Yıl: 2010 Cilt: 0 Sayı: 28 Sayfa Aralığı: 117 - 128 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine Yönelik Hazırlanan Hizmet İçi Eğitim Kursundan Öğretime Yansımalar

Öz:
Özet Bu çalışmanın amacı; alternatif ölçme-değerlendirme tekniklerine yönelik hazırlanan bir hizmet içi eğitim kursundan kazanılan bilgilerin öğrenme ortamına yansıma durumlarını araştırmaktır. Araştırmanın örneklemini hizmet içi eğitim kursuna katılan iki fen ve teknoloji öğretmeni ve bu öğretmenlerin sınıflarında öğrenim görmekte olan 65 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak; yarı yapılandırılmış gözlem formu, yapılandırılmamış mülakat soruları ve anket kullanılmıştır. Mülakat ve gözlem verilerinin analizinde nitel veri analizine uygun analiz yapılmıştır. Anket verilerinin analizinde ise frekans değerlerinin bulunduğu tablolardan faydalanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; her iki öğretmenin de geleneksel ölçme-değerlendirme tekniklerinden olan soru-cevap tekniğini çok fazla kullandıkları, alternatif ölçme değerlendirme tekniklerinden de hazırlanmasında kendilerine çok fazla zahmet gerektirmeyen teknikleri kullanmayı tercih ettikleri görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin ekonomik düzeylerinin, ailelerin eğitim düzeylerinin ve öğrenci ilgilerinin zengin içerikte alternatif ölçme değerlendirme tekniği geliştirmede etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Bahar, M., Bıçak, B., Durmuş, S. ve Nartgün, Z., (2006). Geleneksel-Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Öğretmen El Kitabı, Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Çepni, S., (2007). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çevikbaş, R., (2002). Hizmet İçi Eğitim ve Türk Merkezi Yönetimindeki Uygulaması. Ankara: Nobel Yayıncılık
  • Erdemir, Z. A., (2007). İlköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin ölçme değerlendirme tekniklerini etkin kullanabilme yeterliklerinin araştırılması (Kahramanmaraş Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Gilham, B., (2000). Case Study Research Methods, London: Continuum.
  • Gökdere, M., (2004). Üstün yetenekli çocukların fen bilimleri öğretmenlerinin eğitimine yönelik bir model geliştirme çalışması, Doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Gözütok, D., Akgün, Ö. E. & Karacaoğlu, C., (2005, Kasım). Yeni ilköğretim programlarının uygulanmasına öğretmenlerin hazırlanması. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu’nda sunulmuş sözlü bildiri. Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • İlköğretim 1–5. Sınıflar Öğretim Programlarını Değerlendirme Toplantısı Sonuç Bildirisi. (2006). Eğitim Programları ve Öğretim Alanı Profesörler Kurulu (EPÖAPK). Eskişehir.
  • Kılıç, M., (2005). Öğretmenin rolü ve görevlerine ilişkin görüşlerin yeni ilköğretim programı çerçevesinde değerlendirilmesi, Eğitimde Yansımalar: VIII, Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu’nda sunulmuş sözlü bildiri, Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Kop, S., (2003). Fen bilgisi öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi ve bazı ihtiyaçların giderilmesine yönelik rehber materyallerin geliştirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Luft, J.A., (1999). Rubrics: design and use in science teacher education, Journal of Science Teacher Education,10(2), 107-121.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Talim Ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, (2006). İlköğretim Fen Ve Teknoloji Dersi (6, 7, 8. Sınıflar) Öğretim Programı. M.E.B., Ankara.
  • Mutshekwane, A. (1999). Client-based INSET programmes for Geography Teachers: A case study. Journal of In-service Education, 25(2). 353–365.
