Yıl: 2015 Cilt: 23 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 549 - 564 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğrenme Stillerine Göre Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Başarı Ve Kaygı Düzeyleri

Öz:
Bu araştırmanın amacı öğrenme stillerine göre ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin matematik dersi başarı ve kaygı düzeylerini incelemek ve bu düzeylerin öğrencilerin cinsiyetlerine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini ortaya çıkarmaktır. Araştırmaya İzmir İli Karşıyaka İlçesinden seçilen sekiz ortaokulda öğrenim gören 692 yedinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırmada Kolb tarafından geliştirilen, Gencel (2006) tarafından Türkçeye uyarlanan Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri-III (KÖSE-III) ve Erol (1989) tarafından geliştirilen Matematik Kaygısı Ölçeği (MKÖ) kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin başarı düzeylerini ölçmek için öğrencilerin 2010-2011 I. Dönem matematik dersi karne notları kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin genel olarak değiştirme öğrenme stilini (% 33,7) tercih ettikleri; öğrencilerin öğrenme stilleri ile cinsiyetleri arasında anlamlı bir fark olmadığı; öğrencilerin öğrenme stillerine göre matematik başarılarının ve matematik kaygılarının anlamlı düzeyde farklılaşmadığı saptanmıştır
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

The Achievement And Anxiety Levels Of Secondary School Students In Math Lesson According To Their

Öz:
The purpose of this research is to identify the achievement and anxiety levels of secondary school students in math lesson according to their learning styles and whether this situation is differing significantly according to students' genders or not. Six hundred ninety two (692) 7th grade students ,who were selected from eight secondary schools in Karşıyaka in İzmir, joined in the research. Kolb Learning Styles Inventory-III which was developed by Kolb,adapted to Turkish by Gencel (2006), and Math Anxiety Scale which was developed by Erol (1989) were used. 2010/2011 first semester maths lesson school reports of the students were used to measure students' math achievement, also. The findings of the research, it was found that students generally prefer diverging learning style (%33,7); there isn't a meaningful difference between students' learning styles and their gender; students' math achievements and math anxiety don't differ significantly according to their learning styles
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA COŞKUN N, YILDIZ DEMİRTAŞ V (2015). Öğrenme Stillerine Göre Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Başarı Ve Kaygı Düzeyleri. , 549 - 564.
Chicago COŞKUN Nihan,YILDIZ DEMİRTAŞ VESİLE Öğrenme Stillerine Göre Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Başarı Ve Kaygı Düzeyleri. (2015): 549 - 564.
MLA COŞKUN Nihan,YILDIZ DEMİRTAŞ VESİLE Öğrenme Stillerine Göre Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Başarı Ve Kaygı Düzeyleri. , 2015, ss.549 - 564.
AMA COŞKUN N,YILDIZ DEMİRTAŞ V Öğrenme Stillerine Göre Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Başarı Ve Kaygı Düzeyleri. . 2015; 549 - 564.
Vancouver COŞKUN N,YILDIZ DEMİRTAŞ V Öğrenme Stillerine Göre Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Başarı Ve Kaygı Düzeyleri. . 2015; 549 - 564.
IEEE COŞKUN N,YILDIZ DEMİRTAŞ V "Öğrenme Stillerine Göre Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Başarı Ve Kaygı Düzeyleri." , ss.549 - 564, 2015.
ISNAD COŞKUN, Nihan - YILDIZ DEMİRTAŞ, VESİLE. "Öğrenme Stillerine Göre Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Başarı Ve Kaygı Düzeyleri". (2015), 549-564.
APA COŞKUN N, YILDIZ DEMİRTAŞ V (2015). Öğrenme Stillerine Göre Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Başarı Ve Kaygı Düzeyleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(2), 549 - 564.
Chicago COŞKUN Nihan,YILDIZ DEMİRTAŞ VESİLE Öğrenme Stillerine Göre Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Başarı Ve Kaygı Düzeyleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 23, no.2 (2015): 549 - 564.
MLA COŞKUN Nihan,YILDIZ DEMİRTAŞ VESİLE Öğrenme Stillerine Göre Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Başarı Ve Kaygı Düzeyleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.23, no.2, 2015, ss.549 - 564.
AMA COŞKUN N,YILDIZ DEMİRTAŞ V Öğrenme Stillerine Göre Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Başarı Ve Kaygı Düzeyleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2015; 23(2): 549 - 564.
Vancouver COŞKUN N,YILDIZ DEMİRTAŞ V Öğrenme Stillerine Göre Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Başarı Ve Kaygı Düzeyleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2015; 23(2): 549 - 564.
IEEE COŞKUN N,YILDIZ DEMİRTAŞ V "Öğrenme Stillerine Göre Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Başarı Ve Kaygı Düzeyleri." Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23, ss.549 - 564, 2015.
ISNAD COŞKUN, Nihan - YILDIZ DEMİRTAŞ, VESİLE. "Öğrenme Stillerine Göre Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Başarı Ve Kaygı Düzeyleri". Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 23/2 (2015), 549-564.