Yıl: 2016 Cilt: 5 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 142 - 153 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlkokulların Sorunlarının Öğretmenler Kurulu Toplantılarına Dayalı Olarak İncelenmesi

Öz:
Okulun sorunlarının tartışıldığı, çözüm önerilerinin getirildiği, daha önceki uygulamaların değerlendirildiği, okulu daha ileriye götürmek için önerilerin paylaşıldığı bir araç olan öğretmenler kurulu toplantı tutanakları aracılığıyla ilkokulların sorunlarının belirlenmesi bu araştırmanın amacıdır. Genel tarama modelinde tasarlanmış olan araştırmada nitel araştırma desenlerinden doküman inceleme yöntemi (belgesel tarama) kullanılmıştır. İlkokulların öğretmenler kurulu toplantı tutanakları incelenmiş, toplanan veriler, içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Bu veriler belirli kavramlar ve temalar çerçevesinde bir araya getirilmiş, anlaşılır biçimde organize edilip tablolaştırılmış ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenler kurulu toplantılarına yansıyan öğretmenler ile ilgili sorunlar başlığında öğretim dışı ve öğretim içi sorumlulukları ve ilgili sorunlar ile özlük haklarının kullanımı ile ilgili sorunlar bulunmuştur. Öğretmenler kurulu toplantılarına yansıyan öğrenciler ile ilgili sorunlar; öğrenci davranışları ve akademik başarıları ile ilgili sorunlar şeklinde kategorize edilmiştir. Ayrıca kurul kararlarına temizlik ve güvenlik sorunu gibi yönetsel sorunlar, laboratuvar eksikliği gibi okulun fiziki olanakları ile ilgili sorunlar ve destek hizmetleri ile ilgili sorunların yansıdığı belirlenmiştir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Investigating the Problems of Primary Schools According to Teachers Committee Minutes

Öz:
The aim of this study is to investigate the problems of primary schools according to teachers committee minutes which is a tool for discussing the problems of the school, finding the solutions, evaluating the previous managerial applications and sharing the proposals. This is a descriptive study, in which qualitative research method was used. The data were collected using the document review method. Teachers committe minutes were examined and the data were analyzed by using content analyze technique. These data were combined under certain concepts and themes, organized and tabulated, then commended. As a result, it was found that teachers have problems with the use of their personal rights and there are problems about their non-teaching and teaching related responsibilities. The teacher's committee minutes reflected problems about the students. These have been categorized as problems with student behavior and academic achievement. In addition, administrative issues, such as cleaning and security issues, problems related with physical problems such as a lack of laboratory facilities and problems related with support services at the school are determined
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ZAFER GÜNEŞ D, KESKİNKILIÇ KARA S (2016). İlkokulların Sorunlarının Öğretmenler Kurulu Toplantılarına Dayalı Olarak İncelenmesi. , 142 - 153.
Chicago ZAFER GÜNEŞ DEMET,KESKİNKILIÇ KARA SULTAN BİLGE İlkokulların Sorunlarının Öğretmenler Kurulu Toplantılarına Dayalı Olarak İncelenmesi. (2016): 142 - 153.
MLA ZAFER GÜNEŞ DEMET,KESKİNKILIÇ KARA SULTAN BİLGE İlkokulların Sorunlarının Öğretmenler Kurulu Toplantılarına Dayalı Olarak İncelenmesi. , 2016, ss.142 - 153.
AMA ZAFER GÜNEŞ D,KESKİNKILIÇ KARA S İlkokulların Sorunlarının Öğretmenler Kurulu Toplantılarına Dayalı Olarak İncelenmesi. . 2016; 142 - 153.
Vancouver ZAFER GÜNEŞ D,KESKİNKILIÇ KARA S İlkokulların Sorunlarının Öğretmenler Kurulu Toplantılarına Dayalı Olarak İncelenmesi. . 2016; 142 - 153.
IEEE ZAFER GÜNEŞ D,KESKİNKILIÇ KARA S "İlkokulların Sorunlarının Öğretmenler Kurulu Toplantılarına Dayalı Olarak İncelenmesi." , ss.142 - 153, 2016.
ISNAD ZAFER GÜNEŞ, DEMET - KESKİNKILIÇ KARA, SULTAN BİLGE. "İlkokulların Sorunlarının Öğretmenler Kurulu Toplantılarına Dayalı Olarak İncelenmesi". (2016), 142-153.
APA ZAFER GÜNEŞ D, KESKİNKILIÇ KARA S (2016). İlkokulların Sorunlarının Öğretmenler Kurulu Toplantılarına Dayalı Olarak İncelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 142 - 153.
Chicago ZAFER GÜNEŞ DEMET,KESKİNKILIÇ KARA SULTAN BİLGE İlkokulların Sorunlarının Öğretmenler Kurulu Toplantılarına Dayalı Olarak İncelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5, no.1 (2016): 142 - 153.
MLA ZAFER GÜNEŞ DEMET,KESKİNKILIÇ KARA SULTAN BİLGE İlkokulların Sorunlarının Öğretmenler Kurulu Toplantılarına Dayalı Olarak İncelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.5, no.1, 2016, ss.142 - 153.
AMA ZAFER GÜNEŞ D,KESKİNKILIÇ KARA S İlkokulların Sorunlarının Öğretmenler Kurulu Toplantılarına Dayalı Olarak İncelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 5(1): 142 - 153.
Vancouver ZAFER GÜNEŞ D,KESKİNKILIÇ KARA S İlkokulların Sorunlarının Öğretmenler Kurulu Toplantılarına Dayalı Olarak İncelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 5(1): 142 - 153.
IEEE ZAFER GÜNEŞ D,KESKİNKILIÇ KARA S "İlkokulların Sorunlarının Öğretmenler Kurulu Toplantılarına Dayalı Olarak İncelenmesi." Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, ss.142 - 153, 2016.
ISNAD ZAFER GÜNEŞ, DEMET - KESKİNKILIÇ KARA, SULTAN BİLGE. "İlkokulların Sorunlarının Öğretmenler Kurulu Toplantılarına Dayalı Olarak İncelenmesi". Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5/1 (2016), 142-153.