Ağızdan Ağıza İletişim İle Tüketici Odaklı Marka Değeri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Tur Operatörleri ve Seyahat Acenteleri Müşterileri Üzerine Bir Uygulama

Yıl: 2015 Cilt: 12 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 64 - 81 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Ağızdan Ağıza İletişim İle Tüketici Odaklı Marka Değeri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Tur Operatörleri ve Seyahat Acenteleri Müşterileri Üzerine Bir Uygulama

Öz:
Bu çalışmanın temel amacı, ağızdan ağıza iletişimin (AAİ) tüketici odaklı marka değeri üzerine etkisinin ölçülmesidir. Bu amaçla Muğla İline seyahat işletmeleri aracılığıyla tatil amacıyla gelen Alman, Rus ve İngiliz turistler üzerine bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. 1500 katılımcıya uygulanan anket çalışmasının verileri faktör analizine tabii tutulduktan sonra AAİ'nin marka değeri üzerindeki etkisi kanonik korelasyon analizi ile incelenmiştir. Çalışma, örneklem büyüklüğü, AAİ ve marka değeri kavramlarını birlikte ele alması ve turizm literatüründe kanonik korelasyon analizinin bir uygulaması olması açısından önem taşımaktadır. Araştırma sonucunda AAİ'nin %19'unun marka değeri tarafından açıklandığı, marka değerinin ise %23'ünün AAİ tarafından açıklandığı tespit edilmiştir
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm

The Analysıs of the Relationship Between Word of Mouth Communication and Customer Based Brand Equıiy an Applicatıon on the Customers of Tour Operators and Travel Agencies

Öz:
Main purpose of this study is to measure the effect of WOM on consumer based brand equity. For this purpose, results of the questionnaire, applied on German, Russian and English tourists who came to Muğla for holiday purpose through the travel agencies, are given. The survey data which is applied to 1500 participants were examined by canonical correlation analysis after factor analysis. The importance of this study has 3 tenets; its sample size, its approach to co-analyze WOM and brand value conceps and its canonic correlation analysis implementation in tourism literature. This research puts forward that, 19 % of the WOM is explained by brand value, while 23 % of the brand value is explained by WOM
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
  • Aaker, D.A.(2009), Güçlü Markalar Yaratmak (Çeviri:Erdem Demir), İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Aaker, D.A.(1991), Managing Brand Equity: Capitalizing On The Value of a Brand Name, New York: Free Press.
  • Akar, E.(2009) 'Pazarlama Bağlamında Geleneksel ve İnternette Ağızdan Ağıza
APA GÜLMEZ M, ÖZALTIN TÜRKER G (2015). Ağızdan Ağıza İletişim İle Tüketici Odaklı Marka Değeri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Tur Operatörleri ve Seyahat Acenteleri Müşterileri Üzerine Bir Uygulama. , 64 - 81.
Chicago GÜLMEZ MUSTAFA,ÖZALTIN TÜRKER GÜLAY Ağızdan Ağıza İletişim İle Tüketici Odaklı Marka Değeri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Tur Operatörleri ve Seyahat Acenteleri Müşterileri Üzerine Bir Uygulama. (2015): 64 - 81.
MLA GÜLMEZ MUSTAFA,ÖZALTIN TÜRKER GÜLAY Ağızdan Ağıza İletişim İle Tüketici Odaklı Marka Değeri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Tur Operatörleri ve Seyahat Acenteleri Müşterileri Üzerine Bir Uygulama. , 2015, ss.64 - 81.
AMA GÜLMEZ M,ÖZALTIN TÜRKER G Ağızdan Ağıza İletişim İle Tüketici Odaklı Marka Değeri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Tur Operatörleri ve Seyahat Acenteleri Müşterileri Üzerine Bir Uygulama. . 2015; 64 - 81.
Vancouver GÜLMEZ M,ÖZALTIN TÜRKER G Ağızdan Ağıza İletişim İle Tüketici Odaklı Marka Değeri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Tur Operatörleri ve Seyahat Acenteleri Müşterileri Üzerine Bir Uygulama. . 2015; 64 - 81.
IEEE GÜLMEZ M,ÖZALTIN TÜRKER G "Ağızdan Ağıza İletişim İle Tüketici Odaklı Marka Değeri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Tur Operatörleri ve Seyahat Acenteleri Müşterileri Üzerine Bir Uygulama." , ss.64 - 81, 2015.
ISNAD GÜLMEZ, MUSTAFA - ÖZALTIN TÜRKER, GÜLAY. "Ağızdan Ağıza İletişim İle Tüketici Odaklı Marka Değeri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Tur Operatörleri ve Seyahat Acenteleri Müşterileri Üzerine Bir Uygulama". (2015), 64-81.
APA GÜLMEZ M, ÖZALTIN TÜRKER G (2015). Ağızdan Ağıza İletişim İle Tüketici Odaklı Marka Değeri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Tur Operatörleri ve Seyahat Acenteleri Müşterileri Üzerine Bir Uygulama. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 12(1), 64 - 81.
Chicago GÜLMEZ MUSTAFA,ÖZALTIN TÜRKER GÜLAY Ağızdan Ağıza İletişim İle Tüketici Odaklı Marka Değeri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Tur Operatörleri ve Seyahat Acenteleri Müşterileri Üzerine Bir Uygulama. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi 12, no.1 (2015): 64 - 81.
MLA GÜLMEZ MUSTAFA,ÖZALTIN TÜRKER GÜLAY Ağızdan Ağıza İletişim İle Tüketici Odaklı Marka Değeri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Tur Operatörleri ve Seyahat Acenteleri Müşterileri Üzerine Bir Uygulama. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, vol.12, no.1, 2015, ss.64 - 81.
AMA GÜLMEZ M,ÖZALTIN TÜRKER G Ağızdan Ağıza İletişim İle Tüketici Odaklı Marka Değeri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Tur Operatörleri ve Seyahat Acenteleri Müşterileri Üzerine Bir Uygulama. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi. 2015; 12(1): 64 - 81.
Vancouver GÜLMEZ M,ÖZALTIN TÜRKER G Ağızdan Ağıza İletişim İle Tüketici Odaklı Marka Değeri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Tur Operatörleri ve Seyahat Acenteleri Müşterileri Üzerine Bir Uygulama. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi. 2015; 12(1): 64 - 81.
IEEE GÜLMEZ M,ÖZALTIN TÜRKER G "Ağızdan Ağıza İletişim İle Tüketici Odaklı Marka Değeri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Tur Operatörleri ve Seyahat Acenteleri Müşterileri Üzerine Bir Uygulama." Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 12, ss.64 - 81, 2015.
ISNAD GÜLMEZ, MUSTAFA - ÖZALTIN TÜRKER, GÜLAY. "Ağızdan Ağıza İletişim İle Tüketici Odaklı Marka Değeri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Tur Operatörleri ve Seyahat Acenteleri Müşterileri Üzerine Bir Uygulama". Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi 12/1 (2015), 64-81.