Yıl: 2015 Cilt: 23 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 1251 - 1276 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Katı Cisimlerin Alan Ve Hacimlerinin Matematiksel Model Ve Matematiksel Modelleme Yöntemiyle Öğretimine Yönelik Öğretmen Görüşleri

Öz:
Bu araştırmanın amacı ortaokul matematik öğretmenlerinin katıcisimlerde alan ve hacim kavramlarının öğretiminde kullandıkları matematiksel model ve matematiksel modelleme etkinliklerine yönelik görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma desenlerinden görüşme tekniğinin kullanıldığı bu araştırma, Erzurum ilinde görev yapan 10 ortaokul matematik öğretmeninin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri öğretmenler ile yapılan yarı-yapılandırılmış görüşmelerden elde edilmiş ve bu görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi ve betimsel analiz yöntemi kullanılarak değerlendirilmiştir. Görüşme yapılan öğretmenlerin katı cisimlerde alan ve hacim kavramlarının öğretiminde matematiksel modelleri kullandıkları fakat matematiksel modellemeyle ilgili yeterli bilgiye sahip olmadıkları için matematiksel modelleme etkinliklerini yeterince uygulamadıkları belirlenmiştir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Teachers' Views On The Instruction Of Area And Volume Concepts In Solid Objects With Matematical Models And Matematical Modeling Method

Öz:
The aim of this study is to determine secondary mathematics teachers' views on mathematical models and mathematical modeling activities that they utilize in the instruction of areas and volumes of solid objects. The interview technique, which is among the qualitative research designs, was used in this research. This research was conducted with the participation of 10 secondary mathematics teachers working in Erzurum city center. The data of the research were obtained with semi-structured interviews that were conducted to the teachers. The data obtained from these interviews were evaluated using the content analysis and descriptive analysis methods. It was found that the interviewed teachers used mathematical models in the instruction of area and volume concepts in solid objects but they did not adequately implement mathematical modeling activities since they did not have adequate knowledge on mathematical modeling
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÖZDEMİR BAKİ G, IŞIK A (2015). Katı Cisimlerin Alan Ve Hacimlerinin Matematiksel Model Ve Matematiksel Modelleme Yöntemiyle Öğretimine Yönelik Öğretmen Görüşleri. , 1251 - 1276.
Chicago ÖZDEMİR BAKİ Gülşah,IŞIK Ahmet Katı Cisimlerin Alan Ve Hacimlerinin Matematiksel Model Ve Matematiksel Modelleme Yöntemiyle Öğretimine Yönelik Öğretmen Görüşleri. (2015): 1251 - 1276.
MLA ÖZDEMİR BAKİ Gülşah,IŞIK Ahmet Katı Cisimlerin Alan Ve Hacimlerinin Matematiksel Model Ve Matematiksel Modelleme Yöntemiyle Öğretimine Yönelik Öğretmen Görüşleri. , 2015, ss.1251 - 1276.
AMA ÖZDEMİR BAKİ G,IŞIK A Katı Cisimlerin Alan Ve Hacimlerinin Matematiksel Model Ve Matematiksel Modelleme Yöntemiyle Öğretimine Yönelik Öğretmen Görüşleri. . 2015; 1251 - 1276.
Vancouver ÖZDEMİR BAKİ G,IŞIK A Katı Cisimlerin Alan Ve Hacimlerinin Matematiksel Model Ve Matematiksel Modelleme Yöntemiyle Öğretimine Yönelik Öğretmen Görüşleri. . 2015; 1251 - 1276.
IEEE ÖZDEMİR BAKİ G,IŞIK A "Katı Cisimlerin Alan Ve Hacimlerinin Matematiksel Model Ve Matematiksel Modelleme Yöntemiyle Öğretimine Yönelik Öğretmen Görüşleri." , ss.1251 - 1276, 2015.
ISNAD ÖZDEMİR BAKİ, Gülşah - IŞIK, Ahmet. "Katı Cisimlerin Alan Ve Hacimlerinin Matematiksel Model Ve Matematiksel Modelleme Yöntemiyle Öğretimine Yönelik Öğretmen Görüşleri". (2015), 1251-1276.
APA ÖZDEMİR BAKİ G, IŞIK A (2015). Katı Cisimlerin Alan Ve Hacimlerinin Matematiksel Model Ve Matematiksel Modelleme Yöntemiyle Öğretimine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1251 - 1276.
Chicago ÖZDEMİR BAKİ Gülşah,IŞIK Ahmet Katı Cisimlerin Alan Ve Hacimlerinin Matematiksel Model Ve Matematiksel Modelleme Yöntemiyle Öğretimine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 23, no.3 (2015): 1251 - 1276.
MLA ÖZDEMİR BAKİ Gülşah,IŞIK Ahmet Katı Cisimlerin Alan Ve Hacimlerinin Matematiksel Model Ve Matematiksel Modelleme Yöntemiyle Öğretimine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.23, no.3, 2015, ss.1251 - 1276.
AMA ÖZDEMİR BAKİ G,IŞIK A Katı Cisimlerin Alan Ve Hacimlerinin Matematiksel Model Ve Matematiksel Modelleme Yöntemiyle Öğretimine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2015; 23(3): 1251 - 1276.
Vancouver ÖZDEMİR BAKİ G,IŞIK A Katı Cisimlerin Alan Ve Hacimlerinin Matematiksel Model Ve Matematiksel Modelleme Yöntemiyle Öğretimine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2015; 23(3): 1251 - 1276.
IEEE ÖZDEMİR BAKİ G,IŞIK A "Katı Cisimlerin Alan Ve Hacimlerinin Matematiksel Model Ve Matematiksel Modelleme Yöntemiyle Öğretimine Yönelik Öğretmen Görüşleri." Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23, ss.1251 - 1276, 2015.
ISNAD ÖZDEMİR BAKİ, Gülşah - IŞIK, Ahmet. "Katı Cisimlerin Alan Ve Hacimlerinin Matematiksel Model Ve Matematiksel Modelleme Yöntemiyle Öğretimine Yönelik Öğretmen Görüşleri". Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 23/3 (2015), 1251-1276.