Yıl: 2015 Cilt: 15 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 481 - 493 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Tüketicilerin Demogra k Özelliklerinin Online Alışveriş Davranışları Üzerine Etkileri

Öz:
Bu çalışmanın amacı, öğretim elemanlarının demogra k özellikleri ile online alışveriş yapma sıklıkları ve harcama tutarları arasında bir ilişkinin olup olmadığının belirlenmesi ve öğretim elemanlarının demogra k özelliklerine göre, online alışverişe yönelik algıladıkları risk ve faydalar arasında farklılık olup olmadığının incelenmesidir. Araştırmada, Trakya Bölgesi'ndeki üniversitelerde görev yapan öğretim elemanlarından anket yöntemiyle veri toplanmıştır. Verilerin analizi sonucunda, online satın alma davranışı ile katılımcıların gelir düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu ve online alışveriş sürecinin kendisine yönelik algıladıkları faydanın, yaş grupları itibari ile farklı olduğu görülmektedir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

The Eff ects of the Consumers' Demographic Characteristics on Online Shopping Behavior

Öz:
The aim of this study is to determine if there is a relationship between the demographic characteristics of the academic staff and their frequency of online shopping and spending amounts and in order to examine whether there are diff erences or not in terms of the perceived risks and bene ts for online shopping according to their demographical characteristics. In the study, the data were obtained from the academic staff working at the universities located in Thrace Region through the method of questionnaire. As a result of the data analysis, it is seen that there is a signi cant relationship between the online shopping behavior and the income levels of the participants and the perceived bene ts of online shopping process against itself vary according to diff erent age groups
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akhter, S. H.(2003). D g tal d v de and purchase n- tent on: Why demograph c psychology matters. Journal of Econom c Psychology, 24 (3): 321-327.
  • Akman, I. ve M shra, A. (2010). Gender, age and ncome d ff erences n nternet usage among employees n organ zat ons. Computers n Human Behav or, 26 (3): 482-490.
  • Algür, S. ve Ceng z, F. (2011). Türk Tüket c lere Göre Onl ne (Çevr m ç ) Alışver ş n R skler ve Yararları. Jour- nal of Yasar Un vers ty, 22 (6): 3666-3680.
  • Bagdon ene, L. ve Zemblyte, J. (2009). Onl ne Shop- p ng Mot vat on Factors and ? e r Eff ect on L thuan an Consumers. Econom cs & Management, 14: 367-374.
  • Bhatnagar, A. ve Ghose, S. (2004). Segment ng con- sumers based on the benef ts and r sks of nternet shop- p ng. Journal of Bus ness Research, 57 (12): 1352-1360.
  • Candan, B. ve Kurtuluş, K. (2003). İnternet kullanıcı- larının gıda, tem zl k ve k ş sel bakım ürünler nde sanal alış- ver ş yapma nedenler n bel rlemeye yönel k p lot b r araş- tırma. İkt sad ve İdar B l mler Derg s , 17 (1-2): 307-321.
  • Cyr, D. ve Bonann , C. (2005). Gender and webs te des gn n e-bus ness. Int. J. Electron c Bus ness, 3 (6): 565- 582.
  • D llon, T. W. ve Harry, L.R. (2004) Factors n uen- c ng consumers' e-commerce commod ty purchases, In- format on Technology, Learn ng, and Performance Journal, 22 (2): 1-12.
  • El bol, H. ve Kes c , B. (2004). Çağdaş şletmec l k açısından elektron k t caret. Selçuk Ün vers tes Sosyal B l mler Enst tüsü Derg s , (11), 303-329.
  • Makaleye ulaşılab l r adres:
  • (http://www.sosyalb l.selcuk.edu.tr/sos_mak/ma- kaleler/Burcu%20KES%C4%B0C%C4%B0%20 %20Hal l%20EL%C4%B0BOL/Elektron k%20T ca- ret%20.pdf). [12.11.2010].
  • Forsythe, S. ve Sh , B. (2003). Consumer patronage and r sk percept ons n Internet shopp ng. Journal of Bu- s ness Research, 56 (11): 867-875.
  • Forsythe, S., L u, C., Shannon, D., Gardner, L.C. (2006). Development of a scale to measure the perce ved benef ts and r sks of onl ne shopp ng. Journal of Interact - ve Market ng, 20 (2): 55-75.
  • Goldsm th, R.E. ve Flynn, L.R. (2004). Psycholog cal and behav oral dr vers of onl ne cloth ng purchase. Jour- nal of Fash on Market ng and Management, 8 (1): 84-95.
  • Ha r, C. F, Anderson, R. E., Tatham, R. L., Black, V. C. (1998). Mult var ate Data Analays s. 5th ed t on. New Jersey: Pr ntence Hall.
  • Ha r, C. F, Anderson, R. E., Tatham, R. L., Black, V. C. (2005). Mult var ate Data Analays s. 6th ed t on. New Jersey: Pr ntence Hall.
  • Hannah, B. ve Lybecker, K.M. (2010). Determ - nants of Recent Onl ne Purchas ng and the Percentage of Income Spent Onl ne. Internat onal Bus ness Research, 3 (4): 60-71.
