım Kurtun 9 aylık süre içerisinde doğrudan paylaştığı 765 ve etiketlendiği 287 paylaşım da göz önüne alındığında, toplam 1052 paylaşımın içeriği incelenmiş ve belediyeye dair ne tür bilgilerin paylaşıldığı tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Kamu Yönetimi

Use of Social Networks in the Municipalities as a Public Relations Practice

Öz:
As is the case in many areas, social networks are used under the name of public relation activities in the municipalities too. Particularly the mayors, by sharing more than one post in social networks, provide information about their municipality with the people of the region, i.e. their target audience. Kazım Kurt, who came to power after the municipality elections held in Eskişehir on 30 March 2014, is also an active Facebook user. The analysis of the posts shared by Odunpazarı Mayor Kazım Kurt between 31 March-13 December 2014 with an aim to conduct a research on how a mayor makes use of his personal Facebook account is the subject of this study. Within the scope of this study, the content of 1052 posts, out of which 765 posts were directly shared by Kazım Kurt and 287 shares, those which he was tagged, were examined to find out what kind of information was shared.
Anahtar Kelime:

Konular: Kamu Yönetimi
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akman, Elvettin ve Argun, Çiğdem (2011), “Türk Kamu Yönetiminde E-Devlet ve MDevletin Etik Açıdan Bir Değerlendirmesi”, s. 281-291, Kamu Yönetimi ve Teknoloji, KAYFOR 2010, (Yayına Hazırlayanlar: Onur Ender Aslan, Nuran Savaşkan Akdoğan, Burak Tangör, Hande Mimaroğlu Özden, Asu Altunoğlu), Türkiye ve Ortadoğu Amme İdaresi Enstitüsü Yayınları, Ankara.
  • Aksoy, Necdet (2014), “Halkla İlişkiler Uygulaması Olarak Beyaz Masa”, http://necdetaksoy.com/#!/page_ESERLER , Erişim Tarihi: 1.12.2014.
  • Asrak Hasdemir, Tuğba ve Karabacak, Zeliha İnci (2009), “National Judiciary Informatics Project within the Framework of eGovernment Applications in Turkey: An Evaluation”, eTransformation in Public Administration: From eGovernment to eGovernance, T. K. Bengshir (edt.), s.545-560, International Conference on eGovernment Sharing Experiences, Antalya, 8-11 December 2009.
  • Asna, Alaeddin (1978), Halkla İlişkiler, Türkiye Bankalar Birliği Yayınları, Ankara.
  • Balta Peltekoğlu, Filiz (2012), Halkla İlişkiler Nedir?, 7. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Banger, Gürcan (2015), “İş Yerinde Motivasyon – 3”, http://www.duyguguncesi.net/?p=16582 , Erişim Tarihi: 15.01.2015.
  • Boyd, Stowe (2005), “Are You Ready For Social Software?”, http://stoweboyd.com/post/2325281845/are-you-ready-for-social-software , Erişim Tarihi: 19.06.2015.
  • Çamdereli, Mete (2004), Ana Çizgileriyle Halkla İlişkiler, 2. Baskı, Salyangoz Yayınları, İstanbul.
  • Çukurçayır, M. Akif (2010), “Halkla İlişkiler ve Belediyecilik: İmaj mı, Vatandaş mı?”, Yerel Siyaset Dergisi, Yıl: 4, Sayı: 36, s. 11-12, ISSN 1306-5947, http://www.yerelsiyaset.com/v4/pdf/36/ , Erişim Tarihi: 15.12.2014.
  • Eraslan Yayınoğlu, Pınar (2005), Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler, 1. Baskı, Birsen Yayınevi, İstanbul.
  • Evans, Dave (2008), Social Media Marketing: An Hour A Day, Indianapolis, Waley Publish, India.
  • Henden, Burçin ve Henden, Rıfkı (2005), “Yerel Yönetimlerin Hizmet Sunumlarındaki Değişim ve e-Belediyecilik”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (14), s. 48-66.
  • Gökçe, Orhan (1995), İçerik Çözümlemesi, Selçuk Üniversitesi Yayınları, Konya.
