Yıl: 2015 Cilt: 15 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 7 - 20 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

BİR FIKIH TARİHÇİSİ OLARAKÖMER NASUHÎ BİLMEN

Öz:
Bilmen'in eserleri esas alındığında, bazı hukuk tarihçileri tarafından yapılan "fıkhın doğuşu, yükselişi, duraksaması, çöküşü, Mecelle sonrası dönemde yeniden dirilişe namzet oluşu" şeklindeki tasnifin çok da isabetli olmadığı anlaşılmaktadır. Önceki dönem fıkhî birikimin detaylı bir şekilde aktarılması, ayrıca kendisinden sonraki pek çok çalışmaya etkisi bakımından Bilmen'in eserleri bunun güzel bir örneğini teşkil eder. Bu makalede Bilmen'in sadece fıkıh tarihi ile ilgili görüş ve yaklaşımları dikkate alınarak, fıkhın belli bir dönemde çöküş içerisinde olduğu düşüncesinin çok da isabetli olmadığı ortaya konulmaya çalışılacaktır.
Anahtar Kelime:

Konular: Kültürel Çalışmalar

As a Historian of Islamic Law Omar Nasuhi Bilmen

Öz:
When Bilmen's works taking into consideration, it is understood that the categorization of Islamic jurisprudence (fiqh) which is made by some legal historians such as 'the emergence of Islamic jurisprudence, its evolution, slowness, collapse and being a candidate for a revival after Majallah's Period' is not well accurate. Bilmen's works are important examplification in terms of transferring jurisprudential accumulation of earlier period to today in a detailed way, and also in terms of its impact to several/various studies which are made after him. This article will focus on the Bilmen's views and approaches on the legal history and by doing this, it will suggest that the claim about Islamic Jurisprudence had a decline in a certain period is not consistent.
Anahtar Kelime:

Konular: Kültürel Çalışmalar
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ahmet Selim, Ömer Nasuhi Bilmen: Hayatı, Eserleri, Anılar, Bilmen Basımevi, İstanbul 1975.
  • Ali, Bardakoğlu, "Fıkıh", DİA İslam Ansiklopedisi, İstanbul 1996, XIII.
  • Ferhat Koca, "Hukuk-ı İslamiyye ve Istılahat-ı Fıkhiyye Kamusu", DİA İslam Ansiklopedisi, XVIII.
  • Hayreddin, Karaman, "Fıkıh", DİA İslam Ansiklopedisi, İstanbul 1996, XIII.
  • Hıfzı Veldet Velidedeoğlu, "Hukuk-ı İslamiyye Kamusu Niçin ve Nasıl Neşredildi? (Hukuk-ı İslamiyye ve Istılahat-ı Fıkhiyye Kamusu içerisinde)", İstanbul 1985, VIII.
  • Hüseyin Nail Kubalı, "Hukuk-ı İslamiyye ve Istılahat-ı Fıkhiyye Kamusu Yayınlanırken (Hukuk-ı İslamiyye ve Istılahat-ı Fıkhiyye Kamusu içerisinde), VIII.
  • Mennau'l-Kattan, Tarihu't-Teşrii'l-İslâmî, Riyad 1996.
  • Rahmi Yaran, "Bilmen, Ömer Nasuhi" DİA İslam Ansiklopedisi, VI, 162-163.
  • Sıddık Sami Onar, "Hukuk-ı İslamiyye ve Istılahat-ı Fıkhiyye Kamusu'nun Temin Edeceği Büyük Faydalar (Hukuk-ı İslamiyye ve Istılahat-ı Fıkhiyye Kamusu içerisinde), VIII.
  • Türcan, Talip, "Bir Fıkıh Alimi Olarak Ömer Nasuhi Bilmen (1883-1971)", İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi, Sayı: 6, 2005. ııı
APA TOPAL Ş (2015). BİR FIKIH TARİHÇİSİ OLARAKÖMER NASUHÎ BİLMEN. , 7 - 20.
Chicago TOPAL ŞEVKET BİR FIKIH TARİHÇİSİ OLARAKÖMER NASUHÎ BİLMEN. (2015): 7 - 20.
MLA TOPAL ŞEVKET BİR FIKIH TARİHÇİSİ OLARAKÖMER NASUHÎ BİLMEN. , 2015, ss.7 - 20.
AMA TOPAL Ş BİR FIKIH TARİHÇİSİ OLARAKÖMER NASUHÎ BİLMEN. . 2015; 7 - 20.
Vancouver TOPAL Ş BİR FIKIH TARİHÇİSİ OLARAKÖMER NASUHÎ BİLMEN. . 2015; 7 - 20.
IEEE TOPAL Ş "BİR FIKIH TARİHÇİSİ OLARAKÖMER NASUHÎ BİLMEN." , ss.7 - 20, 2015.
ISNAD TOPAL, ŞEVKET. "BİR FIKIH TARİHÇİSİ OLARAKÖMER NASUHÎ BİLMEN". (2015), 7-20.
APA TOPAL Ş (2015). BİR FIKIH TARİHÇİSİ OLARAKÖMER NASUHÎ BİLMEN. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 15(3), 7 - 20.
Chicago TOPAL ŞEVKET BİR FIKIH TARİHÇİSİ OLARAKÖMER NASUHÎ BİLMEN. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi 15, no.3 (2015): 7 - 20.
MLA TOPAL ŞEVKET BİR FIKIH TARİHÇİSİ OLARAKÖMER NASUHÎ BİLMEN. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, vol.15, no.3, 2015, ss.7 - 20.
AMA TOPAL Ş BİR FIKIH TARİHÇİSİ OLARAKÖMER NASUHÎ BİLMEN. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi. 2015; 15(3): 7 - 20.
Vancouver TOPAL Ş BİR FIKIH TARİHÇİSİ OLARAKÖMER NASUHÎ BİLMEN. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi. 2015; 15(3): 7 - 20.
IEEE TOPAL Ş "BİR FIKIH TARİHÇİSİ OLARAKÖMER NASUHÎ BİLMEN." Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 15, ss.7 - 20, 2015.
ISNAD TOPAL, ŞEVKET. "BİR FIKIH TARİHÇİSİ OLARAKÖMER NASUHÎ BİLMEN". Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi 15/3 (2015), 7-20.