Yıl: 2015 Cilt: 3 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 39 - 55 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Yerel Pazarlarda Tüketicilerin GSM Operatörlerini Algılamalarını Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma

Öz:
Teknoloji alanındaki gelişmelerin sonucunda mobil iletişim, diğer alanlara kıyasla oldukça hızlı gelişen sektör olmuştur. Sektörde faaliyet gösteren GSM operatör firmaları, abone sayılarını artırabilmek amacıyla ulusal ölçekte pazarlama faaliyetlerini sürdürürken, yerel düzeyde bir takım ayrıntıları fark edememe riskiyle karşı karşıya kalmaktadırlar. Operatör değiştirme eğiliminin yüksek olduğu sektörde, müşterileri bu değişime sürükleyen etkenlerin bilinmesi ve bu doğrultuda pazarlama faaliyetlerinin planlanması önem arz etmektedir. Çalışmanın temel hedefi yerel düzeyde tüketicilerin, operatör firmaları algılamalarını tespit etmek ve firmaların bu konuda ihtiyaç duyduğu bilgiyi sağlayabilmektir. Veri analizi neticesinde tüketicilerin operatör işletmeyi, çekim kalitesi, memnuniyet, bağlılık ve adalet algısı olmak üzere dört farklı boyutta değerlendirdikleri tespit edilmiştir. Bu boyutlara göre iller arasında ve tüketicilerin yaşı ile eğitim seviyesine göre operatör firmaları algılamalarında farklılıklarının olduğu belirlenmiştir
Anahtar Kelime:

Konular: İşletme İktisat

A Study to Investigate Consume rs' Perception Towards The GsmOperators in Local Markets

Öz:
As a result of advances in the field of technology, mobile communication sector has been growing very fast compared to other areas. Enterprises which are operating in the sector, are faced with the risk of inability to recognize a set of details at the local level, while continuing its marketing activities on a national scale in order to increase the number of subscribers. In sector there is high tendency to change operator, and so it is important to know the factors that led customers to this change and planning marketing activities in this direction. The main objective of this study is determining the the perception of enterprises by the consumers at the local level and providing the information that enterprises need on this issue. After data analysis it was determined that consumers are evaluating operator enterprises in four different dimensions: the quality of gravity, satisfaction,                                                                                                                            Öğr.  Gör.  Dr.,  Ahi  Evran  Üniversitesi,  Kaman  MYO,  baltuntas@ahievran.edu.tr  2  Yrd.  Doç.  Dr.,  Karabük  Üniversitesi,  İşletme  Fakültesi,  mustafahk@karabuk.edu.tr  3  Öğr.  Gör.,  Ahi  Evran  Üniversitesi,  MYO,  hoozdemir@ahievran.edu.tr  loyalty and sense of justice. According to these dimensions and also by the level of education and age of the consumers it is determined that there are differences in perception of enterprises among the provinces
Anahtar Kelime:

Konular: İşletme İktisat
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aktuğlu, I.K. (2008). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler.   İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Aksoy, T. (2014). Marka algısı, marka kişiliği. Temel Aksoy Web Sitesi. 8 Temmuz 2014 tarihinde http://www.temelaksoy.com/etiket/marka-algisi/
  • Altunışık, R., Özdemir, Ş. ve Torlak, Ö. (2007). Pazarlamaya Giriş, Genişletilmiş 2. Baskı, Adapazarı: Sakarya Yayınevi.
  • Balantyne, R., Warren, A. ve Nobbs, K. (2006). The Evolution of Brand Choice. The Journal of Brand Management. 13, 4/5 June, 339-352.
  • Brodie, R. J., Whittome, J. R., & Brush, G. J. (2009). Investigating the service brand: A customer value perspective. Journal of Business Research, 62(3), 345-355.
  • Cengiz, E. (2008). Üniversite Eğitim Hizmetlerinde Algılanan hizmet Kalitesine Göre Pazar Bölümlendirme:
  • Karadeniz Teknik Üniversite İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Örneği. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (16) 2008/2:48-67.
  • Choong L.H., (1998). The theory of reasoned action applied to brand loyalty. Journal of Product & Brand
  • Management, Vol. 7 Iss: 1, pp.51 - 61
  • Erdil, S.T. ve Y. Uzun (2009). Marka Olmak, İstanbul: Beta Yayın.
  • Fornell, C. (1992). A national customer satisfaction barometer: The Swedish experience. the Journal of Marketing, 6-21.
  • Gegez, E. (2007). Pazarlama Araştırmaları, Genişletilmiş 2.Baskı, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Hansen, H., Samuelsen, B. M., & Silseth, P. R. (2008). Customer perceived value in BtB service relationships:
  • Investigating the importance of corporate reputation. Industrial Marketing Management, 37(2), 206-217. İslamoğlu, A. H. (2008). Pazarlama Yönetimi, 4.Baskı, İstanbul: Beta Yayın.
  • Karagöz, Y., Çatı, K., ve Koçoğlu, C.M. (2009). Cep Telefonu ve Operatör Tercihinde Etkili Olabilecek
  • Faktörlerin Demografik Özelliklere Bağlı Olarak İrdelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi S.B.E. Dergisi, (23): 7- Kotler, P. ve Armstrong, G. (2004). Principles of Marketing, 10th Edition, 07458 New Jersey, USA: Pearson
  • Education International, Prentice Hall. Kotler, P. (2001). Marketing Management Millenium Edition, USA: Prentice Hall.
  • Lamb, C. W., Hair, J., McDaniel, C. (1996). Marketing, 3rd. Ed., Ohio, USA: Thomson
  • Leyla, Ö., Burul, B.G. ve Gültekin, B. (2013). Bankacılık Sektöründe Müşteri Değerinin Marka Algıları ve Müşteri Sadakati Çerçevesinde İncelenmesi. Sosyoekonomi, 19(19).
  • Nakip, M. (2006).Pazarlama Araştırmaları: Teknikler ve SPSS Uygulamalar, Ankara: Seçkin Yay.
  • Oh, H. (2000). The effect of brand class, brand awareness, and price on customer value and behavioral intentions. Journal of Hospitality & Tourism Research, 24(2), 136-162.
  • Özer, N. (2009). Algılama ve Pazarlama Uygulamaları. Paradoks, Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, www.paradoks.org ISSN 1305-7979, Y:5, S:1.
  • Pallant, J. (2005). SPSS Survival Manual, United Kingdom: Open University Press.
  • Parasuraman, A., Zeithaml, V. A., & Berry, L. (2004). SERVQUAL: a multiple-item scale for measuring consumer perceptions of service quality. Retailing: Crit Concepts, 64(1), 140.
  • Robinson, P., Shaver, R., & Wrightsman, S. (1991). Criteria For Scale Selection And Evaluation. John P.
  • Robinson, Phillip R. Shaver, Lawrence S. Wrightsman (Ed). Measures Of Personality And Social Psychological Attitudes, pp.1-16. San Diego, CA. Sekaran, U. (2000). Research Methods For Business: A Skill-Building Approach. 3rd. Ed. New York: John Wiley and Sons.
  • Sevim, Ş., Taşkın E. ve Aksoy, Ö. (2007). Pazarın Algılanan Marka İmajına Göre Bölümlendirilmesi: Turkcell
  • Örneği. Pazarlama Dünyası, Kasım, 2007.