  • Özsevgeç, T. (2007), İlköğretim 5. sınıf kuvvet ve hareket ünitesine yönelik 5 E modeline göre geliştirilen rehber materyallerin etkililiklerinin belirlenmesi, Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Tekin, S. (2004). Kimya öğretmenleri için kavramsal anlama ve kavram öğretimi amaçlı bir hizmet içi eğitim kurs programı geliştirilmesi ve etkililiğinin araştırılması, Doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Şekel, S., (2007). Yeni fen ve teknoloji öğretim programının öğretmen görüşleri ışığında değerlendirilmesi; (Gümüşhane İli Örneği) , Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Şenel, T. (2008). Fen ve teknoloji öğretmenleri için alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine yönelik bir hizmet içi eğitim programının etkililiğinin araştırılması, Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Şenel Çoruhlu, T., Er Nas, S. ve Çepni, S. (2008). Fen ve teknoloji öğretmenleri için alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine yönelik bir hizmet içi eğitim programından yansımalar: Trabzon örneği. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi dergisi, 2(2),1-22.
  • Şenel Çoruhlu, T., Er Nas, S. ve Çepni, S. (2009). Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin alternatif ölçmedeğerlendirme tekniklerini kullanmada karşılaştıkları problemler: Trabzon örneği, Yüzüncü yıl üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 122–141.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: SeçkinYayıncılık.
APA Cepni S, ÇORUHLU T (2010). Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine Yönelik Hazırlanan Hizmet İçi Eğitim Kursundan Öğretime Yansımalar. , 117 - 128.
Chicago Cepni Salih,ÇORUHLU Tülay Şenel Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine Yönelik Hazırlanan Hizmet İçi Eğitim Kursundan Öğretime Yansımalar. (2010): 117 - 128.
MLA Cepni Salih,ÇORUHLU Tülay Şenel Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine Yönelik Hazırlanan Hizmet İçi Eğitim Kursundan Öğretime Yansımalar. , 2010, ss.117 - 128.
AMA Cepni S,ÇORUHLU T Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine Yönelik Hazırlanan Hizmet İçi Eğitim Kursundan Öğretime Yansımalar. . 2010; 117 - 128.
Vancouver Cepni S,ÇORUHLU T Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine Yönelik Hazırlanan Hizmet İçi Eğitim Kursundan Öğretime Yansımalar. . 2010; 117 - 128.
IEEE Cepni S,ÇORUHLU T "Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine Yönelik Hazırlanan Hizmet İçi Eğitim Kursundan Öğretime Yansımalar." , ss.117 - 128, 2010.
ISNAD Cepni, Salih - ÇORUHLU, Tülay Şenel. "Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine Yönelik Hazırlanan Hizmet İçi Eğitim Kursundan Öğretime Yansımalar". (2010), 117-128.
APA Cepni S, ÇORUHLU T (2010). Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine Yönelik Hazırlanan Hizmet İçi Eğitim Kursundan Öğretime Yansımalar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(28), 117 - 128.
Chicago Cepni Salih,ÇORUHLU Tülay Şenel Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine Yönelik Hazırlanan Hizmet İçi Eğitim Kursundan Öğretime Yansımalar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 0, no.28 (2010): 117 - 128.
MLA Cepni Salih,ÇORUHLU Tülay Şenel Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine Yönelik Hazırlanan Hizmet İçi Eğitim Kursundan Öğretime Yansımalar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.0, no.28, 2010, ss.117 - 128.
AMA Cepni S,ÇORUHLU T Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine Yönelik Hazırlanan Hizmet İçi Eğitim Kursundan Öğretime Yansımalar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 0(28): 117 - 128.
Vancouver Cepni S,ÇORUHLU T Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine Yönelik Hazırlanan Hizmet İçi Eğitim Kursundan Öğretime Yansımalar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 0(28): 117 - 128.
IEEE Cepni S,ÇORUHLU T "Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine Yönelik Hazırlanan Hizmet İçi Eğitim Kursundan Öğretime Yansımalar." Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0, ss.117 - 128, 2010.
ISNAD Cepni, Salih - ÇORUHLU, Tülay Şenel. "Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine Yönelik Hazırlanan Hizmet İçi Eğitim Kursundan Öğretime Yansımalar". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 28 (2010), 117-128.