Yıl: 2015 Cilt: 5 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 67 - 74 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Algılanan Öz-Düzenleme Ölçeği'nin Geliştirilmesi:Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Öz:
Çalışmada Algılanan Öz-düzenleme Ölçeği'ni geliştirmek amaçlanmıştır. Araştırma 604 ortaokul öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada yapılan açımlayıcı faktör analizi sonucunda ölçekte yer alan16 maddenin iki faktörde toplandığını sonucuna ulaşılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda toplam varyansın % 54.3'ünü açıklanmıştır. Ölçeğin iki faktörlü yapısının doğrulanması amacıyla yapılan doğrulayıcı faktör analizinde Ki-kare (x2= 147.60, sd= 95,p=0.00) değerinin anlamlı olduğu görülmüştür. Uyum indeksi değerleri ise RMSEA= .042, NFI= .98, CFI= .99, IFI= .99, RFI= .97, CFI= .99, GFI= .94, AGFI= .92, SRMR= .035 olarak bulunmuştur. Cronbach alfa iç tutarlılık güvenirlik katsayıları ölçeğin bütünü için .90, açık olma alt ölçeği için .84, arayış alt ölçeği için .82 olarak bulunmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular algılanan öz düzenleme ölçeğinin geçerli ve güvenilir olduğunu göstermektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Development of Perceived Self-Regulation Scale: Validity and Reliability Study

Öz:
The aim of this research is to examine the validity and reliability of the Perceived Self-regulation Scale. The sample of this study consisted of 604 secondary school students. Results of confirmatory factor analysis demonstrated that the sixteen items loaded on two factors have emerged which account for the 54.3% of the total variance. Confirmatory factor analysis showed that the two-factor model fitted the data (x2= 147.60, sd= 95,p=0.00, RMSEA= .042, NFI= .98, CFI= .99, IFI= .99, RFI= .97, CFI= .99, GFI= .94, AGFI= .92, SRMR= .035). The internal consistencies were .90 for entire scale. According to these findings the Perceived Self-regulation Scale can be named as a valid and reliable instrument that could be used in the field of education.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akın,A., Arslan,S.,Arslan,N.,Uysal,R. ve Sahranç,Ü. (2015). Self-control management and internet addic- tion. International Online Journal of Educational Sciences, 7 (3), 95-100
  • Arslan, S. (2014). An investigation of the relationships between metacognition and selfregulation with structural equation. International Online Journal of Educational Sciences, 6 (3), 603-611.
  • Boekaerts, M. ve Corno, L. (2005). Self-regulation in the classroom: A perspective on assessment and intervention. Applied Psychology, 54(2), 199-231.
  • Büyüköztürk, S. (2007). Veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık..
  • Hu, L. T., & Bentler, P. M. (1999). Cutoff criteria for fit indexes in covariance structural analysis: Conventional criteria versus new alternatives. Structural Equation Modeling, 6, 1-55.
  • Iiskala, T., Vauras, M., ve Lehtinen, E. (2004). Socially shared metacognition in peer learning? Hellenic Journal of Psychology, 1, 147-178.
  • Pintrich, P. R. (1995). Understanding self-regulated learning. In P. R. Pintrich (Ed.), Understanding self- regulated learning. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Pintrich, P. R. (2003). A motivational science perspective on the role of student motivation in learning and teaching contexts. Journal of Educational Psychology, 95, 667-686
  • Schunk, D.H., & Zimmerman, B.J. (Eds.). (1994). Self- regulation of learning and performance: Issues and educational applications. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2007). Using multivariate statistics. Boston: Allyn and Bacon.
  • Vauras, M., Iiskala, T., Kajamies, A., Kinnunen, R., ve Lehtinen, E. (2003). Shared regulation and motiva- tion of collaborating peers: A case analysis. Psychologia, An International Journal of Psychology in the Orient, 46 (1), 19-37.
  • Vygotsky, L. S. (1978). Mind in society. Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Winne, P. H. (1997). Experimenting to bootstrap self-regulated learning. Journal of Educational Psychology, 89, 397-410.
  • Winne, P. H. (2001). Self-regulated learning viewed from models of information processing. In B. J. Zimmerman ve D. H. Schunk (Eds.), Self-regulated learning and academic achievement: Theoretical perspec- tives (2nd ed., pp. 153-189). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates
  • Zohar, A. ve Ben David A. (2008) . Explicit teaching of meta-strategic knowledge in authentic classroom situations. Metacognition Learning, 3(1), 59-82.
  • Zohar, A. ve Dori, J,Y. (2012). Metacognition in science education: Trends in current research.Springer.
APA Arslan S, Gelişli Y (2015). Algılanan Öz-Düzenleme Ölçeği'nin Geliştirilmesi:Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. , 67 - 74.
Chicago Arslan Serhat,Gelişli Yücel Algılanan Öz-Düzenleme Ölçeği'nin Geliştirilmesi:Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. (2015): 67 - 74.
MLA Arslan Serhat,Gelişli Yücel Algılanan Öz-Düzenleme Ölçeği'nin Geliştirilmesi:Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. , 2015, ss.67 - 74.
AMA Arslan S,Gelişli Y Algılanan Öz-Düzenleme Ölçeği'nin Geliştirilmesi:Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. . 2015; 67 - 74.
Vancouver Arslan S,Gelişli Y Algılanan Öz-Düzenleme Ölçeği'nin Geliştirilmesi:Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. . 2015; 67 - 74.
IEEE Arslan S,Gelişli Y "Algılanan Öz-Düzenleme Ölçeği'nin Geliştirilmesi:Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması." , ss.67 - 74, 2015.
ISNAD Arslan, Serhat - Gelişli, Yücel. "Algılanan Öz-Düzenleme Ölçeği'nin Geliştirilmesi:Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması". (2015), 67-74.
APA Arslan S, Gelişli Y (2015). Algılanan Öz-Düzenleme Ölçeği'nin Geliştirilmesi:Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Sakarya University Journal of Education, 5(3), 67 - 74.
Chicago Arslan Serhat,Gelişli Yücel Algılanan Öz-Düzenleme Ölçeği'nin Geliştirilmesi:Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Sakarya University Journal of Education 5, no.3 (2015): 67 - 74.
MLA Arslan Serhat,Gelişli Yücel Algılanan Öz-Düzenleme Ölçeği'nin Geliştirilmesi:Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Sakarya University Journal of Education, vol.5, no.3, 2015, ss.67 - 74.
AMA Arslan S,Gelişli Y Algılanan Öz-Düzenleme Ölçeği'nin Geliştirilmesi:Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Sakarya University Journal of Education. 2015; 5(3): 67 - 74.
Vancouver Arslan S,Gelişli Y Algılanan Öz-Düzenleme Ölçeği'nin Geliştirilmesi:Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Sakarya University Journal of Education. 2015; 5(3): 67 - 74.
IEEE Arslan S,Gelişli Y "Algılanan Öz-Düzenleme Ölçeği'nin Geliştirilmesi:Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması." Sakarya University Journal of Education, 5, ss.67 - 74, 2015.
ISNAD Arslan, Serhat - Gelişli, Yücel. "Algılanan Öz-Düzenleme Ölçeği'nin Geliştirilmesi:Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması". Sakarya University Journal of Education 5/3 (2015), 67-74.