  • Hasan, B. (2010). Explor ng gender d ff erences n on- l ne shopp ng att tude. Computers n Human Behav or, 26 (4): 597-601.
  • H lls, P. ve Argyle, M. (2003). Uses of the Internet and the r relat onsh ps w th nd v dual d ff erences n per- sonal ty. Computers n Human Behav or, 19 (1): 59-70.
  • Ja n, S.K. ve Ja n, M. (2011). Explor ng mpact of consumer and product character st cs on e-commerce adopt on: A study of consumers n Ind a. Journal of Tech- nology Management for Grow ng Econom es, 2 (2): 35-64.
  • Kau, A. K., Tang, Y. E., Ghose, S. (2003). Typology of onl ne shoppers. Journal of Consumer Market ng, 20 (2): 139-156.
  • Kayış, A. (2008). Güven l rl k Anal z . İç nde Şer f Kalaycı (Ed.). Spss Uygulamalı Çok Değ şkenl İstat st k Tekn kler : 403-424. Ankara: As l Yayın Dağıtım.
  • Kurtuldu, H.S., Karataş, M. (2005). İnternet banka- cılığında müşter terc hler üzer ne b r araştırma. I.Ü. S yasal B lg ler Fakültes Derg s , 33: 29-44.
  • Kurtuluş, K. (2008). Pazarlama araştırmaları. Gen ş- let lm ş 9. Basım, İstanbul: F l z K tapev .
  • L u, C. ve Forsythe, S. (2011). Exam n ng dr vers of onl ne purchase ntens ty: Moderat ng role of adopt on durat on n susta n ng post-adopt on onl ne shopp ng. Jo- urnal of Reta l ng and Consumer Serv ces, 18 (1): 101-109.
  • L u, C. ve Forsythe, S. (2010). Susta n ng Onl ne Shopp ng: Moderat ng Role of Onl ne Shopp ng Mot - ves. Journal of Internet Commerce, 9 (2): 83-103.
  • Özen, H. (2007). İnternetten satın alma davranışı le r sk ve fayda algılamaları arasındak lg . Yayınlanmamış Yüksek L sans Tez . İstanbul Ün vers tes , Sosyal B l mler Enst tüsü, İstanbul.
  • Özgüven, N. (2011). Tüket c ler n onl ne alışver şe karşı tutumları le demograf k özell kler arasındak l şk - n n anal z . KMÜ Sosyal ve Ekonom k Araştırmalar Derg - s , 13 (21): 47-54.
  • Porter, C.E. ve Donthu, N. (2006). Us ng the tech- nology acceptance model to expla n how att tudes deter- m ne Internet usage: ? e role of perce ved access barr ers and demograph cs. Journal of Bus ness Research, 59 (9): 999-1007.
  • Potosky, D. (2007). ? e Internet knowledge ( Know) measure. Computers n Human Behav or, 23 (6): 2760- 2777.
  • R chards, J. ve Shen, D. (2006). E-commerce adopt - on among Ch nese consumers: An exploratory study. Jo- umal of Intemat onal Consumer Market ng, 18 (3): 33-55.
  • R sh , B.J. (2008). An Emp r cal Study of Onl ne Shopp ng Behav our: A Factor Analys s Approach. Jour- nal of Market ng & Commun cat on, 3 (3): 40-49.
  • Roman, S. (2010). Relat onal consequences of per- ce ved decept on n onl ne shopp ng: ? e moderat ng roles of type of product, consumer's att tude toward the nternet and consumer's demograph cs. Journal of Bus ness Eth cs, 95 (3): 373-391.
  • Santana, S. ve Loure ro, S. (2010). Assess ng benef ts and r sks of onl ne shopp ng n Spa n and Scotland. Por- tuguese Journal of Management Stud es,15 (2): 161-172.
  • Sebast anell , R., Tam m , N., Rajan, M. (2008). Per- ce ved qual ty of onl ne shopp ng: Does gender make a d ff erence?. Journal of Internet Commerce, 7 (4): 445-469.
  • Shahrokh, Z.D., Sadagh an , J.S., T mas , S.M. (2012). Relat on between Iran an students' Demograph c and ntent on to nternet purchase. Interd sc pl nary Jour- nal of Contemporary Research In Bus ness, 3 (10): 433-441.
  • Slyke, C.V., Comunale, C.L., Belanger, F. (2002). Gender d ff erences n percept ons of web-based shop- p ng. Commun cat ons of ? e Acm, 45 (7): 82-86.
  • Sorce, P., Perott , V., W dr ck, S. (2005). Att tude and age d ff erences n onl ne buy ng. Internat onal Journal of Reta l & D str but on Management, 33 (2): 122-132.
  • Su, D. ve Huang, X. (2011). Research on onl ne shop- p ng ntent on of undergraduate consumer n Ch na-- based on the theory of planned behav or. Internat onal Bus ness Research, 4 (1): 86-92.
