Yıl: 2015 Cilt: 16 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 123 - 143 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin En Önemli Sorun, Neden ve Çözüm Yollarına İlişkin Algıları

Öz:
Bu araştırmada, Türk eğitim sisteminin en önemli sorunlarına, nedenlerine ve çözüm yollarına ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nitel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubu, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören 180 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Veriler içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Analiz sonuçlarına göre öğretmen adayları yoğun olarak eğitim anlayışı ve eğitim programı temalarında toplanabilen sorunlardan bahsetmişlerdir. Bu sorunların öncelikli olarak dile getirilmesi, daha çok eğitim programı ve öğretmen temaları ile ilişkili nedenlerdir. Diğer taraftan yaşanan sorunların, öğretmen ve eğitim planlamasındaki yanlışlardan kaynaklandığı düşünülmektedir. Öğretmen adaylarının bu sorunlara ilişkin çözüm önerileri ise ağırlıklı olarak eğitim programı ve eğitim planlaması ile ilgili olarak yapılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel

Perceptions of Teacher Candidates About The Most Important ProblemofTurkish Education System, Its Reason and Its Solution

Öz:
This study aims at defining the views of teacher candidates on the most important problems of Turkish educational system, their reasons and ways of resolution. This is a qualitative study. The study group of the research consists of 180 students from various departments at Ahi Evran University. The data has been collected via a semi-structured interview form, and they have been analyzed through content analysis. According to results of the analysis, teacher candidates have extensively mentioned problems that could be collected under the themes of perception of education and training program. Why these problems have primarily been mentioned is mainly related to the themes of training program and teacher. On the other hand, it is assumed that such problems have derived from teacher mistakes and mistakes in planning the training. Teacher candidates have mostly advised resolutions related to the training program and the planning of the training.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Yeşil R, ŞAHAN E (2015). Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin En Önemli Sorun, Neden ve Çözüm Yollarına İlişkin Algıları. , 123 - 143.
Chicago Yeşil Rüştü,ŞAHAN Enver Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin En Önemli Sorun, Neden ve Çözüm Yollarına İlişkin Algıları. (2015): 123 - 143.
MLA Yeşil Rüştü,ŞAHAN Enver Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin En Önemli Sorun, Neden ve Çözüm Yollarına İlişkin Algıları. , 2015, ss.123 - 143.
AMA Yeşil R,ŞAHAN E Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin En Önemli Sorun, Neden ve Çözüm Yollarına İlişkin Algıları. . 2015; 123 - 143.
Vancouver Yeşil R,ŞAHAN E Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin En Önemli Sorun, Neden ve Çözüm Yollarına İlişkin Algıları. . 2015; 123 - 143.
IEEE Yeşil R,ŞAHAN E "Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin En Önemli Sorun, Neden ve Çözüm Yollarına İlişkin Algıları." , ss.123 - 143, 2015.
ISNAD Yeşil, Rüştü - ŞAHAN, Enver. "Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin En Önemli Sorun, Neden ve Çözüm Yollarına İlişkin Algıları". (2015), 123-143.
APA Yeşil R, ŞAHAN E (2015). Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin En Önemli Sorun, Neden ve Çözüm Yollarına İlişkin Algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3), 123 - 143.
Chicago Yeşil Rüştü,ŞAHAN Enver Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin En Önemli Sorun, Neden ve Çözüm Yollarına İlişkin Algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 16, no.3 (2015): 123 - 143.
MLA Yeşil Rüştü,ŞAHAN Enver Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin En Önemli Sorun, Neden ve Çözüm Yollarına İlişkin Algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.16, no.3, 2015, ss.123 - 143.
AMA Yeşil R,ŞAHAN E Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin En Önemli Sorun, Neden ve Çözüm Yollarına İlişkin Algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015; 16(3): 123 - 143.
Vancouver Yeşil R,ŞAHAN E Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin En Önemli Sorun, Neden ve Çözüm Yollarına İlişkin Algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015; 16(3): 123 - 143.
IEEE Yeşil R,ŞAHAN E "Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin En Önemli Sorun, Neden ve Çözüm Yollarına İlişkin Algıları." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, ss.123 - 143, 2015.
ISNAD Yeşil, Rüştü - ŞAHAN, Enver. "Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin En Önemli Sorun, Neden ve Çözüm Yollarına İlişkin Algıları". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 16/3 (2015), 123-143.