Yıl: 2015 Cilt: 4 Sayı: 12 Sayfa Aralığı: 114 - 128 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

THE EVALUATION OF ATTITUDES AND VIEWS OF PRESERVICE TEACHERS ON QUANTUM-BASED LEARNING

Öz:
Kuantum Temelli Öğrenme, gerçeklik ve kesinlik gibi kavramlardan uzak, çoklu zeka, holistik eğitim, not alma, hızlı yazma, odaklanma, iletişim, hafıza teknikleri, yaşam boyu eğitim ve nörofizyolojik yaklaşım gibi birçok kavram, model ve yaklaşımı içine alan ve daha çok olasılıklar üzerinde duran bütüncül bir öğrenme modelidir. Her yaş grubuna uygulanabilen bu model öğrenci merkezli olup bireyin kendi enerjisinden yola çıkarak, kesin olan bilgileri bir kenara bırakıp kişinin bilgiye kendi kendine ulaşmasını sağlamaktadır. Bu araştırmanın amacı; Eğitim Fakültelerinde okuyan öğrencilerin, Kuantum Temelli Öğrenme Modeli hakkındaki görüşlerini bazı demografik değişkenler de göz önünde bulundurularak belirlemeye çalışmaktır. Araştırmanın örneklemini, 2012-2013 öğretim yılında Hakkari Üniversitesine bağlı Eğitim Fakültesinde okuyan 219 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada, betimsel tarama yöntemlerinden biri olan 'Genel Tarama Modeli' kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan, 23 maddeden oluşan 'Kuantum Temelli Öğrenme Anketi'nin geçerlilik ve güvenirlilik çalışması yapılmış ve Cronbach Alpha iç güvenirlik katsayısı 0,81 olarak hesaplanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre Eğitim Fakültesinde okuyan öğrencilerinin, Kuantum Temelli Öğrenme Modelinin temel özellikleri ile ilgili olarak yeterli bilgiye sahip olmadıkları ancak modelin bazı temel özelliklerini farkında olmadan yaşamlarında kullandıkları gibi çeşitli sonuçlara ulaşılmıştır
Anahtar Kelime:

ÖĞRETMEN ADAYLARININ KUANTUM ÖĞRENME MODELİ HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Öz:
Quantum-based learning is an integrated learning model which is far from concepts such as authenticity and precision, and involves various concepts, models and approaches including multiple intelligence, holistic education, note-taking, quick writing, concentration, communication, memory techniques, life-long learning and neurophysiological approach, and emphasizing the probabilities more. This model that can be applied to all age groups is student-centered and ensures the individual to leave aside certain information and reach the information by himself based on his own energy. The purpose of this study is trying to determine the opinions of the students studying at the Faculty of Education on Quantum-based Learning Model considering also some demographic variables. The sample of the research constitutes 219 pre-service teachers studying at the Faculty of Education under Hakkari University in the academic year 2013-2014. In the study, "General Screening Model" which is one of the descriptive methods, has been used. The validity and reliability studies of the 23-item "Quantum-based Learning Survey" used in the research were conducted and Cronbach's alpha internal reliability coefficient was calculated as 0.81. According to the results obtained in the study, such results were reached that students studying at the Faculty of Education did not have adequate information on the fundamental characteristics of the Quantum-based Learning Model, however they unwittingly use some of the fundamental characteristics of the model in their lives
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • AKTAMIŞ, H., (2007). Fen eğitiminde bilimsel süreç becerilerinin bilimsel yaratıcılığa et- kisi: ilköğretim 7. sınıf fizik ünitesi örneği, Yayımlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir
  • AVERY, R., BEZMEZ, S., EDMONDS, A. G., ve YAHYALI, M., (1997). İngilizce-Türkçe red-house sözlük. SEV Matbaacılık ve Ya- yıncılık, İstanbul
  • AY, Y., (2010). Kuantum öğrenme modeline dayalı fen ve teknoloji eğitiminin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarı, derse yönelik tutum ve kendi kendine öğrenme becerileri üzerine etkisi, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir
  • AYDEDE, M. N., ve KESERCİOĞLU, T., (2009). Fen ve teknoloji dersine yönelik kendi kendine öğrenme becerileri ölçeğinin geliştirilmesi, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(3), s. 53-61