  • Tar q, A.N. ve Eddaoud , B. (2009). Assess ng the eff ect of trust and secur ty factors on consumers' w ll ng- ness for onl ne shopp ng among the urban Moroccans. Internat onal Journal of Bus ness and Management Sc ence, 2(1): 17-32.
  • Teo, T.S.H. ve Tan, J.S. (2002). Sen or execut ves percept ons of bus ness-to-consumer (B2C) onl ne mar- ket ng strateg es: the case of S ngapore. Internet Research: Electron c Network ng Appl cat ons and Pol cy, 12 (3): 258- 275.
  • Turan, A.H. (2008). "İnternet Alışver ş Tüket c Davranışını Bel rleyen Etmenler: Gel şt r lm ş Teknoloj Kabul Model (E-TAM) le B r Model Öner s ", Çanak- kale Onsek z Mart Ün vers tesAkadem k B l ş m 2008 Konferansı, 30 Ocak-1 Şubat, Çanakkale.
  • Ugr n, J.M., Pearson, J.M., Odom, M.D. (2007). Prof l ng cyber-slackers n the workplace: Demograph c, cultural, and workplace factors. Journal of Internet Com- merce, 6(3): 75-89.
  • Wang, M.S., Chen, C.C., Chang, S.C., Yang, Y.H. (2007). Eff ects of onl ne shopp ng att tudes, subject ve norms and control bel efs on onl ne shopp ng ntent ons: A test of the theory of planned behav our. Internat onal Journal of Management, 24 (2): 296-302.
  • Yang, K.C.C. (2005). Explor ng factors aff ect ng the adopt on of mob le commerce n S ngapore. Telemat cs and Informat cs, 22 (3): 257-277.
  • Yu, J. (2006). Market ng to Ch nese consumers on the nternet. Market ng Intell gence & Plann ng, 24 (4): 380-392.
  • Zhang, Y. (2005). Age, gender, and Internet att tu- des among employees n the bus ness world. Computers n Human Behav or, 21 (1): 1-10.
APA ÖZHAN Ş, Altuğ N (2015). Tüketicilerin Demogra k Özelliklerinin Online Alışveriş Davranışları Üzerine Etkileri. , 481 - 493.
Chicago ÖZHAN Şeniz,Altuğ Nevin Tüketicilerin Demogra k Özelliklerinin Online Alışveriş Davranışları Üzerine Etkileri. (2015): 481 - 493.
MLA ÖZHAN Şeniz,Altuğ Nevin Tüketicilerin Demogra k Özelliklerinin Online Alışveriş Davranışları Üzerine Etkileri. , 2015, ss.481 - 493.
AMA ÖZHAN Ş,Altuğ N Tüketicilerin Demogra k Özelliklerinin Online Alışveriş Davranışları Üzerine Etkileri. . 2015; 481 - 493.
Vancouver ÖZHAN Ş,Altuğ N Tüketicilerin Demogra k Özelliklerinin Online Alışveriş Davranışları Üzerine Etkileri. . 2015; 481 - 493.
IEEE ÖZHAN Ş,Altuğ N "Tüketicilerin Demogra k Özelliklerinin Online Alışveriş Davranışları Üzerine Etkileri." , ss.481 - 493, 2015.
ISNAD ÖZHAN, Şeniz - Altuğ, Nevin. "Tüketicilerin Demogra k Özelliklerinin Online Alışveriş Davranışları Üzerine Etkileri". (2015), 481-493.
APA ÖZHAN Ş, Altuğ N (2015). Tüketicilerin Demogra k Özelliklerinin Online Alışveriş Davranışları Üzerine Etkileri. Ege Akademik Bakış, 15(4), 481 - 493.
Chicago ÖZHAN Şeniz,Altuğ Nevin Tüketicilerin Demogra k Özelliklerinin Online Alışveriş Davranışları Üzerine Etkileri. Ege Akademik Bakış 15, no.4 (2015): 481 - 493.
MLA ÖZHAN Şeniz,Altuğ Nevin Tüketicilerin Demogra k Özelliklerinin Online Alışveriş Davranışları Üzerine Etkileri. Ege Akademik Bakış, vol.15, no.4, 2015, ss.481 - 493.
AMA ÖZHAN Ş,Altuğ N Tüketicilerin Demogra k Özelliklerinin Online Alışveriş Davranışları Üzerine Etkileri. Ege Akademik Bakış. 2015; 15(4): 481 - 493.
Vancouver ÖZHAN Ş,Altuğ N Tüketicilerin Demogra k Özelliklerinin Online Alışveriş Davranışları Üzerine Etkileri. Ege Akademik Bakış. 2015; 15(4): 481 - 493.
IEEE ÖZHAN Ş,Altuğ N "Tüketicilerin Demogra k Özelliklerinin Online Alışveriş Davranışları Üzerine Etkileri." Ege Akademik Bakış, 15, ss.481 - 493, 2015.
ISNAD ÖZHAN, Şeniz - Altuğ, Nevin. "Tüketicilerin Demogra k Özelliklerinin Online Alışveriş Davranışları Üzerine Etkileri". Ege Akademik Bakış 15/4 (2015), 481-493.