  • Skinner, S. J. (1994) Marketing, 2nd Ed. USA: Houghton Miflin Co.
  • Smith, W. (1956). Product differentation and market segmentation as alternative marke-ting strategies. Journal of Marketing, Vol:21, pp.3-8.
  • Trout, J. ve Ries, A. (2006). Pazarlamanın 22 Kuralı, Çev. Murat Yaz, İstanbul:Mediacat Yayınları.
  • Türkiye Elektronik Haberleşme Sektörü, (2015). Üç Aylık Pazar Verileri Raporu. Mart 2015 http://www.tk.gov.tr/kutuphane_ve_veribankasi/pazar_verileri/ucaylik14_4.pdf
  • Wedel, M., W.A. Kamakura (2000). Market Segmentation: Conceptual and Methodological Foundations, 2nd
  • Ed. USA: Kluwer Academic Publishers. Yükselen, C.(2010). Pazarlama: İlkeler-Yönetim, Ankara: Detay Yayıncılık.
APA ALTUNTAŞ B, Karaarslan M, ÖZDEMİR H (2015). Yerel Pazarlarda Tüketicilerin GSM Operatörlerini Algılamalarını Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma. , 39 - 55.
Chicago ALTUNTAŞ BAŞAR,Karaarslan Mustafa Halid,ÖZDEMİR HALİL ÖZCAN Yerel Pazarlarda Tüketicilerin GSM Operatörlerini Algılamalarını Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma. (2015): 39 - 55.
MLA ALTUNTAŞ BAŞAR,Karaarslan Mustafa Halid,ÖZDEMİR HALİL ÖZCAN Yerel Pazarlarda Tüketicilerin GSM Operatörlerini Algılamalarını Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma. , 2015, ss.39 - 55.
AMA ALTUNTAŞ B,Karaarslan M,ÖZDEMİR H Yerel Pazarlarda Tüketicilerin GSM Operatörlerini Algılamalarını Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma. . 2015; 39 - 55.
Vancouver ALTUNTAŞ B,Karaarslan M,ÖZDEMİR H Yerel Pazarlarda Tüketicilerin GSM Operatörlerini Algılamalarını Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma. . 2015; 39 - 55.
IEEE ALTUNTAŞ B,Karaarslan M,ÖZDEMİR H "Yerel Pazarlarda Tüketicilerin GSM Operatörlerini Algılamalarını Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma." , ss.39 - 55, 2015.
ISNAD ALTUNTAŞ, BAŞAR vd. "Yerel Pazarlarda Tüketicilerin GSM Operatörlerini Algılamalarını Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma". (2015), 39-55.
APA ALTUNTAŞ B, Karaarslan M, ÖZDEMİR H (2015). Yerel Pazarlarda Tüketicilerin GSM Operatörlerini Algılamalarını Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma. Business and Management Studies: An International Journal, 3(1), 39 - 55.
Chicago ALTUNTAŞ BAŞAR,Karaarslan Mustafa Halid,ÖZDEMİR HALİL ÖZCAN Yerel Pazarlarda Tüketicilerin GSM Operatörlerini Algılamalarını Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma. Business and Management Studies: An International Journal 3, no.1 (2015): 39 - 55.
MLA ALTUNTAŞ BAŞAR,Karaarslan Mustafa Halid,ÖZDEMİR HALİL ÖZCAN Yerel Pazarlarda Tüketicilerin GSM Operatörlerini Algılamalarını Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma. Business and Management Studies: An International Journal, vol.3, no.1, 2015, ss.39 - 55.
AMA ALTUNTAŞ B,Karaarslan M,ÖZDEMİR H Yerel Pazarlarda Tüketicilerin GSM Operatörlerini Algılamalarını Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma. Business and Management Studies: An International Journal. 2015; 3(1): 39 - 55.
Vancouver ALTUNTAŞ B,Karaarslan M,ÖZDEMİR H Yerel Pazarlarda Tüketicilerin GSM Operatörlerini Algılamalarını Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma. Business and Management Studies: An International Journal. 2015; 3(1): 39 - 55.
IEEE ALTUNTAŞ B,Karaarslan M,ÖZDEMİR H "Yerel Pazarlarda Tüketicilerin GSM Operatörlerini Algılamalarını Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma." Business and Management Studies: An International Journal, 3, ss.39 - 55, 2015.
ISNAD ALTUNTAŞ, BAŞAR vd. "Yerel Pazarlarda Tüketicilerin GSM Operatörlerini Algılamalarını Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma". Business and Management Studies: An International Journal 3/1 (2015), 39-55.