  • BOZDEMİR, S., ve EKER, S., (2007). Fizikde yeni bir çağ açan buluş: kuantum kavramı 1 (kuantum kavramının evrimi ve klasik kuantum kuramı), Bilim ve Ütopya Dergisi, 160, s. 38-40
  • ÇAKIR, C., ve ARIKIL, G., (2012). İlköğretim 8. sınıf düzeyinde kimyasal tepkimeler ko- nusunun kuantum öğrenme modeline dayalı olarak öğretimi, 10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde Üniversitesi
  • ÇAKMAK, O., (2009). Eğitimde yeni bir yakla- şım kuantum öğrenme, Uluslararası Eğitim Felsefesi Kongresi, Başkent Öğretmenevi, 6-8 Mart, Ankara
  • DEMİR, S., (2006). Kuantum öğrenme modelinin ortaöğretim düzeyinde öğrenci başarısına etkisi (Gaziantep örneği), Yayımlanmamış doktora tezi, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • DEMİR, S., ve GEDİKOĞLU, T., (2007). Kuantum öğrenme modelinin ortaöğretim öğrencileri üzerindeki etkisi, Doğu Anadolu Bölge Araştırmaları
  • DEMİREL, Ö., (2004). Kuantum öğrenmenin öğrenme-öğretme sürecine etkisi, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya
  • DİDİŞ, N., ÖZCAN, Ö., ve ABAK, M., (2008). Öğrencilerin bakış açısıyla kuantum fiziği: nitel çalışma, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, s. 86-94
  • DEPORTER, B., and HERNACKI, M., (1992). Quantum learning: unleashing the genius in you. Dell Publishing Group
  • DEPORTER, B., REARDON, M., and NOURIE S. S., (1999). Teaching orchestrating student success. A Viacom Company
  • ERTÜRK, S., (1975). Eğitimde program geliş- tirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları
  • FİDAN, N., (1996). Okulda öğrenme ve öğretme. Ankara: Alkım Yayınevi
  • GİRİT, D., (2011). Kuantum öğrenme yaklaşımı- nın ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin matematiğe ilişkin tutum, kaygı düzeyleri ve akademik başarıları üzerine etkisi, Ya- yımlanmamış yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • GÜLLÜ, A., (2010). Kuantum öğrenme modelinin ortaöğretim düzeyindeki öğrenci başarısına etkisi: Konya örneği, Yayımlanmamış yük- sek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya
  • HANBAY, O., (2009). Kuantum öğrenme temelli öğreterek öğrenme yönteminin ikinci yabancı dilolarak almancanın öğrenilmesine etkisi, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fa- kültesiDergisi,1(12), s. 17-27
  • MEYDAN, A., (2004). Sosyal bilgiler dersi coğrafya ünitelerinin işleyişinde öğrenmeyi öğrenme stratejilerinin öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi, Yayımlanmamış doktora tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • KARASAR, N., (1994). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: 3A Araştırma ve Eğitim Danışmanlık Ltd
  • MASON, L., and BOSCOLO, P., (2000). Wri- ting and conceptual change, what changes? Instructional Science, 28, s. 199-226
  • MIHAILA-LISA, G., (2003). Suggestopedia. A Wonder Approach to Learning Foreign Languages
  • ROSE, C. and NICHOLL, M. J., (1997). Acce- lerated learning for the 21. centtury. A Dell Trade Paperback, New York, 62-67
  • SÖNMEZ, V., (2004). Dizgeli eğitim. Ankara: Anı Yayıncılık
  • TAŞKAN, M., (2008). Fizik evreni. İstanbul: Cinius Yayınları
  • TDK, (2011). Türkçe sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları
  • USTA, E., (2006). Kuantum öğrenme: öğretmen- lere ve öğrencilere, İlköğretmen Eğitimci Dergisi, 4, 20-25.
  • WALSH, D., (2002). An Analysis of the Compe- tencies that Instructors Need to Teach Using Accelerated Learning, The Graduate College University of Wisconsin Stout, Wisconsin
  • VELLA, J., (2002). Quantum learning: teaching as dialogue. New Directions for Adult and Continuing Education, Spring, No. 93
  • YILDIZ, A., ve BÜYÜKKASAP, E., (2011). Öğretmen adaylarının belirsizlik ilkesini an- lama düzeyleri ve öğrenme amaçlı yazmanın akademik başarıya etkisi, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8(4), s. 134-148
  • YİLGEN, A., BAYKARA, O., ve ARI, Ü., (2012). Kuantum öğrenme modelinin öğrencilerin fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına ve kendi kendine öğrenme becerilerine etkisi, 10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde Üniversitesi
  • ZOHAR, D., (2005). Kuantum benlik. (Çev. S. Kervanoğlu), Ankara: Doruk Yayıncılık
APA SARIGÖZ O, CENGİZ M, Koca M (2015). THE EVALUATION OF ATTITUDES AND VIEWS OF PRESERVICE TEACHERS ON QUANTUM-BASED LEARNING. , 114 - 128.