  • Karadeniz, Mustafa (2008), Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler Faaliyetleri ve Bir Uygulama (Çanakkale Belediyesi Örneği), Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kaymak, Fethi (2014), “Sosyal Ağların Halkla İlişkiler Açısından Değerlendirilmesi, Fırsatlar ve Tehditler”, http://www.academia.edu/1984005/ Erişim Tarihi: 27.11.2014.
  • Kazancı, Metin (2004), Kamuda ve Özel Kesimde Halkla İlişkiler, 5. Baskı, Turan Kitabevi, Ankara.
  • Memiş, Levent (2013), “Yöneten-Yönetilen Etkileşiminin Değişim Aracı Olarak Sosyal Ağlar: Belediye ve Belediye Başkanları Facebook ve Twitter Kullanım Örüntüsü”, Yeni Medya Çalışmaları Kuram-Medya-Uygulama ve Siyasa I. Ulusal Kongresi, 7-8 Mayıs 2013, Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi, Kongre Kitabı, s. 601-618.
  • Mossberger, Karen; Wu Yonghong ve Crawford, Jared (2013), “Connecting Citizens and Governments? Social Media and Interactivity Major U.S. Cities”, Presented at Public Management Research Conference, Madison, WI, June 21, 2013, http://www.union.wisc.edu/pmra2013/Paper%20Submissions/New/Connecting%20 Citizens%20and%20Local%20Governments%20Social%20Media%20and%20Inter activity%20in%20Major%20US%20Cities.pdf, Erişim Tarihi: 11.12.2014.
  • Okay, Ayla ve Okay, Aydemir (2002), Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Derya Yayınevi, İstanbul.
  • Onat, Ferah (2010), “Bir Halkla İlişkiler Uygulama Alanı Olarak Sosyal Medya Kullanımı: Sivil Toplum Örgütleri Üzerine Bir İnceleme”, İletişim, Kuram ve Araştırma Dergisi, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi, Güz: 2010, Sayı: 31, s. 103- 121.
  • Pira, Aylin ve Sohodol, Çisil (2004), Kriz Yönetimi, Halkla İlişkiler Açısından Bir Değerlendirme, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Preeti, Mahajan (2009), “Use of Social Networking in a Linguistically and Culturally Rich India”, The International Information & Librarry Review, 41 (3), p. 129-136.
  • Sandavol Almazan, Rodrigo; Rogel, Roza Maria Nava ve Diaz, Maria del Rocia Gomez (2012), “Facebook & Tiwetter in Public Administration: The Gase of Mexican Local Governments”, Proceedings of the IADIS International Conference, e-Society, 10- 13 March 2012, Berlin, Germany, , Edited by: Piet Kommers and Pedro Isaias, ISBN: 978-972-8939-67-0, p. 193-200.
  • Tarhan, Ahmet (2012), “Büyükşehir Belediyelerinin Sosyal Medya Uygulamalarına Halkla İlişkiler Modellerinden Bakmak”, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, Sayı: 35, s. 79-101, Güz 2012, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi.
  • Tarhan, Ahmet (2007), “Halkla İlişkilerde Tanıma ve Tanıtma Aracı Olarak İnternet: Belediyelerin Web sayfaları Üzerine Bir Analiz”, Selçuk İletişim Dergisi, Vol. 4, No: 4, s. 75-95.
  • Toprak, Zerrin (2014), “Türkiye’de Yerel Yönetimler-Yapılanma-Merkez-Yerel Yönetim İlişkileri”,http://kisi.deu.edu.tr/zerrin.toprak/turkıye'de %20yerel%20yonetımler%20yapılanma.pdf, Erişim Tarihi: 01.12.2014.
  • Tortop, Nuri (1997), Halkla İlişkiler, 7. Baskı, Yaygı Yayınları, Ankara.
  • Tosun Karakurt, Elif (2008), “Türkiye’de E-belediyecilik Uygulamaları: Bursa Nilifer Osmangazi-Yıldırım Belediyelerinin Web Sitelerinin Analizi”, Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi, Cilt 17, Sayı 2, s. 71-94.
