Yıl: 2016 Cilt: 4 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 53 - 63 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Yansıtıcı Günlük Yazma Uygulamasına İlişkin Öğrenci Görüşleri***

Öz:
Bu araştırmada, öğrencilerin Türkçe derslerinde yansıtıcı günlük yazma uygulamasına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Kırşehir merkezde yer alan bir ortaokuldaki 7. Sınıf öğrencilerine 8 hafta süreyle yansıtıcı günlük yazma uygulaması yaptırılmış ve bu sürecin sonunda öğrencilerin yansıtıcı günlük hakkında görüşlerinin belirlenmesi amacıyla görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Uygulamaya katılan öğrencilerden rastgele seçilen 6 öğrenciye hazırlanan sorular, görüşmelerde yöneltilmiş ve elde edilen verilerin analizi betimsel analiz yoluyla yapılmıştır. Sonuç olarak öğrenciler, yansıtıcı günlük yazma uygulamasına ilişkin olumlu tutum sergilemişler, uygulamanın yazma becerisini geliştirdiğini ve öğrenilenlerin kalıcılığını ve miktarını arttırdığını ifade etmişlerdir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

Students Views Regarding of Reflective Journal Writing

Öz:
In this study, it is aimed to determine the students' views regarding reflective journal writing in their Turkish courses. For this purpose, reflective journal writing application has been made for 7th grade students in a secondary school in central Kirsehir for 8 weeks and the interviews to determine students' views about reflective journals have been carried out at the end of this process. The questions, prepared for randomly selected 6 students from the ones who participated in the application, directed to those students during the interviews and the analysis of the obtained data has been made through descriptive analysis. As a result, students have expressed a positive opinion and they have stated that this practice has a positive impact on the level of recall, amount and permanence of the knowledge they've learned and improves listening skills.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Altunay, E., Oral, G. & Yalçınkaya, M. (2014). Eğitim Kurumlarında Mobbing Uygulamalarına İlişkin Nitel Araştırma. Sakarya University Journal of Education, 4(1), 62-80.
  • Andrusyszyn, M.A. ve Davie, L. (1997). Facilitating Reflection through Interactive Journal Writing in an Online Graduate Course: A Qualitative Study. The Journal of Distance Education, 12(1), 103. Athabasca University Press.
  • Boud, D. (2001). Using journal writing to enhance reflective practice. In English, L. M. and Gillen, M.A. (Eds.) Promoting Journal Writing in Adult Education. New Directions in Adult and Continuing Education No. 90. San Francisco: Jossey-Bass, 9-18.
  • Burton, J; Quirke P; Reichmann C., L., & Peyton J., K. (2009). Reflective writing: a way to lifelong teacher learning. TESL-EJ Publications.
  • Carol, R. (2002). Defining reflection: another look at John Dewey and reflective thinking. Teachers College Record, 104 (4), 842-866.
  • Cunningham, D.J. (1987). Outline of an education semiotic. American Journal of Semiotics, 5, s. 201-216.
  • Dewey, J. (1933). How we think: A restatement of the relation of reflective thinking to the educative process. Boston: Heathand Company.
  • Farrah, Mohammed (2012). Reflective journal writing as an effective technique In the writing process, An- Najah Univ. J. Res. (Humanities). 26 (4).
  • Gorlewski J. ve Greene K. (2011). Research for the classroom: The power of reflective writing. The English Journal, 100, 4 s. 90-93. Graham. L. (2003). Writing journals: an investigation. Reading. 37(1). 39-42.
  • Gür, H. (2008). Öğretmen eğitiminde yansıtıcı düşünme. Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması. Ed: İ. H. Demircioğlu. Ankara: Anı Yayıncılık. Kerka, S (1996). Journal writing and adult. 25 May 2003 tarihinde alındı. http://www.ericfacility.net/ericdigests/.
  • Kızılkaya, G. ve Aşkar, P. (2009). Problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerisi ölçeğinin geliştirilmesi.
  • Eğitim ve Bilim, 34 (154), 82-92.