Chicago SARIGÖZ OKAN,CENGİZ MEHMET ŞİRİN,Koca Murat THE EVALUATION OF ATTITUDES AND VIEWS OF PRESERVICE TEACHERS ON QUANTUM-BASED LEARNING. (2015): 114 - 128.
MLA SARIGÖZ OKAN,CENGİZ MEHMET ŞİRİN,Koca Murat THE EVALUATION OF ATTITUDES AND VIEWS OF PRESERVICE TEACHERS ON QUANTUM-BASED LEARNING. , 2015, ss.114 - 128.
AMA SARIGÖZ O,CENGİZ M,Koca M THE EVALUATION OF ATTITUDES AND VIEWS OF PRESERVICE TEACHERS ON QUANTUM-BASED LEARNING. . 2015; 114 - 128.
Vancouver SARIGÖZ O,CENGİZ M,Koca M THE EVALUATION OF ATTITUDES AND VIEWS OF PRESERVICE TEACHERS ON QUANTUM-BASED LEARNING. . 2015; 114 - 128.
IEEE SARIGÖZ O,CENGİZ M,Koca M "THE EVALUATION OF ATTITUDES AND VIEWS OF PRESERVICE TEACHERS ON QUANTUM-BASED LEARNING." , ss.114 - 128, 2015.
ISNAD SARIGÖZ, OKAN vd. "THE EVALUATION OF ATTITUDES AND VIEWS OF PRESERVICE TEACHERS ON QUANTUM-BASED LEARNING". (2015), 114-128.
APA SARIGÖZ O, CENGİZ M, Koca M (2015). THE EVALUATION OF ATTITUDES AND VIEWS OF PRESERVICE TEACHERS ON QUANTUM-BASED LEARNING. ULUSLARARASI HAKEMLİ AKADEMİK VE BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİ, 4(12), 114 - 128.
Chicago SARIGÖZ OKAN,CENGİZ MEHMET ŞİRİN,Koca Murat THE EVALUATION OF ATTITUDES AND VIEWS OF PRESERVICE TEACHERS ON QUANTUM-BASED LEARNING. ULUSLARARASI HAKEMLİ AKADEMİK VE BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİ 4, no.12 (2015): 114 - 128.
MLA SARIGÖZ OKAN,CENGİZ MEHMET ŞİRİN,Koca Murat THE EVALUATION OF ATTITUDES AND VIEWS OF PRESERVICE TEACHERS ON QUANTUM-BASED LEARNING. ULUSLARARASI HAKEMLİ AKADEMİK VE BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİ, vol.4, no.12, 2015, ss.114 - 128.
AMA SARIGÖZ O,CENGİZ M,Koca M THE EVALUATION OF ATTITUDES AND VIEWS OF PRESERVICE TEACHERS ON QUANTUM-BASED LEARNING. ULUSLARARASI HAKEMLİ AKADEMİK VE BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİ. 2015; 4(12): 114 - 128.
Vancouver SARIGÖZ O,CENGİZ M,Koca M THE EVALUATION OF ATTITUDES AND VIEWS OF PRESERVICE TEACHERS ON QUANTUM-BASED LEARNING. ULUSLARARASI HAKEMLİ AKADEMİK VE BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİ. 2015; 4(12): 114 - 128.
IEEE SARIGÖZ O,CENGİZ M,Koca M "THE EVALUATION OF ATTITUDES AND VIEWS OF PRESERVICE TEACHERS ON QUANTUM-BASED LEARNING." ULUSLARARASI HAKEMLİ AKADEMİK VE BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİ, 4, ss.114 - 128, 2015.
ISNAD SARIGÖZ, OKAN vd. "THE EVALUATION OF ATTITUDES AND VIEWS OF PRESERVICE TEACHERS ON QUANTUM-BASED LEARNING". ULUSLARARASI HAKEMLİ AKADEMİK VE BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİ 4/12 (2015), 114-128.