Yıl: 2012 Cilt: 0 Sayı: 31 Sayfa Aralığı: 107 - 122 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmenler Odasında Gündem

Öz:
Özet Bu araştırmanın ana problemi, öğretmenler odasında öğretmenlerin gündemini oluşturan temel konular ve bu konuların ele alınma sıklıklarını belirlemektir. Araştırma, betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 343 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilenÖğretmenler Odası Sosyal Yaşam Anketi kullanılarak toplanmıştır (Cronbach alpha= 0,954). Toplanan veriler üzerinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t testi ve varyans analizi yapılmıştır (p<0,05). Araştırma sonuçlarından bazıları şöyle özetlenebilir: Öğretmenler okul ortamına ve eğitim-öğretime ilişkin konularıoldukça sık , kişisel konuları ve sosyal, ekonomik ve siyasal konuları bazen konuşmaktadırlar. Öğretmenler, öğretmenler odasında en sık eğitim-öğretime ilişkin konularla, okul ortamına ve akademik gelişime ilişkin konuları konuşmaktadırlar. Bayan öğretmenler, erkek öğretmenlere göre eğitim-öğretime ilişkin konuları daha sık konuşmaktadırlar.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Psikoloji Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri

Agenda in the School Staffroom

Öz:
Identification of the basic subject matters that make the agenda in the teachers rooms and their frequency is the main problem of this research. This research is a descriptive study carried out by survey method. Research experiment group is composed of 343 teachers. Data were collected by The Survey of Social Life in Staffroom (Cronbach alpha = 0,954). Data collected via survey are processed by the methods of Frequency, Arithmetic Average, Percentage, T-test and ANOVA test; then evaluated accordingly. As a result: Teachers talk about school environment and education matters very often . That might partly be stemming from the fact that parents of students meet and discuss with teachers about students mostly in the staffrooms. Female teachers talk about education more frequently compared to their male colleagues. The frequency of topics does not differ meaningfully among different areas of specialty or levels of seniority.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Psikoloji Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Diğer Erişim Türü: Erişime Açık
  • Açıkgöz, K., Ü. (2003). Etkili öğrenme ve öğretme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları. Ağaoğlu, Y., S., Taşmektepligil, M.Y., Albay, F., Bayrak, M. ve Paktaş, Y. (2010). Serbest zaman eğitimi ve önemi. 10.11.2010’da http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/170/ yavuz%20selim.doc adresinden indirilmiştir. Arslan, A. ve Demirel, Ö. (2007). İlköğretim 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Yeni Öğretim Programının Değerlendirilmesi, Milli Eğitim. 175, 198-208. Aydoğan, İ. ve Gündoğdu, F. B. (2006). Kadın öğretim elemanlarının boş zamanlarını değerlendirme etkinlikleri. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 217-232. Balcı, A. (2000). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: TDFO Yayıncılık Ltd. Baloğlu, N. (2001). Etkili sınıf yönetimi. Ankara: Baran Ofset. Budak, Y. ve Demirel, Ö. (2003). Öğretmenlerin hizmetiçi eğitim ihtiyacı. Kuramdan Uygulamaya Eğitim Yönetimi Dergisi, (33), 62-81. Büküsoğlu, N. ve Bayturan, A., F. (2005). Serbest zaman etkinliklerinin gençlerin psiko-sosyal durumlarına iliskin algısı üzerindeki rolü. Ege Tıp Dergisi. 44(3), 173-177. Büyükkaragöz, S., S. (1997). Program geliştirme. Konya: SÜ Eğitim Fakültesi. Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegema Yayıncılık. Can, S. (2010). Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü öğrenci ailelerinin boş zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(3), 861-870. Can, S., Özdağ, S., Duman, S., Ulucan, H., Dereceli, Ç. ve Fişekçioğlu, B. (2010). İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının eğitim-öğretim döneminde serbest zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi. 12 (2), 144–149. Çolakoğlu, T. (2005). Üniversite öğretim elemanlarının boş zaman alışkanlıklarını değerlendirmeleri üzerine bir araştırma. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 247-258. Demir, C. ve Demir, N. (2006). Bireylerin boş zaman faaliyetlerine katılmalarını etkileyen faktörler ile cinsiyet arasındaki ilişki: lisans öğrencilerine yönelik bir uygulama. Ege Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi - Ege Akademik Bakış Dergisi, 6(1), 36-48. Demirel, Ö. (1999). Planlamadan değerlendirmeye öğretme sanatı. Ankara: PegemA Yayıncılık. Emiroğlu, G. (2002). İlköğretimde Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ve Atatürkçülük dersi konularının öğretimi üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış doktora tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya. Filiz, K. ve Özçalıkuşu, O. (2001). Hatay ili yatılı ilköğretim bölge okullarında okuyan öğrencilerin boş zaman alışkanlıkları. Atatürk Üniversitesi BESYD, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(3), 82-87. Genç, S., Z. (2003). İlköğretim okullarındaki teneffüslerde gerçekleştirilen etkinliklerin öğrencilerin sosyal ve bedensel gelişimleri açısından değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, Ankara: Nobel Yayınevi. Kauchak, Donald, P. ve Eggen Paul, D. (1998). Learning and teaching: Research based method. Boston: A Viacom Company 160 Gould Street Needham Heights. Kıncal, R. (2004). Öğretmenlik mesleğine giriş. Ankara: Nobel Yayınevi. KİMEM. (2011). 2010-2011 Eğitim ve Öğretim Yılı Milli Eğitim İstatistikleri. Kırşehir: Kırşehir İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi. Moore, K., D. (2000). Öğretim becerileri (Edit. Ersin Altıntaş) (Çev. Nizamettin Kaya). Ankara: Nobel Yayınevi. Özkal, N., Güngör, A. ve Çetingöz, D. (2004). Sosyal bilgiler dersine ilişkin öğretmen görüşleri ve öğrencilerin bu derse yönelik tutumları. Kuramdan Uygulamaya Eğitim Yönetimi Dergisi, 40, 600-615. Semenderoğlu, A. ve Gülersoy, A.E. (2006). İdeal Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Arayışında Yeni Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi, II. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi (26-28 Mayıs 2005), 160-174. Van: MEB, YYÜ Eğitim Fakültesi, Van Valiliği İşbirliği. Senemoğlu, N. (2009). Gelişim, öğrenme ve öğretim. Ankara: HÜ Eğitim Fak. Shaw, M. Susan. (1986). Leisure, recreacition or free time? Measuring time usage. Journal of Leisure Research, 18(4), 177-189. Sönmez, V. (2007). Öğretmen elkitabı. Ankara: Anı Yayıncılık. Tezcan, M. (1993). Boş Zamanlar Sosyolojisi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi yayınları. Tezcan, M. (1996). Eğitim Sosyolojisi. 10. Basım. Ankara: Bilim Yayınevi. Töremen, F. (2004). İlköğretim okullarının sahip oldukları sosyal sermaye konusunda öğretmen görüşleri. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (6-9 Temmuz 2004). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya. Yapıcı, M. ve Demirdelen, C. (2007). İlköğretimSınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri, Elementary Education Online, 6(2), 204-212, 2007; İlköğretim Online, 6(2), 204-212, 2007. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 15.04.2009 tarihinde indirilmiştir. Yeşil, R. (2002). Okul ve ailede insan hakları ve demokrasi eğitimi. Ankara: Nobel Yayınevi. Yeşil, R. (2009). Sosyal bilgiler aday öğretmenlerinin sınıf içi öğretim yeterlikleri (Kırşehir örneği). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 23-48 Yetiş, Ü. (2008). Kamu kuruluşlarında çalışan devlet memurlarının boş zaman faaliyetlerini değerlendirme alışkanlıkları (TUĞSAŞ Örneği). Atatürk Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(2), 34-45. 4.
APA Yeşil R, Korkmaz O (2012). Öğretmenler Odasında Gündem. , 107 - 122.
Chicago Yeşil Rüştü,Korkmaz Ozgen Öğretmenler Odasında Gündem. (2012): 107 - 122.
MLA Yeşil Rüştü,Korkmaz Ozgen Öğretmenler Odasında Gündem. , 2012, ss.107 - 122.
AMA Yeşil R,Korkmaz O Öğretmenler Odasında Gündem. . 2012; 107 - 122.
Vancouver Yeşil R,Korkmaz O Öğretmenler Odasında Gündem. . 2012; 107 - 122.
IEEE Yeşil R,Korkmaz O "Öğretmenler Odasında Gündem." , ss.107 - 122, 2012.
ISNAD Yeşil, Rüştü - Korkmaz, Ozgen. "Öğretmenler Odasında Gündem". (2012), 107-122.
APA Yeşil R, Korkmaz O (2012). Öğretmenler Odasında Gündem. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(31), 107 - 122.
Chicago Yeşil Rüştü,Korkmaz Ozgen Öğretmenler Odasında Gündem. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 0, no.31 (2012): 107 - 122.
MLA Yeşil Rüştü,Korkmaz Ozgen Öğretmenler Odasında Gündem. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.0, no.31, 2012, ss.107 - 122.
AMA Yeşil R,Korkmaz O Öğretmenler Odasında Gündem. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012; 0(31): 107 - 122.
Vancouver Yeşil R,Korkmaz O Öğretmenler Odasında Gündem. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012; 0(31): 107 - 122.
IEEE Yeşil R,Korkmaz O "Öğretmenler Odasında Gündem." Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0, ss.107 - 122, 2012.
ISNAD Yeşil, Rüştü - Korkmaz, Ozgen. "Öğretmenler Odasında Gündem". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 31 (2012), 107-122.