Ortaokul Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Temel İlkelerine İlişkin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri (Sakarya İli Örneği)

Yıl: 2015 Cilt: 5 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 27 - 41 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Ortaokul Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Temel İlkelerine İlişkin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri (Sakarya İli Örneği)

Öz:
Bu araştırmanın amacı; Ortaokul 5-6-7-8. sınıflar beden eğitimi ve spor dersi öğretim programının temel ilkelerine ilişkin beden eğitimi öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Bu amaçla, öğretim programında yer alan on dokuz temel ilkeyi içeren veri toplama aracı oluşturulmuştur. Araştırma grubunu 2014-2015 eğitim öğretim yılında Sakarya ili merkez ilçeleri resmi ortaokullarında görev yapan 87 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Elde edilen veriler IBM SPSS 22.0 istatistik paket programı ile çözümlenmiş, verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik testlerinin yanı sıra parametrik olmayan Kruskal Wallis-H ve Mann-Whitney U testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin ortaokul beden eğitimi dersi öğretim programında belirlenen temel ilkelerine olumlu yaklaştıkları, öğretmenlerin görüşleri arasında sadece hizmet yılı ve eğitim durumu değişkenlerinde anlamlı farklılaşma olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Müzik Eğitim, Özel Spor Bilimleri Aile Çalışmaları

Opinions of The Physical Education Teachers About The Basic Principles of The Secondary School Physical Education Lesson's Curriculum (The Sample of Sakarya Province)

Öz:
The aim of this research; It is to define the thoughts of the physical education teachers about the basic principles of the 5th, 6th, 7th, 8th grades' physical education lesson. So a means of data collection including nineteen basic principles of the curriculum has been created. The team of the research consists of 87 physical education teachers working in the central Secondary Schools in Sakarya in the 2014 - 2015. The data collected in the research has been analysed with the IBM SPSS Statistics 22.0 programme, apart from the descriptive statistics tests, Kruskal Wallis-H, Mann-Whitney U tests have been applied. As a result of the research, it has been understood that the teachers have a positive approach about the principles of the curriculum, but among the opinions of the teachers, there is a significant differentiation in their academic background and years of service.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Müzik Eğitim, Özel Spor Bilimleri Aile Çalışmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Işıkgöz M (2015). Ortaokul Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Temel İlkelerine İlişkin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri (Sakarya İli Örneği). , 27 - 41.
Chicago Işıkgöz Mustafa Enes Ortaokul Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Temel İlkelerine İlişkin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri (Sakarya İli Örneği). (2015): 27 - 41.
MLA Işıkgöz Mustafa Enes Ortaokul Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Temel İlkelerine İlişkin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri (Sakarya İli Örneği). , 2015, ss.27 - 41.
AMA Işıkgöz M Ortaokul Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Temel İlkelerine İlişkin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri (Sakarya İli Örneği). . 2015; 27 - 41.
Vancouver Işıkgöz M Ortaokul Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Temel İlkelerine İlişkin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri (Sakarya İli Örneği). . 2015; 27 - 41.
IEEE Işıkgöz M "Ortaokul Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Temel İlkelerine İlişkin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri (Sakarya İli Örneği)." , ss.27 - 41, 2015.
ISNAD Işıkgöz, Mustafa Enes. "Ortaokul Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Temel İlkelerine İlişkin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri (Sakarya İli Örneği)". (2015), 27-41.
APA Işıkgöz M (2015). Ortaokul Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Temel İlkelerine İlişkin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri (Sakarya İli Örneği). Sakarya University Journal of Education, 5(3), 27 - 41.
Chicago Işıkgöz Mustafa Enes Ortaokul Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Temel İlkelerine İlişkin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri (Sakarya İli Örneği). Sakarya University Journal of Education 5, no.3 (2015): 27 - 41.
MLA Işıkgöz Mustafa Enes Ortaokul Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Temel İlkelerine İlişkin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri (Sakarya İli Örneği). Sakarya University Journal of Education, vol.5, no.3, 2015, ss.27 - 41.
AMA Işıkgöz M Ortaokul Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Temel İlkelerine İlişkin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri (Sakarya İli Örneği). Sakarya University Journal of Education. 2015; 5(3): 27 - 41.
Vancouver Işıkgöz M Ortaokul Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Temel İlkelerine İlişkin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri (Sakarya İli Örneği). Sakarya University Journal of Education. 2015; 5(3): 27 - 41.
IEEE Işıkgöz M "Ortaokul Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Temel İlkelerine İlişkin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri (Sakarya İli Örneği)." Sakarya University Journal of Education, 5, ss.27 - 41, 2015.
ISNAD Işıkgöz, Mustafa Enes. "Ortaokul Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Temel İlkelerine İlişkin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri (Sakarya İli Örneği)". Sakarya University Journal of Education 5/3 (2015), 27-41.