  • McCrindle, AR. ve Christensen CA. (1995).The impact of learning journals on metacognitive and cognitive processes and learning performance. Learning and Instruction. 5, 167-185.
  • Miles, M.B. and Huberman, A.M. (1994) Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook, 2nd ed., Sage Publications, Newbury Park, CA. Moon, J. Reflection in learning and professional development. London: Kogan Page, 1999a.
  • Nelken, M., B. McAdoo, & M. Manwaring. (2009). Negotiating learning environments. In rethinking negotiation teaching: Innovations for context and culture, edited by C. Honeyman, J. Coben, and G. De Palo. St. Paul, MN: DRI Press.
  • O'Rourke, R. (1998) The learning journal: From chaos to coherence. Assessment and Evaluation in Higher Education. 3(4), 403-413. Özgüven, İ. E. (1998). Pskolojik testler. Ankara: PDREM Yayınları.
  • Roderick, J. A. (1986). Dialogue writing: Context for reflecting on self as teacher and researcher. Journal of Curriculum and Supervision, 1(4), 305-315.
  • Spalding, E. ve Wilson, A. (2002). Demystifying reflection: a study of pedagogical strategies that encourage reflective journal writing. Teachers College Record 104 (7), 1393-1421.
  • Thorpe K. Reflective learning journals: From concept to practice. Reflective Practice. 2004;5 (3), 327-343. Ünver, G. (2003). Yansıtıcı düşünme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Ünver, G., Bümen, N. T., Başbay, M. (2010). Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans derslerine öğretim elemanı bakışı: Ege Üniversitesi Örneği. Eğitim ve Bilim. 35 (155),63-77.
  • Usher, K., Francis, D., Owens, J. (1999) Reflective writing: a strategy to foster critical inquiry in undergraduate nursing students. Australian Journal of Advanced Nursing 17:1, 7-12.
  • Walker, Stacy E. (2006). Journal writing as a teaching technique to promote reflection. Journal of Athletic Training, 41, 2. 216-221.
  • Williams, N. (2008). Reflective journal writing as an alternative assessment. (16 Eylül 2015 Tarihinde alındı). www.otterbein.edu/education /JTIR/VolumeIII/ williams.pdf.
  • Wong, FKY., Kember, D., Chung, LYF& Yan, L. (1995). Assesing the Level of student reflection from, reflective journals. Journal of Advanced Nursing. 22, 48-57. Yıldırım ve Şimşek (2006). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
APA CAN R, ALTUNTAŞ B (2016). Yansıtıcı Günlük Yazma Uygulamasına İlişkin Öğrenci Görüşleri***. , 53 - 63.
Chicago CAN Remzi,ALTUNTAŞ Behçet Yansıtıcı Günlük Yazma Uygulamasına İlişkin Öğrenci Görüşleri***. (2016): 53 - 63.
MLA CAN Remzi,ALTUNTAŞ Behçet Yansıtıcı Günlük Yazma Uygulamasına İlişkin Öğrenci Görüşleri***. , 2016, ss.53 - 63.
AMA CAN R,ALTUNTAŞ B Yansıtıcı Günlük Yazma Uygulamasına İlişkin Öğrenci Görüşleri***. . 2016; 53 - 63.
Vancouver CAN R,ALTUNTAŞ B Yansıtıcı Günlük Yazma Uygulamasına İlişkin Öğrenci Görüşleri***. . 2016; 53 - 63.
IEEE CAN R,ALTUNTAŞ B "Yansıtıcı Günlük Yazma Uygulamasına İlişkin Öğrenci Görüşleri***." , ss.53 - 63, 2016.
ISNAD CAN, Remzi - ALTUNTAŞ, Behçet. "Yansıtıcı Günlük Yazma Uygulamasına İlişkin Öğrenci Görüşleri***". (2016), 53-63.
APA CAN R, ALTUNTAŞ B (2016). Yansıtıcı Günlük Yazma Uygulamasına İlişkin Öğrenci Görüşleri***. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 4(1), 53 - 63.
Chicago CAN Remzi,ALTUNTAŞ Behçet Yansıtıcı Günlük Yazma Uygulamasına İlişkin Öğrenci Görüşleri***. Ana Dili Eğitimi Dergisi 4, no.1 (2016): 53 - 63.
MLA CAN Remzi,ALTUNTAŞ Behçet Yansıtıcı Günlük Yazma Uygulamasına İlişkin Öğrenci Görüşleri***. Ana Dili Eğitimi Dergisi, vol.4, no.1, 2016, ss.53 - 63.
AMA CAN R,ALTUNTAŞ B Yansıtıcı Günlük Yazma Uygulamasına İlişkin Öğrenci Görüşleri***. Ana Dili Eğitimi Dergisi. 2016; 4(1): 53 - 63.
Vancouver CAN R,ALTUNTAŞ B Yansıtıcı Günlük Yazma Uygulamasına İlişkin Öğrenci Görüşleri***. Ana Dili Eğitimi Dergisi. 2016; 4(1): 53 - 63.
IEEE CAN R,ALTUNTAŞ B "Yansıtıcı Günlük Yazma Uygulamasına İlişkin Öğrenci Görüşleri***." Ana Dili Eğitimi Dergisi, 4, ss.53 - 63, 2016.
ISNAD CAN, Remzi - ALTUNTAŞ, Behçet. "Yansıtıcı Günlük Yazma Uygulamasına İlişkin Öğrenci Görüşleri***". Ana Dili Eğitimi Dergisi 4/1 (2016), 53-63.