  • Uysal Sezer, Birkan (1998), Siyaset, Yönetim, Halkla İlişkiler, TODAİE Yayını, Ankara.
  • Uysal Sezer, Birkan (1987), “Yerel Yönetim Çevresi- Halkla İlişkiler ve Araştırmaları”, Amme İdaresi Dergisi 1, s. 15-32.
  • Vural, Zerrin Beril ve Akıncı, Mikail (2010), “Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma”, Journal Of Yasar University, 20 (5), s. 3348-3382.
  • Weinberg, Tamar (2009), “The New Communitiy Rules: Marketting On The Social Web”, Sebastopol: O’Reilly Meiad, Inc.
  • Wigand, F. Diana Lux (2010), “Twitter in Government Building Relationship One Tweet at a Time”, 7th International Conference on Information Technology, IEEE, Computer Society, p.563-567.
  • Wikipedi (2015), https://tr.wikipedia.org/wiki/Yerel_y%F6netim Erişim Tarihi: 15.06.2015. http://www.piramithaber.com/manset/e-devlette-ilk-belediye-pendik-h18118.html Erişim Tarihi: 15.06.2015.
APA ÇALIŞIR G (2015). Halkla İlişkiler Uygulaması Olarak Belediyelerde Sosyal Ağların Kullanımı. , 59 - 92.
Chicago ÇALIŞIR GÜLSÜM Halkla İlişkiler Uygulaması Olarak Belediyelerde Sosyal Ağların Kullanımı. (2015): 59 - 92.
MLA ÇALIŞIR GÜLSÜM Halkla İlişkiler Uygulaması Olarak Belediyelerde Sosyal Ağların Kullanımı. , 2015, ss.59 - 92.
AMA ÇALIŞIR G Halkla İlişkiler Uygulaması Olarak Belediyelerde Sosyal Ağların Kullanımı. . 2015; 59 - 92.
Vancouver ÇALIŞIR G Halkla İlişkiler Uygulaması Olarak Belediyelerde Sosyal Ağların Kullanımı. . 2015; 59 - 92.
IEEE ÇALIŞIR G "Halkla İlişkiler Uygulaması Olarak Belediyelerde Sosyal Ağların Kullanımı." , ss.59 - 92, 2015.
ISNAD ÇALIŞIR, GÜLSÜM. "Halkla İlişkiler Uygulaması Olarak Belediyelerde Sosyal Ağların Kullanımı". (2015), 59-92.
APA ÇALIŞIR G (2015). Halkla İlişkiler Uygulaması Olarak Belediyelerde Sosyal Ağların Kullanımı. Çağdaş Yerel Yönetimler, 24(4), 59 - 92.
Chicago ÇALIŞIR GÜLSÜM Halkla İlişkiler Uygulaması Olarak Belediyelerde Sosyal Ağların Kullanımı. Çağdaş Yerel Yönetimler 24, no.4 (2015): 59 - 92.
MLA ÇALIŞIR GÜLSÜM Halkla İlişkiler Uygulaması Olarak Belediyelerde Sosyal Ağların Kullanımı. Çağdaş Yerel Yönetimler, vol.24, no.4, 2015, ss.59 - 92.
AMA ÇALIŞIR G Halkla İlişkiler Uygulaması Olarak Belediyelerde Sosyal Ağların Kullanımı. Çağdaş Yerel Yönetimler. 2015; 24(4): 59 - 92.
Vancouver ÇALIŞIR G Halkla İlişkiler Uygulaması Olarak Belediyelerde Sosyal Ağların Kullanımı. Çağdaş Yerel Yönetimler. 2015; 24(4): 59 - 92.
IEEE ÇALIŞIR G "Halkla İlişkiler Uygulaması Olarak Belediyelerde Sosyal Ağların Kullanımı." Çağdaş Yerel Yönetimler, 24, ss.59 - 92, 2015.
ISNAD ÇALIŞIR, GÜLSÜM. "Halkla İlişkiler Uygulaması Olarak Belediyelerde Sosyal Ağların Kullanımı". Çağdaş Yerel Yönetimler 24/4 (2015), 59-92.